aynen öle oldu metehan abi şimdi satarken gelde inandır teklemediğine
aynen öle oldu metehan abi şimdi satarken gelde inandır teklemediğine
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bu olay tamamen cbf fanatiklerinin ''ben hondacıyım kardeşim başka motora binmem diyenlerin'' çok normal olarak yaşadıkları bir olay.Bir insan fanatik olduğunda aslında hür iradesini ve aklını tamamen itikat ettiği olguya teslim ediyor.Ve teslimiyeti beraberinde sömürüyü getiriyor.Şu an cbf fanatiklerinin düştügü durum tamamen insanlıgın her zamanki gibi geçmişinden ders almaması ile ilgili vahim beklenen sonuç.Honda bir marka.Ve özgüveninden emin birçok motor sever özellikle bu sınıfı alabilecek maddi kapasiteye sahip olanlar:bu seviyedekiler kendilerine göre elit kesime üye olabilmek için fanatikligi elden bırakmadılar.Bu modele yok sattırdılar.Satıcının ......sını tavan yaptırdılar.Yalanmı ? Ve üretici ve pazarlamacı komplike bir sistemle ürün yetiştirebilmek için kaliteden ödün vermek zorunda kaldı.Bu suç şimdi hondanın mı ? .Bu suç iç piyasadaki honda fanatiklerimizin.Tüketmekle ibadet etmeyi karıştırdık.Ve yanlış yola saptık,saptırdık ,saptırıldık.Biz bu tür modellerde satış rakamlarını rekordan rekora da koştursakda umduğumuz modelleri piyasamızda göremeyecegiz.Boşuna kendinizi feda etmeyin.Dünya piyasasında honda orta sınıf üstü zenginin tercihi.Zengin aracını az kullanır,fakat hertürlü imkandan yararlanır.Ondan kısamazsın.Bu her türlü imkan fiyatı yukarı çeker.Ve bu sınıftan motor kullananlar haberdardır.Orta sınıf verdiği paranın karşılığını alabilmeli.extra imkanlar onu pek fazla ilgilendirmez.Zengin zaten aracını bozulduğu yerde bırakır gider bir tane daha alır.Şu sitede kaç tane herley sahibi var.Kaç kawa ,kaç suzuki,kaç titan vs.40.000-50.000 KM motor ömrüne tüm çin çan motorlar ulaşıyor.Gerisi hikaye.Marka felan takmam ihtiyacıma en iyi karşılığı kim verir zaten biliyorum.Üzgünüm honda
Bir arkadaşım der ki:
Ateşleme sorunu olma ihtimali yüksek bence. CDI üzerine yazılan harita saçmalıyordur. Aslında eski tip bir CBF ten sökülüp bunlara takılmak sureti ile denenebilir bence. Elektrik tesisatlarının farklı olduğunu zannetmiyorum.
Emisyon kriterleri belirlenirken belli devire kadar kirlilik şu kadar olacak ondan sonra şu kadar olacak max devirde şu kadar olacak gibi kriterler var. Bu amcalarda e3 e uyabilmek için o tıklamanın olduğu devire kadar avansı kısıp kirliliği düşürmüşlerdir. Sonradan ani olarak avans verince alet tekleme benzeri tepki verip devirini alınca normale dönüyor olabilir.
Aslında rpm-avans haritasını bulup incelemek lazım. Ya da lambda sensörü takılıp karışım oranının log'una bakılarak anlaşılabilir.
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
arkadaşlar aldığım son bilgileri baylaşmak istiyorum.tekleme ile ilgili bir arpa boyu yol alınmış değil.konu honda japonyadan gelecek mühendis heyetine intikal edilmiş.heyet gelecek incelemelerde bulunacak,evine dönecek üzerinde çalışacak testler yapacak,şundanmış diyecek ve bizimde problemimiz çözülecek.ama bu dediklerim ne zaman olur allah bilir.nitekim heyetin ne zaman geleceği bile belli değilmiş.
evet dün arkadaşın 2011 cbf sini kullandım, tekleme filan yoktu... inanılmaz keyifli atik ve rahat bir motormuş... çok hoşuma gitti... oturuş pozisyonu, gövdesi ve gidişi ybr den daha rahat geldi...
