Arkadaşlar şu sorunadan bir el atın.
Reklamlar
-
Motor ızh planet.5
Motor çoğu kişi birliyordur 2 zamanlı.
Sorun şu;
motor rolentide saat gibi çalışıyor. ilk veya 2. bedalda çalışma gerçekleşiyor.
bujiye baktım gayet şiddekli bir şekilde ateşlemeyi yapıyor(gövdeye tutarak denedim)
Motor rolentide çalışırkan sorun yok ama gaz yemiyor. gazı yavaş yavaş veriyorum boğunuk çalışıyor ve ekzozdan patlama yapıyor şiddetli değil ama patlıyor.
1. viteste kalkıyorum zor zor 2 vitesi yiyor cigleyi çekiyorum motor kendini az topluyor. sonra ekzozdan yine patlama yapmaya başlıyor.
ateşleme kesilmeye başlıyor gazı kesince gayet normal bir şekilde saat gibi çalışıyor.
sanırım sorun karbüratörde kafat söktük baktık bir acaiplik yok gibi. yalnız şuda var benzin sanki silindire fazla geliyor. yanmıyan benzin sonradan patlıyor.
yani Gaz yememe sorunumuz var.
acaba başka bir yerinden olma ihtimali varmı.
veya nasıl çözerim
Reklamlar
-
ateşleme sorunu ile karşı karşıyasın... bakman gereken ateşleme sistemi ve avans ayarı...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
ateşleme sorununu yanında ve daha öncesinde karbüratör içinde su olduğunu düşünüyorum...karbüratörün en alt noktasındaki vidadan içinden temiz benzin gelene kadar boşalt, sorunun çok yüksek ihtimalle çözülecektir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
motor normal halinde yani rolentide çalışırken kesinlikle stop etmiyor, gayet normal bir şekilde çalışıyor. ama gaza basmaya başlayınca gazı yemiyor yavaş yavaş gazı kımıldatırsam hafif hafif açılıyor . belirli süre geçince ekzozdan patlama sesi geliyor.
-
cappadoc adlı üyeden alıntı
motor normal halinde yani rolentide çalışırken kesinlikle stop etmiyor, gayet normal bir şekilde çalışıyor. ama gaza basmaya başlayınca gazı yemiyor yavaş yavaş gazı kımıldatırsam hafif hafif açılıyor . belirli süre geçince ekzozdan patlama sesi geliyor.
karbüratördeki su bunu yapar işte....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
hava hava biri hava dedi hava ayarı yapılması lazım
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
-
Bire bir aynı sorunu Ramzey QM200-GY'de yaşadık. 1. müdahale karbüratöre yapıldı, alt kısmında su olduğu görülerek temizlendi. Sorun devam edince ateşleme bobini ve bağlı kablolar kontrol edildi. Bir kablo yenilenince sorun ortadan kalktı. Karbüratörde (benzinde) ve ateşleme bobininde sorun yoksa kablolardan biri ezilmiş-hırpalanmış olabilir.
-
arkadaşlar bence sorun egsoz içi dolmuş temizlemen lazım... bu motor iki zamanlı yag yakar o yüzden egsoz u zamanla doluyo rolantide çalışır ama gaz verince bogulur onun sebebi çıkan gazı dışarı atamaması bunu bi dene
---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 16:21 ----------
Egsoz.. Egsoz temizleeee içini hemen düzelecektir bi ikinci yagını fazla koyma litreye ortalama 40/50 gr koyacaksın 2tt yani açık yag kullanma... Ii sürüşler..
-
yardım etmek sıterdım ama bılgım cok fazla yok yoksunum bu konuda
-
09 Temmuz 2011, 19:49
#10
Bu arızayı durup dururkenmi yaptı bu önemli.Ne zaman oldu bu olay?
Motoru normal kullanıyorken bir çalıştırdın bu sorunmu çıktı?
Rolantide normal çalışır çünkü rolantide farklı yerden besleniyor karbüratör.
-
10 Temmuz 2011, 01:36
#11
eksoz ...... aynısı başıma geldi ordan biliyorum eksozu söküp denemiştim motor roket oldu..... içini temizleyip takmıştım olay çözülmüştü..
