Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gerekenler...
-
17 Ağustos 2004, 18:04
#1
Motosiklet Lastikleri
Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gereken bazı temel bilgiler.
Sizinle yol arasındaki bağlantıyı sağlayan yegane parçalar olan lastikler motosikletiniz için deponuzdaki benzin kadar önemlidir. Öyle ki lastiklerinizin durumu güvenliğinizi, sürüş konforunuzu ve hatta sürüş stilinizi önemli ölçüde etkileyecektir.
İyi bir motosiklet sürücüsü olabilmek için lastikler hakkında bazı temel bilgileri bilmek gerekiyor. Motosiklet lastikleri çapları ve aspect oranlarına göre ölçülendirilir. Çap ölçü işinin kolay kısmıdır, örnek olarak motosikletinizin jantının çapı 17 inç ise çapı 17 inç olan bir lastik alırsınız. Aspect oranı ise lastiğin yan duvarlarının genişliği ile yüksekliği arasındaki oranıdır. Ölçüsü 160/70 olan bir lastiğin yan duvarlarının genişliği 160 mm ve yan duvarlarının yükseliği 160 mm'nin %70'i, yani 112 mm olacaktır. Spor motosiklerde daha çok aspect oranı düşük olan lastikler kullanılır. 190/50 ölçüsünün sıkça rastlandığı bu tip motorikletlerde aspect oranının bu derece düşük olmasının nedeni motosikletin virajlarda yana yatması halinde lastiğin şeklini bozmadan yola devam edebilmesidir..
Harfler Hız Sembolü
Sayılar ise Hız
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Motosiklet lastiğinin ebatı dışında dikkat edilmesi gereken bir diğer niteliği de hamurudur. Lastiğin hamuru, lastiğin tüm karakterini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Çeşitli hız aralıklarına göre hazırlanan hamurlar lastiğin üzerinde bazı hız sembolleri ile belitilirler. Hız sembolleri o lastiğin güven içinde yapabileceği en yüksek sürati temsil eder. Bu hızdan sonra lastikte yapısal bozukluklar ve bazı dengesizliklerin meydana gelmesi mümkün olduğundan bu hızların üstünde çıkmak tamamen sürücünün kendi sorumluluğunda alacağı büyük bir risk olacaktır. Bir lastik ebatı örneği vermek gerekirse 130/70 H17 ebatlı bir lastik en fazla 210 km/saat hıza çıkması tavsiye edilen, 17 inç çapında, 130 mm genişliğinde ve 91 mm yüksekliğinde yan duvarlara sahip olan bir lastiktir.
Lastiklerin seçimi kadar kullanımları da sürüş üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Lastiklerin havalarının tavsiye edilen basınçta olmaları ve fiziksel olarak bir zarar görmemeiş olmamaları maksimum sürüş güvenliğini ve keyfini yaşatacaktır
Murat ULUSOY/direksiyon.com
Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..
Reklamlar
-
Faydalı bir bilgi... Merak ettiğim şeylerdi bunlar, hepsinin cevabını ldım, teşekkürler.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
-
lastikle ilgili küçük bir not eklemek istedim,tüm bu yazılanlar için teşekkür ederim,lastik konusunda bir diğer önemli konu da lastiğin üretim tarihidir,o da genelde lastiğin yanak kımında DOT sembolünden sonra belirgin bir çerçeve içinde hafta ve üretim yılının son ikirakamı şeklinde yazar(örn.[2200]=2000 yılının 22.haftasında üretildiğini gösterir,[805]=2005 yılının 8. haftasında üretildiğini gösterir)
lastik kauçuk bazlı bir parça olduğu için kullanılmasada zamanla özelliğini esnekliğini yumuşaklığını yitirir,yoltutuşu azalır.bu yüzden üretim tarihinden itibaren 4-5 yıl geçtiğinde km ye bakılmaksızın değiştirilmesi tavsiye olunur
-
PHAETONW12 adlı üyeden alıntı
lastikle ilgili küçük bir not eklemek istedim,tüm bu yazılanlar için teşekkür ederim,lastik konusunda bir diğer önemli konu da lastiğin üretim tarihidir,o da genelde lastiğin yanak kımında DOT sembolünden sonra belirgin bir çerçeve içinde hafta ve üretim yılının son ikirakamı şeklinde yazar(örn.[2200]=2000 yılının 22.haftasında üretildiğini gösterir,[805]=2005 yılının 5. haftasında üretildiğini gösterir)
lastik kauçuk bazlı bir parça olduğu için kullanılmasada zamanla özelliğini esnekliğini yumuşaklığını yitirir,yoltutuşu azalır.bu yüzden üretim tarihinden itibaren 4-5 yıl geçtiğinde km ye bakılmaksızın değiştirilmesi tavsiye olunur
8 olacaktı galiba.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
sereye adlı üyeden alıntı
8 olacaktı galiba.
haklısın,düzelttim,ilgin için teşekkür ederim
-
sereye adlı üyeden alıntı
8 olacaktı galiba.
Hocamdan da bişiy kaçmıyo ki
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
-
peki hocam. lastiği kaç km sonra değiştirmek lazım veya değiştirme zamanı geldiğini nasıl anlarız? Benim çin chopperi 10.000 km oldu. Arkadaşlar gelmiştir değiştirme zamanı diyorlar. Halbuki arabada 50-60.000 km yaptıktan sonra değiştiriyordum.
sevgiler,
can
-
arkadaşlar benimde skagyo 250 cclik motrum var ama lastik ebatlarını bilmiyorum çin lastiklerinin kötü oldugunu biliyorum acaba nerden ucuza ve iyisini nerden alabilirim özellikle ebatını yazar iseniz sevinirim
-
-
Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (2 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
by_dengesiz, efe_1987+
şşşş hayırdır
-
22 Ağustos 2011, 17:31
#11
Bak yıllar sonra bile işe yarıyor teşekkürler hocam.
-
01 Haziran 2015, 12:53
#12
benim ön lastik 2.75 18, arka 110 90 16. niye rakamlarda böyle bi farklılık var?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler