Yeni CBF150'de Çözülemeyen Tekleme Sorunu...
-
12 Ağustos 2011, 18:34
#81
Benim motorda tekleme yok ama ilginçtir, fabrikasyon sübap ayarı inanılmaz bozuktu. Kafamda kask varken dahi şıkırtılı çalışmadan yolculuk yaparken rahatsız oluyordum. Ama sente çakısı ile motor 3500 km deyken 3. kez yapılan sübap ayarı ile problemim halloldu. Sente çakısı kullanmadan, sözde ustalıkları güvenerek sübap ayarı yapmaya kalkışan sözde ustalara itibar etmeyiniz, motorunuzu elletmeyiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
chemical adlı üyeden alıntı
valla hocam sımdı oyle bır usta yok genc bır eleman vardı benım gıttıgımde gercı bın bakımıydı yag degıstı zıncır gerrıldı okadar yanı.4000e oraya gıderım bakalım 4000ne kadar ne olur
bayadırda motora bınemedım zaman bulamıyorum son durumu nedır onuda bılmıyorum
golcuk tarafına gecersenız bır gun goruselım.
Ben Ford ta çalışıyorum, kayınpederler İzmit Tavşantepede, Haftada 2-3 kez İzmite gider gelirim zaten. Yani hep Gölcük taraflarındayım
Tabiki görüşelim. Memnun olurum.
Bende daha önce 2009 vardı, kardeşime sattım. Şu anda 40 bin civarlarında. Dayı oğlunda da 2009 var. Yani Ersin motor a çok gitmişliğim var. Sana şöyle söyliyim. Ümraniye db ye gittikten sonra bir daha Ersin motora gitmezsin. Bir tane lift ve 1 tane ustaları var ve sık sık usta değiştiriyorlar. 2 ay önce başka biri vardı. 4000 de sübap ayarı var. 4000 bakımına db ye gitmeni tavsiye ederim. Yapılan bakım ve işçilik arasında büyük kalite farkı var. Bilgin olsun. Zaten db ye gittiğin zaman bi daha başka bi yere canın gitmek istemiyecek. Yağ değişimini 2 binde bir kendin yap 4000 de bir ana bakıma db ye git. Memnun kalırsan. Ama hafta içi erken git. Fazlaca yoğunlar.
Reklamlar
-
12 Ağustos 2011, 18:48
#82
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Benim motorda tekleme yok ama ilginçtir, fabrikasyon sübap ayarı inanılmaz bozuktu. Kafamda kask varken dahi şıkırtılı çalışmadan yolculuk yaparken rahatsız oluyordum. Ama sente çakısı ile motor 3500 km deyken 3. kez yapılan sübap ayarı ile problemim halloldu. Sente çakısı kullanmadan, sözde ustalıkları güvenerek sübap ayarı yapmaya kalkışan sözde ustalara itibar etmeyiniz, motorunuzu elletmeyiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
Ben Ford ta çalışıyorum, kayınpederler İzmit Tavşantepede, Haftada 2-3 kez İzmite gider gelirim zaten. Yani hep Gölcük taraflarındayım
Tabiki görüşelim. Memnun olurum.
Bende daha önce 2009 vardı, kardeşime sattım. Şu anda 40 bin civarlarında. Dayı oğlunda da 2009 var. Yani Ersin motor a çok gitmişliğim var. Sana şöyle söyliyim. Ümraniye db ye gittikten sonra bir daha Ersin motora gitmezsin. Bir tane lift ve 1 tane ustaları var ve sık sık usta değiştiriyorlar. 2 ay önce başka biri vardı. 4000 de sübap ayarı var. 4000 bakımına db ye gitmeni tavsiye ederim. Yapılan bakım ve işçilik arasında büyük kalite farkı var. Bilgin olsun. Zaten db ye gittiğin zaman bi daha başka bi yere canın gitmek istemiyecek. Yağ değişimini 2 binde bir kendin yap 4000 de bir ana bakıma db ye git. Memnun kalırsan. Ama hafta içi erken git. Fazlaca yoğunlar.
