Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Aküsü biten motor nasıl çalıştırılır? (Vurdurma)

    REKLAM ALANI
  1. #41
    pardus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2006
    Şehir
    fotbl motor
    yaw bu konuda buyutulecek bısey yok vıtese tak motoru daha sonra debrıyaj da bas hızlannınca kendıne gore cek debrıyajdan tırıl tırıl calısır(bu yontemle bıcer motor kamyon araba ya uygundur hıc motorda denemedim)
    ekmek şarap sen ve ben


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Kickstratı olan motoruda fazla gaz verip boğmuşsanız vurdurarak çalıştırırsınız. Pistonlar hareket halinde olacağı için fazla benzini çiğ olarak atar daha sonrada çalışmaya başlar. Kickstartla fazla benzini atmaya çalışırsanız bir süre sonra ayağınız diz bölgesinden ayrılıp yere düşebilir(malzeme yorgunluğu olur ). Ben ihtiyaç olursa vurdurarak çalıştırıyorum. Zararı olur diye çalıştırmak istemeyen arkadaşlar komyonet tutup tamirciye kadar gidebilirler

  3. #43
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Bir kaç arkadaş söylemiş ama ben tekrar söyleyim, vurdurarak çalıştırmak motora zarar verir mümkün olduğunca aküyü söküp şarj ettirme yoluna başvurun.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  4. #44
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950

    Aküsü biten motor nasil çalıştırılır?

    arkadaşlar, bugüne kadar forumda bu bilgiyi alabilecegim bi yazi okumamistim belki gözümden kaçmıştır, fakat bugun bu sorunla karsi karsiya gelince, zor yoldan öğrenmem gerekti.

    ayak marşı varsa onu bilmiyorum ayak marşı olmayan sadece elektronik ateşleme olan motorlar için olacak soylediklerim sanirim.

    1) kontakt açılır, vites boşa alinir debriyaj sıkılır.
    2) yokus asagi veya arkadas yardimi ile motor harekete geçirilir ve 3. vitese alinir(2 de olabilir ama 3 le daha iyi oldu). debriyaj hala sıkılıdır.
    3) yeterli hız kazanilinca, debriyaj hafiften bırakılır ve motor çalışmaya başlar, gazi hafif açar uzarsınız
    4) aha oldu bu diye birakilmaz güzel dolanilir biraz olmadi rolantide hafif gaz vererek beklenir ki akü dolsun tekrar.

    bu kadar basit bişeyi bilmezseniz, çok sorunlar gelebiliyor başınıza, az önce benim geldi, kendi kendime debelendim bi süre, yokustan çalıştıramadan inip sonra yokusu iterek çıkarttım motoru filan, allahtan babam bilgili bi insan da hemen inip işin teorisini anlatti(motosiklet bilmiyor pek ama motor bilir) ben de uyguladim.

    alternatif olarak motoru yandan iterken de yapabilirsiniz ama gaz dengesini vb ayarlayamayacaginizdan ve hemen boşa alamayacaginizdan ya hemen stop edecektir ya da motor fırlayıp gidecektir ve düşüecektir dolayisiyla.

    ben çok terledim(montun içliklerini de takmiştim üşürüm diye) siz terlemeyin diye yazdim arkadaşlarım

    edit: otomatik viteslerde de geçersiz bir çözüm bu sanirim. neyse canim scooterlar motor sayilmaz zaten, motorlu koltuk onlar daha ziyade

  5. #45

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    benım basıma geldi bu kadar basit değil bunu bil (scoter)
    akunuz bıttıyse mars tan degısık ses gelır hele motorunuz scooter ıse yandınız en az ayak marsını 15- dakka denmenız lazım anca oyle;)

  6. #46
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    scooter bilmiyorum tabi vites olayi olmayinca nasil olur bu işler. scooterim iyiki yok zaten ben denge sağlayamam onun üzerinde düşerim

  7. #47

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    cbr 125 ın akusu bayagı bır guclu olması lazım yanılıyormuyum??? ayrıca baslık guzel olmus bılmeyenler ıcın bılgılendırıcı

  8. #48
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    anladığım kadarıyla araba ile aynı mantık (vurdurma)

  9. #49
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    sanirim arabalarla ayni mantik arabada hiç başıma gelmedi. cbr 125 aküsü güçlü de saniyorum farları uzun süre açık tutmuştum bi süredir de yatiyordu motor o arada boşaldı bişey oldu.

