Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

arkadaşlar yakıt depomla ilgili fikirlerinizi bekliyorum

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gt250r
    arkadaşlar geçen gün yaptığım kazada deponun önceden çekilen macunu düştü ve depo biraz yamuldu. şimdi deponun içinde paslanma var ve ben deponun alt kısmını kesip içini temizlemek ve yamulan kısımlarını düzeltmek istiyorum daha sonrada alt kısmını tekrar kaynak yaptırıcam sizinde fikirlerinizi almak istiyorum şimdiden çok teşekkür ederim . kazasız belasız sürüşler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    QM50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    Kumburgaz/Büyükcekmece/İstanbul
    Motosikleti
    Home Made Kastino Qm 50 Chopper
    Dostum bende yapmy calıştım ama kaportacı dostum bana bu kaynakların zamnla çürüyecegibini ve depodan benzin sızdırabileceğini söyledi içindeki pası temizlemnin bir cok yolu var ama cukurlarada macun cektirip boyatabilirsin açtırman şartdeğil çürükler içinde zincir ve sirke (elma sirkesı) depoyu ac sirkeyle doldur birz boşluk bırak zıncır at içine ve çalkala uzunc bi sre clkala sora bir gun daha beklesin oyle tekrar calkala yıkadımmı tamamdır
    Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    evet depo saçı ince olduğundan kaynak başarılı olmayabilir bu nedenle illa içini temizlemek istersen bi sürü pas sökücü kimyasal var yamukluğa gelince dışarıdan çekip düzeltin , illa açıp kurcalıcanmı yane

  4. #4
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Depoya herhangi bir yöntemle kaynak yapmak o deponun hızla paslanmasına sebep olmak demektir. Bu nedenle pas işini yeni bir depodan başkasının çözeceğini düşünme.
    Depo içi sacı herhangi bir harici yöntemle engellemek neredeyse imkansızdır.

    Benim gözlemlerime göre paslanmanın büyük nedenleri (doğal yaşlanma harici) depolarda ezilen yerlerin düzletilmeye çalışılması ve karbüratör -enjeksiyon temizleyici gibi metali ciddi derecede yıpratıcı etkisi olan kimyasallar kullanılmasıdır. Bunlar depo içindeki paslanmaz kaplamaya zarar verdiğinden artık paslanmayı engellemeye çalışmak boşunadır.
    İçerisine metal , kum vs gibi maddelerle doldurup çalkalayarak temizlemek sadece mevcut pası alır. Sonrasında daha hızlı bir şekilde eski haline gelir. Hatta paslanma artarak çoğalır.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  5. #5

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    ayneeeeen katılıyorum

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoya herhangi bir yöntemle kaynak yapmak o deponun hızla paslanmasına sebep olmak demektir. Bu nedenle pas işini yeni bir depodan başkasının çözeceğini düşünme.
    Depo içi sacı herhangi bir harici yöntemle engellemek neredeyse imkansızdır.

    Benim gözlemlerime göre paslanmanın büyük nedenleri (doğal yaşlanma harici) depolarda ezilen yerlerin düzletilmeye çalışılması ve karbüratör -enjeksiyon temizleyici gibi metali ciddi derecede yıpratıcı etkisi olan kimyasallar kullanılmasıdır. Bunlar depo içindeki paslanmaz kaplamaya zarar verdiğinden artık paslanmayı engellemeye çalışmak boşunadır.
    İçerisine metal , kum vs gibi maddelerle doldurup çalkalayarak temizlemek sadece mevcut pası alır. Sonrasında daha hızlı bir şekilde eski haline gelir. Hatta paslanma artarak çoğalır.

  6. #6
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Benzinin içinde az miktarda yağ olduğundan, mümkün olduğunca full depo gezsek, paslanmayı önleyemezmiyiz ?
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  7. #7
    arifziyaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2010
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    XV950 BOLT
    plastik depo kullansın motor üreticileri ...
    JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu sorunun benzerini ben kendi proje motorumda yasadim. Dogru islem ile cozulmeyecek bir sorun degil.

    Birincisi kesinlikle ne sirke kullan nede icine zincir yada somun koyarak calkala. Bu islem sonucu icindeki metaller depoyu kucuk vuruk darbeleri ile doldurur. Sirke ise kulyen yalan, 60 sene bekler ise belki bir ise yarar.


    Deponun icini yardir. Daha sonra kumlamaciya git ve iyice kumlat. Tum pas kir den arinacaktir.

    Daha sonra mermer onarim malzemeleri satan bir yerden , 1kg epoxy recine al. Bunu dogru karisim ile deponun icine firca yardimi ile sur.

    24 saat kuruma suresi sonrasinda, kaportaciya geri gotur, ve kaynat,

    Sonrasinda kaynak ile yanan yerlerin tamir olmasi icin biraz daha epoxy recineyi , icine dok ve calkala.

    Epoxy recine asla ve asla benzinden etkilenmez zamanla cozulmez.

    Bu yontem ile uzun bir donem pas sorunu yasamaz sin.

    Isin dogrusu budur. Kaynak yerlerini de merak etme, Epoxy recine sonrasi bir daha pas tutmalari imkansiz
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    En pratik ve sağlam yöntem; (o sıkıntıyı iyi biliyorum, iki yıl ezik depo ile gezdim) YENİSİNİ AL. Başka türlü ne yaparsan yap hikaye.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)