Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Buji değişimi..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Arkadaşlar 2000km oldu Ve bujilerimi sanırım değiştirmem gerek..
    Yanlız şu performans bujileri Aklımı kurcalıyor Çift silindir V motor 250cc Choper'm var.. 250cc'ye performans bujisi (İridyum vs.. ) Takmaya gerek var mı ? Yani 250cc de ne kadar güç arktışı olur preformans ne derecede olur ngk almak istemiyorum çünkü orjinalini çakmasını bilemiyoruz ki genelde çakma oluyorlar.. marka model nasıl bişey almalıyım ? Yardımcı olursanız sevinirim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Ngk çift tırnak iridyum buji iyidir performans'ın haricinde yakıt sarfiyatı da önemli ki buda buji ile alakalıdır buji'nin herzaman iyi ateşleme yapması gerekir.
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  3. #3

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı Şenonar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ngk çift tırnak iridyum buji iyidir performans'ın haricinde yakıt sarfiyatı da önemli ki buda buji ile alakalıdır buji'nin herzaman iyi ateşleme yapması gerekir.
    NGK'nın orjinalini bulmak büyük mesele.. Hem tam performans almak için kabloları ateşleme bobinini de değiştrmek gerekmez mi ? v een büyük problem :D bu bujiyi nerde bulabilirm ?

  4. #4
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bende bu tarz bir başlık açmıştım zamanında...Draggy nin tavsiyesi ile spitfire platinium V tırnak aldım ebay'den...Çok memnunum...Öncelikle 100000mil garantisi var oda 160000km eder...Hayatboyu garanti diye satılıyor zaten...Yurtdışından kargo dahil çiftinin gelişi 40 TL filan tutuyor...Uzun vade düşünürsen zaten 5-10 TL ye alacağın bujinin fiyatını amorti ediyor...Benzin konusunda gerçekten büyük katkısı oluyor...Önceden ngk kullanıyordum...Şehir içinde aşağı yukarı 300 km giderken bunlarla 400km'ye yakın gidiyor...Yani hertürlü kardasın..Tavsiye ederim

  5. #5
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu tarz bir başlık açmıştım zamanında...Draggy nin tavsiyesi ile spitfire platinium V tırnak aldım ebay'den...Çok memnunum...Öncelikle 100000mil garantisi var oda 160000km eder...Hayatboyu garanti diye satılıyor zaten...Yurtdışından kargo dahil çiftinin gelişi 40 TL filan tutuyor...Uzun vade düşünürsen zaten 5-10 TL ye alacağın bujinin fiyatını amorti ediyor...Benzin konusunda gerçekten büyük katkısı oluyor...Önceden ngk kullanıyordum...Şehir içinde aşağı yukarı 300 km giderken bunlarla 400km'ye yakın gidiyor...Yani hertürlü kardasın..Tavsiye ederim
    Geçenlerde merak edip söktüm, kurum, sararma bile yok üzerinde, araba modifiyecileri dışında TR de tanınmaması çok garip
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #6

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu tarz bir başlık açmıştım zamanında...Draggy nin tavsiyesi ile spitfire platinium V tırnak aldım ebay'den...Çok memnunum...Öncelikle 100000mil garantisi var oda 160000km eder...Hayatboyu garanti diye satılıyor zaten...Yurtdışından kargo dahil çiftinin gelişi 40 TL filan tutuyor...Uzun vade düşünürsen zaten 5-10 TL ye alacağın bujinin fiyatını amorti ediyor...Benzin konusunda gerçekten büyük katkısı oluyor...Önceden ngk kullanıyordum...Şehir içinde aşağı yukarı 300 km giderken bunlarla 400km'ye yakın gidiyor...Yani hertürlü kardasın..Tavsiye ederim
    Uyyup uymama gibi bi sorunla karşılaşırsak ? Ve tek özelliği uzun ömürlü vve yakıt tasarrufu olması mı ? Güç vermesede Güç kaybınada neden olmaması gerke sonuçta 250cc 150-160km/h Görebiliyor zaten.. Bide güç kaybına uğrarsak : ))

  7. #7
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Buji ateslemeyi saglar.
    Gereken zamanda verilen kivilcimla motorun patlama yapmasini saglar patlayan benzin pistonu iter vs vs .

    Buji nin iyi durumda olmasi gerekli yerlerde gerekli kivilcimi gerekli kuvvette vermesi demektir.
    Kotu buji ateslemeyi tam yapamaz yada yaptigi atesleme yetersiz olur buda benzinin bi kisminin yanmadan atilmasi demek duzensiz calisma demek.

    Bujiye o kadar para vermene gerek yok her buji ayni gorevi yapar onune sonuna aptal saptal terimler ekleyipte bu daha iyi denilemez.

    Bujiyi her 2000km de bi temizlersen coook uzun bi sure gider zaten performansta eksiltme yapmadan.

    Iridyum buji performans vermez bildigim kadariyla veriyorsa aciklasin biri bana ben bilmiyorum cunku.Tek bildigim iridyumun dayanikli bi metal olmasi ve uzun sure isiya ve asindirici etkenlere dayanabilmesi.Ki dedigim gibi normal bi buji alip duzenli bakarsan bi farki kalmaz.


