Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MOTORUM YAZIM GAZ SEYİR HALİNDE İLERİ GERİ SALLANIYOR

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yapiressami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/bayrampaşa
    Motosikleti
    hyosung GT-250
    150cc MC mondial kullanıyorum sıfır aldım ...sıfır aldığımdan beri kafama takılan iki konu var ;

    1- MOTORUM YAZIM GAZ SEYİR HALİNDE İLERİ GERİ SALLANIYOR gaz verdiğim zaman yapmıyor gazı kesince bazen yapıyor... devir saati ni 6000 de sabitlersem hiç oynatmadan 3 - ve 4 . viteste hafif hafif ileri geri sallanıyor...tıkanıyor gibi oluyor ve sinirimi çok bozuyor :( ... bu anlattığım olayı fark etmek için biraz bu dediğim gibi denemeler yapmak lazım ..o yüzden ustalar motora biniyor tur atıyor ama yok ölebişey diyor bende var diyorum ama bana yardımcı olmuyorlar daha fazla ilgilenmiyor hiç biri 3-4 yere gittim hepsi böle yaptı... artık yalvarma moduna geldim ...günlük 10 + 10 km yol yapıyorum yol boyunca mutlak 3-4 kez yapıyor bu sallanmayı ben bu ustalara tam 1 gün motoru bırakıyorum incelemeleri için ama malesef...
    2- ıslık sesi oda yarım gaz ilerlerken kendini belli ediyor... hızlanınca kayboluyor ..kimse şundandır bile diyemedi onuda kimseye anlatamadım motorun kendi karakterik sesi dışında bir ıslık sesine benzer bir ses bu...neyse bunu çok kafama takmıyım diyom ama sallanma işini çözmem lazım ...inanıyorumki bu sitede uzman çok arkadaş var yada bana yol göstericek birileri var...

    sıkıntımla ilgili yaptıklarım ;
    1-benzini farklı yerlerden aldım acaba benzinden mi diye sonra opete geri döndüm
    2-800 km de yağı değişti karbüratör temizlendi dediler
    3-2000 km de yağı değişti buji değişti dediler ...kitapçıkta yazılan her kontrolü yapın dedim yaptılarmı bilmem
    4- depoyu her 200 km de bir full yaparım yani dibini kullanmam

    nisan ayından beri kafamı kurcalayan bu işin sonunda .. "sıkılmamış bir vida gibi" yadaböle çok basit bir sebep çıkarsa hakkımı helal etmiyorum görüştüğüm para verdiğim dil döktüğüm bu ustalara...

    burada da ustalara gide gele usta olmuş arkadaşlar bana bir yol gösterin ne olur...
    γ@píяєگگ@mí
    Mehmet ERDOĞAN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    kusura bakma ama burdaki ustalar boşuna söylemiyor japondan şaşma diyee...

    daha yeni motor nasıl böyle hata veririki ilerde daha ne hastalıkları ortaya çıkacak.3binlira gibi para ver sonucuna bak.. yazık çok yazık..
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  3. #3
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Karburatörde büyük olasılıkla sıkıntı yada subaplar çok iyi ayarlanmamış olabilir. yada sen rodaj yaptınmı düzgün bi şekilde???
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    yapiressami senin sorun dediğini ileri geri sallama motordan veya senden kaynaklanan bişeydeğil sanırım gidip geldiğin yol düz bir yol ve bu tür yollarda ufak tefek yükseklikler olur eğer senin oileri geri sallama yapıyo dediğin anda sanki debriyaj salıp bırakıyomuş gb geliyosa bu motordan kaynaklanan bişey değil.neden dersen sabit devirde gittiğinde hızlanma zamanı bittikten sonra debriyaj tam kapalı halde seyir yapıyosun ve en ufak arka tekerin sekmedinde senin yaşadığın olay meydana gelir.bunu racing ciler daha iyi bilir ve ya sabit ve biraz yüksek hızda giden racinglerin cok karşılaştığı birşeydir.

    ---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:40 ----------

    ıslık seside motorun dengeleyici yani sizin balansör dediğiniz kısmın (sağtarafta kalan) büyük bişli ve onun somunu buresimde sol tarafta gördüğün dişli ile somunun değişmesi lazım.

    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #5
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Aynı sorun yeni aldığım 2011 CBF150 de var. Benim gibi yeni CBF150 almış bir arkadaşta aynı dertten muzdarip. Serviste bobin, beyin, buji değiştirilmiş. Sorun hala devam ediyormuş. Benimki ise en az 30-40 km lik yola gidersem ve sabit hızda kullanırsam(5.vites 6000-7000 devir aralıklarında) benzin birmiş gibi tekleme yapıyor. Gaz açarsam toparlıyor.

