arızayı bulana ödül vereceğim..bıktım kasaplardan...
Reklamlar
-
21 Haziran 2011, 18:13
#21
yamyamaha adlı üyeden alıntı
şimdi veriler yetersiz. kontagı kapatmış gibi deyince herkes elektırık aksamına yükleniyor.
ama elektırık gercekten kesiliyormu kesılmıyormu bunu söylememiş arkadaş. bizim senator scoterlerde benzin deposu hava alamıyordu onun için arada kelek yaptıgı oluyordu kapaga ninçe bir delikçik deliyorduk bu soruna çözüm oluyordu çunku havalandırma için başka delik ve hortum yoktu. karbürator jiklesi takılı kalmış olabilir. buda belli bir süre sonra tatsızlık yaptıra bilir.
normal şehir içinde hiç problem olmuyor
dur kalk olduğu için olsa gerek
sadece uzun süre dip gaz gittiğimde oluyor bu sorun
devamlı gaz kolu aynı biçimde açık olduğu zaman
bunu belirtmek isterim
ayrıca karburatöru en ayrıntısına kadar temizlettim
usta yeni karburatör bile sattı bana
buji de sattı
bütün sorun gaz kolunu sona kadar açık gittiğimde oluyor o da 15 km falan gittiğimde bu durum 10 km gittiğimdede oluyor
lütfen yardım edin
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
Reklamlar
-
21 Haziran 2011, 18:14
#22
ister son hız ister 60km ile git, gaz kolunu sabit tuttuğun sürece bu sorunu yapacaktır.arada gaz verip kesmen gerekecek.eski scooter'im de ve aynı motordan veya muadili olan çin malı kullanan bir çok arkadaşımda aynı sorun mevcut.
5-10 dakika arasında normale dönüyormu peki?
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
21 Haziran 2011, 18:40
#23
MOTOR bence bır hastalıktır.
-
21 Haziran 2011, 19:05
#24
babaçi adlı üyeden alıntı
ister son hız ister 60km ile git, gaz kolunu sabit tuttuğun sürece bu sorunu yapacaktır.arada gaz verip kesmen gerekecek.eski scooter'im de ve aynı motordan veya muadili olan çin malı kullanan bir çok arkadaşımda aynı sorun mevcut.
5-10 dakika arasında normale dönüyormu peki?
stop ettiğinde 5 dk sonra (ortalama ) hiç bişey olmamış gibi çalışıyor..
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
-
22 Haziran 2011, 00:02
#25
hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.
-
22 Haziran 2011, 00:42
#26
feliçita adlı üyeden alıntı
stop ettiğinde 5 dk sonra (ortalama ) hiç bişey olmamış gibi çalışıyor..
dostum dediğim gibi gazı sabitleyerek gitmeyeceksin...hızının ne olduğunun önemi yok.
karbüratörü komple değiştiren mi ararsın.memeleri genişleten mi ararsın hepsini deneyenler oldu,ama sonuç değişmedi.
bunu bir arıza olarak değilde karakteristik özellik olarak kabullen.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
22 Haziran 2011, 01:01
#27
motor belli bir süre kompresöre binincede olabilir..
-
22 Haziran 2011, 01:15
#28
Aşağı yukarı aynı problem bende de var. Hortumları benzin filtresini değiştirdim buji değiştirdim karbüratör temizlettim çözüm olmadı.
Dediğiniz gibi motor sabit gazla uzun süre kullanıldığında direk susuyor ve napsanda çalışmıyor.
Benim motorum 2 gün oldu yatıyor çalıştıramıyorum. Benzinimde var karbüratöre benzinde geliyor ama ne yaptıysam çalıştıramadım. Umarım sizde böyle bir problem olmaz.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
22 Haziran 2011, 01:29
#29
syn022 adlı üyeden alıntı
Aşağı yukarı aynı problem bende de var. Hortumları benzin filtresini değiştirdim buji değiştirdim karbüratör temizlettim çözüm olmadı.
Dediğiniz gibi motor sabit gazla uzun süre kullanıldığında direk susuyor ve napsanda çalışmıyor.
Benim motorum 2 gün oldu yatıyor çalıştıramıyorum. Benzinimde var karbüratöre benzinde geliyor ama ne yaptıysam çalıştıramadım. Umarım sizde böyle bir problem olmaz.
Ateşleme varmı baktınızmı.Çalışmadığında arıza tespiti daha kolaydır.Yani hangi bölümde .
-
22 Haziran 2011, 01:39
#30
bi sürü sebebi var. benzin otomatiği arızalı kabloları bitmiş kontaktaki kapatma kablosu yerinden çıkmış yada + kutbuna temas ediyor gaz telinde problem var veya korkarımki motorun şişme yapmış olabilir.
yerinde olsam ilk kontrol edeceğim yer eksoz olurdu eksozun kapağını birşey tıkıyor olsa bile motor aynı tarif ettiğin gibi sönüp bi daha çalışmaz.
daha ayrıntılı bilgi için yağını kontrol edip supap tarafında şişme olup olmadığına bakarsın aldığın cevaplar daha tatmin edici olacaktır. birde supapı açmışken rolantiyi yükseltip çalıştırmayı dene çalışırsa gaz telin arızalıdır
-
22 Haziran 2011, 01:42
#31
kardeş öncelikle allah sana sabır versin.tamircilerle uğraşmak zor.hepsi çakal.tek bildikleri para almak,laf yapmak vb.bende de vardı senin gibi bir scooter ramzey diye.bursa'yı bilen bilir.merkezden gemliğ'e gittim geldim.inanır mısınız 10-15 defa stop etmiştir herhalde.ilallah etmiştim.sinirlerim bozıldu.hem de sıfır almıştım.adama diyorum ki bu motor yolda giderken kendi kendine stop ediyor.o da bana diyor ki bu normal benzin boruları benzini yetiştiremiyor,bu yüzden oluyor.cevaba bakar mısın bu normalmiş.e be kardeşim madem böyle bişey var neden satıyorsun bozuk malı.seni .... biiiiiip.neden milleti kandırıyorsun.neyse allah'tanki sattım da kurtuldum.bir lahmacuncuya sattım ve onda da aynı problemleri yaşadı ben biliyorum.kaç defa gitti tamircilere ama yok.gene aynı.allah topunu nasıl biliyorsa öyle yapsın.
saygılar...
-
22 Haziran 2011, 01:46
#32
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
22 Haziran 2011, 01:54
#33
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Ateşleme ile ilgili bi görevi olduğunu biliyordum zaten de uzun zaman geçti bu olayı yaşayalı, unuttum... Zaten arkadaş yeterli açıklamayı yapınca benim arıza ile aynı olmadığı ortaya çıktı... Hatırlatma için teşekkürler...
-
22 Haziran 2011, 01:56
#34
motor nasıl stop ediyor ilk olarak, önemli olan bu.
-elektrik komple gidiyormu. yani kontak açıkken farlar filan yanıyormu, marş motoru dönüyormu, vs
-elektrik hala varsa ateşleme oluyormu (bujiyi şasiye yaklaştırıp marşa basınca anlaşılır, kıvılcım çıkması lazım)
-ateşleme varsa benzin gidiyormu
bu üsttekilere cevap verirsen sevinirim
ayrıca genel olarak ise;
benzin deposunun hava alacak yeri varmı, dipgazda sürekli benzin çekeceği için içerisine hava almazsa benzin çıkamayacaktır.
konjektörün bozuk olabilir, dipgazda iken voltajını ölç, max 14,7v civarı olmalı.
beyinde (cdi) sorun olabilir
subaplar çok sıkı olabilir diye aklıma geliyor ama o da biraz uzak ihtimal
-
22 Haziran 2011, 10:13
#35
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.