bakalım 4000e gelelım gıderız artık.daha once cbf kullanmadıgımdan bu ılk motorum fazla sorundan anlamıyorum yanı tecrubelı kullanıcılar yazdıkca haa buda benım motorda var yada yok dıye bılıyorum uzun sure otomobıl kullandım motorda yenı tecrube edınıyorum.Bende fordun orda oturuyorum mahallede baya fordda calısanlar var.denk gelırız ıns benım motor grı zaten golcukte baska grı yok gorursenız durdurun
-
12 Ağustos 2011, 21:23
#83
helal olsun...olayı artık fabrika kabullenip dikkat ettiyse bir sonuca ulaşır elbet...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
13 Ağustos 2011, 01:13
#84
Bence fabrikadan gelecek cevap:Rodaj süresindeki kullanımla alakalı normal bir sonuç...Olacak.
-
13 Ağustos 2011, 11:13
#85
piranha dört adlı üyeden alıntı
Bence fabrikadan gelecek cevap:Rodaj süresindeki kullanımla alakalı normal bir sonuç...Olacak.
hiç zannetmiyorum.bu güne kadar honda sattığı malın arkasında daima durmuştur.bizde onun için HONDA yı tercih ediyoruz.
apachi alıpta bu tip bir sıkıntı yaşasaydık dediğiniz olabilirdi ama.
-
13 Ağustos 2011, 11:57
#86
Arkadaşlar yaşadığınız sorunlara gerçekten üzüldüm.Küçücük bütçelerimizle, emeğimizle biriktirdiğimiz paralarla aldığımız motorlarda böyle sorunlar çıkması insanı üzüyor. Kendi adıma cbf 150 almaktan son anda vazgeçmiş biri olarak duruma üzüldüm. Umarım kronik bir fabrikasyon sorunla karşı karşıya değilsinizdir.
-
13 Ağustos 2011, 12:12
#87
merhaba arkadaşlar.bende 1 ay önce cbf 150 aldım.şuan 1500 km de.aynı sorun bende de var.
şöyle anlatayım.ben her cuma ortaca-muğla yapıyorum.yani yaklaşık 150 km yol.bu sorun bende 5. viteste 5000-6000 arasında giderken yapıyor.bence bu sorun rüzgardan kaynaklanıyor.neden derseniz rüzgar motora vurdukça motor çekişten düşüp ileri -geri kesme yapmaya başlıyor.fakat iki dağ arasına girdiğimde yani rüzgarın etkili olmadığı yerlerde bu sorun ortadan kalkıyor.benim tespitim bu.bilmem ne kadar katılırsınız.
-
13 Ağustos 2011, 14:10
#88
nasuh4848 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar.bende 1 ay önce cbf 150 aldım.şuan 1500 km de.aynı sorun bende de var.
şöyle anlatayım.ben her cuma ortaca-muğla yapıyorum.yani yaklaşık 150 km yol.bu sorun bende 5. viteste 5000-6000 arasında giderken yapıyor.bence bu sorun rüzgardan kaynaklanıyor.neden derseniz rüzgar motora vurdukça motor çekişten düşüp ileri -geri kesme yapmaya başlıyor.fakat iki dağ arasına girdiğimde yani rüzgarın etkili olmadığı yerlerde bu sorun ortadan kalkıyor.benim tespitim bu.bilmem ne kadar katılırsınız.
Tekleme rüzgarlı ortamlarda oluyor. Buraya kadar dpğru. Fakat dünyada rüzgarla karşı karşıya kalan tek motosiklet CBF150 değil. CBF150 3. motosikletim. Eğer rüzgardan direncinden dolayı böyle bir durum oluşuyorsa bu bir arızanın ortaya çıkmasıdır. Diğer motosikletlerde neden olmuyor? Ayrıca sadece rüzgarda değil yokuşlarda da oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------
mete_han adlı üyeden alıntı
helal olsun...olayı artık fabrika kabullenip dikkat ettiyse bir sonuca ulaşır elbet...
Metehan kardeşim. Ben helal olsun demeyeceğim. Bu durum gelişmiş ülkelerde olsaydı Fabrika satılan bütün motosikletleri geri çağırmak durumunda olurdu. Bizde ne oluyor? "Bakıyoruz kardeşim. Bekleyin..." . Ben buna helal olsun demem.
