Yeni aldığım akü bitti sorun nedir?
Reklamlar
-
İyi akşamlar arkadaşlar,
Daha önce akü tavsiyesi diye bir konu açmıştım.Paylaşımlar doğrultusunda Çin malı, gösrergeli bir akü aldım.Yaklaşık bi 15 gün falan oldu, aküyü taktım sorunsuzca çalıştı.Cmtesi yağmur vardı, sürdüm, parkettim,dün işim vardı motosikletle gideyim dedim, kontağı açtım hiçbir hareket yok, elektrik gelmiyor, ibreler oynamıyordu.Akünün kendi göstergesine baktım hiçbir ışık yanmıyordu. Kickstartla çalıştırdım zar zor. Tekrar aküye baktım kırmızı must charge ışığı yanıyordu, sonuçta motor 2 gün önce çalışmıştı, bayağı da bir yol yaptım, şarj olmuştur.Bu arada ışıkları açtım çok zayıf yanıyor- yanmıyor gibi bir şey, belli bir süre sonra tamemen sönüyor,birde akünün içinde su damlaları oluşmuş malum yağmur da gitmiştim ondan kaynaklanır mı? Benim motor suya gelmiyor Geçtiğimiz Cuma günüde kova ve tasla yıkadım, tazyikli suyla asla yıkamam. Neyse motosikleti kuruladım, çalıştırdım sorun yok belli bi mesafe gittim böyle gaz kesiyor, durdu çalışmadı bir daha neyse bıraktım bende iyize kurudu marşa bastım hemen aldı çalıştı neyse çok uzattım sizce aküyü bitiren nedir? Bianchi Falcon 125
Teşekkürler...
Reklamlar
-
02 Haziran 2011, 15:07
#2
bende motoruma geçtiğimiz fuardan yuasa ytz10s almıştım, bikaç defa çalıştırdı motoru, 15gün sonra bi gittim yanına baktım marş basmıyor akü bitmiş, sanırım aldığımda durmaktan şarjı azalmıştı, öyle yol yapmakla hemende dolan bişey değil...
gittim 5liraya şarj ettirdim, 2 ay oldu, arada yine 15 gün yattığı oldu makinenin, tek marşta alıyor şimdi, yani sözün özü gidin tam şarj ettirin, sonra takın motora öyle deneyin/izleyin, bakalım bikaç gün sonrasında problem çıkaracakmı.
-
02 Haziran 2011, 15:37
#3
far ampulleriniz orjinal mi, motorda fazla elektrik çeken donanım var mı? varsa motorun çalışması ancak onlara yetiyor ve aküyü şarj edecek elektrik kalmıyordur ki bu iyi ihtimal. Yada -varsa- kullandığınız ampullerden dolayı statör arızası olabilir.
-
03 Haziran 2011, 11:28
#4
karşıyaka adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar arkadaşlar,
Daha önce akü tavsiyesi diye bir konu açmıştım.Paylaşımlar doğrultusunda Çin malı, gösrergeli bir akü aldım.Yaklaşık bi 15 gün falan oldu, aküyü taktım sorunsuzca çalıştı.Cmtesi yağmur vardı, sürdüm, parkettim,dün işim vardı motosikletle gideyim dedim, kontağı açtım hiçbir hareket yok, elektrik gelmiyor, ibreler oynamıyordu.Akünün kendi göstergesine baktım hiçbir ışık yanmıyordu. Kickstartla çalıştırdım zar zor. Tekrar aküye baktım kırmızı must charge ışığı yanıyordu, sonuçta motor 2 gün önce çalışmıştı, bayağı da bir yol yaptım, şarj olmuştur.Bu arada ışıkları açtım çok zayıf yanıyor- yanmıyor gibi bir şey, belli bir süre sonra tamemen sönüyor,birde akünün içinde su damlaları oluşmuş malum yağmur da gitmiştim ondan kaynaklanır mı? Benim motor suya gelmiyor Geçtiğimiz Cuma günüde kova ve tasla yıkadım, tazyikli suyla asla yıkamam. Neyse motosikleti kuruladım, çalıştırdım sorun yok belli bi mesafe gittim böyle gaz kesiyor, durdu çalışmadı bir daha neyse bıraktım bende iyize kurudu marşa bastım hemen aldı çalıştı neyse çok uzattım sizce aküyü bitiren nedir? Bianchi Falcon 125
Teşekkürler...
Konjektör sizlere ömür ...
Her asker yeşil bereli olamaz
-
03 Haziran 2011, 12:11
#5
motoru çalıştırp konjektör çıkışından şarj voltajını ölçeceksiniz. 14 volt civarında olması lazım. Eğer konjektör çıkışı düzgünse aküyü şarj ettirip kullanabilirsiniz. Aksi taktirde konjektörü değiştirmeniz gerekecek (yani şarj etmiyorsa). Kaçak kontrolü yapmaktada fayda var tabiiki.
-
03 Haziran 2011, 12:25
#6
Alternatörde sorun olsa bitik akü ile motor da çalışmazdı. Demek ki alternatör sağlam. Kısadevre var desek o da zor çünkü öyle olsa sigortalar atardı. Geriye bir konjektör kalıyor. Ayrıca çok düşük bir ihtimal akü de arızalı olabilir, şarj tutmuyor olabilir.
-
03 Haziran 2011, 20:41
#7
Acil112 adlı üyeden alıntı
far ampulleriniz orjinal mi, motorda fazla elektrik çeken donanım var mı? varsa motorun çalışması ancak onlara yetiyor ve aküyü şarj edecek elektrik kalmıyordur ki bu iyi ihtimal. Yada -varsa- kullandığınız ampullerden dolayı statör arızası olabilir.
Herşey orijinal hiçbir değişiklik yapmadım
yucika adlı üyeden alıntı
motoru çalıştırp konjektör çıkışından şarj voltajını ölçeceksiniz. 14 volt civarında olması lazım. Eğer konjektör çıkışı düzgünse aküyü şarj ettirip kullanabilirsiniz. Aksi taktirde konjektörü değiştirmeniz gerekecek (yani şarj etmiyorsa). Kaçak kontrolü yapmaktada fayda var tabiiki.
Nasıl yapılacağını bilmiyorum, konjektör nerde, çıkışlar nerde, biraz daha ayrıntılı açıklayabilir misiniz?
superas adlı üyeden alıntı
bende motoruma geçtiğimiz fuardan yuasa ytz10s almıştım, bikaç defa çalıştırdı motoru, 15gün sonra bi gittim yanına baktım marş basmıyor akü bitmiş, sanırım aldığımda durmaktan şarjı azalmıştı, öyle yol yapmakla hemende dolan bişey değil...
gittim 5liraya şarj ettirdim, 2 ay oldu, arada yine 15 gün yattığı oldu makinenin, tek marşta alıyor şimdi, yani sözün özü gidin tam şarj ettirin, sonra takın motora öyle deneyin/izleyin, bakalım bikaç gün sonrasında problem çıkaracakmı.
Hemen hemen hergün çalışıyor akünün bitmesi imkansız gibi bir şey.
__sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı
Konjektör sizlere ömür ...
Konjektör nerde nasıl değiştirebilirim?
kurubuz adlı üyeden alıntı
Alternatörde sorun olsa bitik akü ile motor da çalışmazdı. Demek ki alternatör sağlam. Kısadevre var desek o da zor çünkü öyle olsa sigortalar atardı. Geriye bir konjektör kalıyor. Ayrıca çok düşük bir ihtimal akü de arızalı olabilir, şarj tutmuyor olabilir.
Teşekkürler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:23 ----------
Yalnız kickstartla çalışıyor motosiklet. Marş almıyor elektrik gelmiyor, ışıklar çok zayıf ,sinyaller hızlı hızlı yanıp sönüyor.
Akünün ordaki sokete baktım yanık gibi oksitlenmiş.Bende direkt bağladım yeşili yeşile, s.beyazı s.beyaza, diğer iki tane s.kırmızıları boşta bıraktım. Acaba doğru mu yaptım...Sorun burdan kaynaklanabilir mi?
Teşekkürler...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)