Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

hava ayarı sorunu ..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    s.a 125 scooter motorum var ve son zamanlarda stop etmeye başladı rolantide normal şekilde sayarken rolanti düşüyor ve stop ediyor hava ayarındandır dedim ayar zaten yarım turda 2,5 3 çıkardım bu sefer motor teklemeye düzensiz çalışmaya başladı vidayı sonuna kadar sıktım motor normal çalışmaya başladı normalde sonuna kadar sıkınça stop etmesi lazım değilmi ?? bu durumu nasıl düzeltirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    sorun hava ayarının vidasında yalama olabilir,ayar tutmuyordur..bunun dışında karbüratörün otomatik jıgleli bildiğim kadarı ile..otomatik jigle de arıza yapmış olma ihtimali çok yüksek..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Alıntı tezcan23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a 125 scooter motorum var ve son zamanlarda stop etmeye başladı rolantide normal şekilde sayarken rolanti düşüyor ve stop ediyor hava ayarındandır dedim ayar zaten yarım turda 2,5 3 çıkardım bu sefer motor teklemeye düzensiz çalışmaya başladı vidayı sonuna kadar sıktım motor normal çalışmaya başladı normalde sonuna kadar sıkınça stop etmesi lazım değilmi ?? bu durumu nasıl düzeltirim
    evet normalde sonuna kadar sıkınca stop etmesi lazım motorunun..ama karburatörün pislenmiş olabilir..istersen bi temizlet..benzin akışında sorun var gibi duruyor...

  4. #4

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Sonuna kadar sıkınca stop etmeye bilir,rölanti yüksekse stop etmez.Manifolt yırtık olabilir ki sonuna kadar sıktım düzeldi demeniz havanın fazla geldiği anlamına gelir.Filtre yi çıkardıysanız düzensiz çalışabilir.

  5. #5

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    eğer rölantide ritm düzgünse yani düzgün saydırıyorsa silindirde fazla konikleşmeden dolayı da olabilir. ama anlattığın şey karışım sorununa benziyor

  6. #6

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    karbratör monifordundan çıkan bir boru var o boru ya ek olarakta bi benzin otomatiğinden geliyo sonrada krbratötün sağ tarafında bir yere giriyor o boruyu çıkarınça motor güzel çalışmaya başlıyo tekrar yerine takınça gene rolanti düşerek stop ediyor bu ne iş anlamadım

  7. #7

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    bunun sebebi nedir bilen yokmu ??

  8. #8
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    karbüratör kütügünden çıkan hortum benzin vakum parçasına gider,benzin akışını sağlamak için.
    bak bu sayfada senin işine yarayacak bilgiler ve resim mevcut.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-ayari-5.html
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör kütügünden çıkan hortum benzin vakum parçasına gider,benzin akışını sağlamak için.
    bak bu sayfada senin işine yarayacak bilgiler ve resim mevcut.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...r-ayari-5.html
    yardım için çok sağolda öyle bişey var benim hava ayarı yarım turdaydı ve motor çok güzel çalışıyodu son zamanlarda rolantide stop etmeye başlayınça hava ayarını artırayım dedim önceden hava ayarını arttırınca rolantide artıyordu şimdi ise tam tersi yarım turu 3 veya ikiye çıkarınca motor stop ediyor normalde vidayı sonuna kadar sıkınca stop ediyordu ama simdi etmiyor bu ne iştir ne olduda böğle oldu?[COLOR="Silver"]

    karbüratör kütügünden çıkan hortumu çıkarınça motoru neden çalışması normale dönüyor kasıntılı çalışan motor sanki birden rahatlıyor ve çok güzel çalışıyor önçeden o hortum hep takılıydı ne olduda böğle oldu

  10. #10
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    motorunda egzozu manifoldu ve hava filtresini birbirine bağlayan bir sistem varsa onu iptal et. ben sadece egzozu iptal ettim ve motor çok rahatladı. bir dahaki serviste manifoltla hava filtresini de kapatacağım. sen de bir dene.

    senin yazını okudum. aynı şeyden bahsediyoruz. zamanla buboruların içi egzozun kurumu ile doluyor ve motor hava alamıyor. kör tıpa ile kapat hepsini.

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunda egzozu manifoldu ve hava filtresini birbirine bağlayan bir sistem varsa onu iptal et. ben sadece egzozu iptal ettim ve motor çok rahatladı. bir dahaki serviste manifoltla hava filtresini de kapatacağım. sen de bir dene.

    senin yazını okudum. aynı şeyden bahsediyoruz. zamanla buboruların içi egzozun kurumu ile doluyor ve motor hava alamıyor. kör tıpa ile kapat hepsini.
    nereyi kapatayım tam olarak anlayamadım ve bende egzozla bi bağlantı yok karbratör monifordu ,benzin otomatiği ve karbratör birbirine bağlı şekilde karbıratör boğazındaki hortumu çıkarınca motor rahatlıyor ve o boğazdan hava giriş çıkışı oluyor

  12. #12
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    hava ayarını sonuna kadar sıktığınızda motor istop etmiyorsa, mutlaka karbüratöre hava götüren bir hortum yırtık veya kelepçesi gevşemiştir. Yani motor gereğinden fazla hava alıyordur. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #13

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarını sonuna kadar sıktığınızda motor istop etmiyorsa, mutlaka karbüratöre hava götüren bir hortum yırtık veya kelepçesi gevşemiştir. Yani motor gereğinden fazla hava alıyordur. Selamlar.
    bence alamıyor monifort hortumunu çıkarınca niye normale dönsünki

  14. #14

    Üyelik
    10 Ocak 2011
    Motosikleti
    yamaha xjr 1200
    sorun hala devam ediyo karbratör temiz baktım ama stop etme hala devam ediyo bi el atında düzeltelim şunu be ustalar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)