Çakmak Soketi Hakkında Birkaç Soru
-
Ufak tefek ihtiyaçlarım için motosikletime çakmak soketi koymaya niyetlendim. Ama bilenlere birkaç soru sormak istiyorum.
1) Bu çakmak soketlerinin içinde herhangi bir elektrik düzeneği varmıdır. Yani sonuçta aküden gelen 12v var, bu sokette hiçbir değişikliğe uğramadan yine 12v olarak çıkıyorsa hiç kullanmicam, direk aküden alırım elektriği.
2) Direk aküden elektrik alırsam sürüş sırasında devir arttığı için voltaj yükseliyor bildiğim kadarıyla, 13.8v a çıkıyordu galiba. Bu 12v luk alete bir zarar vermezmi?
3) Bu soketi takacak olur isem kontak açık vaziyette iken elektriğin gelmesini nasıl sağlarım, kontaktaki bir kablodan muhakkak ama hangisi nasıl hiç bilmiyorum. (Ki kornam ve elcik ısıtmalarımda kontaktan bağımsız sürekli açık vaziyette, buna bi çare)
4) Bi sorum daha vardı ama unuttum Hatırlayınca yazarım
Reklamlar
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
Ufak tefek ihtiyaçlarım için motosikletime çakmak soketi koymaya niyetlendim. Ama bilenlere birkaç soru sormak istiyorum.
1) Bu çakmak soketlerinin içinde herhangi bir elektrik düzeneği varmıdır. Yani sonuçta aküden gelen 12v var, bu sokette hiçbir değişikliğe uğramadan yine 12v olarak çıkıyorsa hiç kullanmicam, direk aküden alırım elektriği.
2) Direk aküden elektrik alırsam sürüş sırasında devir arttığı için voltaj yükseliyor bildiğim kadarıyla, 13.8v a çıkıyordu galiba. Bu 12v luk alete bir zarar vermezmi?
3) Bu soketi takacak olur isem kontak açık vaziyette iken elektriğin gelmesini nasıl sağlarım, kontaktaki bir kablodan muhakkak ama hangisi nasıl hiç bilmiyorum. (Ki kornam ve elcik ısıtmalarımda kontaktan bağımsız sürekli açık vaziyette, buna bi çare)
4) Bi sorum daha vardı ama unuttum
Hatırlayınca yazarım
1- Düzenek yok, sadece temas yerleri şekild eğiştirmiş ve çakmak girişine uygun hale gelmiş hepsi bu
2- Tüm elektrikli cihazlarda koruma düzeneği vardır. voltajdaki yükselmelere karşı korumalıdırlar.
3- Aküden direk çekmek yerine kontakta ya da acil stop düğmesinden çekmelisin elektriği. Elcik bağlantıların direk aküden getirilmiştir de ondan. Değiştirip anahtardan akım almalarını sağlaman gerek.
Bu arada benim zatta da vardı çakmak girişi, soldaki torpidonun içine koymuştum ben, direk aküden geliyordu, hiçbir sorun yaşamadım yani Koray'ım.
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
1- Düzenek yok, sadece temas yerleri şekild eğiştirmiş ve çakmak girişine uygun hale gelmiş hepsi bu
2- Tüm elektrikli cihazlarda koruma düzeneği vardır. voltajdaki yükselmelere karşı korumalıdırlar.
3- Aküden direk çekmek yerine kontakta ya da acil stop düğmesinden çekmelisin elektriği. Elcik bağlantıların direk aküden getirilmiştir de ondan. Değiştirip anahtardan akım almalarını sağlaman gerek.
Bu arada benim zatta da vardı çakmak girişi, soldaki torpidonun içine koymuştum ben, direk aküden geliyordu, hiçbir sorun yaşamadım yani Koray'ım.
eyvallah engin hocam
soketi iptal ettim o zaman, zaten akünün yanında bi boşluk var, telefon,vs oraya koyarım
anahtarın neresinden akım alacağımıda bi bilsem ne güzel olacak elcik ısıtmayı bi açık unutursam aman sabahlar olmasın
bu acil stop düğmesi bizim zatta yok sanırım
birde 4.soruyu hatırladım, sigorta gerekirmi buna (hatta elcik içinde sigorta gerekirmi?)
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
eyvallah engin hocam
soketi iptal ettim o zaman, zaten akünün yanında bi boşluk var, telefon,vs oraya koyarım
anahtarın neresinden akım alacağımıda bi bilsem ne güzel olacak
elcik ısıtmayı bi açık unutursam aman sabahlar olmasın
bu acil stop düğmesi bizim zatta yok sanırım
birde 4.soruyu hatırladım, sigorta gerekirmi buna (hatta elcik içinde sigorta gerekirmi?)
Acil top düğmesi nasıl yok yav? Varya sağdaki kırmızı düğme işte.. O dörtlülermiydi yoksa? hmm..
elcik ısıtma için kesinlikle gerekir sigorta. cep telefonu şarjı için gereği yok.
Anahtardan akım almak kolay iş. Grenajları sökmek gerek sadece, vakit ve hava uygun olursa hallederdik. Bir elektrikçi üç kuruşa çekiverir aslında..