  10. #50
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, bugüne kadar forumda bu bilgiyi alabilecegim bi yazi okumamistim belki gözümden kaçmıştır, fakat bugun bu sorunla karsi karsiya gelince, zor yoldan öğrenmem gerekti.

    ayak marşı varsa onu bilmiyorum ayak marşı olmayan sadece elektronik ateşleme olan motorlar için olacak soylediklerim sanirim.

    1) kontakt açılır, vites boşa alinir debriyaj sıkılır.
    2) yokus asagi veya arkadas yardimi ile motor harekete geçirilir ve 3. vitese alinir(2 de olabilir ama 3 le daha iyi oldu). debriyaj hala sıkılıdır.
    3) yeterli hız kazanilinca, debriyaj hafiften bırakılır ve motor çalışmaya başlar, gazi hafif açar uzarsınız
    4) aha oldu bu diye birakilmaz güzel dolanilir biraz olmadi rolantide hafif gaz vererek beklenir ki akü dolsun tekrar.

    bu kadar basit bişeyi bilmezseniz, çok sorunlar gelebiliyor başınıza, az önce benim geldi, kendi kendime debelendim bi süre, yokustan çalıştıramadan inip sonra yokusu iterek çıkarttım motoru filan, allahtan babam bilgili bi insan da hemen inip işin teorisini anlatti(motosiklet bilmiyor pek ama motor bilir) ben de uyguladim.

    alternatif olarak motoru yandan iterken de yapabilirsiniz ama gaz dengesini vb ayarlayamayacaginizdan ve hemen boşa alamayacaginizdan ya hemen stop edecektir ya da motor fırlayıp gidecektir ve düşüecektir dolayisiyla.

    ben çok terledim(montun içliklerini de takmiştim üşürüm diye) siz terlemeyin diye yazdim arkadaşlarım

    edit: otomatik viteslerde de geçersiz bir çözüm bu sanirim. neyse canim scooterlar motor sayilmaz zaten, motorlu koltuk onlar daha ziyade
    Gel sen benim bir misafirim olda scooter motor mu değilmi ben sana göstereyim sen scooter görmemişsin.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  11. #51

    Üyelik
    11 Haziran 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki KMX125
    bu işin en cancanlı bölümlerini geçmeyelim.
    farz-i misal motor çalışmadı.motoru çalıştırmak için iki kişi gerekli bence.biri motor sahibi biride kankası.
    motor sahibi debriyajı sıkıcak ikiye takıcak kankası ittirecek arkadan VURDUR VURDUR VURDUR diyerekten hem motorsiklet söforüne bir gaz vermiş olacak hemde kendi gaza gelecek.
    bende zmanında mz vardı her sabah vurdur vurdur vurdur sesleriyle mahalleyi inletirdik.

  12. #52
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    Alıntı ozkansava adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gel sen benim bir misafirim olda scooter motor mu değilmi ben sana göstereyim sen scooter görmemişsin.
    olur abi ben iki tekerli herşeye hastayim, motorlu koltuk olsa bile iki teker üzerinde gitsin yeter

    bu olayin motora ne gibi bi zarari var bilen bi arkadaş açıklayabilir mi?

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Benim motor 160 kg. Düz yolda yanında koşarak 3. viteste çalışabiliyor. 2. viteste kesinlikle çalışmıyor çünkü tekerlek dönmeyip yerde kayıyor. (Bu benim motorun özelliğinden geliyor olsa gerek. Benim motosikletin 1. ve 2. vitesinin çok güçlü çekişi var. Cruiser olmasına rağmen ışıklarda üstünde otururken gaza aşırı yüklendiğimde asfaltta patinajdan dolayı kalkamadığım çok oldu)

  14. #54
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    NE GEYİK DÖNDÜ BEE Bİ MOTOR VURDURACAĞINIZ.)))))
    Arkadaşlar arabada olduğu gibi 2.vitese tak kontak açık pozisyonda yokuş aşşaa ve ya iterek debriyaja basarak sallan 2.vites hızından biraz fazlasına çek debriyajdan elini ver çoşkuyu pistonlara ok.budur olay.Teker kitlemesi kayması falan bunlar anlatılmakla olmaz arkadaşlar bi hissetsinler)) alışılır sonra.
    Zararlarına gelince uzun vadede oluşacak arızalardır bunları kafaya takmayın motoru satarsınız o vakte kadar.pistonda segmanda oluşacak ateşlemede oluşacak uzun vadeli arızalardaır bunlar.

