Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Yeni CBF150'de Çözülemeyen Tekleme Sorunu...

    REKLAM ALANI
  1. #161
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    aynen öle oldu metehan abi şimdi satarken gelde inandır teklemediğine
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öle oldu metehan abi şimdi satarken gelde inandır teklemediğine
    ganga yemin edersin kurana el basarsın noterde...

    "yeminle ekmek musaf çarpsın o tekleyenlerden değil " dersin gari...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #163

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Bu olay tamamen cbf fanatiklerinin ''ben hondacıyım kardeşim başka motora binmem diyenlerin'' çok normal olarak yaşadıkları bir olay.Bir insan fanatik olduğunda aslında hür iradesini ve aklını tamamen itikat ettiği olguya teslim ediyor.Ve teslimiyeti beraberinde sömürüyü getiriyor.Şu an cbf fanatiklerinin düştügü durum tamamen insanlıgın her zamanki gibi geçmişinden ders almaması ile ilgili vahim beklenen sonuç.Honda bir marka.Ve özgüveninden emin birçok motor sever özellikle bu sınıfı alabilecek maddi kapasiteye sahip olanlar:bu seviyedekiler kendilerine göre elit kesime üye olabilmek için fanatikligi elden bırakmadılar.Bu modele yok sattırdılar.Satıcının ......sını tavan yaptırdılar.Yalanmı ? Ve üretici ve pazarlamacı komplike bir sistemle ürün yetiştirebilmek için kaliteden ödün vermek zorunda kaldı.Bu suç şimdi hondanın mı ? .Bu suç iç piyasadaki honda fanatiklerimizin.Tüketmekle ibadet etmeyi karıştırdık.Ve yanlış yola saptık,saptırdık ,saptırıldık.Biz bu tür modellerde satış rakamlarını rekordan rekora da koştursakda umduğumuz modelleri piyasamızda göremeyecegiz.Boşuna kendinizi feda etmeyin.Dünya piyasasında honda orta sınıf üstü zenginin tercihi.Zengin aracını az kullanır,fakat hertürlü imkandan yararlanır.Ondan kısamazsın.Bu her türlü imkan fiyatı yukarı çeker.Ve bu sınıftan motor kullananlar haberdardır.Orta sınıf verdiği paranın karşılığını alabilmeli.extra imkanlar onu pek fazla ilgilendirmez.Zengin zaten aracını bozulduğu yerde bırakır gider bir tane daha alır.Şu sitede kaç tane herley sahibi var.Kaç kawa ,kaç suzuki,kaç titan vs.40.000-50.000 KM motor ömrüne tüm çin çan motorlar ulaşıyor.Gerisi hikaye.Marka felan takmam ihtiyacıma en iyi karşılığı kim verir zaten biliyorum.Üzgünüm honda

  4. #164

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Bir arkadaşım der ki:

    Ateşleme sorunu olma ihtimali yüksek bence. CDI üzerine yazılan harita saçmalıyordur. Aslında eski tip bir CBF ten sökülüp bunlara takılmak sureti ile denenebilir bence. Elektrik tesisatlarının farklı olduğunu zannetmiyorum.

    Emisyon kriterleri belirlenirken belli devire kadar kirlilik şu kadar olacak ondan sonra şu kadar olacak max devirde şu kadar olacak gibi kriterler var. Bu amcalarda e3 e uyabilmek için o tıklamanın olduğu devire kadar avansı kısıp kirliliği düşürmüşlerdir. Sonradan ani olarak avans verince alet tekleme benzeri tepki verip devirini alınca normale dönüyor olabilir.
    Aslında rpm-avans haritasını bulup incelemek lazım. Ya da lambda sensörü takılıp karışım oranının log'una bakılarak anlaşılabilir.

  5. #165
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı deadline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadaşım der ki:

    Ateşleme sorunu olma ihtimali yüksek bence. CDI üzerine yazılan harita saçmalıyordur. Aslında eski tip bir CBF ten sökülüp bunlara takılmak sureti ile denenebilir bence. Elektrik tesisatlarının farklı olduğunu zannetmiyorum.

    Emisyon kriterleri belirlenirken belli devire kadar kirlilik şu kadar olacak ondan sonra şu kadar olacak max devirde şu kadar olacak gibi kriterler var. Bu amcalarda e3 e uyabilmek için o tıklamanın olduğu devire kadar avansı kısıp kirliliği düşürmüşlerdir. Sonradan ani olarak avans verince alet tekleme benzeri tepki verip devirini alınca normale dönüyor olabilir.
    Aslında rpm-avans haritasını bulup incelemek lazım. Ya da lambda sensörü takılıp karışım oranının log'una bakılarak anlaşılabilir.
    ama hepsinde yok yani bazılarında avans kısıp bazılarında kısmadılarsa bilemiycem ama her 2011 modelde tekleme yok örneğin 7150km redeyim hiç bir problemim yok suan
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  6. #166

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    arkadaşlar aldığım son bilgileri baylaşmak istiyorum.tekleme ile ilgili bir arpa boyu yol alınmış değil.konu honda japonyadan gelecek mühendis heyetine intikal edilmiş.heyet gelecek incelemelerde bulunacak,evine dönecek üzerinde çalışacak testler yapacak,şundanmış diyecek ve bizimde problemimiz çözülecek.ama bu dediklerim ne zaman olur allah bilir.nitekim heyetin ne zaman geleceği bile belli değilmiş.

  7. #167
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    evet dün arkadaşın 2011 cbf sini kullandım, tekleme filan yoktu... inanılmaz keyifli atik ve rahat bir motormuş... çok hoşuma gitti... oturuş pozisyonu, gövdesi ve gidişi ybr den daha rahat geldi...

    selamlar...

  8. #168

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    honda tekleme ile ilgili problemi kendi bünyesinde çözememiş ve çinden teknisyen ekip geleceğini onların inceleyeceğini söylemişti.son aldığım bilgi ise teknisyen ekibin gelmekten vaz geçip problemli bir motoru çin e istedikleri.şu an hondanın elindeki problemli bir motor trafikten çekilerek çin e yola çıkmaya hazırlanıyor.sorundan muzdarip olanlar biraz daha sabır etmeli.en nihayetinde çözeceklerine inanıyorum.
    peki sen ne yaptın diye soran olursa ben cbf sayfasını kapattım 2012 model anf ınnova 125i alıyorum.bu kararımı destekleyen sebepler:tayland malı olması,kendini ispat etmiş kronik problemi olmayan enjeksiyonlu kaya gibi motoru,100 km de 1.5-2 lt arası yakıtı.seriliği ve 130 km hızı.

  9. #169
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    ben yeni sattım innovayı... 60 ı geçmeden kullanırsanız uzun yolda 1,5 lt yakıyor... 70-80 basarsanız 1,7 lt yakıyor... şehir içinde de aşırı spor kullanımda bile 1,8lt nin üstünü görmedim... hondanın bence yaptığı en sağlam motor... son hızı 110 ... sadece bir kez rüzgar arkamdayken 120 yi gördüm, bir daha da görmedim... rüzgara karşı da 90-95 i bile geçemez... gerçi ben hız olarak 70 i pek geçmem, prensip olarak... 125 lik motorun en ideal hızı 70 tir... üstünde bağırmaya başlıyor... ayrıca uzun yolda selesi inanılmaz rahatsız, beliniz de ağrıyor... ön tarafı boş olduğu için hiç güven vermiyor, hele bir de artçınız varsa, gaza bastığınızda önü kalkacak gibi olur ... hülasa şehir içi kullanıma uygun bir motordur, şehir dışında ince tekerleri ince gövdesi ve boş ön kısmı ile vücudunuzu çok yoruyor...

    ben olsam ybr esd alırdım cbf nin yerine... ama illa honda seçecekseniz, çok iyi bir seçim, rahatlıkla zarar etmeden satarsınız... selamlar...

