varyatör kayışı...başımın belası...
-
merhabalar..bugün tatlı tatlı yolun tadını çıkarıyordum..döner kavşaktan sola doğru dönüyordum,yolu düzleyip gaza bastığımda bişeylerin adeta kütürdediğini hissettim motor birden boşa çıktı Allahım dedim içimden lütfen saga kaçmam için müsade et bana zaman ver dedim...ecel terleri döktüm bi an trafiğin ortasındayım şansımdan bişeylerin yolunda gitmediğini anlayan 2 tane sürücü arkadaki trafiği benim lehime çevirdi yavaşlayarak..bende bu arada durdum ve motordan inerek sağa attım kendimi..bir sigara yaktım ne oldu bu motora diye.ilk şaşkınlığı atlattım ve sorunun varyatör kayışında olduğunu anladım.çağırdığım tamircide bunu doğruladı..böyle bi olay atlattım arkadaşlar..kazasız belasız ...
şimdi sizlere sormak istediğim
1=varyatör kayışı ömrü nekadardır
2=kayışın kopmasında kullanıcı hatası olur mu?
3=3 bin km önce tamircim kayışı kopmadan önce değiştirmişti
4=ani gaz kesme ve gaza yüklenmeler kayışın ömrünü etkilermi
motorum scooter 150 lik ramzey..
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
Reklamlar
-
varyatörü değiştirmeyi hiç denedin mi?
-
cengaver haklı . kayış eskirken varyatör de yıpranır. 1 defa kayış 2ci defa hem kayış hem varyatör değişmelidir. normal ömürleri 5bin km çin mallarında. gaza birden yüklenmek çok etkilemezde; mesala yokuş aşağı gidiyosunuz hızınız 40 50 ama devirle değil scooter boşta. yokuş bitti yavaşlamamak adına gaza bastınız bu kayışı çok yıpratır. kaavrama olayı hızınız düşükken olmalıdır.
-
gokmenkurt adlı üyeden alıntı
cengaver haklı . kayış eskirken varyatör de yıpranır. 1 defa kayış 2ci defa hem kayış hem varyatör değişmelidir. normal ömürleri 5bin km çin mallarında. gaza birden yüklenmek çok etkilemezde; mesala yokuş aşağı gidiyosunuz hızınız 40 50 ama devirle değil scooter boşta. yokuş bitti yavaşlamamak adına gaza bastınız bu kayışı çok yıpratır. kaavrama olayı hızınız düşükken olmalıdır.
bir kişiye beddua edecekseniz motosikletin çin malı olsun de..ve olacakları seyret..herhalde ben de beddua aldım..varyatör değişse..kayış değişse..buji sekman platin değişse boş...çin mi ...çine binen zaten 3 harfli çarpmışa dönüyor..bıktım masraf etmekten...parana mı yanarsın yoksa hayatını tehlikeye attığına mı..ben tırstım arkadaşlar...
bu motosiklete bindiğim sürece (Onlar Hep Bizimle Birlikteler ) topiğine adayım...
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
-
feliçita kardeşim sorunun başlığı dikkatimi çektiği için sorununa cevap vermek istedim normalde mct ve ramzey formundayım ama ana sayfada başlığı görünce bu sorunu birde bugün kendimde yaşayınca yazmak istedim. Varyatör tahrik kayışlarının kayco marka olanı 15 bin km garantilidir. Biraz pahalıdır ama çok kalitelidir. Servislerin elindeki kayışlar toptancıdan 5-7,5 tl ye alarak bize 20 tl den verdikleri lifleri zayıf kauçuk karışımı çok düşük olan ve varyator aralığında sürekli kaçırmaya meyilli kayışlardır. Kayışın iyi olup olmadığı elinle sırt kısmını bir taş yüzeye sürttüğünde hemen aşınma oluşuyor yerde siyah lekesi kalıyorsa o kayış kalitesiz eğer iz bırakıyor ama parçaları ufalanmıyorsa iyidir en basit yöntem bu. Varyatör normalde krank koluna bağlı milden aldığı gücü kademesiz bir devirle arka teker miline gönderir. Her kayış değişiminde bunun da değişmesinde fayda vardır. Kayışın takılmadan önce soğuk su içinde 1 2 saat tutularak yerine takılması lastiğin ömrünü uzatır. Ben her zaman kayış kapağını sökecek takım ve yedek bir kayışı bagajımda tutuyorum. Bugün aşırı zorlanmadan ötürü kayışım koptu 30 dakikada değiştirdim ve yoluma devam ettim. varyatör ömrü kullanıma bağlı olarak kayışın ömrüne yakındır. Şu anda hiç kullanılmamış bile olsa 2006 ve aşağı yıllardaki motor lastik ve kayışlarının bekleme süresi dolduğundan kullanım süreleride bitmiştir yani bir motoru aldığınızda 2006 ve alt tarihe ait bir modelse ve lastik - kayış değişmedi ise hemen değiştirin.
http://www.scooter.web.tr/forumlar/2...in-oemrue.html - burda ahmet abinin bilgilerine de bakınız olayı çok güzel yazmış kendisine de selamlarımı iletiyorum.
-
teşekkür ederim..verdiğiniz linki inceledim hakikaten beğendim..önerileri dikkate alıp uygulayacağımdan emin olun..iyi malzeme iyi para..bunu anladım..
apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...
-
feliçita adlı üyeden alıntı
bir kişiye beddua edecekseniz motosikletin çin malı olsun de..ve olacakları seyret..herhalde ben de beddua aldım..varyatör değişse..kayış değişse..buji sekman platin değişse boş...çin mi ...çine binen zaten 3 harfli çarpmışa dönüyor..bıktım masraf etmekten...parana mı yanarsın yoksa hayatını tehlikeye attığına mı..ben tırstım arkadaşlar...
bu motosiklete bindiğim sürece (Onlar Hep Bizimle Birlikteler ) topiğine adayım...
kardeş böyle düşünme. bende çin malına biniyorum ama allaha şükür bu güne kadar yolda bırakmadı.tamircinin sağlam olması gerek ve motoruna bakman gerek. tüm kontrollerini yaptığın sürece sorun kalmayacaktır.parça kaliteleride önemli bu durumda diğer arkadaşın dediği gibi. 10 15 tllik kayış takıyolar bizim motorlara. yolda kopması gayet olası kayışlar. ama bir honda beat yada kymco agality hiç bakıma girmezsede kayışı kopmaz diyorsan yanılıyorsun. onlarda aynı konumdalar. sadece parçaları kaliteli ve servis eskiyen kayışları direk kalitelisiyle dğeiştiriyor. bizim açığımız burda. tamircilerimizde servisimizde tekrar gelelim diye dandirik parçalardan takıyorlar.
en son bakımımda tamircim motorun öndüzeninde sorun var boşluk var diye sallamıştı. gidon bilyalarının üzerindeki somunu çok fazla sıkmıştıki direksiyon dönmüyordu dönünce zorla ödnüyordu 40 50 kmden sonra motoru düz tutamıyordum. o civataları biraz gevşettim sorun kalmadı. dün 110 giderken dümdüz gitti ve ellerimi bıraktığımdada savurmuyor. aslında bizim sorunumuz tamirciler motorlarımız değil
-
kayışların en ucuzu bile 5000km garantili.
-
Motorların çin malı olması zaten sahibine bir sıkıntı ama asıl sıkıntı işi bilmeyen para kazancam diye milletin motorunu ziyan eden motor servisleri. Bugün en adi bilinen motora bile düzgün binilir bakım yapılırsa her türlü işi görür. Ama 30 bin euroluk motoru işi bilmez ustaya ver 3 gün kullanamadan yine götürürsün. Hayırlı günler.
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Motorların çin malı olması zaten sahibine bir sıkıntı ama asıl sıkıntı işi bilmeyen para kazancam diye milletin motorunu ziyan eden motor servisleri. Bugün en adi bilinen motora bile düzgün binilir bakım yapılırsa her türlü işi görür. Ama 30 bin euroluk motoru işi bilmez ustaya ver 3 gün kullanamadan yine götürürsün. Hayırlı günler.
beycivan abi katılıyorum sana işi bilmeyenlere bıraktınmı pert e çıkartıyorlar motoru benim bi ara motoru götürdügüm tamirci arka stop lambasının orayı çatlatmıştı ve arka marşbiyenin kenarını kırmıştı bişey demedim niye böyle bu diye bidahada önünden geçmiyorum
-
Faruk kardeşim bu tamirciler plastik granajlı motorların her yerini çiziyor kırıyor neler var neler kendi malı gibi davransa bişey olmaz ama hem paramı alıcak hem motorumu haşat edicek yazık yani. Birde o trafik otoparklarından bağlanmış canım motorların görseniz üstünden kar yağmur toz geçiyor otoparkçılar parçalarını çalıyor satıyor güzelim üstünde naylonu duran motorlar ziyan sefil. Bari çürümeden satsalar sahibine kolaylık yapsalar ya. Kotaman zengin takımına düğme ilikleyen polis garibanın ciğerini söküyor. Üzülüyorum açıkçası.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)