Katalitik konvertörün orijinal çalışma sıcaklığıda çok yüksek olmasına rağmen, içinde benzin tutuşması ile karşılaştırılınca çok daha düşüktür. Çok sıcak çalışmasına rağmen yanmayan katalitik konvertör, vurdurma sırasında YANABİLİR. Ayrıca komple yanmaz ise tıkanma daralma söz konusu olabilir bu yüzden senin gibi insanlar yanmıyor sanabilir. Performans düşüklüğü, yüksek yakıt tüketimi niyeee niyeee diye deliren insanlar katalitik konvertörlerinin tıkandığını öncelikle başka şeyleri denedikten sonra farkediyorlar.
Katalitik konvertörün nasıl çalıştığını, içinde neler döndüğünü, reaksiyonların hangi sıcaklıkta gerçekleştiğini formüllerine kadar biliyorum. VURDURMA SONUCU KATALİTİK KONVERTÖR HASAR GÖREBİLİR. Her vurdurmada hasar göreceği kesin değil ama bu bir risk, kitapçıklardada uyarılar mevcut. Canınız istiyorsa vurdurun. 500 kişi vurdurur bişe olmaz, sizi bulur piyango gibi.
Not: Katalitik konvertör sadece vurdurma sonucunda yanmaz. Katalitik konvertörün normalin üstünde aşırı ısınıp yanmasına bujinin çakmaması, motorun yağ sızdırması, ateşleme zamanlamalarında ciddi kaymalar, kırık egsoz valfi de sebep olabilir. Bunların hepsinin sonucuda konvertörün içinde yakıt yanmasıdır.
yzb bozo delirttin yani beni, tebrikler. Ben insanlara riskten bahsediyorum, sen OLMAZ diyorsun. Olması zor demen gerekiyor. Oldumu oluyor. Olmaz diyemezsin.
Önemli bir konuda sağlıklı bir bilgilendirme yaptığınız için teşekkürler. Konu her zaman için güncel olduğundan topiğin 2006'da açılmış olması önemli değil.
Sen hiç vurdurma yapmıyor musun diye sorarsanız, üçüncü motorumda da akü sorunları yaşadığım ve sağ ayağım ayak marşı egzersiziyle iyice kas yaptığı için motorumun çalışmadığı durumda daha pratik olması ve hemen sonuç vermesi nedeniyle ayak marşıyla uğraşmak yerine koşarak vurdurmayı tercih ediyorum. Ama debriyajı bıraktığım anda hafif gaz vermemle motor hemen çalıştığı için sanırım konvertörün zarar görme riski oldukça düşüyor. Yalnız düz yolda koşarak vurdurma yöntemi yeni kullanıcılar için pek uygun olmayabilir. Gazı biraz fazla verirseniz motor ileri kaçıp devrilecek ve zarar görecektir.
2senelik konuyu hortlattın
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
3 . vites en iyisi. cok daha rahat teker dönüyor ve çalışıyor
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
ybr 125te ayak marşı var cbf150'de yok mecburen vurdurcaklar
Takviye
enteresan bir çalıştırma yöntemini sizlerle paylaşmak istiyorum. bunu ben yaptım (belki yapanlar olmuştur)
aküde mutlaka bir marş elektiriği verme söz konusudur ama özellikle kış günlerinde pek randıman gösteremez.
benim motorum CBF150 buna uyguladığım yöntem ise bigüzel sıcak suyu motora bikaç defa döküyorum. döktürkten sonra marşa jikle açık bi bastırm mis gibi çalıştı.
hem vurdurarak motora zarar vermessiniz.
belki bu yöntem tüm motorlarda geçerli olmayabilir. sizleri bilgilendirdiysem nemutlu.....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)