  10. #170

    Üyelik
    23 Ağustos 2011
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    BMW R80 GS
    Bu sorunun çözülmesi daha çok uzun sürecek gibi görünüyor... Böyle giderse ybr 125 almak zorunda kalacağız.
    BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH

  11. #171

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    cbf te hiç gözüm yoktu...
    birde burdaki problemler, satıcıların ilgisizliği ve kendilerini satıcıdan çıkarıpp müşteriyle kendi elemanları gibi konuşması...
    artı olarak motoru almak için sıra beklemeniz ve bunun gibi dolu olumsuz neden...
    gittim 6 hafta önce ybr esd aldım, sorunsuz canavar....
    kimse kalkıpta şimdi selesi ince gibi nedenler sunmasın...
    önemli olan sıfır sorun....
    buda ybr de mevcut....

  12. #172

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    hayırlı olsun kardeşim allah kaza bela vermesin.keşke şu ybr nin motoru gibi bir motor olsaydı cbf tede.tek olur du ozaman tek.

    ---------- Post added at 10:16 ---------- Previous post was at 10:14 ----------

    bu arada 6000 km deki motorum 2000 km de 200 gr yağ eksiltmiş durumda buyrun burdan yakın.

  13. #173
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    bizim 84 model reno eksiltmiyor o kadar yağ ):

  14. #174

    Üyelik
    23 Ağustos 2011
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    BMW R80 GS
    Alıntı -unnamed- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf te hiç gözüm yoktu...
    birde burdaki problemler, satıcıların ilgisizliği ve kendilerini satıcıdan çıkarıpp müşteriyle kendi elemanları gibi konuşması...
    artı olarak motoru almak için sıra beklemeniz ve bunun gibi dolu olumsuz neden...
    gittim 6 hafta önce ybr esd aldım, sorunsuz canavar....
    kimse kalkıpta şimdi selesi ince gibi nedenler sunmasın...
    önemli olan sıfır sorun....
    buda ybr de mevcut....
    ah birde cbf teki motor gücü ybrde mevcut olsa... ybr 1900 tl lik kanuni bretondan bile daha güçsüz bu motoru bu kadar zayıf yapmalarının amacını bir türlü anlayamadım birini alsak sorunlu birini alsak motoru zayıf ne yapacağımı şaşırdım.
    BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH

  15. #175
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı truveo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ah birde cbf teki motor gücü ybrde mevcut olsa... ybr 1900 tl lik kanuni bretondan bile daha güçsüz bu motoru bu kadar zayıf yapmalarının amacını bir türlü anlayamadım birini alsak sorunlu birini alsak motoru zayıf ne yapacağımı şaşırdım.
    hiç düşünme dostum istediğini al cbf 150 de al 1 kere yolda kalmasın emin ol hepsinde tekleme var gibi yaklaşım yapanlarada yüz verme 7500km 0 sorun 0 tekleme
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  16. #176

    Üyelik
    23 Ağustos 2011
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    BMW R80 GS
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç düşünme dostum istediğini al cbf 150 de al 1 kere yolda kalmasın emin ol hepsinde tekleme var gibi yaklaşım yapanlarada yüz verme 7500km 0 sorun 0 tekleme
    bir kere aldım sorunlu çıktı şimdide sorunlu çıkar diye almaya korkar oldum bir daha sorunlu çıkarsa
    BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH

  17. #177
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı truveo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kere aldım sorunlu çıktı şimdide sorunlu çıkar diye almaya korkar oldum bir daha sorunlu çıkarsa
    sorun ne çıktı 0ırmıaldınız kaç modeldi ?
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  18. #178
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    2008 model cbf 150 imde hiç sorun çıkmamıştı. 8000 km kullandım ve sattım. şimdi 2011 model aldım ve herşeyiyle kalite düşüklüğü kendini belli ediyor. boya kalitesi özellikle çok canımı sıkıyor. bir boya bukadarmı narin olur bunun haricinde şimdilik 3000 km lerdeyim ve 3 kez yağ değiştim. 1000 km bakımından sonra 2000 km de kendim değiştirdim yağı ve ölçtüğümde 850 mg kadaryağ çıktı. hadi 50 mg kadarda motorun içinde süzülmediğini varsayalım, 1000 km de 100 mg yağ eksik çıktı. ne kadar normaldir kestiremiyorum fakat nede olsa hava soğutmalı oluşuna ve uzun yolda kullanmış olmama verdim. bakalım 4000 km bakımında nekadar yağ çıkacak.
    bu eften püften sorunların haricinde motorum birkerede benzin bitmesinden ötürü yolda bıraktı. daha doğrusu benim ihmalkarlığım ve birazda benzinintam olarak ne kadar götüreceğini ölçme isteğimden ötürü. yalova tarafına yaptığım günlük gezi dönüşü benzin seviyesinin rezervuar kısmına inmesi fakat motorun rezervuara geçiş için ana depodaki benzin bitince tekleme yaparak beni uyarmaması ve sonuçta benzin musluğu ana depo kısmında olduğu halde bana yedek depoyuda bitirtmesi sonucu yolda kaldım. 3000 km olunca servise yağ değişimi ve benzin musluğu arızası için ümraniye D&B motora gittim. benzin musluğu ana depo konumundaydı ve benzinim gene yedek depo seviyesinde olmasına rağmen sorun aynen devam ediyordu. Ergin usta sağolsun musluğu sökünce benzin akışının olmaması gerektiği halde aktığını kendiside tespit ederek garanti kapsamında benzin musluğu tertibatı değiştirildi ve sorun giderildi.

    tekleme sorunu olan arkadaşların sorununa gelince. benim yaşadığım benzin musluğu sorunu acaba teklemeye sebep oluyormudur. yani motorunuz teklediği zaman yedek depoya geçerkenki kasılma gibimi kasılıp tekrardan açılıyor. bildiğiniz gibi yedek depoya geçmeden önce motorda anlık kapaklanıp açılma gibi kasılmalarla yedek depoya geçme belirtileri verir. sizin teklemelerinizde benzin musluğunda oluşan, karbüretöre benzin sevkinde anlık kesiklikler sonucu oluşan bir problem olabilirmi.

    son olarak bu yazımı okuyan tüm cbf sahiplerine, özellikle yeni kasa sahiplerine önerim benzin musluğunuzu deneyiniz. yedeğe geçiş vazifesini yapıp yapmadığını test ediniz. ana depoyu tam olarak bitirip stop edene kadar devam ediniz. çünki benim motor yedeğe geçmesi gereken noktada çok kısa bir iki tekleme yapıp, sonradan hiç bir tekleme ve belirti vermeden yedek depoyu komple bitirtti.

    yolda kalmak çok berbat. heleki yol yorgunluğunun üzerine tuzla nın izbe, sakat bir köşesinde elinizde motoru ite ite benzinci aramak hiç hoş olmuyor. (buradan o akşam bana yardım eli uzatan, heleki arabasında yaşlı ve hasta olan akrabasını hastaneye götürürken bu yardımını esirgemeyen, adını bile sormayı akıl edemediğim hayırsever abime teşekkür ediyorum. Allah razı olsun diyorum)

  19. #179
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    ybr esd den daha güzel motor olmasına rağmen ybr den daha ucuza satılması zaten malzeme kalitesini anlatan bir işaret... yoksa biri 4200 lira diğeri 4350 lira plaka teslim... ybr ye bakınca, cbf nin en az 4500 liraya satılması lazım , en az...

  20. #180
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD


    avrupada sınıf birincisi cbf125 tüm avrupaya vede diğer ülkelere laik görülmüş üsteliik bizim cbf gücünde enjecsiyonlu

    bizdeki ise çinlilerle ortak yapım cbf150 dünyada bu motor yokkkk

    bende cbf150 kullandım gayette çok iyiydi çok ama çok memnun kaldım hiç bir sorun yaşamadım ancak zaten yag eksiltmeyle bi can sıkıntısı vardı birde üzerine yeni modellerinde bu sorunu ekleyince honda kafanıza kursun sıkmayın 3 5 ne olursa üstüne koyalım bize cbf125 getir
    ybr125 devri kapanmıştı derken gene eskiye dönüş başladı
    avrupada ise tam tersi ybr125 dönemi bitti cbf125 dönemi aldı başını gitti yazık ediyoyorsunuz türkiyeye
    Mustafa Kemal Atatürk


9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)