selamlar...
honda tekleme ile ilgili problemi kendi bünyesinde çözememiş ve çinden teknisyen ekip geleceğini onların inceleyeceğini söylemişti.son aldığım bilgi ise teknisyen ekibin gelmekten vaz geçip problemli bir motoru çin e istedikleri.şu an hondanın elindeki problemli bir motor trafikten çekilerek çin e yola çıkmaya hazırlanıyor.sorundan muzdarip olanlar biraz daha sabır etmeli.en nihayetinde çözeceklerine inanıyorum.
peki sen ne yaptın diye soran olursa ben cbf sayfasını kapattım 2012 model anf ınnova 125i alıyorum.bu kararımı destekleyen sebepler:tayland malı olması,kendini ispat etmiş kronik problemi olmayan enjeksiyonlu kaya gibi motoru,100 km de 1.5-2 lt arası yakıtı.seriliği ve 130 km hızı.
ben yeni sattım innovayı... 60 ı geçmeden kullanırsanız uzun yolda 1,5 lt yakıyor... 70-80 basarsanız 1,7 lt yakıyor... şehir içinde de aşırı spor kullanımda bile 1,8lt nin üstünü görmedim... hondanın bence yaptığı en sağlam motor... son hızı 110 ... sadece bir kez rüzgar arkamdayken 120 yi gördüm, bir daha da görmedim... rüzgara karşı da 90-95 i bile geçemez... gerçi ben hız olarak 70 i pek geçmem, prensip olarak... 125 lik motorun en ideal hızı 70 tir... üstünde bağırmaya başlıyor... ayrıca uzun yolda selesi inanılmaz rahatsız, beliniz de ağrıyor... ön tarafı boş olduğu için hiç güven vermiyor, hele bir de artçınız varsa, gaza bastığınızda önü kalkacak gibi olur ... hülasa şehir içi kullanıma uygun bir motordur, şehir dışında ince tekerleri ince gövdesi ve boş ön kısmı ile vücudunuzu çok yoruyor...
ben olsam ybr esd alırdım cbf nin yerine... ama illa honda seçecekseniz, çok iyi bir seçim, rahatlıkla zarar etmeden satarsınız... selamlar...
Bu sorunun çözülmesi daha çok uzun sürecek gibi görünüyor... Böyle giderse ybr 125 almak zorunda kalacağız.
BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH
cbf te hiç gözüm yoktu...
birde burdaki problemler, satıcıların ilgisizliği ve kendilerini satıcıdan çıkarıpp müşteriyle kendi elemanları gibi konuşması...
artı olarak motoru almak için sıra beklemeniz ve bunun gibi dolu olumsuz neden...
gittim 6 hafta önce ybr esd aldım, sorunsuz canavar....
kimse kalkıpta şimdi selesi ince gibi nedenler sunmasın...
önemli olan sıfır sorun....
buda ybr de mevcut....
hayırlı olsun kardeşim allah kaza bela vermesin.keşke şu ybr nin motoru gibi bir motor olsaydı cbf tede.tek olur du ozaman tek.
---------- Post added at 10:16 ---------- Previous post was at 10:14 ----------
bu arada 6000 km deki motorum 2000 km de 200 gr yağ eksiltmiş durumda buyrun burdan yakın.
bizim 84 model reno eksiltmiyor o kadar yağ ):
BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
2008 model cbf 150 imde hiç sorun çıkmamıştı. 8000 km kullandım ve sattım. şimdi 2011 model aldım ve herşeyiyle kalite düşüklüğü kendini belli ediyor. boya kalitesi özellikle çok canımı sıkıyor. bir boya bukadarmı narin olur bunun haricinde şimdilik 3000 km lerdeyim ve 3 kez yağ değiştim. 1000 km bakımından sonra 2000 km de kendim değiştirdim yağı ve ölçtüğümde 850 mg kadaryağ çıktı. hadi 50 mg kadarda motorun içinde süzülmediğini varsayalım, 1000 km de 100 mg yağ eksik çıktı. ne kadar normaldir kestiremiyorum fakat nede olsa hava soğutmalı oluşuna ve uzun yolda kullanmış olmama verdim. bakalım 4000 km bakımında nekadar yağ çıkacak.
