Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Akü Sorusu - Akü Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mandarake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Motosikleti
    MT-650
    merhaba...bir akünün ortalama ömrü ne kadardır?benim iki sene oldu akümü alalı...bu kış zor çalışmaya başladı.artık yeni akümü almam gerekiyor acaba?
    Birde aküye vermem gereken maximum fiyat nedir?sanırım iki sene önce 70 lira vermiştim.motorum 250cc lik...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yeni akü alıcam gibi duruyor.

    benim motordaki 12v 7ah

    illa bunu mu almam gerekiyor, bu değerlerin dışına çıakrsam ne olur ? mesela 12v 8ah gibi?

    Ben sana kuru akü almanı öneririm. Kesinlikle ve kesinlikle kuru akü almalısın.! Ayrıca 8 amper akü alırsan, elektirik aksamında yüklenme yapıp kabloları yakabilirsin. 1 amper çok yüksek bir akım olmamasına karşın, motorun elektirik aksamı 7 ampere göre yapılmıştır.

    Son olarakta birşey söylemek istiyorum. Ve bunu şiddetle kale almanı tavsiye ediyorum. "Eğer akün bitik değilse, KONJEKTÖRÜ'NÜ değiştirmelisin" Bazı arkadaşlar kollektörde diyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:00 ----------

    Alıntı mandarake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba...bir akünün ortalama ömrü ne kadardır?benim iki sene oldu akümü alalı...bu kış zor çalışmaya başladı.artık yeni akümü almam gerekiyor acaba?
    Birde aküye vermem gereken maximum fiyat nedir?sanırım iki sene önce 70 lira vermiştim.motorum 250cc lik...
    Eğer marş motorunu çevirirken zorlanmaya başladıysa, (ilk zamanki gücü yoksa) akünüz bitmeye başlamış demektir. Bunu marş motorunun sesinden anlarsınız.

    Akülerin ortalama fiyatları 60-70 civarındadır. Maximum olarak bilmiyorum. Benim sana tavsiyem "kuru akü" alman yönünde olur. Çünkü kuru aküde, suyu eksildi vs.. gibi dertlerin olmaz. Ayrıca daha uzun ömürlüdür.

  3. #23

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yeni akü alıcam gibi duruyor.

    benim motordaki 12v 7ah

    illa bunu mu almam gerekiyor, bu değerlerin dışına çıakrsam ne olur ? mesela 12v 8ah gibi?
    1 ya da 2 amper saatlik akım farkı olumsuz bir etki yapmaz fakat akünün yeri müsait olmayacak büyük ihtimalle. bir de fiyat farkı olacak ve şarj sistemi eskisine göre biraz fazla yorulacak.. en iyisi 7Ahlik tam bakımsız kuru tip akü tak(UPS güç kaynağı aküsüdür) 22.50 TL.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:52 ----------

    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    malum sezon açılıyor ufaktan hazırlıkları yapmaya başladım motosikletim için.

    Geçen sezon motorumu kapatmadan kısa bir süre önce far anahtarını açık bırakmışım ama kontak kapalı olduğundan farlar yanmıyordu, sabah geldiğimde ise motor marşı almıyordu, yarım tur çevirip bırakıyordu, ben de ayak marşıyla çalışıtrdım ama bir süre sürdükten sonra motoru durdurunca, marş düğmesine basınca marş alıyordu.

    burada sorun nerde olabilir?



    diğer yandan;

    aküyü söktüm ve baktığımda sıvılar klavuz çizgilerin arasındaydı. motoru depoladım ve bir iki hafta sonra aküsüz vaziyette motorumu ayak marşıyla çalıştırdım ve 1-2 km yol yaptım ama yokuşlarda vs. tekliyordu hatta stop ediyordu.

    aküsüz çalıştırınca dinamonun yeterince elektrik üretemeyip bujileri çalıştıramadğını dolayısıyla yanmamış benzinin teklemeye neden olduğunu düşünüyorum.

    sizce de öyle midir?

    motor ısındıktan sonra da tekliyorsa sorun herhangi bir kablonun kısadevre yapması, hava filtresinin, benzin filtresinin ya da karbüratörün tıkanması da olabilir kontrol etmelisin. hatta pis diye tabir edilen benzin de bu tekleme olayında baş rol oyuncularındandır. sevgiler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:57 ----------

    Alıntı mandarake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba...bir akünün ortalama ömrü ne kadardır?benim iki sene oldu akümü alalı...bu kış zor çalışmaya başladı.artık yeni akümü almam gerekiyor acaba?
    Birde aküye vermem gereken maximum fiyat nedir?sanırım iki sene önce 70 lira vermiştim.motorum 250cc lik...

    akülerin verimli kullanım süresi 1(BİR) yıldır (döngü şarj ömrü kısalttığı için)
    kullanım süresi ise 5 yııldır :D

    silindir hacmi akü tercihinde referans değildir onun yerine katalogtan ya da hali hazırda bağlı akünün 12V xAh gerilim ve akım şiddeti yazan değeri referans alınmaktadır.

  4. #24

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    peki bu ups aküsü için bir link falan var mı, nette baktım kafam çok karıştı.

  5. #25
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Motorun teklemesinin akuyle ilgisi pek yoktur.

    Konjektor arızası düşük bir ihtimal.

    Aku değiştirmen gerekecek. Ups akusu kullanan arkadaslar var, ama benim aklıma pek yatmıyor. Aku kapasitesi amper.saat olarak verilir. 7 Ah'lik mars akusunden kısa sürede yüksek akım çekilir. Ups akusu ise daha uzun süre boyunca fakat daha düşük şiddette akım verecek bicimde yapilmistir

  6. #26
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu ups aküsü için bir link falan var mı, nette baktım kafam çok karıştı.
    BURADAN bakabilirsin. bu aküler elektrik malzemeleri satan mağazalarda çok değişik marka ve modellerde var. ebatları bizim akülerle eşit.yerine olup olmaması gibi bir sorun olmaz.enine boyuna ters veya düz şekilde istediğin gibi yerine koyabilirsin..Alırken şarjlı olmasına dikkat edin sadece. uzun süre rafta yatmış olmamasına dikkat edin..12W 7AH ve yukarısı işini görür.. 1,5 yıl motorda kullandım. sulu akü almana gerek yok..

    bu aküden alırsan kutup başları bağlantı yerlerini akülerin üzerindeki gibi fişli yapacaksın sadece..Alın bu aküden ,akü derdini unutun..Çok uzun ömürlü olduğunu göreceksiniz..

  7. #27

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    kaldera çok teşekkürler

    @myagdi

    o ne demek oluyor, herhangi bir fark yaratır mı ya da dezavantajı var mı?

  8. #28

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    merhaba arkadaşlar söz konusu konu açılmışken benimde buna yakın bir sorununm var ,sizlere kısaca özetliyim;

    arkadaşlar mondıal marka motorum var,akü ve konjektör takılı iken motorum çalışmıyor.Yani bu ikisini çıkarmadığım sürece motorumdan motor ateşleme yapmıyor ve motorun göstergeler dahil farlar sinyaller hiçbirşey yok şuanda çalışmıyor,bunun kısaca sebebi ne olabilir,bu arada bakmadığım yeri kalmadı ,sigorta,beyin,anahtarlar kablo tesisatın belli kısımları bobin ,statör de normal şekilde elektrik üretiyor bunların hepsine baktım acaba gözcen kaçan bir konumu var yada bakmadığım yerlermi ?

    bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim,

  9. #29
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    7 Ah kapasiteli bir aku, bir saat boyunca 7 Amper akım verir. Yarım saat boyunca 14 Amper; 15 dakika boyunca 28 Amper ... diye düşünebilirsiniz.

    Rakamları ornek olsun diye öylesine söylüyorum, Ups akusu 7 Amper akımı 1 saat süreyle vermesi için yapılmıştır, mars akusu ise 28 Amper akımı 15 dakika süreyle vermek için. Bu sebepten birinin bakırdan yapılmış kocaman kutup bası; digerinin incecik levhadan bağlantı yerleri vardır. Yüksek akım geçecek kabloların daha kalın olması da aynı sebeptendir.

    Bu yüzden Ups akusu kullanmak benim aklıma yatmıyor.

  10. #30

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 Ah kapasiteli bir aku, bir saat boyunca 7 Amper akım verir. Yarım saat boyunca 14 Amper; 15 dakika boyunca 28 Amper ... diye düşünebilirsiniz.

    Rakamları ornek olsun diye öylesine söylüyorum, Ups akusu 7 Amper akımı 1 saat süreyle vermesi için yapılmıştır, mars akusu ise 28 Amper akımı 15 dakika süreyle vermek için. Bu sebepten birinin bakırdan yapılmış kocaman kutup bası; digerinin incecik levhadan bağlantı yerleri vardır. Yüksek akım geçecek kabloların daha kalın olması da aynı sebeptendir.

    Bu yüzden Ups akusu kullanmak benim aklıma yatmıyor.

    hocam bilmediğim olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kuramıyorum

    kullanırsak ne olur, azcık daha sarih lütfen.

  11. #31

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    merhaba arkadaşlar söz konusu konu açılmışken benimde buna yakın bir sorununm var ,sizlere kısaca özetliyim;

    arkadaşlar mondıal marka motorum var,akü ve konjektör takılı iken motorum çalışmıyor.Yani bu ikisini çıkarmadığım sürece motorumdan motor ateşleme yapmıyor ve motorun göstergeler dahil farlar sinyaller hiçbirşey yok şuanda çalışmıyor,bunun kısaca sebebi ne olabilir,bu arada bakmadığım yeri kalmadı ,sigorta,beyin,anahtarlar kablo tesisatın belli kısımları bobin ,statör de normal şekilde elektrik üretiyor bunların hepsine baktım acaba gözcen kaçan bir konumu var yada bakmadığım yerlermi ?

    bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim,

    yokmu arkadaslar bir bilen anlayan bu sorundan eminimki var,

  12. #32

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar söz konusu konu açılmışken benimde buna yakın bir sorununm var ,sizlere kısaca özetliyim;

    arkadaşlar mondıal marka motorum var,akü ve konjektör takılı iken motorum çalışmıyor.Yani bu ikisini çıkarmadığım sürece motorumdan motor ateşleme yapmıyor ve motorun göstergeler dahil farlar sinyaller hiçbirşey yok şuanda çalışmıyor,bunun kısaca sebebi ne olabilir,bu arada bakmadığım yeri kalmadı ,sigorta,beyin,anahtarlar kablo tesisatın belli kısımları bobin ,statör de normal şekilde elektrik üretiyor bunların hepsine baktım acaba gözcen kaçan bir konumu var yada bakmadığım yerlermi ?

    bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim,

    yokmu arkadaslar bir bilen anlayan bu sorundan eminimki var,
    konjektörünü değiştirip dene akü (-) kutbunun şase bağlantısını kontrol et basit yerlerde bir kısa devre olup olmadığını dene bir de en önemlisi SİGORTA sağlam mı..
    bu konuyu akü başlığı altına değil de kendi modelinin başlığı altında yazsaydınız daha çok sonuç alacağınızı unutmayınız.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:11 ----------

    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 Ah kapasiteli bir aku, bir saat boyunca 7 Amper akım verir. Yarım saat boyunca 14 Amper; 15 dakika boyunca 28 Amper ... diye düşünebilirsiniz.

    Rakamları ornek olsun diye öylesine söylüyorum, Ups akusu 7 Amper akımı 1 saat süreyle vermesi için yapılmıştır, mars akusu ise 28 Amper akımı 15 dakika süreyle vermek için. Bu sebepten birinin bakırdan yapılmış kocaman kutup bası; digerinin incecik levhadan bağlantı yerleri vardır. Yüksek akım geçecek kabloların daha kalın olması da aynı sebeptendir.

    Bu yüzden Ups akusu kullanmak benim aklıma yatmıyor.

    7A akımı 1 saat süreyle versin diye yapılmamıştır =))) "UPS Aküsü"nün amacı nedir? Monitörü ve pcyi ani elektrik kesintisinden korumak için kullanılır. O aküye bağlı ekipmanlar kaç Amper çeker hesapladın mı hiç arkadaşım??
    Biraz elektrik bilgisiyle formülize edersek olayı ups aküsüne bağladığımız bilgisayarın da marş motorunun çektiği akıma yakın olduğunu hesaplayacağız hepbirlikte... ama önce amperi watt'a çevirelim...

    P = V . I
    P = 12 . 7
    P = 84 watt'lık bataryamız var

    Örneğin 19 inçlik bir CRT Flat monitör ortalama 120 Watt güç tüketir ve toplam 300watt'a ulaşır bir destop pc'nin güç tüketimi..

    yani 84/300=0,28 saat bu da 16,8 dakika enerji verebilir demektir.
    bu enerjiyi kendi batarya kapasitesinin kaç katı verdiğini görmüşsünüzdür umarım ;)

    ups aküsü kullanılabilir demek oluyor bu formülün hesabı..


    kabloların kalınlığına değinelim.. ups aküsü, kesintiiz güç kaynağının içinden kolaylıkla sökülebilsin diye kutup başları soketli imal edilmitir,

    motosiklet aküleri ise kutup başı bağlantısı sarsıntıdan etkilenip sökülmemesin ve gevşek bağlantıyla konjektöre ve elektronik parçalara zarar verilmesin diye cıvatalı imal edilmiştir.

    tamamen kullanılacak ortam göz önünde bulundurularak imal edilmiştir.

    Sevgiler...

    http://www.hepsiburada.com/Liste/mic...&categoryId=36

  13. #33

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaşlar mutabakata varılmadığı için kendi aküme son bir şans daha verdim ve şarj ettirdim. ilk çalıştırmada sorun yoktu hatta birkaç saat sürdükten sonra da motoru durdurunca rahatça marşı alıyor. fakat, sabahları yine çevirmiyor, yarım tur çevirip bırakıyor gibi marş motorundan ses geliyor. gele bir de gazı çeviriyorsam marşa basarken ses iyice teklemeye başlıyor.

    motorda elektrik kaçağı yok ustama baktırdım, şarj da ediyor.

    acaba akü mü bitti?

    eğer aküyse, yarın hemen gidip kuru akü alacam.

  14. #34

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    UPS yada alarm akülerinin marş akım kapasiteleri çok yüksek değildir.Çok sık kullanılmayan yani kısa mesafe kullanılıp sürekli marş yapılmazsa kullanılabilir ama tersi durumda akü çöker.Bide arkadaşlar motorun aküsüz çalışması ateşleme sistemi ve konjektör tipiyle ilgilidir.Manyetolu sistemler problemsiz çalışabilir.Ama diğer ateşleme sistemleri ve konjektör tiplerinde devrede akü olmadığında ilk kalkış anında öksürme görülmektedir.Ama tabi motor çalışır ve gider.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)