    Karbüratörün düzgün çalışamamasından olabilir. Garantiden çıkmadan yaptırmak lazım. Karbüratör ucuz bir parça değil. Servis birşey yok diyorsa al ustayı yanına beraber binin ve görsün. Bizde ne yazık ki hak arama bilinci düşük olduğu için garantideki motora bile ücretini verip parça değiştirenler var. Servislerde konuyu anlamazsam kardır zihniyetinde. İyi sürüşler...

  6. #6
    yapiressami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/bayrampaşa
    Motosikleti
    hyosung GT-250
    canım kardeşim bu sıkıntı yada başka bir sıkıntı tüm mc lerde olsa haklısın derim.... ancak hemen tü kaka pis çinli diye konuya dalmışsın... olsun yinede teşekkürler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Alıntı kefeeee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburatörde büyük olasılıkla sıkıntı yada subaplar çok iyi ayarlanmamış olabilir. yada sen rodaj yaptınmı düzgün bi şekilde???
    rodajımı çok düzgün yaptım....karbüratör ve subaplara bakıldı diye biliyorum ama güvenmiyorum ...
    γ@píяєگگ@mí
    Mehmet ERDOĞAN

  7. #7
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    bence 3 ihtimal var:
    -Buji
    -Karbüratör
    -CDI
    112ciyiz

  8. #8
    yapiressami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul/bayrampaşa
    Motosikleti
    hyosung GT-250
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapiressami senin sorun dediğini ileri geri sallama motordan veya senden kaynaklanan bişeydeğil sanırım gidip geldiğin yol düz bir yol ve bu tür yollarda ufak tefek yükseklikler olur eğer senin oileri geri sallama yapıyo dediğin anda sanki debriyaj salıp bırakıyomuş gb geliyosa bu motordan kaynaklanan bişey değil.neden dersen sabit devirde gittiğinde hızlanma zamanı bittikten sonra debriyaj tam kapalı halde seyir yapıyosun ve en ufak arka tekerin sekmedinde senin yaşadığın olay meydana gelir.bunu racing ciler daha iyi bilir ve ya sabit ve biraz yüksek hızda giden racinglerin cok karşılaştığı birşeydir.

    ---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:40 ----------

    ıslık seside motorun dengeleyici yani sizin balansör dediğiniz kısmın (sağtarafta kalan) büyük bişli ve onun somunu buresimde sol tarafta gördüğün dişli ile somunun değişmesi lazım.

    evet kesinlikle gaz basarken yok bu durum ...dolayısıyla karbüratör ihtimali kendiliğinden eleniyor ...söylediğin açıklama çok mantıklı gidiğ geldiğim yol dümdüz otoyol evet ama gazı 6000 devirde sabitliyim 2. vites sokak arasında da şeyi hissedebiliyorum hızım düşük olduğundan tabi daha az hissediliyo vitesi 3 lediğim an bitiyor motor akıp gidiyor... ıslık sesi içinde eklediğin resmi çıktı alıp gidicem ..bana sen çok biliyosun al tornavidayı kendin yap ozaman gibi bakıcaklar biliyorum ama yinede bilgi tecrübe para ile karşılığı olmayan bişey ... üşenmeyip uzunca yazmışın tşk. ederim...çok saol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sorun yeni aldığım 2011 CBF150 de var. Benim gibi yeni CBF150 almış bir arkadaşta aynı dertten muzdarip. Serviste bobin, beyin, buji değiştirilmiş. Sorun hala devam ediyormuş. Benimki ise en az 30-40 km lik yola gidersem ve sabit hızda kullanırsam(5.vites 6000-7000 devir aralıklarında) benzin birmiş gibi tekleme yapıyor. Gaz açarsam toparlıyor.

    Karbüratörün düzgün çalışamamasından olabilir. Garantiden çıkmadan yaptırmak lazım. Karbüratör ucuz bir parça değil. Servis birşey yok diyorsa al ustayı yanına beraber binin ve görsün. Bizde ne yazık ki hak arama bilinci düşük olduğu için garantideki motora bile ücretini verip parça değiştirenler var. Servislerde konuyu anlamazsam kardır zihniyetinde. İyi sürüşler...
    demekki 2011 yada 2021 model cbf de olsa ..saf-kan japon ata sı da olsa sorun olabiliyomuş...evet ustayı arkama bindirip gezdirmekte aklımdan geçmişti... evet benim, usta olmayan ustalar a mecbur bırakılmam sayesinde ..evet bırak garantiyi usta yap şunu kaçpara istersen ne dilersen yapıcam modundayım artık...o şekle getirildim...
    γ@píяєگگ@mí
    Mehmet ERDOĞAN

  9. #9
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    karbüratörü temizletip düzgün bi ustaya ayarlatırsanız sıkınyınız hallolur aynı sorun bende de var :(
    filtre yi de temizlerse sıkıntı olmaz diye düşünüyorum...
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)