Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir nasıl takılır ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Merhaba arkadaşlar, geçen gün zincirim kopmuştu. Geçen gün sipariş ettim ve elime geçti.

    Şimdi zinciri ön dişliye oturttuk, arka dişliden geçirdik, en öndeki dişlide kilit kılıklı bişi var onu nasıl çıkartcaz nasıl takıcaz bi bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.

    Resimli olursa çok daha fazla sevinirim. ))
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    valla resim yok benimkini ben sökmüştüm sonra takarkende o parçayı zincirin üzerine koydum düz tornavida ve çekiçle tık diye soktum başka bir şeye gerek yok yani çiziklememesi için yaramaz bir bezde koyarsan iyi olur tornavidanın önüne ince bir şekilde :D

    tabi anlamadın çünkü anlatmadım sadece takmak için lazım olanları söyledim galiba :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Zincirin üzerindeki zinciri açıp kapamaya yarayan kilit baklasından mı bahsediyorsun? Dişlide kilit var deyince pek bir şey anlamadım.

  4. #4

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin üzerindeki zinciri açıp kapamaya yarayan kilit baklasından mı bahsediyorsun? Dişlide kilit var deyince pek bir şey anlamadım.
    Evet evet o pek anlatamıyorum derdimi bu aralar
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  5. #5
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet evet o pek anlatamıyorum derdimi bu aralar
    kardeş dediğim gibi düz tornavidayla onun çıkacak tarafı belli zaten görürsün gözünle daya tornavidayı çekiçle vur çıkar takarkende tersinden tornavidayı arkasına daya ve tekiçle tıklat girer ok
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bunu takıp çıkarmanın daha kolay yolu ya da aparatı falan var mı bilmiyorum ama ben çıkartırken tornavidayla ittirerek çıkartıyordum. Nasıl çıkartacağına dair üşenmeyip foto hazırladım


    Uploaded with ImageShack.us

  7. #7
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150

    Başka resim bulamadım buradan anlatıyım.Sadece sol kırmızı daire bizi alakadar ediyor.
    En soldaki ve yandaki 2 parçanın arasına zincir girecek şekilde tak.
    Sol kırmızı dairedeki en sagdakini takmakta zorluk çekersen çekiç tornavida tarzı şeyler sakın kullanma! Bu tarz aletler şeklinin bozulmasını sağlar ve ilerde çıkabilir.
    Ufak bir pense ile otur ve sagdaki taktığının uzun demirlerinden destek alarak sık o oturur yerine.
    Umarım anlaşılır.

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ön dişlide civatalarla beraber dişli bir pul vardır(asıl adı rondela)
    basit bir kilit gibi düşünebilirsin
    çevirerek dişleri birbirine denk getir ve yerinden cıkar



    fotograftaki dişlinin göbek kısmını gördünmü?
    rondelanında göbek kısmı aynı. püf noktası denk getirmen
    ışık tut göremezsen, hafif çevirirken çek
    kasa kilidi açar gibi

  9. #9

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişlide civatalarla beraber dişli bir pul vardır(asıl adı rondela)
    basit bir kilit gibi düşünebilirsin
    çevirerek dişleri birbirine denk getir ve yerinden cıkar



    fotograftaki dişlinin göbek kısmını gördünmü?
    rondelanında göbek kısmı aynı. püf noktası denk getirmen
    ışık tut göremezsen, hafif çevirirken çek
    kasa kilidi açar gibi
    Hocam aynen dediğiniz gibi taktım sorunsuz oldu.

    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Başka resim bulamadım buradan anlatıyım.Sadece sol kırmızı daire bizi alakadar ediyor.
    En soldaki ve yandaki 2 parçanın arasına zincir girecek şekilde tak.
    Sol kırmızı dairedeki en sagdakini takmakta zorluk çekersen çekiç tornavida tarzı şeyler sakın kullanma! Bu tarz aletler şeklinin bozulmasını sağlar ve ilerde çıkabilir.
    Ufak bir pense ile otur ve sagdaki taktığının uzun demirlerinden destek alarak sık o oturur yerine.
    Umarım anlaşılır.
    Anlatımınız için çok teşekkür ederim çok işime yaradı.

    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu takıp çıkarmanın daha kolay yolu ya da aparatı falan var mı bilmiyorum ama ben çıkartırken tornavidayla ittirerek çıkartıyordum. Nasıl çıkartacağına dair üşenmeyip foto hazırladım


    Uploaded with ImageShack.us
    Hocam uğraştığınız için çok teşekkür ederim.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    orjinal zıncır boyu pek cok motor için uzundur bunu kısaltmalısın,
    ve zıncırı takarken jant'ın en gerı noktada olmalıdır,
    aksı taktırde 1.2 sefer gerdıkten sonra zıncırın ömrü doldu sanabılırsın.
    zincir ömrü yalnızca en geri noktada biter,
    zıncırden bakla eksıltıp motora takmak demek,
    sadece zıncır alarak gıderılecek arızanın zincir dişli olarak değişme mecburıyetı sunacaktır,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  11. #11
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orjinal zıncır boyu pek cok motor için uzundur bunu kısaltmalısın,
    ve zıncırı takarken jant'ın en gerı noktada olmalıdır,
    aksı taktırde 1.2 sefer gerdıkten sonra zıncırın ömrü doldu sanabılırsın.
    zincir ömrü yalnızca en geri noktada biter,
    zıncırden bakla eksıltıp motora takmak demek,
    sadece zıncır alarak gıderılecek arızanın zincir dişli olarak değişme mecburıyetı sunacaktır,
    abi hem kısaltmalısın demişsin, hem de bakla eksiltmek kötü demişsin. Ben annamadım. Aslında yazdığının tamamını annamadım diyebilirim (sorun bende, basmadı kafa bi an). Şu yukardakileri, accık daha açıklasan da annasak, faydalansak züper olcek.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  12. #12
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    beyler şimdi bu kilit baklanın bi püf noktası vardı içerden motorun dışına doğru takıcaz dimi dıştan içe doğru değil ?


    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)