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
Acil top düğmesi nasıl yok yav? Varya sağdaki kırmızı düğme işte.. O dörtlülermiydi yoksa? hmm..
elcik ısıtma için kesinlikle gerekir sigorta. cep telefonu şarjı için gereği yok.
Anahtardan akım almak kolay iş. Grenajları sökmek gerek sadece, vakit ve hava uygun olursa hallederdik. Bir elektrikçi üç kuruşa çekiverir aslında..
dörtlü o
durum anlaşıldı şimdi,elciğe sigorta, kablolar kontağa
elektrikçiye güvenmem, havalar bi düzelsinde hele yaparız hocam
-
Ben çakmak soketini akünün yanındaki boşluğa koydum. Bağlantıyı direk aküden yaptım. Aküden sokete çektiğim iki kablonun birisine araya sigorta taktım. Telefonumu orada şarj ediyorum. Her yeni yapılan eklemeye sigorta takmak emniyetli olur.
Orhan KÖNİ
-
Arkadaşlar konu hakkında doğru cevaplar vermişler. İlave edilecek birşey kalmamış.
Osbourne Engin hocanın müşterisi bayağı fazla. Benim mekam her türlü hava şartlarına uygun. Gelirsen ücretsiz yaparım. ( Eneze geldiğimizde çay borcun olur)
-
sorularınıza tek tek cevap vermek yerine geçenlerde 0 aldığım motoruma yaptığım işlemden bahsedeyim..
motorun solunda, motor bloğunun arkasında, direk yağmur almaması için selenin de biraz altında kalacak şekilde demir bir boruyu şaseye sabitledim. (boru'nun bir ucundaki çapı çakmaklıktan 3-4 mm geniş, diğer ucu tam oturmalı.. burası kesinlikle önemli!! uzunluğu da çakmağınızın mekanizmasından 4-5 mm uzun olursa iyi olur.)
borunun dar olan ucu, çakmaklığın basıldığı yer olacak. geniş olan kısmı alt kısmı. niye geniş yaptık peki bu kısmı?
çakmak basıldıktan sonra elektrik alacak, bir süre sonra şasi yapıp atması gerekir. fakat bu esnada borunuz demir olduğu için kaçak yapacaktır, bunu engellemek için, geniş olan kısma iletkenliği iptal etmek için borunun içine yani çakmaklığın alt kısımdaki çevresine cam elyafı veya benzeri poliüretan bir malzeme kullanmak akıllıca olacaktır.
diyeceksiniz ki neden en başta demir bir boru kullandık? böylece çakmağın + ve - olan bağlantı noktalarından - olanı kısaltıp bu demire bağladığımızda toprak görevi görecek ve sadece + ucu aküye bağlamamız yeterli olacak.
tavsiyeler...
**boruyu yaparken, tam genişliğe uyan bir boru bulun, bir ucundan 2-3 mm genişletmek için lokma takımından bir uç çakın. --çakarken araya bir malzeme koyun ki lokmayı bozmayın--
**çakmaklığı doblo çakmaklığı alırsanız harika olur, cünkü onlarda plastik tapa vardır ve su girişini engellemek için birebirdir. diğer türlü bir tüp sıvı conta alın, işleminiz bitince, su girişini bu malzeme yardımıyla engelleyin.
**aküye yapılacak bağlantıyı elektrik bandı yerine, kumaş bantla tüm kabloyu bastan sona sararsanız ömrünü iyice uzatırsınız.
**aküyle çakmaklık arasına atacağınız basit bir sigorta yardımıyla çakmaklığı korursunuz.
iyi günler, iyi çalışmalar...
it's a long way to the top...
-
osmanba adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar konu hakkında doğru cevaplar vermişler. İlave edilecek birşey kalmamış.
Osbourne Engin hocanın müşterisi bayağı fazla.
Benim mekam her türlü hava şartlarına uygun. Gelirsen ücretsiz yaparım. ( Eneze geldiğimizde çay borcun olur)
az uzak değilmiş mekanın yahu ama havalar ısınsında orayada geliriz ne demek. enezede her türlü beklerim, bazen çay bahçesinde çay olmuyo ama olsun eve bekleriz o zamanda(:
-
Süper Moderatör
Evet soketin önemi yoksa direk araç elektriğini kullanabilirsin.
Sigortayı heryerde kullanmalısın, her aksesuarın çektiği ampere göre sigorta kullanmalısın.
Elcik ısıtmanın direk aküden çekilmesi doğru, çünkü yüksek akım çeker. Kokpitten bi yerden alınırsa elektrik tesisatına zarar verebilir.
Elektrik hattının aküden çekilmesi doğru ama anahtarlama için kontak açıkken elektrik olan bir yerden hat çekip röle kullanmak gerekli .
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
biz 100 lük cupa uyguladık 10 tl ye murat 131 çakmalığı aldık bagaja monteledik krmızı akü + kutbuna. - yide yine aynı şekil - kutbuna uyguladık.şase- kablosuna şipşak yaptık 5 aydır gayet güzel çalışıyor.elefon falan şarj ediyor:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)