    Ekstrem pahali bujiler var spor motorlar icin yuksek devirde atesleme tam olmasi icin ama onlar senin motorda bi ise yaramaz bosuna para vermis olursun normal bi buji senin motorun ateslemesini cok rahat yapar.

    Ben kendi motorlarimda kitapciginda yazan bujiden baska buji kullanmadim zamaninda temizledim su ana kadar hic problem yasamadim degistirmem gerekmedi 125lik 25 bin km de 600 luk 27 bin 200 kmde.

    Ki performans kullanim en az haftada bir kere oluyor 600lukte.
    We are many...

  8. #8
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde merak edip söktüm, kurum, sararma bile yok üzerinde, araba modifiyecileri dışında TR de tanınmaması çok garip
    Gerçekten öyle bende baktığımda belki belli belirsiz bir sararma vardı ama diğerleriyle mukayese edilmez,satıcı da çok iyi bu arada ilk paket postada kaybolunca takipli olarak aradaki posta farkını istemeden gönderdi tekrardan...

  9. #9

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu tarz bir başlık açmıştım zamanında...Draggy nin tavsiyesi ile spitfire platinium V tırnak aldım ebay'den...Çok memnunum...Öncelikle 100000mil garantisi var oda 160000km eder...Hayatboyu garanti diye satılıyor zaten...Yurtdışından kargo dahil çiftinin gelişi 40 TL filan tutuyor...Uzun vade düşünürsen zaten 5-10 TL ye alacağın bujinin fiyatını amorti ediyor...Benzin konusunda gerçekten büyük katkısı oluyor...Önceden ngk kullanıyordum...Şehir içinde aşağı yukarı 300 km giderken bunlarla 400km'ye yakın gidiyor...Yani hertürlü kardasın..Tavsiye ederim
    Nerden alcaz bu arkadaşı :D

  10. #10
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Öncelikle motoruna uygun olanı bulman gerekiyor,sitesi vardı ama adını şu an hatırlayamıyorum, en uygun yöntem kendi makinanın NGK kodu ile arattırmak..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  11. #11
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Yakışıklı sana tavsiyem; Aynı marka olmasa bile aynı değerlere sahip bir büji ile değiştirmen. Mesela Mimarsinan sanayi de hakiki boch markaları bulursun. Hem sonra bir bujı 10.000 km. den erken deforme olaz...

  12. #12
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, platin veya iridyum bujiler, iki veya üç tırnaklılar kesinlikle performans artışı vermez. iridyum buji, daha yüksek sıcaklıklarda çalışmaya dayanıklıdır, özelliği budur.
    bir motorun dizayn özelliklerinden dolayı, yanma odasındaki, silindir kapağındaki sıcaklık yüksek ise, o motorda iridyum buji kullanılır. o motorda sıradan buji kullanılırsa kısa sürede bozulacak, tırnakları eriyecektir.
    bir motorda piston tepesinin ve silindir kafasının şeklinde değişiklik yapılması, yanma hızını, benzin-hava karışımının dağılımını, dolayısıyla motorun performansını ve verimini etkiler. yanma odasının şeklinden kaynaklanan sebeplerle kimi zaman iki tırnaklı, veya üç tırnaklı bujilerin kullanılması gerekebilir.
    öte yandan, pazarlama denilen bir uzmanlık alanı vardır; ki tüketicilerin cebinden daha çok paranın üreticilere/satıcılara aktarılmasını hedefler. pazarlamacının işi, tüketiciyi mıknatıs gibi çekecek sözler, argümanlar bulup kullanmaktır.
    motorunuz için tavsiye edilen buji ne ise onu kullanmanızı tavsiye ederim. daha pahalısını kullanırsanız ne olur?
    muhtemelen bir zararı olmayacaktır. belki ateşleme gücü ve voltajının yeterli gelmemesinden dolayı performans kaybı yaşayabilirsiniz. neden daha fazla ödeyesiniz ki?

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, platin veya iridyum bujiler, iki veya üç tırnaklılar kesinlikle performans artışı vermez. iridyum buji, daha yüksek sıcaklıklarda çalışmaya dayanıklıdır, özelliği budur.
    bir motorun dizayn özelliklerinden dolayı, yanma odasındaki, silindir kapağındaki sıcaklık yüksek ise, o motorda iridyum buji kullanılır. o motorda sıradan buji kullanılırsa kısa sürede bozulacak, tırnakları eriyecektir.
    bir motorda piston tepesinin ve silindir kafasının şeklinde değişiklik yapılması, yanma hızını, benzin-hava karışımının dağılımını, dolayısıyla motorun performansını ve verimini etkiler. yanma odasının şeklinden kaynaklanan sebeplerle kimi zaman iki tırnaklı, veya üç tırnaklı bujilerin kullanılması gerekebilir.
    öte yandan, pazarlama denilen bir uzmanlık alanı vardır; ki tüketicilerin cebinden daha çok paranın üreticilere/satıcılara aktarılmasını hedefler. pazarlamacının işi, tüketiciyi mıknatıs gibi çekecek sözler, argümanlar bulup kullanmaktır.
    motorunuz için tavsiye edilen buji ne ise onu kullanmanızı tavsiye ederim. daha pahalısını kullanırsanız ne olur?
    muhtemelen bir zararı olmayacaktır. belki ateşleme gücü ve voltajının yeterli gelmemesinden dolayı performans kaybı yaşayabilirsiniz. neden daha fazla ödeyesiniz ki?
    Hocam dediklerin çok doğru şeyler ama bizim kullandığımız bujide fark var, hiç kimse inanamasa da biz performansını sağlamlığını gördük. İridyumunu da norrmalini de denedim. ABD üretimli splitfire bujiler ne yapıyorsa performans artışı ve benzin tasarrufu sağlıyor.. Fiyatı da ngk dan çok daha uygun ve ömürlük bir buji, öyle 10.000 de falan değiştirmeye gerek yok. Türkiye'de Oto tuningçiler tarafından iyi bilinen ve çok tutulan bir marka ama motosiklet sektöründe kimse bilmiyor. Halbuki ABD de çok tutulan bir marka, tırnak tipi yüzünden performans ve tasarruf sağladığı yıllardır iddia ediliyor, Nascar yarışlarında kullanılan çoğu arabada da bu buji var. Performans artışı iddia eden reklemları yasaklanmış ama hala ABD de ya psikolojik ya da gerçekten fark yarattığını hisseden insanlar tarafından delicesine kullanılıyor. Ama şunu da söyleyeyim şimdiye kadar 2 arkadaş taktı ve takıpta memnun kalmayanını görmedim henüz, ben hala teknik verilere girmeden bu bujiyi öneriyorum, ister psikolojik deyin, ister başka bir şey bujimden çok ama çok memnunum
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #14

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakışıklı sana tavsiyem; Aynı marka olmasa bile aynı değerlere sahip bir büji ile değiştirmen. Mesela Mimarsinan sanayi de hakiki boch markaları bulursun. Hem sonra bir bujı 10.000 km. den erken deforme olaz...
    Abim Mimarsinandayım bende zaten ama burdaki sanayii'ye sorup soruşturmak hiç aklıma gelmedi çünkü arabadığımı bizim sanayii'de hiç bi zaman bulamam Yarın bi bakıcam.. Teşekkür ettim..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:35 ----------

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dediklerin çok doğru şeyler ama bizim kullandığımız bujide fark var, hiç kimse inanamasa da biz performansını sağlamlığını gördük. İridyumunu da norrmalini de denedim. ABD üretimli splitfire bujiler ne yapıyorsa performans artışı ve benzin tasarrufu sağlıyor.. Fiyatı da ngk dan çok daha uygun ve ömürlük bir buji, öyle 10.000 de falan değiştirmeye gerek yok. Türkiye'de Oto tuningçiler tarafından iyi bilinen ve çok tutulan bir marka ama motosiklet sektöründe kimse bilmiyor. Halbuki ABD de çok tutulan bir marka, tırnak tipi yüzünden performans ve tasarruf sağladığı yıllardır iddia ediliyor, Nascar yarışlarında kullanılan çoğu arabada da bu buji var. Performans artışı iddia eden reklemları yasaklanmış ama hala ABD de ya psikolojik ya da gerçekten fark yarattığını hisseden insanlar tarafından delicesine kullanılıyor. Ama şunu da söyleyeyim şimdiye kadar 2 arkadaş taktı ve takıpta memnun kalmayanını görmedim henüz, ben hala teknik verilere girmeden bu bujiyi öneriyorum, ister psikolojik deyin, ister başka bir şey bujimden çok ama çok memnunum
    İyi güzel de Bunu nerden alıcam Bana bi adres? Bi telefon bişey verin :D sipariş ediyim..

  15. #15
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    TR de satılmıyor, eBAY dan bakman gerekecek...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  16. #16

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TR de satılmıyor, eBAY dan bakman gerekecek...
    Link felan.. verseniz :/ Ebay'da ne olarak aratıcam hiç anlamam valla size zahmet bi link atarsanız ?

  17. #17
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı DreaM_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi güzel de Bunu nerden alıcam Bana bi adres? Bi telefon bişey verin :D sipariş ediyim..
    http://www.bellrockracing.co.uk/


    Sayfadaki ebay linkine tıkla,adama motorunun modelini söyle ya da bujinin o sana uygun tavsiye eder...

  18. #18

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.bellrockracing.co.uk/


    Sayfadaki ebay linkine tıkla,adama motorunun modelini söyle ya da bujinin o sana uygun tavsiye eder...
    Orjinal Bujinin üzerinde;
    NGK R CR6HSA
    Yazıyor ?Hangisini alıcam ben burdan :D

  19. #19
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    splitfire referansı SF419D çııyor, Virago 250 nin bujisi aynı zmanda, virago kopyası mı motorun?

    Ebayda nakliye ile 4 tanesi 10 sterlin diyor yaklaşık 24 TL..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  20. #20

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    splitfire referansı SF419D çııyor, Virago 250 nin bujisi aynı zmanda, virago kopyası mı motorun?
    Evet Virago 250 kopyası..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)