Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

98 oktanın motora etkisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    arkadaşlar motorumun kullanma klavuzunda tavsiye edilen yakıt 95 oktan yazıyor. 98 oktan ya da daha üst seviyedeki yakıtları kullanmanın motora bir zararı var mı? 98 oktan kullandığımda performans artıyor ama km deki yakıt tüketimi de artıyor. fiyatı biraz pahalı 98 oktanın o yüzden heralde.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    98 oktan yakıt 98'e göre ayarlanmış motorlar için. Eğer motorun 95'e göre ayarlanmışsa 95 kullanmalısın. Büyük olasılıkla motorunun ayarı 95'e göre olduğu için tüketimin artıyordur.

  3. #3
    yilmazelektrik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    kardeşim şimdi şu mesele şöyle 95 oktan ayarlı motora 98 oktan kullandığın takdirde motorda hırıltı oluşur bir anlama titreşimde fazlalaşır çünkü o motor onu yakacak seviyede değil sana tavsiyem el kitabı ve firma neyi öneriyorsa onu kullan. bizzat denenmiştir!..

  4. #4
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    arkadaşlar doğru söylemiş.. motor için en sağlıklı yakıt çeşiti kullanım klavuzunda yer alır.. mesela benm motor bir zamanlar tekleme gaz yememe vs vs sorunlar yapıyordu.. servisle görüştüm.. sorunun yakıttan olduğunu söylediler.. şu an 98 oktan kullanıyorum performans süper.. bu arada motorunun sıkıştırma oranınıda göz önüne al.. mesela benim motorn sıkıştırma oranı 11:1.. bu orana 98 tavsiye ediliyor..
    CBR 600F Honda,

  5. #5
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Oktan;
    4 zamanlı motorlarda yakıt, belli bir sıkıştırma nedeniyle buji ateşlemesi olmadan, kendiliğinden yanabilir. Bu durum vuruntuya neden olur. Yakıtın oktan değeri onun, tutuşmadan ne kadar sıkıştırabileceğini gösterir. Düşük oktanlı yakıtlar ancak en az sıkıştırma oranına kadar dayanabilirler. Güçlü otomobillerde daha yüksek sıkıştırma oranları mevcuttur, bu da daha yüksek oktanlı yakıt gerektirir.

    Benzin;
    Benzin aslinda bir hidrokarbon karisimidir. Esas olarak 8 karbonlu dallanmis bir hidrokarbon olan, 2,2,4-trimetil pentandan olusan benzin; n-heptan (düz zincirli 7 karbonlu hidrokarbon) ile karisik olarak kullanilir. Iste bu karisimdaki 2,2,-trimetil pentan (oktan)yüzdesi bize oktan sayisini ifade eder.

    Tamamen oktan yani 2,2,4-trimetil pentan iceren benzin 100 oktan olmus oluyor. %95 oktan, %5 de n-heptan iceren benzin ise 95 oktan olarak ifade ediliyor.

    Yani benzin dedigimizde esas olarak 2,2,4-trimetil pentandan diger deyisle oktandan bahsetmis oluyoruz. Icerisine n-heptan konmasinin nedenini de kisaca benzinin düzenli bir sekilde yanmasini saglamaktir.


    Bunlar ne ifade eder?

    Sıkıştırma oranı ve devirle OKTAN'ın direk bağlantılı olduğunu gösterir. Motorlarda (otomobil-kamyon-motosiklet vs.) SIKIŞTIRMA ORANI olarak bahsedilen, silindirin içinde pistonun hava-yakıt karışımını ne kadar sıkıştıdığının belirtisidir. Yani 10:1 yazdığında anlamamız gereken 10 birimlik hava-yakıt karışımını 1 birime kadar sıkıştırır.

    Yakıtın oktanı düşük olursa ne olur? Son sıkıştırma oranına ulaşmadan piston, sıcaklığın etkisi ile yakıt kendiliğinden patlar ve buji ateşlemesi olamadığından zamanlarda şaşma oluşur. Bu da vuruntu dediğimiz olaya sebep olur.

    98 Oktan kullanmalımıyım?

    Motorumuzun eğer sıkıştırma oranı 11:1, 10,5:1, 12:1 gibi değerlerdeyse, devir 10.000 rpm in üzerinde ise kullanmalıyız. Ancak küçük cc li motorlar, endurolar, cruiserler, 5000-8000 rpm aralığında değişen devirlere, sahip. Bu devirlerin üstünde ısınma daha yüksek olacağından, sıkıştırma esnasında oluşacak ısının da etkisiyle erken patlama olmasın diye yüksek oktan kullanılır. İşte bunun sonucunda performans motora sahip olan araçların 98 oktan kullanması gerekli. Ancak diğerlerinin kullanmasında sakınca bile var. Çünkü zor yanan bir yakıt, bujilere, pistona, sübaplara az da olsa zarar verir. Yakıtın artmasına sebep olur. Egsozun siyah kurumla dolmasına sebep olur. Vs.vs.vs....

