Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sıcak diske sıkılan balata spreyi ve anında alınan sonuç

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı Deniz Ser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki balatalar yavaş yavaş aşınmaya başlayınca ne olacak?fren balataları eridikçe balatalar diske yaklaşacak mı ?
    balata her daim fren disklerine sürter.. balata diskin yüzeyini gereksiz pas tortu pullanma v.b gibi metali oksitlendirecek tüm karşı olasılıklardan temizler ...

    o km motordada bu boyledir. jantı kirleten yapılan fren den kaynaklanan balata tozu degildir sürtünmeden kaynaklanan kirliliktir ..

    ayrıca sıcak balata frenlemede daha etkilidir ..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Hadi fabrika çıkışında yeni balataların üzerindeki az sürtünmeli ince tabakanın erimesi amacıyla yaklaştırıldığını düşünelim peki o tabaka eridikten sonra ?

  3. #23
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Deniz Ser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki balatalar yavaş yavaş aşınmaya başlayınca ne olacak?fren balataları eridikçe balatalar diske yaklaşacak mı ?
    Evet aynen öyle olmaktadır
    Balatalar aşırı derecede bitince (incelince) onu tutan metal aksamın diske değme riski oluşur yani.

  4. #24
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet aynen öyle olmaktadır
    Balatalar aşırı derecede bitince (incelince) onu tutan metal aksamın diske değme riski oluşur yani.
    buda demektirrrkiiiii balataların yeni si ile degişmesi gerekir D :D: D: D: :D

    kendimi bir an açık ögretimde gibi hissettim :D
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  5. #25
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balata her daim fren disklerine sürter.. balata diskin yüzeyini gereksiz pas tortu pullanma v.b gibi metali oksitlendirecek tüm karşı olasılıklardan temizler ...

    o km motordada bu boyledir. jantı kirleten yapılan fren den kaynaklanan balata tozu degildir sürtünmeden kaynaklanan kirliliktir ..
    Peki balatanın aşınan yüzeyi o tozun bir kısmını oluşturmuyorsa aşınan balatanın parçaçıkları nereye gidiyor yok mu oluyor ?
    Bu mantıklı.peki bu sürtünme;diski ani soğumaya maruz bırakınca yamultacak kadar ısıtması nasıl mümkün oluyor?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:23 ----------

    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet aynen öyle olmaktadır
    Balatalar aşırı derecede bitince (incelince) onu tutan metal aksamın diske değme riski oluşur yani.
    Hayır sormak istediğim bu değil. balatanın kalınlığı kaç mm? Balatanın 0.3 mm esneyerek diske temas ettiğini düşününüz o 0.3 mm eriyince atıyorum 3 mm olan balatamız 2.7 mm kısmı diske fren manetine güc uygulamadan yaklaşacak mı ?

  6. #26
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    Alıntı Deniz Ser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki balatanın aşınan yüzeyi o tozun bir kısmını oluşturmuyorsa aşınan balatanın parçaçıkları nereye gidiyor yok mu oluyor ?
    Bu mantıklı.peki bu sürtünme;diski ani soğumaya maruz bırakınca yamultacak kadar ısıtması nasıl mümkün oluyor?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:23 ----------



    Hayır sormak istediğim bu değil. balatanın kalınlığı kaç mm? Balatanın 0.3 mm esneyerek diske temas ettiğini düşününüz o 0.3 mm eriyince atıyorum 3 mm olan balatamız 2.7 mm kısmı diske fren manetine güc uygulamadan yaklaşacak mı ?
    kaliperlerin içinde pabuçlar vardır.. balata inceldikçe pabuçlar kaliperlerin içinde balatayı ileri dogru iterler.. fren manetine bskı uygulayıp fren yaptıgınızda hidrolik fren hortumundan geçerek pabuçları ileri dogru iter boylelikle fren yapılır nekadar fazla hidrolik sıkışması basınc olursa fren kuvveti o kadar artar..

    kampanada ise dudum yay sayesinde yapılır... yani kampna frenlerde tambura sürtünerek gider..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  7. #27
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaliperlerin içinde pabuçlar vardır.. balata inceldikçe pabuçlar kaliperlerin içinde balatayı ileri dogru iterler.. fren manetine bskı uygulayıp fren yaptıgınızda hidrolik fren hortumundan geçerek pabuçları ileri dogru iter boylelikle fren yapılır nekadar fazla hidrolik sıkışması basınc olursa fren kuvveti o kadar artar..

    kampanada ise dudum yay sayesinde yapılır... yani kampna frenlerde tambura sürtünerek gider..
    Kampanayı ayrıntılı olarak incelediğimde böyle bir sistem göremedim ?Belki gözümden açtı.
    Bir de peki madem bu balata diski ısıtacak kadar deyiyor peki neden daha akıcı rulman modifiyesi yapılıyor? E balataları ısıtacak kadar sürtüyorsa rulmanların akıcılığı bir şey ifade etmeyecektir?Sizin söyledileriniz doğru olabilir ancak bunların mantığı nedir?

  8. #28
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Bir tavsiyedede ben bulunayım,kaliper söküldüğünde pistonun rahat hareket edip etmediğinede bakın.Diskin ısınmasına,freni bıraktığınızda balataların tam geri gelmemeside sebep olabilir.Sorundan önce giderken fren yapmadığınızda dahi balatanın sürtünme sesini duyduğunuzu yazmışsınız.Bu normal değil.Muhtemelen kaliper sıkışık ve balatalar tam geri gelmiyor.Sesin sebebide bu olmalı.Kolay gelsin.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  9. #29
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaliperlerin içinde pabuçlar vardır.. balata inceldikçe pabuçlar kaliperlerin içinde balatayı ileri dogru iterler.. fren manetine bskı uygulayıp fren yaptıgınızda hidrolik fren hortumundan geçerek pabuçları ileri dogru iter boylelikle fren yapılır nekadar fazla hidrolik sıkışması basınc olursa fren kuvveti o kadar artar..

    kampanada ise dudum yay sayesinde yapılır... yani kampna frenlerde tambura sürtünerek gider..
    Acaba bu dudum yay dediğiniz parçanın ismi tam olarak nedir?Google amca frenle ilgili bir sonuç bulamadı.

  10. #30
    brs3417 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    şimdilik 4 teker
    dudum yanlış harften kaynaklanıyor sanırım doğrusu durum yada durdurum parça adı değil

  11. #31
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    bu kadar kişi balatalar hakkında beyin fırtınası yaparken bende araya soru sıkıştırıyım.benim ön tekerden bi ses geliyo ama böyle çok tiz ''cıkcıkcık'' ''cikcikcik'' diye bi ses.Bi motorcuya götürdüm ön bilyeler dagılmış olabilir dedi, ama ben motoru aldığımda sahibi ön bilyeleri yeni yaptırmıştı.Ön bilyeleri yapan motorcuyla bile konuşmuştum.aradan 1ay geçti ve 1000 küsür km yol yaptım ön bilyelerin tekrar dağılmasının olasılığı nedir?bana sanki ses diskten geliyo gibi geldi, çünkü bu cikcik sesi çıkmadan önce frene bastığımda ''zartzartzart'' diye konuyu açan arkadaşın şikayetci olduğu ses gelmekteydi.Bu ses kesildi ve ''cikcik'' başladı.
    İşin iyi tarafı artık frene bastığımda eski kaba ses yok ,kötü tarafıysa artık sürekli olarak devam eden ve hızlandıkca artan belli bi zaman sonra insanı deli eden cikcik sesi var
    şimdi ben ne yapıyım sizce problem nedir?
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  12. #32
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    O kahrolası cikcikcik sesi seninde bahsettiğin gibi ön tekerdeki rulmanlardan kaynaklanacağı gibi, disk ile balata arasına sıkışmış toz zerreciklerinden de kaynaklanabilir.

    Ama genelde kimsenin aklına gelmeyen bir neden daha vardır: Kilometre göstergesinin teli.

    Telin bizzat kendisinin yağsız kalmasından kaynaklanabileceği gibi, tekerleğe bağlantı noktasındaki bir sorun da o sese neden olabilir ve ses diskten geliyormuş izlenimini bırakır.

  13. #33
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kahrolası cikcikcik sesi seninde bahsettiğin gibi ön tekerdeki rulmanlardan kaynaklanacağı gibi, disk ile balata arasına sıkışmış toz zerreciklerinden de kaynaklanabilir.

    Ama genelde kimsenin aklına gelmeyen bir neden daha vardır: Kilometre göstergesinin teli.

    Telin bizzat kendisinin yağsız kalmasından kaynaklanabileceği gibi, tekerleğe bağlantı noktasındaki bir sorun da o sese neden olabilir ve ses diskten geliyormuş izlenimini bırakır.
    kilometre göstergesinin teli genelde nerede olur?kolay bişeyse pas sökücü ve yağlayıcı spreyim var açıp ondan sıkayım.bide bu balata spreylerindende aldım disktendir diye ama bi işe yaramadı tabi diskte yalpa oluştuysa sprey işe yaramazda.
    500ml sini 8tl ye aldım balata spreyinin kocaman şişe
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  14. #34
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Arkadaşım bu budur,kesin olarak şundan kaynaklanır benim kaynağım da şudur gibisinden net bir cevap alamadım.Cevaplayacak olan var mı bu durumu ?

  15. #35
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kilometre göstergesinin teli genelde nerede olur?
    Ön tekerleği incelersen Km göstergesinden gelen teli kolaylıkla görebilirsin. Bağlandığı yerden söküp sprey ile temizledikten sonra yağlarsın. Gerekirse teli komple çıkarıp temizleyebilirsin.

    Ama önce sorunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmak lazım.

  16. #36

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    [ergün1968


    Bir tavsiyedede ben bulunayım,kaliper söküldüğünde pistonun rahat hareket edip etmediğinede bakın.Diskin ısınmasına,freni bıraktığınızda balataların tam geri gelmemeside sebep olabilir.Sorundan önce giderken fren yapmadığınızda dahi balatanın sürtünme sesini duyduğunuzu yazmışsınız.Bu normal değil.Muhtemelen kaliper sıkışık ve balatalar tam geri gelmiyor.Sesin sebebide bu olmalı.Kolay gelsin.



    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newr...#ixzz1G2PKUxi6
    evet tamircilerin bir çoğu hata biz kullanıcılar dahil disk balatası degişiminde pompaların etrafına yapışmış olan pisligi temizlemiyoruz,temizletmiyoruz.Yeni balata takıldığında eski balatanın kullanım hizasındaki pis balçıklı kısım yeni balatanın et kalınlığı sebebiyle içeride kalıyor ve pompa oringini sıkıştırıyor.geri bırakmadıgından disk ısınıyor,yeni balata daha kullanamadan yanıyor ve tutunma sorunu yaşatıyor.Tamirciye gösterdiginizde:biraz kullan et kalınlığı normale gelince sorun hallolur ve normaldir ide ekler cümlenin sonuna.Disk balata degişiminde yeni balataları takmadan birkaç pompalama ile pompanın pis kısmını görüp temizleyelim(hatta balatayı çıkarmadan bir iki mm kalaya kadar sıkmak,pompaları fırlatmamızı engeller.Dikkatli olmakta fayda var.)Sonra üst merkezin kapağını açıp pompaları sonuna kadar yavaş yavaş geri sıkalım ki yeni balata et kalınlığı için mesafe açılsın.Sonuna kadar dayadıgımız halde diske takamıyorsak zaten balata et kalınlığı uygun değildir.uğraşmayı göze alıyorsak zımparalayıp uygun kalınlığa indirelim.Alt merkezi takıp,üst kapağı da kapadıktan sonra boşluğu almak için pompalayalım.Ön teker havadaiken ön lastigi çevirip fren yapalım,tekrar döndürdüğümüzde lastik serbest dönebiliyorsa sorun yok.Çok az birşey degecektir fakat en azından iki tur kadar dönmeli.

  17. #37
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tekerleği incelersen Km göstergesinden gelen teli kolaylıkla görebilirsin. Bağlandığı yerden söküp sprey ile temizledikten sonra yağlarsın. Gerekirse teli komple çıkarıp temizleyebilirsin.

    Ama önce sorunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmak lazım.
    şimdi garaja inip kurcalayasım geldi ama hava çok soğuk üşeniyorum.
    ondan değilsede kilometre telinide yağlamış olurdum en azından.ama normal makine yağımı damlatıyım yoksa gress yağmı sürmek lazım? ben bunu anca haftaya yaparım tahminimce malum mart ayında kar varda istanbulda
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  18. #38
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Her iki yağ da olur ama varsa zincir yağını (sprey) tavsiye ederim. En iyisi o olur bana göre.

  19. #39
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her iki yağ da olur ama varsa zincir yağını (sprey) tavsiye ederim. En iyisi o olur bana göre.
    cevaplar için saol hocam
    benim motorda zincir olmadığından zincir yağım yok ama ona yakın bişey uydurmaya çalışırım
    bir hafta dursun eğer bilyelerdense zaten iyice dağılır ses değişir ve artar tahminimce.ama bana bilyelerle alakası yok gibi geliyo
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  20. #40

    Üyelik
    06 Mart 2011
    yalnız sesi çok güzel tarif etmişsin :D 'hsssst hsssst' :D


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)