Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cbf 150 aydınlatma sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
    yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    zenon al tak derim....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  3. #3

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Motorumla gidebildiğim her yer
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı ömer bektaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
    yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..
    Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.

  4. #4
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Birkaç tavsiyem olacaktı fakat konuya, sorun'un tam olarak özünü açıklayan başarılı bir açıklama getirilmiş. Tebrik ederim.

    Bu arada honda'nın böyle büyük bir sorunu tahmin edememesi talihsizlik olmuş. Bu çapta ve kalitedeki bir firma için bu kadar temel ve büyük bir hatanın hoşgörülebilir olduğunu zannetmiyorum. Zira aydınlatma konusu hayati bir meseledir. Acaba yeni modellerde bu sorun çözüldü mü? Yoksa aynı hatayı yapılmaya devam mı ediliyor.

  5. #5
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
    rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
    led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
    http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------

    Alıntı silentsorrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.
    apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
    konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  6. #6

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Motorumla gidebildiğim her yer
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
    rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
    led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
    http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------


    apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
    konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba
    Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?

  7. #7
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  8. #8
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı silentsorrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?
    kitapçığa bakarak yazıyorum
    dinamo: 12V 100W
    konjektör hakkında herhangi bir yazı yok
    belki bu şekilde hondanın açığını kapatmış oluruz
    dinamo yeterli olur diye düşünüyorum ben ama ehline sormakta lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir
    evet bende duymuştum yenilerinde bu sorun yok diye
    yada tolme nin dediği gibi direk aküye bağlantı yapılabilir
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Motorumla gidebildiğim her yer
    Motosikleti
    cbf 150
    Yeni kasa cbf 150 lerde far grubu gücü direk olarak aküden alıyor. Honda bu sorunu yeni kasada yukarıda anlattığım gibi komple şemayı değiştirerek çözdü. Bulunduğum şehirde honda motosikletlerin yetkili bir servisi yok. Sadece honda güç ürünlerinin yani jeneratörlerin bir servisi var. Onlarda her ne kadar pek çok motosikletin bayiliğine sahip olsalar bile motosiklet elektriği konusunda yeteri kadar ehil değiller. Bu yüzden otorup bu işi kendim yapmam gerekecek. Bende oturup bu değişikliği yapmak için motosikletin sağını solunu söküp tüm elektrik tesisatını baştan oluşturmaya erindiğimden konuya el atmadım. Tvs apache deki konjektörü benim motora uydurabilirsem konu zaten otomatikman çözülecek ama ne olur ne olmaz diyede şarj dinamosunun değerlerinide sorayım dedim. Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kartalizma07.

  10. #10
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı silentsorrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni kasa cbf 150 lerde far grubu gücü direk olarak aküden alıyor. Honda bu sorunu yeni kasada yukarıda anlattığım gibi komple şemayı değiştirerek çözdü. Bulunduğum şehirde honda motosikletlerin yetkili bir servisi yok. Sadece honda güç ürünlerinin yani jeneratörlerin bir servisi var. Onlarda her ne kadar pek çok motosikletin bayiliğine sahip olsalar bile motosiklet elektriği konusunda yeteri kadar ehil değiller. Bu yüzden otorup bu işi kendim yapmam gerekecek. Bende oturup bu değişikliği yapmak için motosikletin sağını solunu söküp tüm elektrik tesisatını baştan oluşturmaya erindiğimden konuya el atmadım. Tvs apache deki konjektörü benim motora uydurabilirsem konu zaten otomatikman çözülecek ama ne olur ne olmaz diyede şarj dinamosunun değerlerinide sorayım dedim. Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kartalizma07.
    rica ederim
    böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
    en güzeli tamirciye sormak derim ben
    o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
    xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  11. #11
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    aküden fara kablo çekip far anahtarını araya koyarak bu iş çözülebilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #12
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rica ederim
    böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
    en güzeli tamirciye sormak derim ben
    o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
    xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır

    birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Motorumla gidebildiğim her yer
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rica ederim
    böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
    en güzeli tamirciye sormak derim ben
    o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
    xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır
    Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.

  14. #14
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı ömer bektaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
    yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..
    cbf 150 2011 modellerde o sorun çözülmüş. arabamdan daha iyi aydınlatıyor yolu. bir servise uğrayın 3 dakkada çözsünler.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  15. #15
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
    inanki hiç bilgim yok
    xenon zarar veriyo kısa devre yapıyo diyende var ağache için özellikle
    ama ybr ve cbf e takan var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

    Alıntı silentsorrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.
    forumda xenon taktıran vardı cbf e hemde angel olan modelinden
    cbf kullanıcı başlığına yazın bakalım çıkacakmı
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  16. #16

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    En iyisi xenon. Yok ona uğraşmayayım diyorsan, power led aydınlatma. Ben sis farları içine yaptım, farklı uygulama yapan arkadaşlar da mevcut.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Far anahtarına giren kısa far kablosunu akünün "+" kutbuna bağlayarak ek bir donanım vs. olmadan sadece bir kablo çekerek halledebilirsin.

  18. #18
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
    bu sekilde hic yanmayacak zaten,çalizmaz.
    1yil oldu xenon kullaniyorum,daha önce takmadigima pismanim

  19. #19
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  20. #20

    Üyelik
    01 Mart 2011
    Şehir
    Motorumla gidebildiğim her yer
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...
    İstanbulda yaşıyor olsaydım ilk fırsatta yanına uğrardım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)