şunun üzerine düş bak! Motorumu sattığım gene bu siteden olan bir arkadaşımın başına gelmişti en son benzin filtresini temizledi halbüki içinde çok ufak zeerrecik halide nokta nokta pislikler vardı şeffaf olduğu için dışarıdan görülebiliyordu onu temizledikten sonra tapa gaz giderken motor stop etmeyi kesti bilgin olsun!!
ANGARAJ
-
22 Haziran 2011, 10:17
#36
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
şunun üzerine düş bak! Motorumu sattığım gene bu siteden olan bir arkadaşımın başına gelmişti en son benzin filtresini temizledi halbüki içinde çok ufak zeerrecik halide nokta nokta pislikler vardı şeffaf olduğu için dışarıdan görülebiliyordu onu temizledikten sonra tapa gaz giderken motor stop etmeyi kesti bilgin olsun!!
Kontak kapatıyormuş. Elektrik ile ilgili bir sorun, yakıt ile değil.
-
22 Haziran 2011, 11:35
#37
RunemagicK adlı üyeden alıntı
motor nasıl stop ediyor ilk olarak, önemli olan bu.
-elektrik komple gidiyormu. yani kontak açıkken farlar filan yanıyormu, marş motoru dönüyormu, vs
-elektrik hala varsa ateşleme oluyormu (bujiyi şasiye yaklaştırıp marşa basınca anlaşılır, kıvılcım çıkması lazım)
-ateşleme varsa benzin gidiyormu
bu üsttekilere cevap verirsen sevinirim
ayrıca genel olarak ise;
benzin deposunun hava alacak yeri varmı, dipgazda sürekli benzin çekeceği için içerisine hava almazsa benzin çıkamayacaktır.
konjektörün bozuk olabilir, dipgazda iken voltajını ölç, max 14,7v civarı olmalı.
beyinde (cdi) sorun olabilir
subaplar çok sıkı olabilir diye aklıma geliyor ama o da biraz uzak ihtimal
Öncelikle depo kapağındaki havalandırma deliği kontrol edilmeli. Kirden vs. tıkanmış ise açılmalı delik yoksa uygun bir yerden depoya havalandırma deliği açılmalı.
-
22 Haziran 2011, 11:58
#38
feliçita adlı üyeden alıntı
normal şehir içinde hiç problem olmuyor
dur kalk olduğu için olsa gerek
sadece uzun süre dip gaz gittiğimde oluyor bu sorun
devamlı gaz kolu aynı biçimde açık olduğu zaman
bunu belirtmek isterim
ayrıca karburatöru en ayrıntısına kadar temizlettim
usta yeni karburatör bile sattı bana
buji de sattı
bütün sorun gaz kolunu sona kadar açık gittiğimde oluyor o da 15 km falan gittiğimde bu durum 10 km gittiğimdede oluyor
lütfen yardım edin
benzin deposunun hava aldıgı yeri bul böylece hava alıyor almıyor kısmını elemiş oluruz. deponun havalıgı yoksa kapağa ince bir delik aç yada http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1198298/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1529642/detay/
hazır delinmiş bir kapak da bulabilirsin. bu işlemi yaptıktan sonra bu ihtimali elemiş oluruz. ama elim yatkın değil şu an içinde bu işe para harcamak istemiyorum dersen benzın kapagın açık vaziyette deneme yapa bilirsin.
-
22 Haziran 2011, 17:36
#39
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.
tekrar tekrar söylüyorum ,benzin ve yakıt konusuna dikkat et ,motor yetiştiremiyor sabit devirlerde ve yüksek devirde ,hava almasına deponun,benzın musluguna,hortumlara bak
-
22 Haziran 2011, 18:34
#40
herkez motorun ayrı parçasına kusur buldu aynı hatayı iki kere yazan yok hepsini yapmaya kalksan motorun değişmedik yeri kalmaz int. üzerinden hiçbir arıza tespiti sağlıklı yapılmaz motoru görerek ve gerekli aletlerin yardımıyla olur karşıdan motora bakarak dahi olmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)