s.a arkadaslar arora ym 150 a super star marka motosikletimin arka dişli sini 45 t den 41 t ye düşürsem ne gibi zararları olur ne gibi faydaları olur anlayan arkadaşlar yardımcı olun lutfen
s.a arkadaslar arora ym 150 a super star marka motosikletimin arka dişli sini 45 t den 41 t ye düşürsem ne gibi zararları olur ne gibi faydaları olur anlayan arkadaşlar yardımcı olun lutfen
Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:
mantıken hız artaçak ama bir okadarda çekiş düşeçek 45t den 43t ye falan geçsen daha mantıklı olur.
artısı uzun yolda motor rahatlar ,motor devri düşer,yakıt,hararet vs düşer
AMA çekiş düşer,ani gazlamalarda ,rampalarda motor'un devirlenmesi geç olur.motorun hızı değişmez .çünkü devir çeviremez.misal olarak:10.000 rpm 'de 110 km hız yaparsa 8.000-9.000rpm'de gene aynı hızı yapar.tork düştüğünden eski devrini çeviremez.
200 cc silindir kit takar dişliyi değiştirirsen güçartacağından işte o zaman hız,çekiş artar,motor devri düşer.slindir değiştirmiyeceksen oynama derim ama seçim tabiki senin
arka dişlinin değişmesi küçüğü ile hızın bıraz daha artacaktır eğer motorun vıtes aralığı kısa ıse bı nebze senı hız olarak tatmın eder rampalarda 2 de bağırıyo 3 te bayılıyo sa bu sana sankı 2.5 vıteste gıbı olacak bence fazlada oynama derım
Amacım 5.viteste 5000 devirde 50 60 değilde 70 80 civarı yapmak motorun bağırmasını kesmek hocam.
Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:
Anladım abi ama bende motorun içini açtırmayı ıstemıyorum bıde fazla masraf yapmaktan kçınıyorum arka dişli 10 15 lira civarı.Arka dişli yi saydım 42 diş bunu 38 e düşürsem hız artmazmı sen tecrübelisin heralde abi bi yardımcı olurmusun lutfen.
Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:
ön dişli kaç diş?Buna göre hesaplıyabiliriz,belki ama devir sayısıda gerekir.mesela 80 km.yi kaç devirde görüyorsun?
Ön dişli daha ucuzdur ve sadece vites kolunun olduğu yerdeki kapağı sökerek değiştirilir.Arka dişliden çok çok daha kolaydır.Motoru parçalamak gerekmez.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)