Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Gs500 için tam donanımlı karbüratör ayarı yapacak usta ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Merhaba;

    1999 model 14500km'deki SUZUKI GS500EX Motosikletim için işini ciddi anlamda bilen ayrıntıyla uğraşmayı seven yaptığının arkasında durabilecek istanbul adapazarı (izmit'i saymıyorum) civarlarında "USTA" arıyorum.
    Gören yada duyan varsa bilgi verirse çok çok sevinirim.
    Zira sorunum sıkıntı yaratıcı boyutta...

    Saygılar


    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    tam olarak sorunun nedır pekı???
    yanı karbüratör olduğuna emınmısın???

    Farklı Bi ARIZA oLABILIRDE...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  3. #3
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı ilkantek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neler kalmadı Musluğa vakum yaptırıp çalıştığında benzinin gelmesini sağlayan parçadan bahsediyoruz sanırım.
    Çok sağlam.Söktüm baktım temizledim hiçbir sorun yok.Test ettim işlemi aynı şekilde yapıyor sorunsuz.
    Karbüratöre benzini veriyor.
    Bu arada motor 60Krş yakıyor :D
    50TL benzin ile
    yani 12 litre ile 84km yol yaptım.
    Ciddi bir ayarsızlık var.Sofuoğlu da çok iyi dediği usta için 200-300TL arası tutar dedi.Biliyorum ki çok basit birşey.Parçalanmak işime gelmiyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:19 ----------



    Bu arada karbüratörü söktüm baktım temizlenmiş zaten.Sorun yok.
    Hava ayarlarını komple bozdum.
    Sonra manovakummetre satın alıp düzenek yaptım.
    Bağladım lakin vakumlar neredeyse eşit.
    Havayı açıyorum motor düzgün çalışmıyor.Çalıştıığı noktada da gaza basında çiğ atıyor yani yakmadan atıyor.Havasız zengin çalışıyor.Anlayamadım çözemedim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:24 ----------

    Bana lazım olan şuan için motor düzgün yürüsün.
    190-200 ü rahat oturttursun.60krş yakmasın , 20krş yakmaya devam etsin.
    Alıntı ilkantek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun dışında içinden çıkamadığım konu motosiklet 160Kmye geldiğinde benzin yetersiz geliyor gibi kesinti yapıyor.Gitmiyor.Gazı bırakıyorum 3-5 saniye kompresörde gidince benzin şamandıra haznesini dolduruyor gazlayınca gidiyorum.Ancak 160 a gelirken yine bitiyor :D

    Ayarım kaçtı çözemiyorum.Sofuoğluna gittim aman abi dedi :D Bizi aşar.Bi ustamız var ona götürürüz dedi.Peki dedik.Para vermek işime gelmiyor açıkçası :S
    Problemim tam olarak bu

    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Simdi eski bir GS500 sahibi olarak sunu belirtiyim , bu motorlarda kronik bir samandira arazisi mevcututtur zaten. Lakin samandirayi degistirdikten sonra , senkron satine baglanarak senkron ayari ve subap ayarlarininda gozden gecmesi cok onemli.

    Motorun hic buji yakiyormu?

    Gazlarken birden verimsiz ve homurdanarak gidiyormu?

    Sana onerebilecegim kisi ancak istanbulda , lakin o kisiye karburator ile degil tum motor ile gitmelisin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi eski bir GS500 sahibi olarak sunu belirtiyim , bu motorlarda kronik bir samandira arazisi mevcututtur zaten. Lakin samandirayi degistirdikten sonra , senkron satine baglanarak senkron ayari ve subap ayarlarininda gozden gecmesi cok onemli.

    Motorun hic buji yakiyormu?

    Gazlarken birden verimsiz ve homurdanarak gidiyormu?

    Sana onerebilecegim kisi ancak istanbulda , lakin o kisiye karburator ile degil tum motor ile gitmelisin.
    Zeda motor yanılmıyorsam sol bujiyi aşırı karartıyor.
    Yan sehpada bekleyince çalışırken sıkıntı çıkarıyor.Jikle görevini doğru yapmıyor.
    Jikle açıldığı anda motor devir yükseltmesi gerekirken boğulup stop ediyor.
    Ayrıca gazlarken hiç bir sorun yokken 6.vites 160km son gaz takriben 8 ~ 8.500 devir aralığını aşamıyorum.Çünkü o arada karbüratör görevini yapamaz duruma geliyor.
    Tahmin ettiğim kadarıyla oraya kadar eyvallah o noktadan sonra benzin yetiştiremiyor ve bir geliyor bir gelmiyor gibi bir düşünce yaratıyor bende.