-
12 Temmuz 2011, 16:08
#12
Eksoz hiç aklıma gelmemişti eve varınca ilk yapacağım iş bu,
olay şu şekilde oldu, motoru çalıştırdım yalnız biraz yağlı kullanıyordum motor önceden yağlı oldumu veriyodu dumanı ama bu aralar okadar yağ katmama rağmen biraz yokuş yukarı çıkarken duman atıyordu azçok neden eksozdan duman atmıyor aslında biraz boğunuk gibi çalışıyordu , bende benzindendir diye fazla üstüne düşmedim.Herneyse
motoru çalıştırdım normal bir şekilde 3 km yakın yol gittim tam giderken pusp pusp küçük patlamalar başladı motor gazı kesiyor.gaz Veriyorum stop ediyor. Bedala basıyorum geri çok rahat bir şekilde rolentide çalışıyor. Gaz veriyorum gaz az biraz hızlanıyor ve yine patlamalar başlıyor stop etmeye başlarken elimi gazdan çekiyorum. Motor rahat bir şekilde çalışıyor. Geri yoldan döndüm hafif yokuş aşağı motoru bıraktım gaza fazla dokunmadan 2. vitese taktım gazı fazla çekmeden 3. vetese geçtim motor yine boğuldu 2. vitesele bazen boğulma ve patlamalar ile eve geldim motor basıncı Hava Fİlitresine vermiş ve yağı sıçratmış. filtreden yağ atmış.
filtreyi söktüm arasıra yine patlıyor. karbüratörden dahi basınç geliyor.
Eksoz hiç aklımda yoktu şuan işteyim eve vvarınca ilk işim eksozu sökmek olacak büyük ihtimalle belkide eksoz tıklanmış olabilir.
-
15 Temmuz 2011, 14:59
#13
cappadoc kardeş merhaba bi süredir ulaşamadım işler yoğun malum.Geçmiş olsun ihtiyar yine su koyvermiş.Motorunuzun eksoz veya karbüratörle ilgilli problemi görünmüyor.Ateşleme zamanlaması bozukki eksoz gazının basıncını bile hava filtresine gönderiyor.Yani platin ve avans ayarı yapılırsa problem kalmaz.Önemli bi problem değil ama sorun teşkil ediyor tabi.Başka alakasız yerlerini söküp takmayın avans platin ayarı yaptırın sorununuz kalmaz.Sağlıcakla kalın.
-
15 Temmuz 2011, 22:37
#14
Merhaba abi evet aynen yine bir sorun var anlamadım rektefeden sonra 30 km falan yol bindim tık yoktu tam bir yere gidecek oldum.Yolda tekleyiverdi. karbüratör ile biraz oynadım ama sorunu bulamamıştım. Karbüratör içindeki tırnak ile benzini çoğalttım yine aynı platine bakmıştık yine aynı sorun vardır bende o şekilde bırakmıştım bujiyide kontrol etmiştim ondada bir sorun görememiştim. Hayırlısı bakalım belkide buji çatlak yakmıyor. Yalnız motorun rolentide saat gibi çalışması acaip bir olay.
Bujide aldım ihtiyarı pazar günü bir ele alayım. Buji, karbüratör, platin, Birde arkadaşların önerisi var Eksoz onuda bir sökeyim.Özel söktörde olduğum için elim fazla değmiyor.
Abi aslında yeni motorlar hoş ve hani birazda karizmatik olayı varda benim ihtiyardan vargeçemiyorum
Km 164,000 'de 14 senedir yük oldu yol oldu tık demedi. hiç Durmadan 450 km yol gittiğini biliyorum birazda doğayla iç içe olan biri olduğum için ihtiyar yol arkadaşı gibi birşey oldu. Çalışması dahi hoşuma gidiyor hız konusundada 135 km hızla çok defa bastım gittim merat ısındıkça sanki açılıyor. Aslında rektefede olmazdıda 1,5 ton yükle motoru biraz zorlayınca fazla ısıttım.Sekmanı kırıp pistonu yardı.
Tavsiyem motorun arkasına araba bağlayıp kimse, 15 km yol yapmasın. :D ve birde yapışkan çamur içinde motoru fazla ısıtmasın.
Neyse ben ihtiyarı yine bir ele alayım Hayırlı kandiller , Cümleten herkese hayırlı kandiller.
-
16 Temmuz 2011, 00:30
#15
Hiç meraklanma senin ihtiyar 10 çinli daha eskitir.Evet doğru benim planette o civarlarda sürati görüyordu.Dört vites olduğundan üçüncü vites devrini bulunca deli gibi gitmeye başlar.Boşuna karbüratörle filan uğraşma.Sorun kesin platin avans ayarı çünkü karbüratörde kompresör basıncını görüyosun buda demekki ateşleme ayarı kaçık.Birde kardeş platin tablasınında uygun pozisyonda olduğundan emin ol.Pistonu tepeye alıyosundur ama krank kamı tam oraya denk geliyomu ona bak.Söküldü diyosun sente kaçık olabilir.Bilirim güçlüdür zamanında gençken o motora bende az eziyet etmedim banamısın demezdi.Sevmediğim tek yeri şanzımanıydı.Köy kasaba gibi yerde yaşasam inan başka motora binmezdim.Tavsiyem platini elektronik sisteme çevir akım platin üzerinden akmayacağı için ayar kaçma bozulma gibi problem yaşamazsın.Sorununu hallette öncelikle onlar sonraki işler.Kazasız sürüşler.
---------- Post added at 23:30 ---------- Previous post was at 23:22 ----------
Birde kardeş senin bobin eksi hattı platin üzerinden değilde direk şasede sıkışmıştı.Yani direk voltajdaydı.Bu bobin için tehlikeli olay bozulmuş olabilir.Oralarda test amaçlı bobin deneyemezmisin.Sürekli üzerinde voltaj olması bobini yıpratabilir.Tespit amaçlı bi kontrol iyi olur.
-
23 Ağustos 2011, 12:57
#16
arkadaşlar anca fırsat iş güçten, benim sorun çözüldü , belki bir başkasınada yardımımız olur çözüm yolunu paylaşmak istedim.
Eksozda çok az delik kalmış hatta tıkanmış duruma gelmiş sayılır bütün deliklerini açtık. eksozdaki patlama sesi kayboldu benzinin çok gelmesi durumu vardı onuda karbüratör ayarıyla çözdük. şimdi şükür canavar oldu. Ogündür tık yok biniyoruz.
sizlere yine sormak istediğim bir soru olacak.
motordan şik şik şik diye bir ses geliyor. ama bazen kayboluyor ve hiç gelmiyor
motor soğuk, sıcak farketmeden şik şik ses vermeye başlıyor bazen oluyor motor kendi sesiyle saat gibi çalışıyor , bu durumu rolenti ve motor hızlı giderkende yapıyor.
bazen çalışırken bu ses ortadan kayboluyor motor normal çalışıyor.
motorda piston ve piston kolu değişmişti. ses tam anlamıyla silindir bloktan geliyor. acaba alışan segman piston sesimi yoksa başka bir sorun olabilirmi.
Şunuda belirteyim motorun gücünde herhangi bir aksaklık yok. Çekici gücü gayet normal
Motorda subap olmadığı için anlam vermiş değiliz.
Sadece bu ses neden var ve neden çalışırken ortadan kayboluyor ve bazen neden yok.
-
23 Ağustos 2011, 14:37
#17
cappadoc adlı üyeden alıntı
motor normal halinde yani rolentide çalışırken kesinlikle stop etmiyor, gayet normal bir şekilde çalışıyor. ama gaza basmaya başlayınca gazı yemiyor yavaş yavaş gazı kımıldatırsam hafif hafif açılıyor . belirli süre geçince ekzozdan patlama sesi geliyor.
hocam az önce benim motordada aynı sorunla karşı karşıyadım,aynen tarif ettiğin sorunları yaşadım.ama ek olarak motorun bir yerlnden kıvılcım çakma sesl geliyordu,servise gittim ve bobinden çıkan kabloda kaçak olduğunu ve şaseye değerek kısa devre yaptığını söyledi.ve bir parça değiştirdi (sanırım bobindi) ve kabloları batla izole etti ve sorun çözüldü. Haa bu arada söz konusu servis son 20 liramıda iç etti o ayrı mesele valla artık tamircilerln yanında geçmeye korkuyorum
-
dostum bendede planeta 3 var aynı sıkıntıları bende yaşadım sana söliceğim tek şey motorun sentesi kaçmış motor rolantideyken normal gibi çalışır pek farkedilmez.senin motor ileri ile geri arası çok yakın bir yerde kalmış sanırım karbüratöre basınç vermesi bundan sente ayarını yap piston üst seviyeye 3 mm kala platin açma noktasının başında olmalı yani piston tam üst seniyeden inmeye başlarken patlama olacak şekilde. sente ayarın bozuk olduğu için benzin egzostta yanıyor boynuzlar çok ısınır ve kararır ayarı tam yapamazsan dediğim gibi bloktan ses gelmesi motorun ters çalışma sentesine kadar gelmiş bir an önce ayarını yap motora zarar verme
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)