    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, bugüne kadar forumda bu bilgiyi alabilecegim bi yazi okumamistim belki gözümden kaçmıştır, fakat bugun bu sorunla karsi karsiya gelince, zor yoldan öğrenmem gerekti.

    ayak marşı varsa onu bilmiyorum ayak marşı olmayan sadece elektronik ateşleme olan motorlar için olacak soylediklerim sanirim.

    1) kontakt açılır, vites boşa alinir debriyaj sıkılır.
    2) yokus asagi veya arkadas yardimi ile motor harekete geçirilir ve 3. vitese alinir(2 de olabilir ama 3 le daha iyi oldu). debriyaj hala sıkılıdır.
    3) yeterli hız kazanilinca, debriyaj hafiften bırakılır ve motor çalışmaya başlar, gazi hafif açar uzarsınız
    4) aha oldu bu diye birakilmaz güzel dolanilir biraz olmadi rolantide hafif gaz vererek beklenir ki akü dolsun tekrar.

    bu kadar basit bişeyi bilmezseniz, çok sorunlar gelebiliyor başınıza, az önce benim geldi, kendi kendime debelendim bi süre, yokustan çalıştıramadan inip sonra yokusu iterek çıkarttım motoru filan, allahtan babam bilgili bi insan da hemen inip işin teorisini anlatti(motosiklet bilmiyor pek ama motor bilir) ben de uyguladim.

    alternatif olarak motoru yandan iterken de yapabilirsiniz ama gaz dengesini vb ayarlayamayacaginizdan ve hemen boşa alamayacaginizdan ya hemen stop edecektir ya da motor fırlayıp gidecektir ve düşüecektir dolayisiyla.

    ben çok terledim(montun içliklerini de takmiştim üşürüm diye) siz terlemeyin diye yazdim arkadaşlarım

    edit: otomatik viteslerde de geçersiz bir çözüm bu sanirim. neyse canim scooterlar motor sayilmaz zaten, motorlu koltuk onlar daha ziyade


    Sen 400lük burgmana denk gelmedin daha galiba )))

  15. #55

    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    antalya
    Peki scooterlarda vurdurma olur mu? Mesela mopedlerde de scooter gibi vites yok kayış var, gaz kolunu ters çevirip yada başka küçük bir mandalı çekip(Jikle değil, ne olduğunu bende bilmiyorum) vurdurarak çalıştırılabiliyor. Ama scooter da olur mu? Tamam çoğunda ayak marşı varda olmayanda nasıl olacak? Saçma bi soru olabilir azarlamayın hemen
    anotherbrick bunu beğendi.

  16. #56
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    VURDURMANIN ZARARI:
    Hiç kimse yazmamış ama kurşunsuz benzin kullanan ve egsozunda katalitik konvertör olan araçlarda (otomobil yada motosiklet) vurdurma yapıldığında yakıt pompası çalışır ve ateşleme olana (motor çalışana) kadar benzin yanmadan egsoza akar. Çalıştığı andada bu benzin tutuşarak katalitik konvertörün yanmasına sebep olabilir.
    Yani vurdurma çabucak çalışma ile sonuçlanmaz ise katalitik konvertörünüzün yanıp yokolmasına sebep olabilir.
    Katalitik Konvertörünüzün yanıp bozulmasıda tıkanma sonucu motor performansınızı düşürebilir, enjeksiyonlu sistemlerde arıza lambalarının yanmasına (ve yine performans düşümüne) sebep olabilir. Tamamen tıkanırsa, motorunuz hiç çalışmaz yada 1-2 dakika çalışıp susar.
    Çok mecbur kalmadıkça katalitik konvertörlü araçlarda vurdurma yapmamalısınız. Yaparsanızda çalışmıyorsa defalarca arka arkaya denemeyin. Yanıp tıkanmış bir katalitik konvertörün tamir maliyeti sizi aküyü söküp şarj edip geri getirerek motoru çalıştırmaktan çok daha fazla üzecektir. Katalitik konvertör egsozun içinde normalde vasıtanın ömrü boyunca dayanan bir ünite olup, vurdurma sebebi ile 5 dakikada kullanılmaz hale gelebilir.

    Forumda okuduğunuz "basit" denilen şeyleri uygulamadan önce iyice araştırmak gerekli. Birkaç kişinin "yap yap bişe olmuyo" cümleleri, pek çok kişinin cebini yakabilir. Her vurdurduğunuzda böyle bir hasar oluyor kesinlikle demiyorum, ama bu riskin varlığı gerçek.
    fazilk bunu beğendi.

  17. #57
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Yap yap bişi olmuyor katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz olsada katalitik konvertöün çıktığı ısı motorun ısısından daha çok yüksektir.Çünkü ısınmazsa katalizör görevini yapmaz.Katalizörün görevi yanmamış zararlı gazları kendi bünyesindeki ısı ile yakmaktır zati.Vurdurmakla katalizöre zarar gelmez.Katalizör Katalitik konvertörün kısaltmasıdır.Uzun vadede zararı vardır ki bu katalizörü fazla etkilemez daha öncelikli parçalar var bozulmak için.Katalizörün ömrü aracın ömrü ile bir değildir.!!.

  18. #58
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı yzb bozo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yap yap bişi olmuyor katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz olsada katalitik konvertöün çıktığı ısı motorun ısısından daha çok yüksektir.Çünkü ısınmazsa katalizör görevini yapmaz.Katalizörün görevi yanmamış zararlı gazları kendi bünyesindeki ısı ile yakmaktır zati.Vurdurmakla katalizöre zarar gelmez.Katalizör Katalitik konvertörün kısaltmasıdır.Uzun vadede zararı vardır ki bu katalizörü fazla etkilemez daha öncelikli parçalar var bozulmak için.Katalizörün ömrü aracın ömrü ile bir değildir.!!.
    İnsanları yanlış bilgilendirdiğin için kınıyorum seni. Yukarıda boşuna yazmışım o kadar satırı. Dünya bi yana yzb bozo başka yana. Birde bana atıfla inadına "Yap yap bişi olmuyor" yazmış. Her seferinde hasar oluştuğunu iddia etmiyoruz zaten, ama bu bir risktir, başına gelen binlerce insan var. Bir olasılığı "asla" olmaz diye yazmak insanları kandırmaktır. Yüzlerce üretici aptalmı kitapçıklarında vurdurmayın motoru katalitik konvertörünüzün hasar görebilir diye yazıyor? Bizim görevimiz bilgi vermek, vurup vurdurmamaya sahibi karar verir. Yap yap birşey olmuyo demeye hakkımız yok. Lazımsa yap ama şöyle bir risk var onu bil diyebiliriz. yzb bozo internette 5 dakikalık bir arama yapsan "katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz" diye birşey yazamazsın.

  19. #59
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanları yanlış bilgilendirdiğin için kınıyorum seni. Yukarıda boşuna yazmışım o kadar satırı. Dünya bi yana yzb bozo başka yana. Birde bana atıfla inadına "Yap yap bişi olmuyor" yazmış. Her seferinde hasar oluştuğunu iddia etmiyoruz zaten, ama bu bir risktir, başına gelen binlerce insan var. Bir olasılığı "asla" olmaz diye yazmak insanları kandırmaktır. Yüzlerce üretici aptalmı kitapçıklarında vurdurmayın motoru katalitik konvertörünüzün hasar görebilir diye yazıyor? Bizim görevimiz bilgi vermek, vurup vurdurmamaya sahibi karar verir. Yap yap birşey olmuyo demeye hakkımız yok. Lazımsa yap ama şöyle bir risk var onu bil diyebiliriz. yzb bozo internette 5 dakikalık bir arama yapsan "katalitik konvertörde yanma diye bişi olmaz" diye birşey yazamazsın.
    Yanma cümlesini bir daha oku görevi yakmak zati.Gezinmeme gerek yok 7 sene okulda 6 sene piyasada geziyorum işim bu uzun vadede olur zarar daha sıra katalizöre gelene kadar neden bunda takıldın anlamadım.krankı var pistonu var v.s. onlara daha önce gelir bozulma sırası.

  20. #60
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    Scooter'larda vurdurma olmaz...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler