Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

95 Oktan mı 98 Oktan mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    İyi geceler arkadaşlar. Motoruma Hep 95 Oktan benzin alıyorum Bugun Yine 95 Oktan alırken arkadaş neden 98 Almıyosun Performansda Fark eder belki dedi..
    Aslında benimde kafamı karıştırdı Pompacılar hep motosikletlere 95 Oktan koyuyor ama 98 Alsak bi zararı veya yararı olur mu ? Ve 95 oktan 98 oktan 100 oktan arasındaki fark nedir ? Ne işe yarar bu oktan arkadaş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zalim17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2011
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    660 tenere
    daha güçlü olduğu doğru ama sıkıştırma oranına göre etki eden bişey. hiç gerek yok katkıymış oktanmış. temiz düzgün benzin al yeter
    xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere

  3. #3

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Zaten nasıl bir motor aldıysam .s Buji numaralarını hiçbirlerde bulamıyorum Sıkıştırma oranlarını ayrıntılı özelliklerini vs.. Bulabiliceğim bir internet sitesi bile yok.. Ama aksine ben bu çinliden memnunum .s

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2006
    Şehir
    Mudanya
    Motosikleti
    ybr 125
    Küçük hacimli motorlarda yüksek oktanlı benzin kullanımı sokağa atılmış para demekten başka birşey değildir.Zaten motosiklet üreticileri servis kitapçıklarında genellikle 90-95 oktan aralığında yakıt kullanımını tavsiye ederler. Motosikletinin en sağlıklı yakıt kullanım bilgisini kullanma kitapçığından öğrenebilirsin.
    Peugeot 103-Honda kinetic-Asya 150 T1-Vespa ET 150-Şu an ybr 125...

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    bilimsel olarak oktan demek kesinlikle çıkan enerji artışı demektir..bağların yanma enerjilerini düşürmektir temelde..
    benzin ya da yanıcı olan herşey yanarken kendi içindeki enerjiyi kullanır..bu enerji yanmayan kısımdaki bağları zayıflatır..bu bağlar ne kadar zayıf olursa o kadar az iç enerji gerekir.
    bu nedenle benzine etanol vb. maddeler entegre edilerek oktan miktarı 115 lere kadar çıkartılabiliyor..
    bor madeni bu yüzden katkı olarak kullanılır..ve bu yüzden değerlidir..yakıt değil katkıdır..
    uzun lafın kısası ''Oktan'' demek verim demektir..yüzdelik olarak performans artışı demektir..eğer motorunuzu iyi tanıyorsanız küçük cc de bile farkı hissedebilirsiniz..

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    temiz ve ucuz olanı al yeterli....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #7
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilimsel olarak oktan demek kesinlikle çıkan enerji artışı demektir..bağların yanma enerjilerini düşürmektir temelde..
    benzin ya da yanıcı olan herşey yanarken kendi içindeki enerjiyi kullanır..bu enerji yanmayan kısımdaki bağları zayıflatır..bu bağlar ne kadar zayıf olursa o kadar az iç enerji gerekir.
    bu nedenle benzine etanol vb. maddeler entegre edilerek oktan miktarı 115 lere kadar çıkartılabiliyor..
    bor madeni bu yüzden katkı olarak kullanılır..ve bu yüzden değerlidir..yakıt değil katkıdır..
    uzun lafın kısası ''Oktan'' demek verim demektir..yüzdelik olarak performans artışı demektir..eğer motorunuzu iyi tanıyorsanız küçük cc de bile farkı hissedebilirsiniz..
    yanlış bilgilendirme yapmayalım.
    Oktan benzinin daha zor yanmasını sağlayan bir etkendir. konu ile ilgili açıklamayı iyi okursak daha bilgilendirici olacaktır. Konu daha önce sitemizde verilmişti.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ndirmayin.html
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  8. #8
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Oktanın hızlı kazandırmayla bir alakası yoktur ''tabiki bir yere kadar''

    Oktan sadece pistonun yatağında dibe doğru indiği ve enson noktaya dayandığı yerde yani sıkıştırma oranına paralel olarak doğru zamanda doğru patlama olduğu zaman ''motorun sağlığı-piston-yatak-krank v.b parçaların ahengi için gereklidir''

    ''anlaşılırlığı netleştire bilmke için rakaları basitleştiricem''

    Şöyle bir örnek verelim;pistonumuz yatağındakiki ulaşa bildiği en son derinlik mesafesi diyelimki 12cm. dipte kalan mesafe ise 0.05mm. Buna istinaden bu rakamlara uygun benzin 95 oktan diyelim.95 oktan 0.05mm'deki sıkıştırılmaya dayanıyor,bu değerlerde motorumuzdan en verimli değerleri almış bulunuyar varsayalım.

    Peki aynı ölçüler fakat benzindeki oktanı artırdık,piston yatağına girdi fakat 12cm. yerine 11cm.'de patlama gerçekleşti.Piston içeri girip çıktığı andaki zamandan birazdaha hızlı girdi ve çıktı,buraya kadar eyvallah evet bir süratlenme kazandık.

    Gözden kaçan bir durum var,piston yatağa girip çıktığında krank kolunun oluşturduğu konik açı daraldı ''artık motorun sağlıklı çalışmıyor''

    Pekiiiiii yüksek oktan neişe yarar ve hangi zamanlarda tercih edilir?????....

    Yüksek oktan sıkıştırma anındaki en erken patlamayı gerçekleştirir-piston vuruntusu olduğu zamanlarda araştırma sonunda tabiki,oktan artışı yapıla bilir.

    Bildiim kadarıyla böyle,eksik veya yanlış birşey varsa arkadaşlar gerekli müdahaleyi yaparlar.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilimsel olarak oktan demek kesinlikle çıkan enerji artışı demektir..bağların yanma enerjilerini düşürmektir temelde..
    benzin ya da yanıcı olan herşey yanarken kendi içindeki enerjiyi kullanır..bu enerji yanmayan kısımdaki bağları zayıflatır..bu bağlar ne kadar zayıf olursa o kadar az iç enerji gerekir.
    bu nedenle benzine etanol vb. maddeler entegre edilerek oktan miktarı 115 lere kadar çıkartılabiliyor..
    bor madeni bu yüzden katkı olarak kullanılır..ve bu yüzden değerlidir..yakıt değil katkıdır..
    uzun lafın kısası ''Oktan'' demek verim demektir..yüzdelik olarak performans artışı demektir..eğer motorunuzu iyi tanıyorsanız küçük cc de bile farkı hissedebilirsiniz..
    Uzaktan yakından alakası yok.

    Yüksek oktanlı yakıtlar daha fazla sıkıştırılabilirler ancak enerji içerikleri düşük oktanlılarla aynıdır. Dolayısıyla sıkıştırma oranı düşük motorlarda 98 oktan kullanmanın en ufak bir etkisi yoktur.


    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek oktan sıkıştırma anındaki en erken patlamayı gerçekleştirir-piston vuruntusu olduğu zamanlarda araştırma sonunda tabiki,oktan artışı yapıla bilir.

    Bildiim kadarıyla böyle,eksik veya yanlış birşey varsa arkadaşlar gerekli müdahaleyi yaparlar.
    Tam tersi, yüksek oktan daha geç patlar.

  10. #10
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Eskiden oktan moktan mevzuları mı vardı süperi koydun mu roketlerdi canavarlar kafa yoracak bir şey değil bu oktan senin motora uygun benzin 95 olanlardan.98 koyupta mucizeler gerçekleşeceğini bekleme keyifli sürüşler

  11. #11
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    95 oktan deponuz yere sürtüp delindiğinde yanar ve havaya uçar, 98 oktanı istesenizde yakamazsınız kompresyon ister bu yüzden 98 alırım hep
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  12. #12
    methal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2010
    Şehir
    BALIKESİR 10
    Motosikleti
    rks new light 125
    bende hep 98 kullanırım
    Kask takmaya ihtiyacın olmadığını düşünüyorsan,muhtemelen
    Gece yol yapma ki; gün doğumunda uyumayasın
    Motosikletine binmek için acele et ama bindikten sonra etme

  13. #13
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Buna benzer bir konuyu başka biyerde okumuştum ordan çıkan sonuç;
    Servis kitapçığında neyi öneriyorsa onu kullan , 98 oktan her araca uygun değildir ve küçük cc li araçlarda vuruntuya neden olur ve motora zararlıdır ayrıyeten gereksiz yere fazladan ödenen paradır... 95 e devam Saygılar
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  14. #14
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    2 zamanli scooter icin 95 oktanmi daha uygundur yoksa 92 mi? bugune kadar hep 95 aliyodum bosuna para vermiyim

  15. #15
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ndirmayin.html

    Konuya yukarıda ki linkten devam edebiliriz.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)