yaw bu konuda buyutulecek bısey yok vıtese tak motoru daha sonra debrıyaj da bas hızlannınca kendıne gore cek debrıyajdan tırıl tırıl calısır(bu yontemle bıcer motor kamyon araba ya uygundur hıc motorda denemedim)
yaw bu konuda buyutulecek bısey yok vıtese tak motoru daha sonra debrıyaj da bas hızlannınca kendıne gore cek debrıyajdan tırıl tırıl calısır(bu yontemle bıcer motor kamyon araba ya uygundur hıc motorda denemedim)
ekmek şarap sen ve ben
Kickstratı olan motoruda fazla gaz verip boğmuşsanız vurdurarak çalıştırırsınız. Pistonlar hareket halinde olacağı için fazla benzini çiğ olarak atar daha sonrada çalışmaya başlar. Kickstartla fazla benzini atmaya çalışırsanız bir süre sonra ayağınız diz bölgesinden ayrılıp yere düşebilir(malzeme yorgunluğu olur ). Ben ihtiyaç olursa vurdurarak çalıştırıyorum. Zararı olur diye çalıştırmak istemeyen arkadaşlar komyonet tutup tamirciye kadar gidebilirler
Bir kaç arkadaş söylemiş ama ben tekrar söyleyim, vurdurarak çalıştırmak motora zarar verir mümkün olduğunca aküyü söküp şarj ettirme yoluna başvurun.
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
arkadaşlar, bugüne kadar forumda bu bilgiyi alabilecegim bi yazi okumamistim belki gözümden kaçmıştır, fakat bugun bu sorunla karsi karsiya gelince, zor yoldan öğrenmem gerekti.
ayak marşı varsa onu bilmiyorum ayak marşı olmayan sadece elektronik ateşleme olan motorlar için olacak soylediklerim sanirim.
1) kontakt açılır, vites boşa alinir debriyaj sıkılır.
2) yokus asagi veya arkadas yardimi ile motor harekete geçirilir ve 3. vitese alinir(2 de olabilir ama 3 le daha iyi oldu). debriyaj hala sıkılıdır.
3) yeterli hız kazanilinca, debriyaj hafiften bırakılır ve motor çalışmaya başlar, gazi hafif açar uzarsınız
4) aha oldu bu diye birakilmaz güzel dolanilir biraz olmadi rolantide hafif gaz vererek beklenir ki akü dolsun tekrar.
bu kadar basit bişeyi bilmezseniz, çok sorunlar gelebiliyor başınıza, az önce benim geldi, kendi kendime debelendim bi süre, yokustan çalıştıramadan inip sonra yokusu iterek çıkarttım motoru filan, allahtan babam bilgili bi insan da hemen inip işin teorisini anlatti(motosiklet bilmiyor pek ama motor bilir) ben de uyguladim.
alternatif olarak motoru yandan iterken de yapabilirsiniz ama gaz dengesini vb ayarlayamayacaginizdan ve hemen boşa alamayacaginizdan ya hemen stop edecektir ya da motor fırlayıp gidecektir ve düşüecektir dolayisiyla.
ben çok terledim(montun içliklerini de takmiştim üşürüm diye) siz terlemeyin diye yazdim arkadaşlarım
edit: otomatik viteslerde de geçersiz bir çözüm bu sanirim. neyse canim scooterlar motor sayilmaz zaten, motorlu koltuk onlar daha ziyade
benım basıma geldi bu kadar basit değil bunu bil (scoter)
akunuz bıttıyse mars tan degısık ses gelır hele motorunuz scooter ıse yandınız en az ayak marsını 15- dakka denmenız lazım anca oyle;)
scooter bilmiyorum tabi vites olayi olmayinca nasil olur bu işler. scooterim iyiki yok zaten ben denge sağlayamam onun üzerinde düşerim
cbr 125 ın akusu bayagı bır guclu olması lazım yanılıyormuyum??? ayrıca baslık guzel olmus bılmeyenler ıcın bılgılendırıcı
anladığım kadarıyla araba ile aynı mantık (vurdurma)
sanirim arabalarla ayni mantik arabada hiç başıma gelmedi. cbr 125 aküsü güçlü de saniyorum farları uzun süre açık tutmuştum bi süredir de yatiyordu motor o arada boşaldı bişey oldu.
bu işin en cancanlı bölümlerini geçmeyelim.
farz-i misal motor çalışmadı.motoru çalıştırmak için iki kişi gerekli bence.biri motor sahibi biride kankası.
motor sahibi debriyajı sıkıcak ikiye takıcak kankası ittirecek arkadan VURDUR VURDUR VURDUR diyerekten hem motorsiklet söforüne bir gaz vermiş olacak hemde kendi gaza gelecek.
bende zmanında mz vardı her sabah vurdur vurdur vurdur sesleriyle mahalleyi inletirdik.
Benim motor 160 kg. Düz yolda yanında koşarak 3. viteste çalışabiliyor. 2. viteste kesinlikle çalışmıyor çünkü tekerlek dönmeyip yerde kayıyor. (Bu benim motorun özelliğinden geliyor olsa gerek. Benim motosikletin 1. ve 2. vitesinin çok güçlü çekişi var. Cruiser olmasına rağmen ışıklarda üstünde otururken gaza aşırı yüklendiğimde asfaltta patinajdan dolayı kalkamadığım çok oldu)
NE GEYİK DÖNDÜ BEE Bİ MOTOR VURDURACAĞINIZ.)))))
Arkadaşlar arabada olduğu gibi 2.vitese tak kontak açık pozisyonda yokuş aşşaa ve ya iterek debriyaja basarak sallan 2.vites hızından biraz fazlasına çek debriyajdan elini ver çoşkuyu pistonlara ok.budur olay.Teker kitlemesi kayması falan bunlar anlatılmakla olmaz arkadaşlar bi hissetsinler)) alışılır sonra.
Zararlarına gelince uzun vadede oluşacak arızalardır bunları kafaya takmayın motoru satarsınız o vakte kadar.pistonda segmanda oluşacak ateşlemede oluşacak uzun vadeli arızalardaır bunlar.
Sen 400lük burgmana denk gelmedin daha galiba )))
Peki scooterlarda vurdurma olur mu? Mesela mopedlerde de scooter gibi vites yok kayış var, gaz kolunu ters çevirip yada başka küçük bir mandalı çekip(Jikle değil, ne olduğunu bende bilmiyorum) vurdurarak çalıştırılabiliyor. Ama scooter da olur mu? Tamam çoğunda ayak marşı varda olmayanda nasıl olacak? Saçma bi soru olabilir azarlamayın hemen
VURDURMANIN ZARARI:
Hiç kimse yazmamış ama kurşunsuz benzin kullanan ve egsozunda katalitik konvertör olan araçlarda (otomobil yada motosiklet) vurdurma yapıldığında yakıt pompası çalışır ve ateşleme olana (motor çalışana) kadar benzin yanmadan egsoza akar. Çalıştığı andada bu benzin tutuşarak katalitik konvertörün yanmasına sebep olabilir.
Yani vurdurma çabucak çalışma ile sonuçlanmaz ise katalitik konvertörünüzün yanıp yokolmasına sebep olabilir.
Katalitik Konvertörünüzün yanıp bozulmasıda tıkanma sonucu motor performansınızı düşürebilir, enjeksiyonlu sistemlerde arıza lambalarının yanmasına (ve yine performans düşümüne) sebep olabilir. Tamamen tıkanırsa, motorunuz hiç çalışmaz yada 1-2 dakika çalışıp susar.
Çok mecbur kalmadıkça katalitik konvertörlü araçlarda vurdurma yapmamalısınız. Yaparsanızda çalışmıyorsa defalarca arka arkaya denemeyin. Yanıp tıkanmış bir katalitik konvertörün tamir maliyeti sizi aküyü söküp şarj edip geri getirerek motoru çalıştırmaktan çok daha fazla üzecektir. Katalitik konvertör egsozun içinde normalde vasıtanın ömrü boyunca dayanan bir ünite olup, vurdurma sebebi ile 5 dakikada kullanılmaz hale gelebilir.
Forumda okuduğunuz "basit" denilen şeyleri uygulamadan önce iyice araştırmak gerekli. Birkaç kişinin "yap yap bişe olmuyo" cümleleri, pek çok kişinin cebini yakabilir. Her vurdurduğunuzda böyle bir hasar oluyor kesinlikle demiyorum, ama bu riskin varlığı gerçek.
Yap yap bişi olmuyor katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz olsada katalitik konvertöün çıktığı ısı motorun ısısından daha çok yüksektir.Çünkü ısınmazsa katalizör görevini yapmaz.Katalizörün görevi yanmamış zararlı gazları kendi bünyesindeki ısı ile yakmaktır zati.Vurdurmakla katalizöre zarar gelmez.Katalizör Katalitik konvertörün kısaltmasıdır.Uzun vadede zararı vardır ki bu katalizörü fazla etkilemez daha öncelikli parçalar var bozulmak için.Katalizörün ömrü aracın ömrü ile bir değildir.!!.
İnsanları yanlış bilgilendirdiğin için kınıyorum seni. Yukarıda boşuna yazmışım o kadar satırı. Dünya bi yana yzb bozo başka yana. Birde bana atıfla inadına "Yap yap bişi olmuyor" yazmış. Her seferinde hasar oluştuğunu iddia etmiyoruz zaten, ama bu bir risktir, başına gelen binlerce insan var. Bir olasılığı "asla" olmaz diye yazmak insanları kandırmaktır. Yüzlerce üretici aptalmı kitapçıklarında vurdurmayın motoru katalitik konvertörünüzün hasar görebilir diye yazıyor? Bizim görevimiz bilgi vermek, vurup vurdurmamaya sahibi karar verir. Yap yap birşey olmuyo demeye hakkımız yok. Lazımsa yap ama şöyle bir risk var onu bil diyebiliriz. yzb bozo internette 5 dakikalık bir arama yapsan "katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz" diye birşey yazamazsın.
Scooter'larda vurdurma olmaz...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)