Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gerekenler...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Motosiklet Lastikleri

    Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gereken bazı temel bilgiler.



    Sizinle yol arasındaki bağlantıyı sağlayan yegane parçalar olan lastikler motosikletiniz için deponuzdaki benzin kadar önemlidir. Öyle ki lastiklerinizin durumu güvenliğinizi, sürüş konforunuzu ve hatta sürüş stilinizi önemli ölçüde etkileyecektir.




    İyi bir motosiklet sürücüsü olabilmek için lastikler hakkında bazı temel bilgileri bilmek gerekiyor. Motosiklet lastikleri çapları ve aspect oranlarına göre ölçülendirilir. Çap ölçü işinin kolay kısmıdır, örnek olarak motosikletinizin jantının çapı 17 inç ise çapı 17 inç olan bir lastik alırsınız. Aspect oranı ise lastiğin yan duvarlarının genişliği ile yüksekliği arasındaki oranıdır. Ölçüsü 160/70 olan bir lastiğin yan duvarlarının genişliği 160 mm ve yan duvarlarının yükseliği 160 mm'nin %70'i, yani 112 mm olacaktır. Spor motosiklerde daha çok aspect oranı düşük olan lastikler kullanılır. 190/50 ölçüsünün sıkça rastlandığı bu tip motorikletlerde aspect oranının bu derece düşük olmasının nedeni motosikletin virajlarda yana yatması halinde lastiğin şeklini bozmadan yola devam edebilmesidir..


    Harfler Hız Sembolü
    Sayılar ise Hız


    J 100
    K 110
    L 120
    M 130
    N 140
    P 150
    Q 160
    R 170
    S 180
    T 190
    U 200
    H 210
    V 240
    W 270
    Y 300

    Motosiklet lastiğinin ebatı dışında dikkat edilmesi gereken bir diğer niteliği de hamurudur. Lastiğin hamuru, lastiğin tüm karakterini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Çeşitli hız aralıklarına göre hazırlanan hamurlar lastiğin üzerinde bazı hız sembolleri ile belitilirler. Hız sembolleri o lastiğin güven içinde yapabileceği en yüksek sürati temsil eder. Bu hızdan sonra lastikte yapısal bozukluklar ve bazı dengesizliklerin meydana gelmesi mümkün olduğundan bu hızların üstünde çıkmak tamamen sürücünün kendi sorumluluğunda alacağı büyük bir risk olacaktır. Bir lastik ebatı örneği vermek gerekirse 130/70 H17 ebatlı bir lastik en fazla 210 km/saat hıza çıkması tavsiye edilen, 17 inç çapında, 130 mm genişliğinde ve 91 mm yüksekliğinde yan duvarlara sahip olan bir lastiktir.


    Lastiklerin seçimi kadar kullanımları da sürüş üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Lastiklerin havalarının tavsiye edilen basınçta olmaları ve fiziksel olarak bir zarar görmemeiş olmamaları maksimum sürüş güvenliğini ve keyfini yaşatacaktır
    Murat ULUSOY/direksiyon.com
    007mac, |RIDDICK| ve savasuzun bunu beğendiler.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Faydalı bir bilgi... Merak ettiğim şeylerdi bunlar, hepsinin cevabını ldım, teşekkürler.
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...

  3. #3
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    lastikle ilgili küçük bir not eklemek istedim,tüm bu yazılanlar için teşekkür ederim,lastik konusunda bir diğer önemli konu da lastiğin üretim tarihidir,o da genelde lastiğin yanak kımında DOT sembolünden sonra belirgin bir çerçeve içinde hafta ve üretim yılının son ikirakamı şeklinde yazar(örn.[2200]=2000 yılının 22.haftasında üretildiğini gösterir,[805]=2005 yılının 8. haftasında üretildiğini gösterir)
    lastik kauçuk bazlı bir parça olduğu için kullanılmasada zamanla özelliğini esnekliğini yumuşaklığını yitirir,yoltutuşu azalır.bu yüzden üretim tarihinden itibaren 4-5 yıl geçtiğinde km ye bakılmaksızın değiştirilmesi tavsiye olunur

  4. #4
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Alıntı PHAETONW12 adlı üyeden alıntı
    lastikle ilgili küçük bir not eklemek istedim,tüm bu yazılanlar için teşekkür ederim,lastik konusunda bir diğer önemli konu da lastiğin üretim tarihidir,o da genelde lastiğin yanak kımında DOT sembolünden sonra belirgin bir çerçeve içinde hafta ve üretim yılının son ikirakamı şeklinde yazar(örn.[2200]=2000 yılının 22.haftasında üretildiğini gösterir,[805]=2005 yılının 5. haftasında üretildiğini gösterir)
    lastik kauçuk bazlı bir parça olduğu için kullanılmasada zamanla özelliğini esnekliğini yumuşaklığını yitirir,yoltutuşu azalır.bu yüzden üretim tarihinden itibaren 4-5 yıl geçtiğinde km ye bakılmaksızın değiştirilmesi tavsiye olunur
    8 olacaktı galiba.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  5. #5
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    Alıntı sereye adlı üyeden alıntı
    8 olacaktı galiba.
    haklısın,düzelttim,ilgin için teşekkür ederim

  6. #6
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı sereye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 olacaktı galiba.
    Hocamdan da bişiy kaçmıyo ki
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  7. #7

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    peki hocam. lastiği kaç km sonra değiştirmek lazım veya değiştirme zamanı geldiğini nasıl anlarız? Benim çin chopperi 10.000 km oldu. Arkadaşlar gelmiştir değiştirme zamanı diyorlar. Halbuki arabada 50-60.000 km yaptıktan sonra değiştiriyordum.
    sevgiler,
    can

  8. #8

    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    beykoz
    Motosikleti
    skagyo 250
    arkadaşlar benimde skagyo 250 cclik motrum var ama lastik ebatlarını bilmiyorum çin lastiklerinin kötü oldugunu biliyorum acaba nerden ucuza ve iyisini nerden alabilirim özellikle ebatını yazar iseniz sevinirim

  9. #9
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA

  10. #10

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    Konuyu Toplam 2 Üye okuyor. (2 Kayıtlı üye ve 0 Misafir)
    by_dengesiz, efe_1987+

    şşşş hayırdır

  11. #11
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Bak yıllar sonra bile işe yarıyor teşekkürler hocam.
    Yaşa ve Yaşat

  12. #12

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    benim ön lastik 2.75 18, arka 110 90 16. niye rakamlarda böyle bi farklılık var?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler