Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Aküsü biten motor nasıl çalıştırılır? (Vurdurma)

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr de ayak marşı var niye vurdurmaya çalışıyosunuzki
    İşte buna koptum ben yaaaa
    fakir ama gururlu doğru söylemiş. YBR'yi niye vurdurmaya çalışıyorsunuz :D Şaka bir yana 2. vitese atıp uygun bir bayırda 30 40 km sürate ulaşınca debriyajı bırakıp hafif gaz vermek işe yarıyor
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı yzb bozo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanma cümlesini bir daha oku görevi yakmak zati.
    Katalitik konvertörün orijinal çalışma sıcaklığıda çok yüksek olmasına rağmen, içinde benzin tutuşması ile karşılaştırılınca çok daha düşüktür. Çok sıcak çalışmasına rağmen yanmayan katalitik konvertör, vurdurma sırasında YANABİLİR. Ayrıca komple yanmaz ise tıkanma daralma söz konusu olabilir bu yüzden senin gibi insanlar yanmıyor sanabilir. Performans düşüklüğü, yüksek yakıt tüketimi niyeee niyeee diye deliren insanlar katalitik konvertörlerinin tıkandığını öncelikle başka şeyleri denedikten sonra farkediyorlar.
    Katalitik konvertörün nasıl çalıştığını, içinde neler döndüğünü, reaksiyonların hangi sıcaklıkta gerçekleştiğini formüllerine kadar biliyorum. VURDURMA SONUCU KATALİTİK KONVERTÖR HASAR GÖREBİLİR. Her vurdurmada hasar göreceği kesin değil ama bu bir risk, kitapçıklardada uyarılar mevcut. Canınız istiyorsa vurdurun. 500 kişi vurdurur bişe olmaz, sizi bulur piyango gibi.
    Not: Katalitik konvertör sadece vurdurma sonucunda yanmaz. Katalitik konvertörün normalin üstünde aşırı ısınıp yanmasına bujinin çakmaması, motorun yağ sızdırması, ateşleme zamanlamalarında ciddi kaymalar, kırık egsoz valfi de sebep olabilir. Bunların hepsinin sonucuda konvertörün içinde yakıt yanmasıdır.
    yzb bozo delirttin yani beni, tebrikler. Ben insanlara riskten bahsediyorum, sen OLMAZ diyorsun. Olması zor demen gerekiyor. Oldumu oluyor. Olmaz diyemezsin.

  3. #63

    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Alıntı memin1857 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VURDURMANIN ZARARI:
    Hiç kimse yazmamış ama kurşunsuz benzin kullanan ve egsozunda katalitik konvertör olan araçlarda (otomobil yada motosiklet) vurdurma yapıldığında yakıt pompası çalışır ve ateşleme olana (motor çalışana) kadar benzin yanmadan egsoza akar. Çalıştığı andada bu benzin tutuşarak katalitik konvertörün yanmasına sebep olabilir.
    Yani vurdurma çabucak çalışma ile sonuçlanmaz ise katalitik konvertörünüzün yanıp yokolmasına sebep olabilir.
    Katalitik Konvertörünüzün yanıp bozulmasıda tıkanma sonucu motor performansınızı düşürebilir, enjeksiyonlu sistemlerde arıza lambalarının yanmasına (ve yine performans düşümüne) sebep olabilir. Tamamen tıkanırsa, motorunuz hiç çalışmaz yada 1-2 dakika çalışıp susar.
    Çok mecbur kalmadıkça katalitik konvertörlü araçlarda vurdurma yapmamalısınız. Yaparsanızda çalışmıyorsa defalarca arka arkaya denemeyin. Yanıp tıkanmış bir katalitik konvertörün tamir maliyeti sizi aküyü söküp şarj edip geri getirerek motoru çalıştırmaktan çok daha fazla üzecektir. Katalitik konvertör egsozun içinde normalde vasıtanın ömrü boyunca dayanan bir ünite olup, vurdurma sebebi ile 5 dakikada kullanılmaz hale gelebilir.

    Forumda okuduğunuz "basit" denilen şeyleri uygulamadan önce iyice araştırmak gerekli. Birkaç kişinin "yap yap bişe olmuyo" cümleleri, pek çok kişinin cebini yakabilir. Her vurdurduğunuzda böyle bir hasar oluyor kesinlikle demiyorum, ama bu riskin varlığı gerçek.

    Önemli bir konuda sağlıklı bir bilgilendirme yaptığınız için teşekkürler. Konu her zaman için güncel olduğundan topiğin 2006'da açılmış olması önemli değil.

    Sen hiç vurdurma yapmıyor musun diye sorarsanız, üçüncü motorumda da akü sorunları yaşadığım ve sağ ayağım ayak marşı egzersiziyle iyice kas yaptığı için motorumun çalışmadığı durumda daha pratik olması ve hemen sonuç vermesi nedeniyle ayak marşıyla uğraşmak yerine koşarak vurdurmayı tercih ediyorum. Ama debriyajı bıraktığım anda hafif gaz vermemle motor hemen çalıştığı için sanırım konvertörün zarar görme riski oldukça düşüyor. Yalnız düz yolda koşarak vurdurma yöntemi yeni kullanıcılar için pek uygun olmayabilir. Gazı biraz fazla verirseniz motor ileri kaçıp devrilecek ve zarar görecektir.

  4. #64
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    2senelik konuyu hortlattın
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #65

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    3 . vites en iyisi. cok daha rahat teker dönüyor ve çalışıyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  6. #66

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    ybr 125te ayak marşı var cbf150'de yok mecburen vurdurcaklar

  7. #67
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    Takviye

  8. #68

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    enteresan bir çalıştırma yöntemini sizlerle paylaşmak istiyorum. bunu ben yaptım (belki yapanlar olmuştur)

    aküde mutlaka bir marş elektiriği verme söz konusudur ama özellikle kış günlerinde pek randıman gösteremez.

    benim motorum CBF150 buna uyguladığım yöntem ise bigüzel sıcak suyu motora bikaç defa döküyorum. döktürkten sonra marşa jikle açık bi bastırm mis gibi çalıştı.

    hem vurdurarak motora zarar vermessiniz.

    belki bu yöntem tüm motorlarda geçerli olmayabilir. sizleri bilgilendirdiysem nemutlu.....


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler