Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni aldığım akü bitti sorun nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    İyi akşamlar arkadaşlar,
    Daha önce akü tavsiyesi diye bir konu açmıştım.Paylaşımlar doğrultusunda Çin malı, gösrergeli bir akü aldım.Yaklaşık bi 15 gün falan oldu, aküyü taktım sorunsuzca çalıştı.Cmtesi yağmur vardı, sürdüm, parkettim,dün işim vardı motosikletle gideyim dedim, kontağı açtım hiçbir hareket yok, elektrik gelmiyor, ibreler oynamıyordu.Akünün kendi göstergesine baktım hiçbir ışık yanmıyordu. Kickstartla çalıştırdım zar zor. Tekrar aküye baktım kırmızı must charge ışığı yanıyordu, sonuçta motor 2 gün önce çalışmıştı, bayağı da bir yol yaptım, şarj olmuştur.Bu arada ışıkları açtım çok zayıf yanıyor- yanmıyor gibi bir şey, belli bir süre sonra tamemen sönüyor,birde akünün içinde su damlaları oluşmuş malum yağmur da gitmiştim ondan kaynaklanır mı? Benim motor suya gelmiyor Geçtiğimiz Cuma günüde kova ve tasla yıkadım, tazyikli suyla asla yıkamam. Neyse motosikleti kuruladım, çalıştırdım sorun yok belli bi mesafe gittim böyle gaz kesiyor, durdu çalışmadı bir daha neyse bıraktım bende iyize kurudu marşa bastım hemen aldı çalıştı neyse çok uzattım sizce aküyü bitiren nedir? Bianchi Falcon 125
    Teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr 600 rr
    bende motoruma geçtiğimiz fuardan yuasa ytz10s almıştım, bikaç defa çalıştırdı motoru, 15gün sonra bi gittim yanına baktım marş basmıyor akü bitmiş, sanırım aldığımda durmaktan şarjı azalmıştı, öyle yol yapmakla hemende dolan bişey değil...
    gittim 5liraya şarj ettirdim, 2 ay oldu, arada yine 15 gün yattığı oldu makinenin, tek marşta alıyor şimdi, yani sözün özü gidin tam şarj ettirin, sonra takın motora öyle deneyin/izleyin, bakalım bikaç gün sonrasında problem çıkaracakmı.

  3. #3
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    far ampulleriniz orjinal mi, motorda fazla elektrik çeken donanım var mı? varsa motorun çalışması ancak onlara yetiyor ve aküyü şarj edecek elektrik kalmıyordur ki bu iyi ihtimal. Yada -varsa- kullandığınız ampullerden dolayı statör arızası olabilir.
    112ciyiz

  4. #4
    __sArSıLmAz__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 650F
    Alıntı karşıyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar arkadaşlar,
    Daha önce akü tavsiyesi diye bir konu açmıştım.Paylaşımlar doğrultusunda Çin malı, gösrergeli bir akü aldım.Yaklaşık bi 15 gün falan oldu, aküyü taktım sorunsuzca çalıştı.Cmtesi yağmur vardı, sürdüm, parkettim,dün işim vardı motosikletle gideyim dedim, kontağı açtım hiçbir hareket yok, elektrik gelmiyor, ibreler oynamıyordu.Akünün kendi göstergesine baktım hiçbir ışık yanmıyordu. Kickstartla çalıştırdım zar zor. Tekrar aküye baktım kırmızı must charge ışığı yanıyordu, sonuçta motor 2 gün önce çalışmıştı, bayağı da bir yol yaptım, şarj olmuştur.Bu arada ışıkları açtım çok zayıf yanıyor- yanmıyor gibi bir şey, belli bir süre sonra tamemen sönüyor,birde akünün içinde su damlaları oluşmuş malum yağmur da gitmiştim ondan kaynaklanır mı? Benim motor suya gelmiyor Geçtiğimiz Cuma günüde kova ve tasla yıkadım, tazyikli suyla asla yıkamam. Neyse motosikleti kuruladım, çalıştırdım sorun yok belli bi mesafe gittim böyle gaz kesiyor, durdu çalışmadı bir daha neyse bıraktım bende iyize kurudu marşa bastım hemen aldı çalıştı neyse çok uzattım sizce aküyü bitiren nedir? Bianchi Falcon 125
    Teşekkürler...
    Konjektör sizlere ömür ...
    Her asker yeşil bereli olamaz

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    motoru çalıştırp konjektör çıkışından şarj voltajını ölçeceksiniz. 14 volt civarında olması lazım. Eğer konjektör çıkışı düzgünse aküyü şarj ettirip kullanabilirsiniz. Aksi taktirde konjektörü değiştirmeniz gerekecek (yani şarj etmiyorsa). Kaçak kontrolü yapmaktada fayda var tabiiki.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alternatörde sorun olsa bitik akü ile motor da çalışmazdı. Demek ki alternatör sağlam. Kısadevre var desek o da zor çünkü öyle olsa sigortalar atardı. Geriye bir konjektör kalıyor. Ayrıca çok düşük bir ihtimal akü de arızalı olabilir, şarj tutmuyor olabilir.

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    far ampulleriniz orjinal mi, motorda fazla elektrik çeken donanım var mı? varsa motorun çalışması ancak onlara yetiyor ve aküyü şarj edecek elektrik kalmıyordur ki bu iyi ihtimal. Yada -varsa- kullandığınız ampullerden dolayı statör arızası olabilir.
    Herşey orijinal hiçbir değişiklik yapmadım
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru çalıştırp konjektör çıkışından şarj voltajını ölçeceksiniz. 14 volt civarında olması lazım. Eğer konjektör çıkışı düzgünse aküyü şarj ettirip kullanabilirsiniz. Aksi taktirde konjektörü değiştirmeniz gerekecek (yani şarj etmiyorsa). Kaçak kontrolü yapmaktada fayda var tabiiki.
    Nasıl yapılacağını bilmiyorum, konjektör nerde, çıkışlar nerde, biraz daha ayrıntılı açıklayabilir misiniz?
    Alıntı superas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende motoruma geçtiğimiz fuardan yuasa ytz10s almıştım, bikaç defa çalıştırdı motoru, 15gün sonra bi gittim yanına baktım marş basmıyor akü bitmiş, sanırım aldığımda durmaktan şarjı azalmıştı, öyle yol yapmakla hemende dolan bişey değil...
    gittim 5liraya şarj ettirdim, 2 ay oldu, arada yine 15 gün yattığı oldu makinenin, tek marşta alıyor şimdi, yani sözün özü gidin tam şarj ettirin, sonra takın motora öyle deneyin/izleyin, bakalım bikaç gün sonrasında problem çıkaracakmı.
    Hemen hemen hergün çalışıyor akünün bitmesi imkansız gibi bir şey.
    Alıntı __sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör sizlere ömür ...
    Konjektör nerde nasıl değiştirebilirim?
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatörde sorun olsa bitik akü ile motor da çalışmazdı. Demek ki alternatör sağlam. Kısadevre var desek o da zor çünkü öyle olsa sigortalar atardı. Geriye bir konjektör kalıyor. Ayrıca çok düşük bir ihtimal akü de arızalı olabilir, şarj tutmuyor olabilir.
    Teşekkürler...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:23 ----------

    Yalnız kickstartla çalışıyor motosiklet. Marş almıyor elektrik gelmiyor, ışıklar çok zayıf ,sinyaller hızlı hızlı yanıp sönüyor.
    Akünün ordaki sokete baktım yanık gibi oksitlenmiş.Bende direkt bağladım yeşili yeşile, s.beyazı s.beyaza, diğer iki tane s.kırmızıları boşta bıraktım. Acaba doğru mu yaptım...Sorun burdan kaynaklanabilir mi?
    Teşekkürler...







Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)