Motorumu 15.08.2011 günü İst.Ümraniye D&B motora bırakmıştım. 4000 km bakımı yapılıp tekleme şikayetim bakılacaktı. Bugün öğleye doğru motorumu teslim almaya gittim. "Bakım yapıldı şikayetiniz test edildi. Motorda herhangi bir problem yok" denildi. Bu cevap motorun test edilmediğini düşündürdü bana. "Siz motoru test ettiniz mi?" dedim. Bakıldı denildi. Hemen motorun yanına gidip motorun kilometresine baktım. 3957 km de idi. Motoru 3956 km de teslim etmiştim. Böyle bir şikayeti test etmek için bir otobana çıkıp en az sabit bir hızda 30-40 km. yol gitmek gerekiyor. Kısa mesafelerde sorun çıkmadığını söylemiştim. Özetle hiçbir şekilde şikayetimin incelenmediğini anlayınca bu duruma son derece içerledim. Üstelik incelemeden nasıl anladılarsa "motorda herhangi bir sorun yoktur" diye servis kapanış formuna yazmışlar. Madem bakılmayacaktı motor bir hafta serviste neden kaldı. Buda bir muamma. Gergin bir diyalogdan sonra servis faturasını ödeyip motorumu teslim aldım. Honda'ya satış kepazeliğinden servis kepazeliğine kadar herşeyi sergilediği için teşekkür eder gözlerinden öperim.
devam edecek...
acemi ayın 09 na kadar aktifim sonra askere gidiyorum.... cbf in bu sorununun çözümünü ve arızalı olan kısmı merak ediyorum... senden rıcam bu sorun çözüldüğünde beni özelden bilgilendirirsen sevinirim...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Yokuş çıkıyorum beşinci vites.Stabil olarak hız düşüyor:90,85,80,75 hooop birden 65 lere kadar geriliyor kasılıp ve rahatlayıp stabil düşüşü devam ediyor. ve 4-3 vites degişimi.Anlattığınız böyle birşeyse bendeki 2007 modelde de var.Bence karbüratör yakıt jetindeki delikler orantısız yada mevcut vakum jetden yeterli benzini çekemiyor.Daha küçük çaplı bir karbüratörden bu vakum yeterli yakıtı çekebilecektir diye düşünüyorum.Yada cbf in torka dayalı düşük devirli çevrimi bu çapta bir karbüratörle uyumsuz.
Hiç bıkmam uğraşmaktan. Fakat bugün Tüketici Mahkemesine başvuru için evraklarımı hazırlarken Bana kestikleri faturanın 3327 TL olduğunu farkettim. Ayrıca koruma demiri, michelin lastikler ve arka çanta faturada yok. Vade farkı ile birlikte 4300 TL ödemiştim. Bu durumda Mahkeme karar verirken faturayı esas alacağı için bir kere daha mağdur edileceğim belli oluyor. Pazartesi günü eksik kesilen faturayı düzeltmeleri için arayacağım. Eğer bir yanlışlık değil kasıtlı yapıldıysa vergi kaçırma durumu sözkonusu. Sanıyorum bu durumda şikayetler Defterdarlıklara yapılıyor.
Bir sorunu elbirliğiyle çözüme götürmek güzel bir şey. Fakat gerçek hayatta o kadar kolay olmuyor. Bu sorun ile ilgili forumlarda başlık açtım. Sorunların dile getirilmesi için çaba gösterdim. Honda Türkiye'ye başvuran arkadaşlar arasında şikayeti cevaplandırılmayan bir tek ben varım. Herhalde beni elebaşı olarak görüyorlar. Biraz da öyle oldum galiba Motosikletim tekleyedursun, yüreğim de teklemedikten sonra vazgeçmeyeceğim...
biz halk olarak sorunların üzerine gitmek yerine kabullenmeyi seçen yapıyız....
bende olsam sorunun üzerine giderdim...
ben sonuna kadar arkandayım... bir cbf im olsaydı kesinlikle sorunu çözmek için kendi motorumu dağıtıp değiştirme yöntemi ile sorunu bulmaya çalışırdım....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
acemi 60 vazgeçme kesinlikle ama bence dışarda bir ustaya göstermende fayda var ciddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum benimkide yapmıştı koltuğun altındaki hava deliğinin önüne poşet gelmiş...
arkadaşlar şikayetimi şikayet var.com ada taşıdım.diğer şikayetçi arkadaşlarda taşırsa faydası olabileceğini düşünüyorum.
tamertezel yazdı
honda cbf 150 nin çözülemeyen tekleme sorunu. yaklaşık 2 ay önce sıfır almış olduğum honda cbf 150 motorumda ilk günden beri tekleme problemi söz konusu.servise gide gele bu durumdan şikayetçi bir çok kişiylede tanıştım.anlaşılan bu 2011 model cbf 150 lerde kronik bir sorun.nitekim bu sektörde dünya devi olan honda bu soruna çözüm bulabilmiş değil.her gün katettiğim yolda bu tekleme sorunu yüzünden can güvenliğim kalmamış durumda.alakasıs müşteri temsilcilerine defalarca şikayet kaydı açtırmama rahmen geri dönüş olmadı.özürlü malın özrünün giderilememesi dolayısıyla motorun iadesiyle ilgili yasal sürece başlayacağım.
yıllardır bir honda kullanıcısı olarak honda ya olan güvenim bitmiş durumdadır.
Slm arkadaşlar ben çannakkale / honda 2011 CBF 150 satın aldım 850 km anca oldu ve aynı sorun benim motorumda da var. bu zaman kadar kulandığımda farkına vardığım motor soğukken her hangi bir sorun yok ama ısındığında 4-5 viteslerde 6-7 devirde tutamıyorum bendeki bu kesintiler saniyenin yarısı kadar deil 2 saniye kadar sürüyo yani 7 devirde iken 4 devire kadar düşüyor ve bunu sadece rüzgara karşı yaşıyorum rüzgar arkamda olduğunda keyfi çok iyi ama rüzgara karşı olduğumda :S çıldırmamak elde deil ve çanakkalede de rüzgarsız bi gün zor görünür. tabiki de servise gittim olanları anlatım kendileri de ilk bindiklerinde yok her hangi bir sorun dediler ben bindim aynı sorun devam ediyor. ustaya atla arkaya nasıl yokmuş dedim ve o sorunu gösterdim usta ile yaklaşık 10 km yol yaptık sanırım. Sorunla ilgili baya bi ugraştı (Buji deyişimi, karbüratör temizleme yakıt boruların kontrolü gibi) ama sorunu çözemedi bayramdan sonra bakımına getir ozaman yeni bi karbüratör siparişi veririz bide öle deneriz dedi bakalım karbüratör değiştiğinde ne olacak
Honda Fabrika'yı ara tekleme konusundaki şikayetini kaydettir. (0262 658 83 83 DAHİLİ 8663 MURAT BEY. ) Motoru servislerde hiç kurcalattırma. Söylenenlere göre aslında tüm yeni CBF150 lerde bu arıza var. Kimisinde az kimisinde çok. Arıza Japonya ya aksettirilmiş. Çözüm bekleniyor. Senin servisin gene iyi niyetliymiş. Uğraşmışlar. Benim gittiğim servis(D&B Honda-Ümraniye/İstanbul) seninki gibi iyiniyet gösterip ilgilenmedi. Herhangi bir arıza yok deyip beni başından savdı. Enteresandır, hatalı üretim olduğu kesinleşen bu motoru alabilmek için millet sıra bekliyor.
KONUYLA İLGİLİ GELİŞME VARMI ACABA?
tekleme durumundan muzdarip arkadaşlar.bu gün itibariyle aldığım son bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum.
honda gebzede konuyla ilgilenen murat bey ile görüşmem sonuçu durumun hala aynı olduğunu kendilerininde honda japonya ve çin fabrikasından haber beklediklerini tarafıma bildirmiştir.10-15 gün daha beklememi rica etti.
konu takipçilerinin bilgisine.
konuyla ilgili ciddi bir gelişme var olumlu veya olumsuz bile sonuçlansa size buradan bildireceğim...çözüme dair önemli bir adım var...eğer sorunun o olduğu tesbit edilirse sıkıntı bitecek...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
hani yağ yakma filan sıkıntı değil, motoru sıkıştıran biri değilim, 80 i geçmeyi sevmem 2 teker üstünde, o yüzden cbf 150 i yi ne kadar kötüleselerde , almak için para hazırlıyordum... ama şimdi bu tekleme sorunun ciddi bir durum ve yeni modellerde kronik olarak var olduğunu okuyunca, vaz geçtim... ben daha önce innova kullandım, sorunsuz efsane bir aletti... cbf alıp canımı sıkmamak için, ybr esd ye yöneldim... her ne kadar uzun yolda cbf daha konforlu bir gövdeye sahip olsa da , ben sağlam bir motora binmeyi tercih ederim... artık daha uzun yolda daha çok mola vereceğiz ama, yok motorum yağ mı yakıyor , yok tekliyor mu yok subabtan ses mi geliyor ısınınca filan diye düşünmek istemiyorum...
honda aşığı biri olarak da , büyük hayal kırıklığına uğramış birisiyim... inşallah yepyeni sorunsuz cbf ler üretirler veya bir arkadaşın dediği gibi cbf 125i modelini getirirler de , hondaya geri dönerim...
mağduriyet yaşamış arkadaşlara geçmiş olsun...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)