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    XF650SUZUKI
    Muhtemelen bu yazı forumumuzda daha önce yayınlanmıştır.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  6. #6
    can_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2006
    Şehir
    İstanbul/Şişli Merkez
    Motosikleti
    Asya Motor AS 150 T19A
    ya aslında belki saçma weya komik gelicek ama psikolojik bişi olabilio. sen 98 oktan alıosun we hız bekliosun... we gaza tamamen yükleniosun.. sonuç=daha hızlısın ama tüketimin fazla=) ama muhtemelen üstteki teknik açıklama daha dooru=)
    love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!

  7. #7

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    95 oktan la 98 oktanı karıştırırsak ne olur????
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Prometheus'un cevabının içerisindeki açıklama büyük oranda doğrudur. Yakıtların oktan sayısı hesaplanırken iki adet sıkıştırma oranı değiştirilebilen motor alınır. Birine oktanı ölçülecek yakıt diğerine de oktan ve ismini unuttuğum diğer bir madde karşımından konur. Her iki motorun da sıkıştırma oranı giderek arttırılır ve benzinli motorun belirli bir sıkıştırma oranında yaptığı vuruntunun aynısını yapan karışım yakıt içerisindeki oktan miktarı yakıtın oktan sayısını belirler. Bunu her yakıt için ölçebilirsiniz. Örneğin LPG için 110 falandır. Yani yakıtın içerisinde oktan diye birşey yoktur alıp ölçesiniz. Fakat bu konunun devirle bir ilgisi olduğunu duymadım. Oktan sayısı fazla olan yakıtın yanma hızı da fazladır. Açıkçası ben piyasadaki 98 oktan satma işinin pazarlama taktiğinden başka bir şey olduğuna inanmıyorum. 10,5:1 gibi Yüksek sıkıştırma oranı olan otomobiller dışında hiçbir araç bu farkı anlayamaz. Hele normal yakıtla bile gidebilen ama artık normal yakıt satımadığı için süper kullanan araçlarda hiç bir fark göremezsiniz. Ancak 98 oktan gerektiren bir araçta 95 kullanırsanız o zaman motora ciddi zararlar verirsiniz o da ayrı bir konu.

  9. #9
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı mondial50tt adlı üyeden alıntı
    95 oktan la 98 oktanı karıştırırsak ne olur????
    96,5 oktan olur

    bilgiler için saol prometheus. bu arada 98 oktan uzun yolda sabit hızda bile 95 oktandan fazla yaktırıyor. neyse
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  10. #10
    kocaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul Ataköy ve Zonguldak
    Bunlar sadece akaryakıt üreticilerinin yaptığı reklamdan başka bir şey değil şimdi de shell 100 oktan çıkardı ancak siz siz olun kullandığınız motorlu taşıtın kullanma kılavuzundaki yazan yakıtı kullananın...Çünkü bir sürü mühendis oturuyor ve motorunuz için en iyisi neyse onun için hesaplamalar yapıyorlar.

  11. #11

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    ylmzzz adlı üyeden alıntıdır 96,5 oktan olur
    cevap için saol da ben motora etkisini sormuştum 95 ile 98 birbirine karışır mı
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  12. #12
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    karışır tabiki 98 le 95 sonuçta benzini depo tamamen bitince almıyoruz. mesela benim yarım depo 95 le doluyken 98 aldım bulamadığım için yolda. karıştı hiç bi zararını görmedim. C4H10 gibi formülleri vardı oktan nonan filan ama karışımın ne olduğunu kimyasal olarak bilemeyecem tabi
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  13. #13
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Prometheus,alıntı için teşekkürler.Gayet aydınlatıcıydı.

  14. #14
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Honda kesinlikle 95 oktan dışında benzin kullanmamam gerektiğini söyledi. 98 oktan kullanıldığında piston ve egsozda kuruma neden oluyormuş. 98 in 95 ten farkı var mı derseniz 600cc de kullanıyordum ve birazcık performans farkını hissediyordunuz. 1000RR ne yaksa zaten iyi gidiyor
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  15. #15
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Arkadaşlar sadece kurum yapması değil motorunuza detonasyon sebebiyle de zarar verir. Buji seramiği kırılabilir. Yataklar vuruntudan zarar görür. Bi ton zararı var. Uygun olan yakıt neyse kullanım klavuzunda yazar.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  16. #16
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    kullanma klavuzu diyoki 95 kullan ama servis diyoki 98 kullan
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    98 oktan , Sıkıştırma oranı 10 un altındaysa çok gereksiz birşey !

  18. #18
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    benim 8.8 sıkıştırma oranı. ben 95 kullanıyom zaten. 98 kullansam yararı ya da zararı ne olur???
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  19. #19
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Arkadaşlar sadece kurum yapması değil motorunuza detonasyon sebebiyle de zarar verir. Buji seramiği kırılabilir. Yataklar vuruntudan zarar görür. Bi ton zararı var. Uygun olan yakıt neyse kullanım klavuzunda yazar.

    Görüşmek üzere.
    böyle olur..
    CBR 600F Honda,


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler