cbf 150 aydınlatma sorunu
Reklamlar
-
13 Ağustos 2011, 07:04
#21
hayret ya benim motoran torroda da bile en memnun olduğum parçalardan biri de far.hem geniş alanlı ışıtıyo hem mercekli gibi bitiş noktası belli hem de durduğun zaman azalmıyo ışık.honda gibi markada fardan yana sıkıntılı olmak düşündürücü.ta 89 da mz ler yeni geldiği zaman(tüm parçalar doğu alman o zaman)babam almıştı etz 250.herkes farına hasta oluyodu araba gibi aydınlatıyodu valla onu hiç unutmam.hem de sepetliydi.
Reklamlar
-
13 Ağustos 2011, 08:58
#22
Herhangibir oto elektirikçiye sıkıntınızı anlatırsanız , çok basit bir şekilde 2011 hondalar gibi farın aküden yanmasını sağlayabilir. Çokda fazla birşey tutmaz.
Konjektör değiştirmekle bu sorunu çözemezsiniz. Aslolan dinamodur. 2011 öncesi cbf için dinamo değerini 100w yazmışsınız.Sanırım 2011lerde bu 120w.Zaten 2011 değişiklikleri arasında dinamonun değiştiğini okumuştum bende. 2011 dinamosunu takabilirsiniz ama rolantide pek birşey değiştirmeyecektir.Dinamonun gücünün artması akünün şarz süresini kısaltacaktır sadece. Yukarıda yazdığım gibi bir oto elektirikçiye farları direk aküye bağlatırsanız bu dinamo değişikliğinin faydası olacaktır.
Xenon uygulamasının motora bir zarar vereceğini sanmıyorum. Xenonlarda normal ampül gibi 35w çekiyorlar.Hella Bixenon mercekler cbf'in far tasına sığıyor , googleda cbf150 xenon diye aratırsanız örnekleri mevcut. Hatta bazı motosiklet bayilerinde çin malı ama mercekli hazır xenon cbf farları satılıyor fiyatları da 200 lira cıvarındaydı. CBF150 başlığında da konusu geçmişti ama kaçıncı sayfadadır bilemiyorum.
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
13 Ağustos 2011, 12:04
#23
herkeze çok teşekkür ediorum arkadaşlar sağolasınız . Buadan anlaşılıyorki sorunun tek çözümü zenon far taktırmak...
-
13 Ağustos 2011, 15:09
#24
Arkadaşım ben taktım ahanda linkteki sayfada resimler ve görüşler...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1171.html
Hatta sol tarafa benzin anahtarının oraya zenon için bir anahtar daha takıldı. Gündüzleri zenonu kapatıyorum, park ışıkları yani angeller yanıyor o bile dikkat çekici.
-
14 Ağustos 2011, 15:06
#25
beslemeyi aküden alırsan bu sorun otomatik çözülür..zenon da takabilirsin ama pır pır yanan tiplere zenon takılmaz.
bu sistem farı açık unutup aküyü bitirmemek için yapılmıştı ama yanlış bi uygulama yeni nesillerde aküden baglantılı . normalde bi akünün ömrü azami 2 yıl dersek saten farı yaksada yakmasada aşagı yukarı yine 2 yıl.. o zaman aküden farın yanması en mantıklısı akü neticede 50 tl civarı.. nasıl olsa bu parayı 2 yıl sonunda vereceksiniz o zaman farınız iyi yanarak vermeniz en mantıklısı..
-
işte bir çözüm
http://c1109.hizliresim.com/11/9/12/10885.jpg
arkadaşlar ben bu sorunu böyle aştım iki adet röle ve birazcık elektrik bilgisi ile bu sıkıntı aşılır
motor rölatide iken 12v fara geliyor ama ampul akımını karşılamaya yetmiyor bunda ise 12v far yerine önce rölelere giriyor röle çışları far a gidiyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)