Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Erken Yağ Kararması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 ) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?

    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Alıntıdır


    işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

    diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

    birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bu motorun garantisi devam ediyormu?

  3. #23
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

    diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

    birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....
    Abi bu konuda yanlissin.

    Yagin kararmasi devirli kullanma ve sikismadan ziyade,
    ne kadar sure motorun icinde kaldigi ve motorun kac bin kmde oldugu ile alakali.

    Yaglarin omru isinma-soguma sayilarina gore olculur.

    Kararmanin sebebide yagin icindeki deterjanin silindir yataklarindaki,pistondaki ve emme-egzos valflerinin ustundeki kurumu temizlemesi.

    Eger yagin rengi siyah degilse 2000km gittikten sonra,
    ya o yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor yada icindeki mineraller belirli bi sure sonra etkinlesiyor.
    Bu yaglar genelde motosiklet icin iyi degildir cunku motorlar devirlidir yag konuldugu anda gorevini yerine getirmeli.
    Arada sirada devirli kullanmakta motordaki kurumu temizler ama arada sirada!!

    Motoru sikistirmak yagi karartir cunku devirli kullanimda kurum bahsettigim yerlerden kazinir ve yagin icine karisir.

    Kurumsuz motor olur mu?

    0 motorun kontagini actiginiz anda kurum kaplamaya baslar.
    Icten yanmali her motorda kurum olur.

    Yagin omrunude isinip-soguma belirler,
    yani bi yagin misal 1000 defa isinip soguma omru vardir
    bu sureden sonra yag ozelligini kaybeder.

    Kurum kapli olmasi kotu bisey mi?
    Evet zamanla zimpara gibi piston ve yataklar arasindaki boslugu arttirir.
    Yag azalmasa devirsizde kullansaniz,
    yagi motosikletin kitapcigindaki araliklarla degistirmeniz gerek bu yuzden.

    Yag kararmasi kotu mu?
    Hayir kararmazsa sikinti var demektir.Yaginiz islevini yerine getirmiyor demektir.
    Her yag her motora gitmez.
    Sertifikalari vardir yaglarin japon motorlar icin olanlarin
    JASO ve MA sertifikalari vardir.
    Bunlar uretici tarafindan tavsiye edilen yaglardir japonlar icin.

    Ornegin tutupta CBF ye racing yagi koyarsaniz bosuna para harcamis olursunuz.
    Film gibi olan racing yagi cok ince kacar cbf ye cunku yeterli deviri cevirmez, sikistirma orani dusuktur ve gerekli isiya cikmaz.

    Ayni sekilde baska bi tur motor icin olan yagi racinge koymakta olmaz kalin gelir pistonu ve yataklari zorlar.

    Bunlarda kaynak.
    Okuyun, ingilizceniz yetmiyosa bilen birine cevirtip okuyun.
    Cok degerli bilgiler var icinde adamlar cok iyi bi arastirma yapmis yag hakkinda.
    Banada nemrut nickli uye yolladi sagolsun.
    Uzun oldu ama eksik ve yanlis bilgi olmasindan iyidir.

    http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Oils1.html

    http://www.bikenomads.com/wiki/index...r_oil_in_bikes
    We are many...

  4. #24
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu konuda yanlissin.

    Yagin kararmasi devirli kullanma ve sikismadan ziyade,
    ne kadar sure motorun icinde kaldigi ve motorun kac bin kmde oldugu ile alakali.

    Yaglarin omru isinma-soguma sayilarina gore olculur.

    Kararmanin sebebide yagin icindeki deterjanin silindir yataklarindaki,pistondaki ve emme-egzos valflerinin ustundeki kurumu temizlemesi.

    Eger yagin rengi siyah degilse 2000km gittikten sonra,
    ya o yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor yada icindeki mineraller belirli bi sure sonra etkinlesiyor.
    Bu yaglar genelde motosiklet icin iyi degildir cunku motorlar devirlidir yag konuldugu anda gorevini yerine getirmeli.
    Arada sirada devirli kullanmakta motordaki kurumu temizler ama arada sirada!!

    Motoru sikistirmak yagi karartir cunku devirli kullanimda kurum bahsettigim yerlerden kazinir ve yagin icine karisir.

    Kurumsuz motor olur mu?

    0 motorun kontagini actiginiz anda kurum kaplamaya baslar.
    Icten yanmali her motorda kurum olur.

    Yagin omrunude isinip-soguma belirler,

    yani bi yagin misal 1000 defa isinip soguma omru vardir
    bu sureden sonra yag ozelligini kaybeder.

    Kurum kapli olmasi kotu bisey mi?
    Evet zamanla zimpara gibi piston ve yataklar arasindaki boslugu arttirir.
    Yag azalmasa devirsizde kullansaniz,
    yagi motosikletin kitapcigindaki araliklarla degistirmeniz gerek bu yuzden.

    Yag kararmasi kotu mu?
    Hayir kararmazsa sikinti var demektir.Yaginiz islevini yerine getirmiyor demektir.
    Her yag her motora gitmez.
    Sertifikalari vardir yaglarin japon motorlar icin olanlarin
    JASO ve MA sertifikalari vardir.
    Bunlar uretici tarafindan tavsiye edilen yaglardir japonlar icin.

    Ornegin tutupta CBF ye racing yagi koyarsaniz bosuna para harcamis olursunuz.
    Film gibi olan racing yagi cok ince kacar cbf ye cunku yeterli deviri cevirmez, sikistirma orani dusuktur ve gerekli isiya cikmaz.

    Ayni sekilde baska bi tur motor icin olan yagi racinge koymakta olmaz kalin gelir pistonu ve yataklari zorlar.

    Bunlarda kaynak.
    Okuyun, ingilizceniz yetmiyosa bilen birine cevirtip okuyun.
    Cok degerli bilgiler var icinde adamlar cok iyi bi arastirma yapmis yag hakkinda.
    Banada nemrut nickli uye yolladi sagolsun.
    Uzun oldu ama eksik ve yanlis bilgi olmasindan iyidir.

    http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Oils1.html

    http://www.bikenomads.com/wiki/index...r_oil_in_bikes


    güzel bilgiler de....
    benim söylediklerim de farklı değilki????

    tek farklı söylediğim şey yeni koyduğunuz bir yağ 150-200 km de simsiyah oluyorsa motorunuz sağlıklı değildir...
    sağlıklı bir motorda bu kararma daha uzun sürelerde olur...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  5. #25
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/SIZE]
    tüm türkiye önünde ve noter huzurunda yapılacak olan bir test ile...
    benim ybr nin yağını değiştireceğiz...katkı maddesi filan da yok..
    sonra km kayıt edeceğiz ve ben bu motoru 1000 hatta 1500 km kullanacağım..ve isterseniz her 100-150 km de yağını kontrol edip renk değişikliğini kayıt edeceğiz...1500 km de bile hayır 2000 km de bile hala yağım simsiyah olmamışsa ikinizden de birer goldwing alırım..
    1000 km ve altında kararırsa ikinizede ben goldwing veririm ...ok??!!!!

    şu anda yağımı değiştireli 1750 km oldu ve isteyen gelip yağın rengini görebilir....

    unutmayın herkes sizler gibi motor kullanmayabiliyor..ben 20 seneyi aştım bu konuda...
    her motor sizinki gibi olmayabiliyor...ybr daha 5750 km de....

    bişeyi konuşurken ( en azından ) benimki böyle diye söyleyin...görmediğiniz şeyler için çok emin olmayın...
    nelerin icat edildiğinden bir haberiniz olsa....
    Benim demek istedigim bosuna butun siteye goldwing alma.


    güzel bilgiler de....
    benim söylediklerim de farklı değilki????

    tek farklı söylediğim şey yeni koyduğunuz bir yağ 150-200 km de simsiyah oluyorsa motorunuz sağlıklı değildir...
    sağlıklı bir motorda bu kararma daha uzun sürelerde olur...
    Abi bu konuda da yanlissin ne yazik ki.

    Hic pistte yarisa cikan motor gordun mu bilmem ama eger denk gelirsen.
    Piste girmeden once yeni yag konulur, pistten ciktiginda da degistirilir.
    20 dakikalik bi seanstan sonra yagin rengi zifiri karanlik oluyor.

    Anlattigim gibi yagin rengi bi cok sebebe dayali olarak degisir.

    20 dakikalik bi yaris 0 motorun yagini bile zifiri karanlik yapar.

    Cok basit bi mantik yanmanin oldugu yer kararir, yagda bunu temizler.

    Normal bi cadde kullanicisi icin 200km cok ekstrem ama olmaz diye birsey yok.

    Motor eskidir ama daha once hic sikistirilmamistir, 10 dakika redline kullan bakalim yagin rengine.

    Bende bu konuda goldwingine iddaya varim.
    We are many...

  6. #26
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    rengine değil kendisine bak,elinle kontrol et yogunlugu nasıl yağın?
    Karadeniz - Giresun.

  7. #27
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

    diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

    birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....
    Motorun içinin eski veya kurum bağlamasına gerek yok ki.Sıfır motorun alışma devresinde çıkardığı parçaları toplarken bile yağ kirlenip kararabilir.yağın kararmış olduğu yağın veya motorun eskimiş olduğu bilgisini kesinlikle vermez

  8. #28
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    demekki benim motor bozuk....
    6000 km de ve 2000 km önce değişen yağ hala bal renginde...

    simsiyahlık nerelere gitti yahu??
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  9. #29

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Valla kardeş banada garip geldi hemde 2000 km rede.Bence siz o motorda bi arıza yoksa ki zaten yağlamayla ilgili problemi olan motor fazla dayanmaz.O motoru çerçeveletip duvara asalım.Olmaz demeyelim madem canlı şahitsin olabiliyormuş demekki bize yalan borcun yok ya.Dünyada tek olduğunuda iddia etmeyelimde sayılı motorlardan birine sahip olduğunu belirtelim.Kazasız sürüşler.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şimdi arkadaşım Bana ilk gittiğim usta senın motor erkenden yag karartmış dedı,neyse yagı degıstırdık bı ara gel bakım ona dedı felan fıstık gıtmedım ben bunun yanına sonra 1 ay gectı aradan motorun baska sorunu ıcın baska bı ustaya gıttım oda yag ile ilgili senın yagın kararmıs ona göre gibisinden uyarıda bulundu.Yuh dedım noluyo ya.Sonra sıze sormaya karar verdım.Bende sasırdım ne yapacagımı.Sonuc olarak degıstırcem bu yagı ama neden motor erken yag karartır. :D sımdı soruyu sordum yıne hersey başa dönmesın :D

  11. #31

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Bujin söktüğün zaman nasıl çıkıyor kararmışmı ne renkte.Buji kararıyosa ve ekzoz ani yüksek devirde kara duman atıyosa belki bi problem var diyebiliriz.

  12. #32
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demekki benim motor bozuk....
    6000 km de ve 2000 km önce değişen yağ hala bal renginde...

    simsiyahlık nerelere gitti yahu??
    Abi bunu diyecegin icin yazmistim onceden.

    Ya aldigin yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor, senin motoruna uygun degil yada sen ciddi anlamda devirsiz kullaniyorsun makinayi.

    Ama dedigim gibi yagin kararmasi kotu degildir bilakis kararmazsa sorun vardir bunu bilin.
    We are many...

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bunu diyecegin icin yazmistim onceden.

    Ya aldigin yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor, senin motoruna uygun degil yada sen ciddi anlamda devirsiz kullaniyorsun makinayi.

    Ama dedigim gibi yagin kararmasi kotu degildir bilakis kararmazsa sorun vardir bunu bilin.
    son kez şunu söylemeliyim..ben kararan yağ kötüdür demiyorum..sadece ilk mesajlara bakın 100-200 km lerden bahsediliyor...bu km lerde bir ybr-cbf v.b yağı (buraya dikkat) simsiyah yapıyorsa sorun vardır diyorum...
    ayrıca yağıda 35 yıldır birfiil motosiklet serviz ve tamirciliği yapan abimden alıyorum... ve oraya gelen yaklaşık aynı hacim ve tip motorlara kurye filan da farketmiyor aynı yağı koyuyoruz...
    ciddi anlamda devirsizlik demiyelimde şuna 20 seneyi aşkın motorculuk tecrübesiyle hangi motoru hangi yolda ve bana ne verebileceğini,gücünü bilerek abartmadan kullanıyorum diyelim.... şehir içinde ybr yi 11-12000 devirlere çıkartmadan biyerlerini yırttırmadan sakin kullanmak,agresifliği yapabilecek makinalara saklamak malesef herkesin yapa-ma-dığı bişeydir günümüzde....

    Alıntı sozyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla kardeş banada garip geldi hemde 2000 km rede.Bence siz o motorda bi arıza yoksa ki zaten yağlamayla ilgili problemi olan motor fazla dayanmaz.O motoru çerçeveletip duvara asalım.Olmaz demeyelim madem canlı şahitsin olabiliyormuş demekki bize yalan borcun yok ya.Dünyada tek olduğunuda iddia etmeyelimde sayılı motorlardan birine sahip olduğunu belirtelim.Kazasız sürüşler.
    önceden de dediğim gibi benim kullanışımla bu oluyor...ne adamlar görüyorum ki motorun gaz telini kopartmak istercesine asılıyor..utanmasa vites değiştirirken bile gazı bırakmayacak....yahu bırakında şu motora yiyeceği kadar gaz verin... dayanmayacak olan motor değil 6000 km 600 km bile gitmez kilitlenir dağılırdı..ne zaman motordan anlayan biri sesini duysa bu ne yahu diyor...nedenini bilmiyorum sanırım..

    ayrıca forumda beni şahsen tanıyanlar bilirler motorlarımı..1997 model olan yzf bile yaşından çok çok daha genç görünüyor..
    neden???
    ben motoru kullanıyorum..öldürmeye çalışmıyorum..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #34
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son kez şunu söylemeliyim..ben kararan yağ kötüdür demiyorum..sadece ilk mesajlara bakın 100-200 km lerden bahsediliyor...bu km lerde bir ybr-cbf v.b yağı (buraya dikkat) simsiyah yapıyorsa sorun vardır diyorum...
    ayrıca yağıda 35 yıldır birfiil motosiklet serviz ve tamirciliği yapan abimden alıyorum... ve oraya gelen yaklaşık aynı hacim ve tip motorlara kurye filan da farketmiyor aynı yağı koyuyoruz...
    ciddi anlamda devirsizlik demiyelimde şuna 20 seneyi aşkın motorculuk tecrübesiyle hangi motoru hangi yolda ve bana ne verebileceğini,gücünü bilerek abartmadan kullanıyorum diyelim.... şehir içinde ybr yi 11-12000 devirlere çıkartmadan biyerlerini yırttırmadan sakin kullanmak,agresifliği yapabilecek makinalara saklamak malesef herkesin yapa-ma-dığı bişeydir günümüzde....
    Tamam abicim bende diyorumki 200kmde de kararir bu yag.

    Dert tasa edilecek bisey degildir.

    Yagin 200kmde kararmasinin zarari nedir?

    Hicbisey.

    Karardimi degistirmek iyi mi olur?

    Param olsa ben her aksam motoru park ettigimde yagini degistiririm, zarari olmaz.
    We are many...

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Alıntı sozyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujin söktüğün zaman nasıl çıkıyor kararmışmı ne renkte.Buji kararıyosa ve ekzoz ani yüksek devirde kara duman atıyosa belki bi problem var diyebiliriz.
    Ben resim hariç hayatında buji görmemiş adamım ne sökmesi ama şunu diyebilirim motorumda xenon var ve bu birzaman motorun marşına kadar sorun yaratmıştı,kavrama diye bi dişli değişti hatta bu sorundan dolayı,acaba bu zamanında olan elektriksel sorun bujiyide etkilemiş ve karartma yapıp yağ sorununuda mı oluşturuyor.Dediğin olay gercekten boyle bıseyle olabılecekse sorunum o olabılır.

  16. #36

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Yok hayır xenonla bujinin alakası yok.Karbüratörle ilgisi belki olabilir diye sormuştum.Bazen karbüratör probleminden dolayı zengin karışım oluyor.İyi yanma olmadığından diye düşünmüştüm.Onun için sordum iyi bir yanma ve sıkıştırma sonu basıncı olmazsa yağlama ve temizliğe daha fazla iş düşer diye düşünmüştüm.

  17. #37

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı sozyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hayır xenonla bujinin alakası yok.
    İşi iyice karıştıralım da içinden çıkılmaz bir hal alsın.

    Farla bujinin alakası var.Hatta bujinin tüm elektrikli parçalarla alakası var.Hatta ve hatta elektrikle çalışan tüm parçaların birbiri ile alakası var.

    Hadi bakalım buyrun. Var mı itirazı olan?

  18. #38

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Farla bujinin alakası yoktur.Desenizki konjektörle desenizki alternatörle tamam bi ortak noktadır evet.Onlarla bile ortaklığının ateşleme sisteminin cinsi ile alakası vardır.

  19. #39

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Diyelim ki far kısa devre yaptı sigorta attı.Motor çalışacak mı?

    Yada alternatör arızası varmış ama sürücü farkında değilmiş.
    Gündüz vakti "farım da açık yolum da" şeklinde gülümseyerek giderken motor "zoort pııırrt" yapıp stop ediyor.Hani yoktu alakası? Farı açmasa belki 30 km daha gidecekti.

    İnat etme daha elli tane bağlantı sayarım.

  20. #40

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Etmem neden edecem çünkü ben zaten elektrikçiyim sayısız dükkanında motosiklet üzerine arıza yapıyorum.O saydığınız şeyler veya sayacaklarınız buji de kronik bi sistem arızasına neden olmaz.Yani buji ya ateşler ya ateşlemez.Kara buji çıkartmaz.Sistem her zaman motora çalışma önceliğiverir.Ama alternatör arızasında ise motorun ateşleme tipi öne çıkar.Ayrıca her arızada kara buji çıkaracak değil.Motorun çalışıp çalışmaması değil sorun.Ateşleme sistemindeki aksaklık olarak düşünmüştük.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)