-
13 Ağustos 2011, 14:45
#89
durum kesinlikle rüzgar direncinden değil.benimde 2. cbf 150 m eskisinde böyl bir durum yoktu.kaldıki arkadaşımla aynı bayiden 2 tane 0 cbf aldık onunkinde yok bu problem.
bekleme olayına gelince öyle aylarca bekleyeceğimizi zannetmiyorum.2 3 haftaya hallolur gibi düşünüyorum.
probleminde yazılımsal bir sıkıntı olduğunu artık düşünüyorum.sadece 5. viteste ve 5000-6000 devirleri arası yapması buna işaret.
5. viteste bahsedilen devirler de ecu ya veri gönderen sensör deki bir sıkıntıdan dolayı ecuda veriyi sağlıklı işleyemediği için sağlıklı benzin hava karışımı yaptıramıyor.
-
13 Ağustos 2011, 14:47
#90
insallah cbf125i getirirler
-
13 Ağustos 2011, 14:48
#91
elektiriksel bir sorun var eminim...konunun bu yüzden takipçisiyim.. 35000 21000 olmak üzere 2 cbf kullandım... başka sorunlar yaşadık motor bölümünden ama böyle bişey yaşamadım hatta yaşamadık... bence elektiriksel bir sorun.... 2007 -2008 cbf in elektirik tessisatını takıp denemek lazım.. ama komple takmak lazım...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
13 Ağustos 2011, 14:49
#92
nasuh4848 adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar.bende 1 ay önce cbf 150 aldım.şuan 1500 km de.aynı sorun bende de var.
şöyle anlatayım.ben her cuma ortaca-muğla yapıyorum.yani yaklaşık 150 km yol.bu sorun bende 5. viteste 5000-6000 arasında giderken yapıyor.bence bu sorun rüzgardan kaynaklanıyor.neden derseniz rüzgar motora vurdukça motor çekişten düşüp ileri -geri kesme yapmaya başlıyor.fakat iki dağ arasına girdiğimde yani rüzgarın etkili olmadığı yerlerde bu sorun ortadan kalkıyor.benim tespitim bu.bilmem ne kadar katılırsınız.
Arkadasın dedıgı dogru ruzgarda yapıyor ruzgar gecınce sorun yok ama buda ruzgarın gecmesını beklıcek halımız yok umarım problemı cozerler
-
13 Ağustos 2011, 14:52
#93
Arkadaşlar Şimdi Sorunun Ne Olduğu Belli Değilmi ???
-
13 Ağustos 2011, 15:59
#94
acemi60 adlı üyeden alıntı
Metehan kardeşim. Ben helal olsun demeyeceğim. Bu durum gelişmiş ülkelerde olsaydı Fabrika satılan bütün motosikletleri geri çağırmak durumunda olurdu. Bizde ne oluyor? "Bakıyoruz kardeşim. Bekleyin..." . Ben buna helal olsun demem.
Yahu ben zaten Hondaya değilde Tamer ve sana helal olsun dedim...servisleri sıkıştırmasanız bunlar olmayacaktı...neden sıfır Honda almıyorum bu yüzden...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
13 Ağustos 2011, 16:22
#95
mete_han adlı üyeden alıntı
Yahu ben zaten Hondaya değilde Tamer ve sana helal olsun dedim...servisleri sıkıştırmasanız bunlar olmayacaktı...neden sıfır Honda almıyorum bu yüzden...
Sabırla aynı sorunları dile getiriyoruz ama ister istemez bir gerilim içine giriyoruz. Hal böyle oluca yanlış anlamaya müsait bir durum oluyor. Kendi adıma teşekkür ederim. İyi sürüşler...
-
13 Ağustos 2011, 16:29
#96
acemi60 adlı üyeden alıntı
Sabırla aynı sorunları dile getiriyoruz ama ister istemez bir gerilim içine giriyoruz. Hal böyle oluca yanlış anlamaya müsait bir durum oluyor. Kendi adıma teşekkür ederim. İyi sürüşler...
Hondaya niye helal olsun diyim ki aga baş düşmanı benim zaten en çok zararı ben gördüm...bugün bir arkadaşla sohbet ettim motor almaya niyetli...kesinlikle alma dedim ybr den şaşma diye nasihatte bulundum inşallah işe yarar...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
13 Ağustos 2011, 16:30
#97
tamernevin adlı üyeden alıntı
durum kesinlikle rüzgar direncinden değil.benimde 2. cbf 150 m eskisinde böyl bir durum yoktu.kaldıki arkadaşımla aynı bayiden 2 tane 0 cbf aldık onunkinde yok bu problem.
bekleme olayına gelince öyle aylarca bekleyeceğimizi zannetmiyorum.2 3 haftaya hallolur gibi düşünüyorum.
probleminde yazılımsal bir sıkıntı olduğunu artık düşünüyorum.sadece 5. viteste ve 5000-6000 devirleri arası yapması buna işaret.
5. viteste bahsedilen devirler de ecu ya veri gönderen sensör deki bir sıkıntıdan dolayı ecuda veriyi sağlıklı işleyemediği için sağlıklı benzin hava karışımı yaptıramıyor.
Haklı olabilirsin. Kuşadası Honda'da bujiniz birikintili demişlerdi. Anladığım kadarıyla zengin karışımdan oluyor. Sabit hızda giderken beyin zengin karışım verisi alıyorsa hava benzin karışımını dengelemek için yakıt daha az gidiyorsa tekleme adını verdiğimiz durum oluşabilir. Ama bu durum enjeksiyonlu bir motorda olabilir. CBF150'nin karbüratör-beyin-sensör üçlüsünün çalışma düzenini bilemediğim için yorum yapamıyorum. Tekrar söylüyorum Honda bizim onda birimiz kadar kafa yorsa sorun hallolurdu. Motoru yok satıyorlar. Motorlar hergün yollarda patlasa bile müşteri kaybetmeyecekler. Türkiye'de enteresan bir tüketici profili var.
-
14 Ağustos 2011, 00:35
#98
Ekonomik kullanım alanından normal kullanıma veya normalden ekonomik kullanıma geçerken meydana gelen bir olay.Bendeki 2007 modelde var.Yokuş çıkarken daha çok belli ediyor kendini.Gaz sabit,beşinci vites,yokuş çıkarken sürat düştükten sonra kısa süreli kasılma ve sürücü tepkisi vites düşür yada gazı aç.İlk zamanlarda servise göstermiştim önemli birşey değil hatta birşey yok dendi.Belki yakıt bile fark yaratıyordur.eniGaz kelebeginin bazı konumlarında ya yakıt oranında bir olumsuzluk oluyor,fazla yada az,yada herşey normal bizler çok hassasız.
-
14 Ağustos 2011, 15:02
#99
piranha dört adlı üyeden alıntı
Ekonomik kullanım alanından normal kullanıma veya normalden ekonomik kullanıma geçerken meydana gelen bir olay.Bendeki 2007 modelde var.Yokuş çıkarken daha çok belli ediyor kendini.Gaz sabit,beşinci vites,yokuş çıkarken sürat düştükten sonra kısa süreli kasılma ve sürücü tepkisi vites düşür yada gazı aç.İlk zamanlarda servise göstermiştim önemli birşey değil hatta birşey yok dendi.Belki yakıt bile fark yaratıyordur.eniGaz kelebeginin bazı konumlarında ya yakıt oranında bir olumsuzluk oluyor,fazla yada az,yada herşey normal bizler çok hassasız.
Sanıyorum tekleme ile ilgili şikayetleri okumadın. Yazdığın gibi olmuyor. Sadece sabit hızda uzun süre gidilirse(örneğin 5. vites 6500 devir) oluyor. Bazen 50 km sonra başlıyor bazen 100km sonra. Böyle sürebilmek için otoban benzeri bir yolda olmak gerekiyor haliyle. Şehir içinde motosikletim canavar gibi en küçük bir tekleme yok.
-
15 Ağustos 2011, 00:46
#100
Aslında cbf 150 nin çözülemeyen ve çözülemeyecek tek sorunu bu sübaplardan gelen şıkırtılar...aşırı ısındığında zirve yapıyor...garip sesler hep oldu her devirde...ybr gibi tork bir sesi asla olmadı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)