cbf 150 aydınlatma sorunu
Reklamlar
-
06 Ağustos 2011, 22:07
#1
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..
Reklamlar
-
06 Ağustos 2011, 22:23
#2
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
06 Ağustos 2011, 22:23
#3
ömer bektaş adlı üyeden alıntı
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..
Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.
-
06 Ağustos 2011, 22:26
#4
Birkaç tavsiyem olacaktı fakat konuya, sorun'un tam olarak özünü açıklayan başarılı bir açıklama getirilmiş. Tebrik ederim.
Bu arada honda'nın böyle büyük bir sorunu tahmin edememesi talihsizlik olmuş. Bu çapta ve kalitedeki bir firma için bu kadar temel ve büyük bir hatanın hoşgörülebilir olduğunu zannetmiyorum. Zira aydınlatma konusu hayati bir meseledir. Acaba yeni modellerde bu sorun çözüldü mü? Yoksa aynı hatayı yapılmaya devam mı ediliyor.
-
06 Ağustos 2011, 22:30
#5
aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
silentsorrow adlı üyeden alıntı
Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.
apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
06 Ağustos 2011, 23:08
#6
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba
Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?
-
06 Ağustos 2011, 23:12
#7
yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
-
06 Ağustos 2011, 23:15
#8
silentsorrow adlı üyeden alıntı
Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?
kitapçığa bakarak yazıyorum
dinamo: 12V 100W
konjektör hakkında herhangi bir yazı yok
belki bu şekilde hondanın açığını kapatmış oluruz
dinamo yeterli olur diye düşünüyorum ben ama ehline sormakta lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
Tolme adlı üyeden alıntı
yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir
evet bende duymuştum yenilerinde bu sorun yok diye
yada tolme nin dediği gibi direk aküye bağlantı yapılabilir
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
06 Ağustos 2011, 23:32
#9
-
06 Ağustos 2011, 23:40
#10
-
06 Ağustos 2011, 23:47
#11
aküden fara kablo çekip far anahtarını araya koyarak bu iş çözülebilir.
-
06 Ağustos 2011, 23:49
#12
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
rica ederim
böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
en güzeli tamirciye sormak derim ben
o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır
birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
-
06 Ağustos 2011, 23:51
#13
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
rica ederim
böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
en güzeli tamirciye sormak derim ben
o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır
Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.
-
06 Ağustos 2011, 23:55
#14
ömer bektaş adlı üyeden alıntı
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..
cbf 150 2011 modellerde o sorun çözülmüş. arabamdan daha iyi aydınlatıyor yolu. bir servise uğrayın 3 dakkada çözsünler.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
07 Ağustos 2011, 00:06
#15
Tolme adlı üyeden alıntı
birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
inanki hiç bilgim yok
xenon zarar veriyo kısa devre yapıyo diyende var ağache için özellikle
ama ybr ve cbf e takan var
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
silentsorrow adlı üyeden alıntı
Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.
forumda xenon taktıran vardı cbf e hemde angel olan modelinden
cbf kullanıcı başlığına yazın bakalım çıkacakmı
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
07 Ağustos 2011, 00:40
#16
En iyisi xenon. Yok ona uğraşmayayım diyorsan, power led aydınlatma. Ben sis farları içine yaptım, farklı uygulama yapan arkadaşlar da mevcut.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
07 Ağustos 2011, 01:03
#17
Far anahtarına giren kısa far kablosunu akünün "+" kutbuna bağlayarak ek bir donanım vs. olmadan sadece bir kablo çekerek halledebilirsin.
-
07 Ağustos 2011, 12:46
#18
Tolme adlı üyeden alıntı
birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?
bu sekilde hic yanmayacak zaten,çalizmaz.
1yil oldu xenon kullaniyorum,daha önce takmadigima pismanim
-
07 Ağustos 2011, 12:50
#19
istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Ağustos 2011, 00:22
#20
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...
İstanbulda yaşıyor olsaydım ilk fırsatta yanına uğrardım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)