Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cehennemden gelen bujiler

    REKLAM ALANI
  1. #21
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    dostum akün bitiyosa statör veya konjektörde sorun vardır diye düşünüyorum. Bi normal bujilerle deneme yap bakalım. Düzelmezse konjektör ve statöre baktır. Buji akü bitirmez.
    Tolme bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amperi yükselttik. Akımı, bobini sargıları yüksettik. Mükemmel bi tork ve güç aldik. Yanlız iridyum bujiyi 10 bin km de erittik,bitirdik. Bak ne oldu şimdi?
    Ben motoruma iridyum buji taktım demekle motorunuza hiç bişey yapmamış olursunuz. Eski buji ne kadar güç veriyosa iridyumlada aynı gücü verir. Benim motorda akü amperinin buji akımıyla bi alakası yoktur. 5 amperde aynı akımı gönderir, 50 amperde bujiye aynı akımı gönderir. Sargılar güçlü olucak, güçlü akım gönderecek bobin ,yanı büyük bobin. Kalın ve iletken buji kablosu ve piposu takmak lazım gelir. Bu dediklerim iridyum buji ile kullanıldığında farkedilir bi güç,tork artışı sağlanabilir. Akımı fazlada kaçırırsanız benım gibi bilmem kaç derece ısıya dayanıklı iridyum bujiyi eritirsiniz. Yada pistonu tepeden kaynaklayarak deler. Akımı iyi ayarlamak gerek. Ama bende değerlerini bilmiyom şu an. Hani iridyum bujinin ömrü 100 bin km, 2000 kusur derece ısıya dayanıklıya, benim motora göre bu değerler yalan. En fazla 15-18 bin gidecek gibi duruyor. Ama fena tork var. İki kişi çok mükemmel denilecek dağ rampalarını tek tekerde çıkıyor. Gaza yüklendimmi tekere kalkıyo rampada. Bu yukarda dediklerim 125, 150 cc motorlar için geçerlidir.sevgiler.
    boşuna yazmamışım demekki.

  3. #23
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Adem tespitime gore akuyu, motoru calistiricam derken bitiriyorum. Cunku voltmetre ile olctugumde 12 volt 14 amper cikiyor. Motor calisirken de gaz verince 14 ampere kadar cikiyor. Motor asiri sicakken bu olcumleri yapmadim, yuksek sicakliklarda konjektor gorevini yerine getirmiyor olabilir.

  4. #24
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adem tespitime gore akuyu, motoru calistiricam derken bitiriyorum. Cunku voltmetre ile olctugumde 12 volt 14 amper cikiyor. Motor calisirken de gaz verince 14 ampere kadar cikiyor. Motor asiri sicakken bu olcumleri yapmadim, yuksek sicakliklarda konjektor gorevini yerine getirmiyor olabilir.
    Bu değerler iyi değerler. Akü dolmuyosa aküde problem var demektir. Bi uzun yol yap veya şarja bağla. Bitmemesi lazım artık. Gaz verince 13.5, 14 volt civarı vermesi lazım

  5. #25
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Peki o zaman birsey daha sorayim, tespitime gore bujiler hatali ve cakmiyor, fakat 750 cc lik bir motoru ilk calistirmaya calisirken mars denemeleri toplam 10 dakikayi bulursa akuyu bitirir miyim?

  6. #26
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    benim araba bile 5 dk marşa dayanmaz. Toplamda 5 dk. 10 dk iyi bile dayanmış.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)