Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motorsikletim çok bağırıyo

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Arora Ym 150 superstar,Apachi çift akülü bisiklet.
    arkadaslar uzunca bi aradan sonra tekrar motoruma kavuştum. Dün bayiden sıfır aldıgım Arora YM 150 Superstar marka motorsikletim in deviri çok çabuk yükseliyo hemen vites istiyo bağırıyo bunların sebebleri ve çözümleri nelerdir. Arka dişliyi küçültsem bu sorun halolurmu yardımlarınızı bekliyorum.
    Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    daha bismillah motorun rodajını falan bi bitir bakalım.dişli küçültmen rodajı bitmemişmotoru çok zorlar.
    küçük cc (125-150 vs) motorlar zaten vites araları kısa olduğu için çabuk devirlenir onun içim kafana takma.
    motor hacimleri küçük olduğundan yüksek hıza çıkabilmesi için tabiki devirli gitmesi gerek.
    ne kadar ekmek o kadar köfte.
    altındaki makina 250 cc olsa ş.içinde 3, vites bile sana yeter ama

  3. #3

    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Arora Ym 150 superstar,Apachi çift akülü bisiklet.
    Rodajı nı nasıl yapmayalıyım hocam senın bılgın varsa yardımcı olurmusun bana.Kitapçığa bak deme kitapçık yok.
    Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:

  4. #4
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Alıntı kocak. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajı nı nasıl yapmayalıyım hocam senın bılgın varsa yardımcı olurmusun bana.Kitapçığa bak deme kitapçık yok.
    ILK 600 km de 60' i gecme 600 de servise git
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  5. #5

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    bu iyi birşey. motor ne kadar rahat devirleniyorsa o kadar seri olur. ha çözüm istiyorsan; 3. viteste 80 gitmek yerine 5ci viteste gitmeyi dene. her zaman tapa gaz açmak zorunda değilsin. hiç sesi çıksın istemiyorsanda devir 2500 deyken vites at. yükseltme.

    ama bunlar rodajdan sorna geçerli. rodajı doğru bitirmen gerekiyor kitapçıkta yazan en doğru bilgi olacaktır.

  6. #6

    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Arora Ym 150 superstar,Apachi çift akülü bisiklet.
    İşte sorun kitapçığın olması kitapçıgı bulamadım nette varmıdırki acaba ?
    Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:

  7. #7

    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    S&T GT250R 2011
    İlk bakım 1000 km. olması lazım ama 600-800 de olabilir. Bu zamana kadar gaz kolu yarım açık olacak. Daha sonra 3/2 açabilirsin 200-300 km. kadar. Bunuda devirince tam gaz aç ama devri redline yapma...

  8. #8

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    ilk 1000 km çok zorlamadan düşük-orta-orta üst devirlerde kullan bu süreç piston-segman ve diğer parçaların birbirine alışım sürecidir.unutmaki sürekli çok alt devirlerde hız yapmadan kullanırsan motorun sağır kalır (yani hız yapmaz) çok zorlarsanda zorlamaya bağlı sorunlar oluşur (piston-segman-krank vb) o yüzden dikkat et.ayrıca 1000 km den sonra rodaj bitti diye sevinme takip eden 2000-3000 km. boyunca aracta herşey birbirine alışma sürecindedir dişlilerin,zincirin,debriyajın ne varsa...o yüzden bunları bilerek düşünerek kullan...kazasız belasız güle güle kullan,hayırlı olsun...

  9. #9
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    iyi hoş ta çok devirsiz gitmek'te motoru zorlar.orta devirler herzaman iyidir.4000-5000 devir civarı hem yakıt ekonomisi hem rodaj iççin iyi.
    yok basmassan motor sağır kalır basarsan uçarsın gibi şeyler 'e pek takılma .insasn mı bu sağır kalacak.önemli olan yağ ve yağ filiitresi bunlara fazla önem vermezzen işte o zaman olan olur.küçük bir metal parçası silindiri çizer ve bu zamanla kangırene dolaşır.yağ yakmaya başlar vs.rodajdaki amaç silindir-piston yüzeyleri biraz sürtünerek aşınsın, piston haraketi daha kolay olsun ve diğer aksamlarda aşınarak birbirine uyumluluk saplasın.
    ha rodaj bitiminde istediğin kadar 'da bas diye bi şey yok.zorlanan motor her zaman arıza yapar.LİMİTLERİ BİLMEK GEREK ,SONUÇTA KÜÇÜK CC-ÇOK UZUN SÜRE 100 CİVARLARI SITABİL GİDEMEZ HELE BU SICAKLARDA
    sen motorun keyfini çıkar gez -dolaş bunları fazla kafana takma su akar yolunu bulur.
    ben motora 25,000 den sonra 150'lik silindir piston attım.100 km dikkat ettim ondan sonra verdim odunu ,ne oldu dersen o kadar aksesuar olmasına rağmen düzde 125-130 gibi bir hızı var.2 senedir biniyorum .

  10. #10

    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Arora Ym 150 superstar,Apachi çift akülü bisiklet.
    Eyv. cümleten.
    Lastiklerini biraz büyültsem motorun bağırması kesilirmi peki ?
    Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:

  11. #11

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    CORUM
    Motosikleti
    honda titan
    lastiklerle motorun bağırmasının alakasını kuramadım ben.arkadaslar gereken bilgiyi vermiş zaten.

  12. #12
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    teknik bilgiler kısmında rodaj ile ilgili birden fazla konu bulabilirsin.

    teker ile rodaj arasında bir alaka yoktur..
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  13. #13

    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Arora Ym 150 superstar,Apachi çift akülü bisiklet.
    peki lastiklerimi mt 65 yada buna benzer lastiklerle değiştirsem motoru zorlarmı ?
    Takma Kafana Kasktan Baska Bişey:cat:

  14. #14

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı THE İMAM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi hoş ta çok devirsiz gitmek'te motoru zorlar.orta devirler herzaman iyidir.4000-5000 devir civarı hem yakıt ekonomisi hem rodaj iççin iyi.
    yok basmassan motor sağır kalır basarsan uçarsın gibi şeyler 'e pek takılma .insasn mı bu sağır kalacak.önemli olan yağ ve yağ filiitresi bunlara fazla önem vermezzen işte o zaman olan olur.küçük bir metal parçası silindiri çizer ve bu zamanla kangırene dolaşır.yağ yakmaya başlar vs.rodajdaki amaç silindir-piston yüzeyleri biraz sürtünerek aşınsın, piston haraketi daha kolay olsun ve diğer aksamlarda aşınarak birbirine uyumluluk saplasın.
    ha rodaj bitiminde istediğin kadar 'da bas diye bi şey yok.zorlanan motor her zaman arıza yapar.LİMİTLERİ BİLMEK GEREK ,SONUÇTA KÜÇÜK CC-ÇOK UZUN SÜRE 100 CİVARLARI SITABİL GİDEMEZ HELE BU SICAKLARDA
    sen motorun keyfini çıkar gez -dolaş bunları fazla kafana takma su akar yolunu bulur.
    ben motora 25,000 den sonra 150'lik silindir piston attım.100 km dikkat ettim ondan sonra verdim odunu ,ne oldu dersen o kadar aksesuar olmasına rağmen düzde 125-130 gibi bir hızı var.2 senedir biniyorum .
    sağır kalmak teknik bir terimdir gaza gerektiği gibi tepki vermeyen sürekli alt devirlerde rodajı yapılan basınca gitmeyen motorlar için söylenir sen bilmiyor olabilirsin insanla kıyaslamanın alemi yok...ayrıca 25.000 km den sonra 150'lik silindir ve piston atmış olman demek o motoru 0 km motorla kıyaslama yapabileceğin anlamına gelmez...motor sadece silindir-piston dan oluşmamaktadır...diğer tüm parçaların rodaj süresi hayli hayli geçmiş hepsi birbirine uyum sağlamıştır 25.000 km.de...sen şimdi bu arkadaşa verdim odunu diyorsun ya çok güzel sen ver ama bu arkadaşda odunu 100 km.den sonra verirse vebali sana kalmasın hocam!

  15. #15

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Kitaba göre rodaj yaparsan motorun sagır olur..
    Binici terimiyle yapacan.yani şu
    basabildigin kadar bas ama uzun gitmemek kaydıyla .
    Mesela serin bi havada basabildigin kadarıyla bas.diyelimki son gaz 120 yi gördün sona gaz kes 50/60 km ye düş biraz git sona yine sıkıştır korkma motora bişey olur diye.
    Baştan nasıl alıştırırsan o kadar parçalar uyum içinde çalışır ve gün geçtikçe yani motorun açıldıkça rolant ayarın da yükselme olur onu stop etmicek şekilde düşür.. Yani uzun lafın kısası
    120 gör 50/60 km ye gerile 3/5 dakka sona yine bas yine 120 saten 1000/2000 arası işlem biter . Rodajı da nerdeyse bitmiş olur ve artık rolant yükselmesi olmaz.. Hayırlı sürüşler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)