    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sana bi numara vereyim detaylı bi şekilde görüşürmüsün sakaryada motor ustası
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  7. #7
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana bi numara vereyim detaylı bi şekilde görüşürmüsün sakaryada motor ustası
    Sofuoğlu bir ustadan bahsetti.Bizim ustalığımız yetmez dedi.
    Selman'ın amcasının ustasıymış.
    Onun numarasını falan mı vereceksin acaba ?
    Yapsa yapsa o yapar dedi ama 200-300 arası birşeyler alır dedi.
    Son ihtimal ona gideceğim ama önce daha uygun yollarla çözmeye çalışmam lazım.
    Bir karbüratör ayarı için 200-300 lira çok para.

    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Buna benzer sorunlari bende yasamistim , sol buji bende de sikintili idi..

    Sana iki oneri sunabilirim.

    1- Bagli bulundugun bolgedeki Resmi Suzuki servisine giderek , sorunun cozulmesi karsiliginda motoru tamire vermen. Ucret yuksek olabilir. Lakin piyasadaki motor ustasi deneme yanilma yontemine gidecek , ve her sefer icin senden ayri ucret isteyecektir.Serviste basarisizligi suclayacak bir mercin var en azindan.

    2- Istanbul Anadolu yakasinda bu tip eski karburatorlu motorlari iyi bilen bir usta var. Fiyatta makul. Lakin Istanbulda nerde kalacaksin motoru oraya nasil gotureceksin , bu bir muama.

    Dukkanin onunde her buyuk motor gordugun kisi iyi bir usta degildir. Bu arada yapi benzerligi olarak Kawasaki servisinede gidebilirsin. Sonucte Er-5 ile ayni karburatoru kullaniyorsunuz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna benzer sorunlari bende yasamistim , sol buji bende de sikintili idi..

    Sana iki oneri sunabilirim.

    1- Bagli bulundugun bolgedeki Resmi Suzuki servisine giderek , sorunun cozulmesi karsiliginda motoru tamire vermen. Ucret yuksek olabilir. Lakin piyasadaki motor ustasi deneme yanilma yontemine gidecek , ve her sefer icin senden ayri ucret isteyecektir.Serviste basarisizligi suclayacak bir mercin var en azindan.

    2- Istanbul Anadolu yakasinda bu tip eski karburatorlu motorlari iyi bilen bir usta var. Fiyatta makul. Lakin Istanbulda nerde kalacaksin motoru oraya nasil gotureceksin , bu bir muama.

    Dukkanin onunde her buyuk motor gordugun kisi iyi bir usta degildir. Bu arada yapi benzerligi olarak Kawasaki servisinede gidebilirsin. Sonucte Er-5 ile ayni karburatoru kullaniyorsunuz.
    Aynı karbüratör derken marka ve modeli tamamen farklı.
    Er5 keihin kullanıyor.Biz mikuni.Ama sonuçta çift karbüratör ve aynı işi yapıyor o anlamda doğru.

    Ben zaten izmit'teyim.Motorla istanbula gitmek sorun değil.
    2004 Gs500 ümü altan motor a götürmüştüm bir konu için.
    Çok resmi çalışıyorlar.Güzeller ama aşırı zaman kaybı yaşıyorum.Artı maliyetler yüksek.Bizleri eliyorlar kafadan.

    Bahsettiğiniz motor ustası nerede acaba? Adı nedir neler yapar referans olduğunuza göre memnun kaldınız ne tür işlemler yaptırdınız kendisine ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:45 ----------

    Başka bilgisi olan arkadaşlar ?
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bahis ettigim kisi Kucukbakkalkoyde , lakin isin basinda durman lazim. Bence servis ihtimalini dusun derim. Her ariza icin istanbula gitmek mantikli degil
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahis ettigim kisi Kucukbakkalkoyde , lakin isin basinda durman lazim. Bence servis ihtimalini dusun derim. Her ariza icin istanbula gitmek mantikli degil
    Motor şuanda pendik'te.
    Arkadaşım güngör motora gitmişti.Yani istanbul'da herhangi bir yere gidebilir bu konuyla ilgili.

    Başında durman lazım dediğine göre güven veren birisi değil sanırım ?
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı ilkantek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sofuoğlu bir ustadan bahsetti.Bizim ustalığımız yetmez dedi.
    Selman'ın amcasının ustasıymış.
    Onun numarasını falan mı vereceksin acaba ?
    Yapsa yapsa o yapar dedi ama 200-300 arası birşeyler alır dedi.
    Son ihtimal ona gideceğim ama önce daha uygun yollarla çözmeye çalışmam lazım.
    Bir karbüratör ayarı için 200-300 lira çok para.

    yok benim usta daha kimseyi yetiştirmemiştir ben sorunu anlattım 160 km h dan sonra benzin gelmiyor dedim oda karböratöre bakmak lazım sana telini vereyim sorunu anlat detylı bi şekilde yapamazsa zaten seni sakaryaya kadar getirtmez hakkını alır ama fazlasını almaz bu işleri meslekten çok zevk için yapıyor kendi off road ustası ama ben tavsiye edeceğim için yardımcı olacağı bir durum varsa yapar senin o sofuoğlundaki ustalarında büyük ihtimalle tanır 0530 6152494 tel kılçık diye bi arkadaştan aldım de sorunu anlat senin aracağından haberi var
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  13. #13
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok benim usta daha kimseyi yetiştirmemiştir ben sorunu anlattım 160 km h dan sonra benzin gelmiyor dedim oda karböratöre bakmak lazım sana telini vereyim sorunu anlat detylı bi şekilde yapamazsa zaten seni sakaryaya kadar getirtmez hakkını alır ama fazlasını almaz bu işleri meslekten çok zevk için yapıyor kendi off road ustası ama ben tavsiye edeceğim için yardımcı olacağı bir durum varsa yapar senin o sofuoğlundaki ustalarında büyük ihtimalle tanır 0530 6152494 tel kılçık diye bi arkadaştan aldım de sorunu anlat senin aracağından haberi var
    Ok motor şuan istanbul'da dediğim gibi izmit'e gelince sorun çözülmezse istanbul'da senin ustayı arar konuşur durumu anlatırız gel derse gideriz inş.
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı ilkantek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ok motor şuan istanbul'da dediğim gibi izmit'e gelince sorun çözülmezse istanbul'da senin ustayı arar konuşur durumu anlatırız gel derse gideriz inş.
    sen sorunu halledemezsen ara biraz uzun iş olabilir dedi haberin olsun dediğim gibi uzun atlama yapmaz
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #15
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen sorunu halledemezsen ara biraz uzun iş olabilir dedi haberin olsun dediğim gibi uzun atlama yapmaz
    Anladım.
    Peki bu arkadaş çift veya daha çok silindirli motorlardan anlar mı ?
    Biliyorsun ki cross motorlar tek silindir olur.Karbüratör sistemleri bundan dolayı basittir.
    Benimde izmit'te çok sağlam ustalarım var ancak basit bir iş olmadığı için tek silindirden ayrı olarak çok silindirli motorlar üzerinde daha çok tecrübesi olan ve çok karbüratörlü sistemleri tanıyan birisini arıyorum.
    O arkadaş bu statülere uyuyor mu sence ?
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu siteden bi arkadaş sordu bana 600r bende dedim ki cemil sen böyle motordan anlarmısın seni oraya motor diye koyarım ama takım taklavat yok o yüzden dükkana sokamam dedi hiçbir korkum yok ustalığı on numara zaten daha önce sakarya yamaha yetkili servisinde 4 yıl kadar çalıştı off road dedim kendisi bu tarz takıldığı için yani cross yaptığı için müşteri profili bu ama senin motordan da anlar yani kaporta yoksa sorun yok onun için anlamasa zaten tel numarasını verdirmez di hiç korkma yani ben 12 yıldır ona giderim hiç bi sorun yaşamadım yaşatmadı umarım senin sorunu da çözecektir
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu siteden bi arkadaş sordu bana 600r bende dedim ki cemil sen böyle motordan anlarmısın seni oraya motor diye koyarım ama takım taklavat yok o yüzden dükkana sokamam dedi hiçbir korkum yok ustalığı on numara zaten daha önce sakarya yamaha yetkili servisinde 4 yıl kadar çalıştı off road dedim kendisi bu tarz takıldığı için yani cross yaptığı için müşteri profili bu ama senin motordan da anlar yani kaporta yoksa sorun yok onun için anlamasa zaten tel numarasını verdirmez di hiç korkma yani ben 12 yıldır ona giderim hiç bi sorun yaşamadım yaşatmadı umarım senin sorunu da çözecektir
    Eyvallah kardeşim beni aydınlattığın için teşekkür ederim.
    Sorun devam ederse ki inşallah çözülür giderim bakarız neler yapabileceğimize.
    Teşekkür ederim ilgin için.
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    umarım sorun çözülürde tanışmak için çay içeriz motordaki sorunu çözmek için değil yani yardımcı olabildeysem ne mutlu bana
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  19. #19
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    umarım sorun çözülürde tanışmak için çay içeriz motordaki sorunu çözmek için değil yani yardımcı olabildeysem ne mutlu bana
    Eyvallah kardeşim.Şuan güngör motorda.
    Sanırım Yılmaz usta çözecek işi öyle görünüyor :D

    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sen motorunu baktir, cozemez isen bakariz, basinda durman lazim , cunku sehir disindan geliyorsun, motor ustasi icin bir gun gec yada erken onemli degildir ama senin icin onemli.

    Ustaya guvenmesem Ducati gibi bir motoru onun eline vermezdim
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler