Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Küçük Turbo Nerden Bulunur ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    arkadaşlar şu peugeot satelis 125 turbonun üstünde kullanılan süpercharger sistemin aynısını yapmak için o kadar küçük bir turbo nerden teymin edebiliriz tecrübesi tanığı olan varmı
    mesela bize
    Garret GT12
    GT1241 - 756068-1 gibi bir ürün lazım yada ta kendisi

    bakarmısınız adamlar neler yapmış
    http://www.youtube.com/watch?v=pUJk0N3byb0
    http://www.youtube.com/watch?v=yPWaN...eature=related


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    Demekkii para b.k olunca insan ne yapacağını şaşırıyor.

  3. #3

    Üyelik
    31 Mayıs 2007

    daha çılgın örnekler var

    100cc cub motora turbo takmışlar
    http://www.youtube.com/watch?v=yPWaNFbgEEc

  4. #4
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Adamlar yapar arkadaş. Sen önce maliyetine bak.
    Ben 50 cc aprilia için ufaktan bir mod maliyeti çıkardım. En ucuz parçalarla 3000 euro tuttu.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  5. #5
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    bulsan taksan bile verimli çalıştırabilecek misiniz??? takınca herşey bitecek mi??? neden 2 zamanlı bir scooter felan modifiye etmiyorsunuz?? hem yapabilme imkanınız daha fazla hem de çalıştığını daha uzun zaman görürsünüz. iş yalnızca turbo nun egsoz gazıyla döndüğünü görmek mi??? youtube'da bir dünya video var ..her motora takmışlar. hangileri performans artışı sağlamış?? sağlasa bile orjinal parçalarıyla ne kadar çalışabilir???
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  6. #6

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar yapar arkadaş. Sen önce maliyetine bak.
    Ben 50 cc aprilia için ufaktan bir mod maliyeti çıkardım. En ucuz parçalarla 3000 euro tuttu.
    Ama biz sadece turbo yapsak bişey tutmaması lazım sadece egsozu büküp turbodan geçiricez bide hava girişine turbo çıkışını bağlıcaz


    yada direk ön varyatörden turbonun egsoz girişini iptal edip kayışla tahrik alabiliriz bu peıugeutun yaptığı

    her iki durumdada masrafımız sadece turbo ve işçilik oluyor , tabi bide motoru 2 aye bölüp elimize almakta var )

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Aprilia yada gilera gibi bir markada bile sırf piston değişiminde dahi krank değişimi şartken turbo gibi ciddi bir modifiyeyi hangi markanın orjinal krank ı sübapları eksantiriği pistonu vsvs kaldırabilir. Hele çin malıysa vay haline.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #8

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Alıntı gs500inanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bulsan taksan bile verimli çalıştırabilecek misiniz??? takınca herşey bitecek mi??? neden 2 zamanlı bir scooter felan modifiye etmiyorsunuz?? hem yapabilme imkanınız daha fazla hem de çalıştığını daha uzun zaman görürsünüz. iş yalnızca turbo nun egsoz gazıyla döndüğünü görmek mi??? youtube'da bir dünya video var ..her motora takmışlar. hangileri performans artışı sağlamış?? sağlasa bile orjinal parçalarıyla ne kadar çalışabilir???
    evet haklısınız , ama bir çok arabada kullanılan basit bir teknoloji olmasına rağmen motorlarımızın krank ve silindir dayanımını deneyerek kullanmak lazım aslında yapılabilirliği çok kolay ama dayanımı hususunda sizinle aynı fikirdeyim

  9. #9
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #10
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    merak ettim kendisi yapmış olan var mı bu düzeni??
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  11. #11

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Görkem Çok pahalıymış ama ben şöle 250$ civarı hayal etmiştim :( sükutu hayale uğradım şimdi :(( olsun çıkmasını falan buluruz belki biraz arge yapıcam bakiim en ucuz nerden tedarik etmek mümkün acaba garretın türkiye distrübütörüne sipariş etsek nederler bize gülerlermi ))

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:14 ----------

    Alıntı gs500inanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak ettim kendisi yapmış olan var mı bu düzeni??
    peugeot satelis 125 compressor bunu yapmış





    bende bu düzenin aynısını civic araçta hesaplarını ve manifold kaynağını ben yapmıştım hala tepe tepe kullanıyorlar
    ancak sistemin bir dezavantajı var yüksek devirde turbo devreye giriyor (çünkü çıkan egsoz basınçının turboya yetmesi için fazla gaz yanıp çıkan egsoz gazı debisinin yetmesi gerekiyor) bu nedenle düşük devirlerden ziyade yüksek bir devir aralığına yerleştiriyoruz
    burada temel sorun scooterın yada motorun azıcık çıkan egsozunun çevirebileceği kadar ufak turbo sanırım dünyada yok gibi mesela IHI turbo firmasına baktım IHI RHB31 en küçük olanı oda 105hp gibi değerlerden bahsediyor bunun egsozdan olması o zaman imkansız yani galiba gördüklerimiz videodakiler süs olmalı amma velakin bu sistem ön varyatörden tahrikle net ( supercharger dediğimiz olay oluyor bu durum (satelis 125 teki gibi) çalışır yada büyük motorların egsozu yetebilir

  12. #12
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    http://www.sahibinden.com/search.php?a=4&&b[search_text]=turbo&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=89096&c=89096&sListe=1
    Birçok aracın çıkma olarak turbosu mevcut.Sonuçta aynı işi görüyorlar tek fark kalite.
    Ufak boyutlarda olanlarıda var,
    Yazarken siz bilimsel olarak döktürmüşsünüz
    Peki turbo girişi daraltılsa basınç artmazmı?

  13. #13

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    İyi güzel bi sürü turbo varda Eren insan yicek bunu )) motora takıcaz mini mini bi turbo lazım bize arabalardakiler büyük geliyor sorun orda

    şimdi şöle hesaplıyoruz
    turbonun bize veriçeği efektif kompresyon = ((turbo çıkış basınço PSI cinsinden / 14.7) + 1) * (araçın kompresyon oranı )

    mesela 1 bar 14.5 psi çıkış elde ettiğimiz bir turbo var diyelim onuda kullandığımız araçın kompresyon oranı 11/1 olsun bu durumda efektif kompresyon 21,8 falan olur yani 2 katına yakın bir güçü 1 bar lık turbo basıncıyla elde etmiş oluyoruz motorun standart güçünün

    turbonun hava girişi küçültülürse çıkış verimi düşer yani küçültmek olmuyor

  14. #14

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Arkadaşlar çok güzel bir konuyq değindiniz ben uzun zamandır çalışıyorum turbıyu bugün aldım kısmetse 110 luk yamaha crptonuma deneme amaçlı takıcam elimde kazalı transik turbosu var tabi para verip almadım sanayici usulu tek kalan yağlama olayı :d onuda halledicem kısmetse bağlamayı düşünüyorum gelişmelerden haberdar edicem
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:

  15. #15
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Bilgilendirme için teşekkürler.
    yüksek ccli motosikletlerin motorları sanırım bu turboları çalıştırır oda extra masraf demek.
    Zaten yüksek ccli bi motosiklet aldımı turboyada gerek kalmaz 300 üzerinde işiniz yok ise


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)