bu eften püften sorunların haricinde motorum birkerede benzin bitmesinden ötürü yolda bıraktı. daha doğrusu benim ihmalkarlığım ve birazda benzinintam olarak ne kadar götüreceğini ölçme isteğimden ötürü. yalova tarafına yaptığım günlük gezi dönüşü benzin seviyesinin rezervuar kısmına inmesi fakat motorun rezervuara geçiş için ana depodaki benzin bitince tekleme yaparak beni uyarmaması ve sonuçta benzin musluğu ana depo kısmında olduğu halde bana yedek depoyuda bitirtmesi sonucu yolda kaldım. 3000 km olunca servise yağ değişimi ve benzin musluğu arızası için ümraniye D&B motora gittim. benzin musluğu ana depo konumundaydı ve benzinim gene yedek depo seviyesinde olmasına rağmen sorun aynen devam ediyordu. Ergin usta sağolsun musluğu sökünce benzin akışının olmaması gerektiği halde aktığını kendiside tespit ederek garanti kapsamında benzin musluğu tertibatı değiştirildi ve sorun giderildi.
tekleme sorunu olan arkadaşların sorununa gelince. benim yaşadığım benzin musluğu sorunu acaba teklemeye sebep oluyormudur. yani motorunuz teklediği zaman yedek depoya geçerkenki kasılma gibimi kasılıp tekrardan açılıyor. bildiğiniz gibi yedek depoya geçmeden önce motorda anlık kapaklanıp açılma gibi kasılmalarla yedek depoya geçme belirtileri verir. sizin teklemelerinizde benzin musluğunda oluşan, karbüretöre benzin sevkinde anlık kesiklikler sonucu oluşan bir problem olabilirmi.
son olarak bu yazımı okuyan tüm cbf sahiplerine, özellikle yeni kasa sahiplerine önerim benzin musluğunuzu deneyiniz. yedeğe geçiş vazifesini yapıp yapmadığını test ediniz. ana depoyu tam olarak bitirip stop edene kadar devam ediniz. çünki benim motor yedeğe geçmesi gereken noktada çok kısa bir iki tekleme yapıp, sonradan hiç bir tekleme ve belirti vermeden yedek depoyu komple bitirtti.
yolda kalmak çok berbat. heleki yol yorgunluğunun üzerine tuzla nın izbe, sakat bir köşesinde elinizde motoru ite ite benzinci aramak hiç hoş olmuyor. (buradan o akşam bana yardım eli uzatan, heleki arabasında yaşlı ve hasta olan akrabasını hastaneye götürürken bu yardımını esirgemeyen, adını bile sormayı akıl edemediğim hayırsever abime teşekkür ediyorum. Allah razı olsun diyorum)
ybr esd den daha güzel motor olmasına rağmen ybr den daha ucuza satılması zaten malzeme kalitesini anlatan bir işaret... yoksa biri 4200 lira diğeri 4350 lira plaka teslim... ybr ye bakınca, cbf nin en az 4500 liraya satılması lazım , en az...
avrupada sınıf birincisi cbf125 tüm avrupaya vede diğer ülkelere laik görülmüş üsteliik bizim cbf gücünde enjecsiyonlu
bizdeki ise çinlilerle ortak yapım cbf150 dünyada bu motor yokkkk
bende cbf150 kullandım gayette çok iyiydi çok ama çok memnun kaldım hiç bir sorun yaşamadım ancak zaten yag eksiltmeyle bi can sıkıntısı vardı birde üzerine yeni modellerinde bu sorunu ekleyince honda kafanıza kursun sıkmayın 3 5 ne olursa üstüne koyalım bize cbf125 getir
ybr125 devri kapanmıştı derken gene eskiye dönüş başladı
avrupada ise tam tersi ybr125 dönemi bitti cbf125 dönemi aldı başını gitti yazık ediyoyorsunuz türkiyeye
Mustafa Kemal Atatürk
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)