Yeni CBF150'de Çözülemeyen Tekleme Sorunu...
-
24 Temmuz 2011, 20:16
#41
tamernevin adlı üyeden alıntı
BEN AVRUPA YAKASINDA YIM MALESEF ANES MOTOR İLE MUHATAP OLUYORUM.EN SON GİTTİĞİMDE FABRİKAYA TALEPTE BULUNUN ALSINLAR MOTORU İCABINDA 1 HAFTA TEST ETSİNLER DEDİM.OLMAZ ÖYLE ŞEY FABRİKA BİZE FIRÇA ATAR SİZ ÇÖZEMİYORMUSUNUZ DERLER BİZE DİYE BİR CEWAP ALDIM.OLMAZZSA BIRAK BİZ DENERİZ MÜSAİT BİR ZAMANDA DEDİLER.NE YAPACAĞIMI ŞAŞIRMIŞ DURUMDAYIM.HERGÜN BEYLİKDÜZÜ AKSARAY UZUN YOL YAPTIĞIM İÇİN HER GÜN BU TEKLEME SORUNU İLE KARŞILAŞIYORUM.
MOTORUN ÜSTÜNDEYKEN KEYİFİNİ ÇIKARTACAĞIMA ACABA NEDEN DİYE DÜŞÜNEREK VE ÇÖZÜM ARAYIŞI İÇİNDE YOLUMU TAMAMLIYORUM.MORAL 0 OLUYOR TABİ.
VİDEOYA NASIL ÇEKECEKSİNİZ MERAK ETTİM VİDEO İLE NASIL İSPAT EDİLİR ANLAMADIM GÖRSEL BİŞEY DEĞİLKİ BU.
Her gün gittiğin yo güzergahına göre senin bu sorunu benden çok yaşıyor olman normal. Peki düşük vites ve devirlerde yapıyormu? Tekleme yaptığı zaman hangi devir ve vites olduğunu not alırsan sorunu çözme bakımından fikir verebilir. Ben daha çok 5. vites 6000-7000 devir aralığında tekleme yaşadım. Tekleme ise 1 saniyenin yarısı gibi bir süre yapıp normale dönüyor. Birkaç saniye sonra bu durum tekrarlanıyor. Birde imkanın varsa (kaza yapmamak için dikkat etmek lazım) Videoya çekebilirsen hız ve devir saati ibresindeki oynamayı kaydedebilirsen yine faydalı olur. Ben özel bir test sürüşü yaptım. 60 kilometreden fazla yol gittim. Bir kere tekledi. Hız ve devir ibrelerinde herhangi bir oynama olmadı. Tekrarlamadığı için videosunu çekemedim. Bazı arkadaşların "rüzgar etkisi nedeniyle oluyor" şeklinde yorumlarını okudum. Bana göre mümkün değil. Önceki motorumda(Kymco CK125) Büyük motorlara takılan koca bir ön siperlik vardı. Rüzgar direnci gibi şeyler böyle bir etki yapsa onda fazlasıyla yapardı. Bu sorun bence çözülemeyecek bir sorun değil. Ayrıca Kuşadası Mnr Honda'nın ustası Murat beyi arada bir arıyarak bu konu ile ilgili herhangi bir tesbit yada çözüm olup olmadığını soracağım. İletişimi sürdürmekte fayda var. Motoru bu haliyle satmak için ya fiyatı düşürmek yada yalancılık yapmak gerekiyor. İkisi de bana uymaz. Bu sorun çözülmezse iade yoluna gitmeyi düşünürüm. Daha olmazsa takas kabul eden bayilere gidip orijinal bir Çin motoru alırım(Mondial 150 MCX yada Kuba FastWind 200R). Ters mantıkla bakarsak bizimkisi çakma Çin motoru oluyor. Kazasız belasız sürüşler...
Reklamlar
-
25 Temmuz 2011, 11:03
#42
kalbiratör memelerine bir baktırın kimse bakmamıştır. şöyle tığ gibi sirvi bir metalle delikleri yoklayın.
olmazsa şu ekzoza giden valfleri iptal edin belki bu valfler kalbiratöre giden temiz havaya eksoz gazı bulaştırabilir
-
25 Temmuz 2011, 14:20
#43
acun0 adlı üyeden alıntı
kalbiratör memelerine bir baktırın kimse bakmamıştır. şöyle tığ gibi sirvi bir metalle delikleri yoklayın.
olmazsa şu ekzoza giden valfleri iptal edin belki bu valfler kalbiratöre giden temiz havaya eksoz gazı bulaştırabilir
Egzost emisyonunu ölçüp beyne bilgi aktaran bir parça var "Kalibratör" dediğiniz o mudur?
-
25 Temmuz 2011, 15:31
#44
hava filitresine giren hortumların birisi şanzuman motor yağı tahliye hortumudur. birisi ise kalalitik konvoktör dür. işte bunu iptal et ve öyle dene eğer hava filitresine ekzoz gazı karışıncada böyle tekleme yapar.
-
25 Temmuz 2011, 16:52
#45
acemi60 adlı üyeden alıntı
Egzost emisyonunu ölçüp beyne bilgi aktaran bir parça var "Kalibratör" dediğiniz o mudur?
Arkadaş karbüratör demek istemiş
-
30 Temmuz 2011, 13:01
#46
tamernevin adlı üyeden alıntı
valla mete han ın dediği gibi servisler e bu nu anlatmak zorrrrrr.periyodik bakımdan başka hiç bişeyden anlamıyorlar.nerde o eski ustalar.sende çakısız sibop ayarı bile yapan yetkili serviz varış pehhhhh.honda hayat onda ama o hayat kesinlikle TÜRKİYE de değil.
---------- Post added at 23:49 ---------- Previous post was at 23:46 ----------
bu tekleme sorununu çözemezsem satıp innova alıcam.deposu ufak olmasına rahmen valla.acayip b....k tadı vermeye başladı.
Arkadaşım sorunu çözebildin mi?. Ben 4000 km bakımını bekliyorum. Senin motorda tekleme devam ediyor mu?
-
01 Ağustos 2011, 20:14
#47
acemi60 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım sorunu çözebildin mi?. Ben 4000 km bakımını bekliyorum. Senin motorda tekleme devam ediyor mu?
YOK ARKADAŞIM HALA SORUN DEWAM EDİYOR.
AYNEN SENİN TARİF ETTİĞİN GİBİ 6000-7000 DEWİR ARALIĞINDA 5. VİTESTE OLUYOR.VE MOTOR YOKUŞ AŞŞAĞA VEYA RAHAT Bİ ŞEKİLDE DÜZDE GİDERKEN YAPIYOR.YÜKTEYKEN YAPMIYOR YANİ.
GEÇEN HAFTA 1 GÜNÜMÜ KOMPLE BU İŞ İÇİN AYIRIP ANES MOTORA GİTTİM.YİNE BİNDİLER BAKTILAR BİŞEY YOK BUNDA DEDİLER.NEYSE ŞU 4000 BİN BAKIMINI Bİ YAPIN HELE BUJİ HAVA FİLTRESİ HEPSİNİ DEĞİŞTİRTTİM.ÇIKTIM SERVİSTEN YİNE AYNI.TEKRAR DÖNDÜM USTA GEL ARKAMA BİN YOKSA YAKICAM BU MOTORU DEDİM.KÖPÜRDÜĞÜMÜ GÖREN SERVİS MÜDÜRÜ ARKAMA BİR USTA VERDİ.BERABER ÇIKTIK YOLA VE TEKLEDİĞİ ANI BİZZAT USTAYA İSPATLADIM.KENDİDE HIMMMM EWET PROBLEM VARMIŞ DEDİ.
SONRA BOBİNİ DEĞİŞTİRDİLER GİTTİM DEDENEDİM SORUN AYNI.BEYNİ DEĞİŞTİRDİLER DENEDİM DEĞİŞEN BİŞEY YOK.KARBÜRATÖR AYARI YAPTILAR HALA AYNI.ANLAYACAĞIN İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILAR.FABRİKAYA MAİL ATICAZ ÇÖZÜM İÇİN YARDIM İSTİYCEZ GEREKİRSE TEKNİSYEN TALEP EDİCEZ DEDİLER.HALA DÖNÜŞ YAPMALARINI BEKLİYORUM.
BENCE SİZDE ANES MOTOR GİDİN.ŞİKAYETİNİZİ SERVİS ŞEFİNE ANLATIN BENDEN TECRÜBELİ OLDUKLARI İÇİN VE BİZZAT PROBLEMİ GÖRDÜKLERİ İİÇİN KONUNUN ÜSTÜNE DAHA CİDDİ DÜŞECEKLERDİR.DİYE DÜŞÜNÜYORUM.SAYGILARRRR.
-
05 Ağustos 2011, 14:19
#48
tamernevin adlı üyeden alıntı
YOK ARKADAŞIM HALA SORUN DEWAM EDİYOR.
AYNEN SENİN TARİF ETTİĞİN GİBİ 6000-7000 DEWİR ARALIĞINDA 5. VİTESTE OLUYOR.VE MOTOR YOKUŞ AŞŞAĞA VEYA RAHAT Bİ ŞEKİLDE DÜZDE GİDERKEN YAPIYOR.YÜKTEYKEN YAPMIYOR YANİ.
GEÇEN HAFTA 1 GÜNÜMÜ KOMPLE BU İŞ İÇİN AYIRIP ANES MOTORA GİTTİM.YİNE BİNDİLER BAKTILAR BİŞEY YOK BUNDA DEDİLER.NEYSE ŞU 4000 BİN BAKIMINI Bİ YAPIN HELE BUJİ HAVA FİLTRESİ HEPSİNİ DEĞİŞTİRTTİM.ÇIKTIM SERVİSTEN YİNE AYNI.TEKRAR DÖNDÜM USTA GEL ARKAMA BİN YOKSA YAKICAM BU MOTORU DEDİM.KÖPÜRDÜĞÜMÜ GÖREN SERVİS MÜDÜRÜ ARKAMA BİR USTA VERDİ.BERABER ÇIKTIK YOLA VE TEKLEDİĞİ ANI BİZZAT USTAYA İSPATLADIM.KENDİDE HIMMMM EWET PROBLEM VARMIŞ DEDİ.
SONRA BOBİNİ DEĞİŞTİRDİLER GİTTİM DEDENEDİM SORUN AYNI.BEYNİ DEĞİŞTİRDİLER DENEDİM DEĞİŞEN BİŞEY YOK.KARBÜRATÖR AYARI YAPTILAR HALA AYNI.ANLAYACAĞIN İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADILAR.FABRİKAYA MAİL ATICAZ ÇÖZÜM İÇİN YARDIM İSTİYCEZ GEREKİRSE TEKNİSYEN TALEP EDİCEZ DEDİLER.HALA DÖNÜŞ YAPMALARINI BEKLİYORUM.
BENCE SİZDE ANES MOTOR GİDİN.ŞİKAYETİNİZİ SERVİS ŞEFİNE ANLATIN BENDEN TECRÜBELİ OLDUKLARI İÇİN VE BİZZAT PROBLEMİ GÖRDÜKLERİ İİÇİN KONUNUN ÜSTÜNE DAHA CİDDİ DÜŞECEKLERDİR.DİYE DÜŞÜNÜYORUM.SAYGILARRRR.
Tamamdır arkadaşım. 4000km bakımı için bende ANES'e gideceğim. Uzak falan ama diğer servislere derdimizi anlatana kadar göbeğimizin çatlamasından iyidir. Umarım soruna ciddi bir şekilde eğilirler. aksi takdirde iade prosedürünü işletmekten başka çare kalmıyor.
-
08 Ağustos 2011, 10:18
#49
GELİŞMELERDEN BİRBİRİMİZİ HABERDAR EDELİM.
-
08 Ağustos 2011, 14:20
#50
Saçma gelebilr belki ama kronik gaz kolu yada gaz teli problemi olabilir mi?
-
08 Ağustos 2011, 16:44
#51
Uğur Bilgili adlı üyeden alıntı
Saçma gelebilr belki ama kronik gaz kolu yada gaz teli problemi olabilir mi?
NASIL YANİ TEKNİK OLARAK AÇABİLİRMİSİNİZ BİRAZ?GAZDA TAKILMA OLMUYOR.SADECE SABİT HIZDA GİDERKEN TEKLEMELER YAPIYOR.
-
08 Ağustos 2011, 17:29
#52
tamernevin adlı üyeden alıntı
NASIL YANİ TEKNİK OLARAK AÇABİLİRMİSİNİZ BİRAZ?GAZDA TAKILMA OLMUYOR.SADECE SABİT HIZDA GİDERKEN TEKLEMELER YAPIYOR.
Aklıma şöyle birşey geldi, gazı açtığınızda sabit kalması gereken tel, bazı durumlarda bir şekilde gerginleşiyor yada bollaşıyorsa gibi.
-
08 Ağustos 2011, 18:08
#53
YOK ÖYLE BİR DURUM DEĞİL.YİNEDE FİKİR İÇİN TEŞEKKÜRLER.
-
08 Ağustos 2011, 18:10
#54
buji+bobi+beyin... ben yüzde 90 beyin diyordum.... 3 motordada bu sorunu yaşamıştım.... ama bobin olayı çözmüştü.... tüm ateşleme sistemi değişmesine rağmen bu sorun neden devam ediyor... honda bu duruma ne diyor.... cevap neden vermiyor..
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
09 Ağustos 2011, 04:52
#55
ben artık ne anes motora nede otosever güveniyorum, motorumu bakım için her götürdüğümde hiçbirşey yapmasalar bile motoru içeri soktularmı arabakım adı altında kullanıcıyada 25 TL sokuyorlar bakım oldumu en az 70 TL kendi yağımı kendim değiştiriyorum geçen gidon değiştirdim kazadan dolayı eğer kendi servisinden alsaydım en az 35 TL alırdı işçilik cabası tabi gittim kendi ustamdan 20 TL aldıım gidonu değişimide kendim yaptım..
artık ağ değişimi en fazla 20 TL buji 10 TL hava filtresi 10 TL veriyorum kendim yapıyorum, kalan 30 TL de demir atıma benzin alıyorum ikimizde mutlu oluyoruz.
zaten bu motorun parçaları ucuz ne servisine ihtiyaç var nede garantisine bizzat garantörü benim artık...
2000 TL verip kask alsan ne olacak, motor kullanırken kafana takmadıktan sonra hiçbir değeri yok.
Kask sadece kafanda değerlidir.
-
09 Ağustos 2011, 11:40
#56
TEKLEME SORUNU OLAN TÜM CBF 150 KULLANICILARI SESİMİZİ DUYURMAK İÇİN
Telefon:
7 gün 24 saat
0 212 23HONDA (0 212 234 66 32)
NOLU TELEFONDAN HONDA TÜRKİYE YE ŞİKAYET KAYDI OLUŞTURSUN LÜTFEN......
-
09 Ağustos 2011, 15:33
#57
tamernevin adlı üyeden alıntı
TEKLEME SORUNU OLAN TÜM CBF 150 KULLANICILARI SESİMİZİ DUYURMAK İÇİN
Telefon:
7 gün 24 saat
0 212 23HONDA (0 212 234 66 32)
NOLU TELEFONDAN HONDA TÜRKİYE YE ŞİKAYET KAYDI OLUŞTURSUN LÜTFEN......
Teşekkür ederim arkadaşım. 0212 234 66 32'den Erman beyle görüştüm. Şikayet kaydını aldı. Geri dönüş yapacaklarını söyledi. Bakalım gerisini bekleyip göreceğiz.
-
09 Ağustos 2011, 15:35
#58
2011 Cbf 150 İstanbul içinde hangi bayiden almalıyım arkadaşlar?Hangi bayi daha ucuz ve avantajlı satar?
-
09 Ağustos 2011, 17:07
#59
acemi60 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim arkadaşım. 0212 234 66 32'den Erman beyle görüştüm. Şikayet kaydını aldı. Geri dönüş yapacaklarını söyledi. Bakalım gerisini bekleyip göreceğiz.
rica ederim.gelişmeleri paylaşalım bu sorunu el birliği ile bastıra bastıra çözdürelim.
-
10 Ağustos 2011, 01:20
#60
Cbf 150 topiğinede yazım ama burası sanrım tam yeri, burayada yazayım:
Arkadaşlar, bende de 2011 model var, şu an 5600 km de yim, tekleme vb bi problemim yok ve gayet memunum, motor 1,5 -2 aylık, yani bi çok kez artçılı aynı günde 400 km ye kadar uzun yol da yaptım. Kesinlikle böyle bir problemle karşılaşmadım. Yalnız bir kereye mahsus olmak üzere, aynı gün 400 km yaptığım bir gün, Kocaeli-Bursa Uludağa çıkarken, sanırım benzer bi durumla karşılaştım. Bursa' dan 30 km tırmanıyorsunuz, devamlı 2. ve 3. vites 3 vites.
3 e dahi genelde takamıyorsunuz. Motor devamlı sıkışıyor, rakım 2000 metre seviyesine kadar araçların çıkabildiği son noktaya kadar çıktım. Yolculuğun sonlarına doğru çekişte kısmen düşme, motorda zaman zaman gaz açıkken titreme, anlık gaz kesme gibi geçici bi durumla karşılaştım. Bu arada fark ettiğim şu oldu, sağa çekip baktığımda rölantininde 1400-1500 seviyelerinden 1000 devre kadar düştüğünü gördüm. O zaman motor fazla sıkıştığı için şişti şeklinde yorumlamıştım. Motoru kapattım bi kaç dk. Motor ilk marşı 3-4 sn kadar marşa bastığım halde almadı. Sonraki denemem de çalıştı. Ya motor şişti, yada rakım aşırı yüksek olduğundan azalan hava basıncı ile motorun hava emişi de nisbeten zayıfladığından bu geçici sorunu yaptı. Çünki motor çalışırken seleyi çıkartıp elinizle hava filt.. sinin emiş ağızını yavaş yavaş kapattığınızda da yavaş yavaş rölanti düşüyor ve stop ediyor. Yani motor ya sıkıştı, yada hava ememediği için sorun yarattı. Tekrar denemek için Uludağ' a tekrar çıkmak istiyorum. Çünki bunca km içersinde tekleme sorunu ile sadece bu yolculuğumda ve Uludağın zirvelerinde, 10-15 dk lık bir süre ile karşılaştım. Ben 85 kiloyum, arkama 80 kg da artçı alıp gittiğim 100-150 km lik diğer gezilerimde bu sorunu hiç yaşamadım. Aşırı sıcakların olduğu bi kaç hafta öncesi Karamürsel-Kerpe yolculuğu yapmıştım. İzmit-Kandıra arasındaki rampaları bilen arkadaşlar bilir. Buralarda hiç gaz bırakmadan artçı ile yol aldığım gün dahi bu sorunu yaşamadım. Ama sadece çıktığım Uludağ da bu sorunu yaşadım. Can sıkıcı değildi ama tekleme olayı bu olsa gerek dedirtti bana da. Şimdi tekrar bi Uludağ çıkmak istiyorum, üstelik artçı ile yapacağım bu ikinci yolculuğumu. Daha iyi analiz edebilmek adına. Uludağ zirvede motoru iyice dinlendirip çalışma ve performansına tekrar bakacağım, yani motor sıkıştı mı, şiştimi, yoksa hava basıncı düşük olduğundan mı bunu yaptı, (bu 2. cbf im motorun şiştiği daha önce hiç olmamıştı) anlayabilmek amaçlı bi uludağ gezisi daha yapacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)