onuda alınca son hızını artırmak isteyecektır emın olabilirsin oyuzden güçlü motora gerek yok:D (şimdilik elimizdeki motoru cüclendirelim bence)
arkadaslar bende de kn 150 var 4. viteste 100 km hıza rahat cıkıyor 5 te ıse 125 son hızı duz yolda ruzgarsız havada ön dişli 15 ten 17 ye cıkarttım
Hızı artırmak için satıp daha büyüğünü almak en iyisi. Benim motor da 4 viteste 110 km hıza kadar çıkıyor Hemde 9 bin devirde sanmayın 12 bin devir çeviriyor o zaman 140 yapardı. Daha fazla hız yapmasını istemem doğrusu, direksiyon aşırı hassas oluyo güven vermiyo frenler desen zaten çok sık bakım yapsam bile fiyasko.
hocam sızın tıtan 2 zamanlı sanırım rx 115 ler var bırde sinekler ama 4 zamanlıya alıstık ıdare edecegız
ön 17 arka 38 yeni zincir set halınde aldım karburatöru de temızleyip 38 ıle ölcecegım bakalım ne yapacak! 135 görürsek süper olur amacım son hızı artırmak tan ziyade 110-120 arası rahat seyır etmek motoru bagırtmadan tatlı tatlı 100 ile gitmek bu motorlar için daha ıyı ömurlu olur sanırım artı yakıttanda bırseyler tasarruf ederım ınsallah :D
Yok kardeş 2 zamanlı cg titan yok. 4 zamanlı. 125 ten 155 cc ye çevirdim. Ön dişli orjinal 15 arka 41. Arka orjinali 44 tü 41 e indirdim cc arttırınca. Bu 2005 es modeli. İlk aldığımda 2 kişiyle düzde 100 ü zor görüyodu. 12.5 hp olmasına rağmen. Sağır kalmış motor. Ressam bi arkadaştan almıştık. Sonra motora cc arttırmadan ziyade bazı modifiye ler yaptık. Öyle oldu yani. Şimdi hızı iyi.96 model var elimde bitane daha. Oda baya iyi.
benım aldıgım bır mct vardı turgutreisten oda aynı sekılde sagır kalmıstı motoru otobanda acınca ıbreyı sona dayamaya baslamıstı sızce 150 cc motorda ön 17 arka 38 ıdeal mı sıparısını verdım parcacı önerdı yınede emın olmak ıstedım performansı dusurmeyelımde sonra en azından motor yolda dusuk devırde tatlı yol alsın duz yolda uzasın ıstıyorm fazla sıkıstırmadan 150 cc motora baska ne yapabılırız bujı bujı kablosu vs yağa bor katacagım elımde mct ıcın aldıgımdan kaldı karburatöre meme buyutme falan bobın mi desek ne desek o parclarda degısıklık yapılıyormus hesaplı sekılde neler yapabılırız önerınıze bılgılerınıze acıgım :D
orjinal dişli sayısı nedir? Ön ve arka? Buntu bi yaz cevaplıcam. Orjinal hp ve tork unuda yaz.
bence motorun orjinalliğini bozmamak en iyisi sanırım hem ömreü uzun olur motorun hemde bizim ömrümüz uzun olur
bizim ömrümüzmü kalmış kardeş. Atın ölümü arpadan olsun. Mezar taşıma motorunu çok severdi, mok yoluna gitti gazi yazarlar artık.
orjınalde 2006 ya kadar 17 dıslı ıle sonrakılerde 15 dişli yapmıslar arka dişli 43
Teknik Bilgiler (Mondial / 2006 / 150 KN)
Motor
Tek silindir, 4 zamanlı, hava soğutmalı
Moto Hacmi (cc)
149 CC
Sıkıştırma Oranı
9,2:1
Yakıt Sistemi
-
Silindir Çapı x Hareket Mesafesi (stroke)
62x49,5 mm.
Maksimum Güç (Beygir - devir/dakika)
-
Maksimum Tork (NM - devir/dakika)
-
Ateşleme
Elektronik CDI
Çalıştırma
Elden ve ayaktan marşlı
Şanzıman / Güç Aktarımı
5 vites / Zincirli
Boyutlar UxGxY (mm)
2045x715x1100
Tekerlek arası mesafe (mm)
-
Sele Yüksekliği (mm)
-
Yerden Mesafesi
-
Lastikler Ön
2,75-18
Lastikler Arka
110/90-16
Süspansiyon Ön
Hidrolik ön maşa
Süspansiyon Arka
Hidrolik amortisör
Frenler Ön
Tek disk
Frenler Arka
Kampana
Benzin Deposu (lt)
12 lt
Ağırlık (kg)
123 kg.
ön dişliyi oynama,arkayı 41 veya 40 a düşür. Bobini daha güçlü bi bobinle değiştir. Bobinle buji arasındaki buji kablosunu daha iletken ve kalın buji kablosuyla değiştir. Buji piposunu buji kablosuna göre daha iletken olanından tak. Ngk iridyum buji tak. Karburatör cc arttırırsan oynanır. Cc arttırmıyosan elleme. Temiz hava filtresi, 15w40 castrol yag kullan. En ucuz performansı böyle alırsın. Kaldırırsa rektefeyle 170,180 cc ye yükseltebilirsin. Ama pahalıya gelir. Statör sargılarıda güçlendirebilirsin bobine daha fazla güç gönderir. Bobinde bujiye. Tork artar. Merak ettiğim motorunun beyğiri ve torkuydu. Zincir dişli gurubunda seçeneklerin, 40 veya 41 arka dişli veya öndişliyi tek diş büyüt. 2 diş fazla gelir ön için.
su an ön dişli orjınal 17 li arkayı da 38 yapıyorum takım olarak sıfır aldım verdıgın bilgiler için tesekkur ederım 150 tl ye sılındr takımını 200 lük parcalarla degıstırme sansımız da varmıs tabı ustalıkta var ama motor iyice aşınırsa o ıslemı d yaparım dıye dusunuyorum
ön 17 arka 38 çok çok ağır gelir motoruna. Bak sonra demedi deme.kalkışlarda sorun yaşarsın, 5 rampa aşa bile yemez, seriliktende kaybeder. Tavsiyem on 1dis büyüt veya arka 2diş ufalt.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
hocam orjınal 17 sonrakı modellerde 15 yaptılar ama gercekten hemen 5 e cıkıyor talı yollarda bıle su an ön orjınal kalacak 150 cc motor 38 önerdı mondıal yedek parcaları satıyor celıskıde kaldım ama benım gördugum cabucak vıtes ıstemesı tıtanda 4 zamanlı tıtan 150 yapıyorsa bızım cınlı 38 dişle 135 yapar gıbıme geldı :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
olmadı orjınalı takarım tekrar cekısten düşerse ama denemek ıstıyorum dedıgınız gıbı kalkısı rampada falan deneyecegım degıstırmeden aradakı farkı ölceyım otobanda son hızı tekrar kontrol edeyım baktım olmadı 40 dıslı yaparız :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
abıcım hafta sonu bursaya gelıyorum motorun işlerını bıtırebılırsem ınsallah hafta ıcı bursa mt bulusmalarına katılmak ıstıyorum sonrasında arayı acmamaya gezılerde yer almayı ıstıyorm
Ben denedim omadı. Benim motorun kullanıcı forumunda sanada yazdım. 200 cc motorda 1 ön diş etki yapıyorsa 150 cc motorda daha fazla olur ki, sen arkayıda küçültüyorsun. Deneme bile . Hee para sorun değil diyorsan deneme yanılma yöntemini kendin uygula. Birde titanın hiçbiri düzde 150 yapamaz. Yaptım diyenede inanma. Dağdan aşşağımı atmış motoru 150 yapmış. Motorun hangi dişli ebatlarında son devri veriyorsa onu uygula. Rüzgar, artçı gibi etkenleride unutma. Buda orjinal dişlidir ki ön 15 arka 40-41 dir seninkinde. Vites aralığını uzatmak içinde 1-2 diş arka ile oyna.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
arkadaşlar iyi forumlar....
bende motorun hızını biraz arttırmak istiyorum...motorum dd100 regal raptor...şu anda hiç zorlanmadan 60 yapıyor tabiki çok az
ben 70-80 civarı yapsın istiyorum...abartmak istemiyorum ama 50-60 da çok az geliyor...torkunun iyi olduğu kanaatindeyim zira bazen
4.viteste dahi kalkıyorum(bilmiyorum bu her motorda olan bir şeymi)2 kişi bile 2.viteste rahatça kalkıyorum...fatih(fat280)ön dişliyi
değiştir abi demişti...başka fikri yada farklı bakış olan varmı...yani birazda yakıt tasarrufu ederim gibi geldi...
benim yaptğım 150 km rampa asağıydı. Düzde gördüğüm en fazla 135 km. Bu km leride kimseye önermem ben. Bu hızlar üstüne yatmadan gördüğüm hızlar. Düzdeki 135 te artçım vardı üstelik. Anlık hızlanmalar bunlar.uzun yolda artçıyla sabıt yapabildiğim hız 110-115 civarı 96 model olan.ben duruma göre hız yapıyorum ama kimseye tavsiye etmiyorum.arka dişliyi bi 40 tak, test et değerleri bi yaz bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
arkadaşlar ben hiç bi yerde düzde 150 yaptım yazmadım. Abartmayalım. Sadece rampa aşa gördüm ve kimseye tavsiye etmiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)