Akünün şarjı hakkında bilgilerinize ihtiyacım var.
Ayrıca; motorumun farları rölantideyken az yanıyor. Gazı açınca yükseliyor. Bunun sebebi akü müdür? nedir?
Akünün şarjı hakkında bilgilerinize ihtiyacım var.
Ayrıca; motorumun farları rölantideyken az yanıyor. Gazı açınca yükseliyor. Bunun sebebi akü müdür? nedir?
motor çalıştıktan sonra voltajı alternatörden aldığı için bu olay normaldir.aküyü sen şarj edemezsin akü çok yüksek amperlerle sarj ediliyor akü zayıfsa zaten motor zor çalışır
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
Sürücü Eğitimi Kitabında böyle bişey yazıyordu. Eğer rolantideyken farlar az yanıyorsa, gaz verince daha iyi yanıyorsa aküyle ilgili bişey var demektir. Aküyü sanayide falan şarj ediyorlar sanırım.
hayır, aküyle çok büyük ilgisi yok.sadece akü şarjı az ise alternatörün ürettiği elektrik akımı biraz daha fazla aküye gidiyordur.ama bu genelde her motorda böyledir.yani akü tam şarjlı veya yeni ise bu hadise olmayabilir ama normal kullanımda rölantide farlar biraz zayıf yanar.
bence aküyüde kendin şarj etmek için uğraşma.ben 2 milyona şarj ettiriyorum.aküyü sök bi torbaya koy, götür şarja ver.kendin şarj etmek için gerekli ekipmanlar çok pahalı, değmez.
Yani normaldir diyosunuz.eywallah.
Başka tavsiyesi olan.
Yetmediğinden değil muhabbet olsun iste.
Dragstar 650 Classic
Süper Fırsat 5" gps bluetooth fm transmitter 2gb sd kart full harita tr sadece 215 tl . Fırsatı kaçırma!
ups fln takabilirsin voltaşı sabitler akü bitince akünün yerini alır
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
Ben 12 voltda 0.7 amper ile 8 saatde 12 volt 3 amper ile 1 saatte şarz ediyorum,
1 tane ayarlı sağlam regüle edilmiş bir adaptörüm var
hem amper hem voltaj ayarlı rahat rahat şarz ediyorum
yalnız 12 volt 5 amper verirsem akü patlar mı diye de düşünüyorum beklemek sıkıyor biraz ;)
Konjektördende yapar benimki yapmıştı. Bide şarj etmek ettirmek aküyü yiyor. İllada yaptıracaksan gitbi akücüde - elektrikçide yaptır. Ben de şarj aleti var ama ben bile zorda kalmadıkça akücüye götürürüm.
Git bi oto elektrikçiye, yada akü servisine ölçtür değerlerini. Sorun akünden mi yoksa motorun şarz sisteminden mi ortaya çıksın, ona göre hareket et. Ezbere olmaz...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Eyong üstadımın dediği gibi güç ölçümü yaptır ayrıca asitli aküyse asit ölçümü yaptırın. Sonuca göre bakım veya akü yenilenmesi yapılır. Yolda kalmamak için akü bakımı çok önemli.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
YunusEmre, ODUNCU, Eyong, Makine, Beyler yanlış anlamayın ama bu başlığı açan dostumuz tahminimce şu an aramızda bile değil(öldü gibi oldu ama)sitemizde bile değil diyelim Sizden önceki son mesaj Tarih: 2004-09-09, 11:39:25 tarihinde Ama genede yararlı bi başlık bişeyler daha öğrendim ayak üstü bu da kardır...
Kötü düştük
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
evet forrap ım tuncerim oldum olası bu msj tarihlerine son derece dikkat eder evet arkadaş aramızda olmaya bilir fakat bilmeyen ve bu olay başına gelen bir çok arkadaş olabilir bence de akü ile kesinlikle alakası yok konjektör ün ürettiği akım az sorun bu konjektör üretmesi gereken değerdeki voltajı üretemediği içindir kesinlikle öyle gazı verince farların canlanması olayı kesinlikle normal değil bu her motorda olur lafı da yanlış mobilet lerde olabilir ona bişey demem ama konjektörü sağlıklı çalışan bir motor bunu yapmaz ayrıca konjektör sağlam gerekli akımı üretebiliyor ve akünün suyu vesairesi yeterliyse ve petekleri sağlam ölmemiş bir akü ise motor çalıştığı sürece konjektör aküyü zaten şarj eder.... sorun a) konjektör seçeneğidir.. herkese saygılar
akü düşük amperle sarj edilir ve relantide farların sönük yanması akünün amperiyle alakalıdır motosiklet aküleri boyutları araba akülerinden küçük olmasından dolayı amperide düşüktür aküyü besleyen alternatör de ona göre ayarlanmıştır bir oto aküsünün amperi en az 60 amperdir ve alternatörleride ona göre onu besleyecek tipte yapılmıştır motosikletinin farı lambası hiç yoksa 25-35watt vardır e stoplarda var ve çektiği akımı tahmin edersin artık bir diğer konuda konjektör(regülatör) aküyü şarj etmez sadece alternatörden gelen akımı düzenler akü şarj olmuşsa aküye giden akımı keser şarj gerekiyorsa akım vermeye devam eder..
sinan biz ne diyoruz abiii akü nün şarjı azsa şarj eder işte
choppery bmw arabalarda frene çok basınca arka stoplar daha çok yanıyo belkide senin motorda ileri teknolojilidir ve gazı verince daha ii aydınlatmak için daha çok yanıyodur. Takma böyle şeyleri bak kimsede yok sende var
MERHEBA arkadaşlar öncelikle aranız da yenıyim herkeze SLM
arkadaşlar sormak istediğim şudur şimdi diyelim ki arabada teyibi acık unuttun 1 veya 2 gün arabaya gittin kontak basmıyor nolmuş akü bitmiş bunları geçtik arabayı vurdurduk ettik çalıştırdık diğelim bu akü arabada nakadar sürede şarj olur ROLANTİ de iken ?? altarnatör gücü 12V/ 70/80 amp bitmiş akü rolantide nakadar da dolar ?
__________________________________________________ ______________
1 de sormak istediğim şu var arabalar da akü ve altarnatör hariçin de elektirik üreten bir donanım varmı_?
arkadaşlar bilen bu konun uzmanı bi arkadaştan yada güzel bir şekilde acıklama yapılırsa cok sevinirim
bu forumla alakasız bir soru olmamış mı sence?
motosiklet aküleri kapasitesinin 1/10 u ile 1/5 i kadar bir akım ile şarj edilirse ömrü uzun olur.
örneğin akü 5 amperse 0,5 amperlik bir sarj cihazı ile şarj edilmelidir.
şarj süresi ne kadar uzun olursa o kadar iyidir.
Arkadasım o far muhabbetı bendede var gazı verınce daha ıyı yanıyor. ama yıne cevabı okumustum forumda bu baglantısından kaynaklanıyor. sorun degıl demişti arkadaşlar.
benımde sormak ıstedıgım var.
akuyu yenı sıfır aldım daha 2 ay olmadı sımdı calısırken zorlanıyor el marsından mıotor + kornada az calıyor ses olarak ve pes pese calmıyor. akunun netten baktım nasıldır dıye 2 saat sarjda kalması lazım dıyordu kullanım kılavuzunda ama elemanlar 5 dk taktı cıkardı ve bence bundan hemen 2 ayda bosaldı dıyorum.. dıyorum kı sokup taktırayım 2 saat sarja
akücüye gitmek lazım..evde şarj için gerçekten kaliteli bir şarj cihazı olması lazım..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)