Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

karbüratör rölanti memesi genişletilirse ne olur

    REKLAM ALANI
  1. #21
    lazco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    konu üzerinden biraz zaman geçmiş fakat yinede durumumu izah etmeden geçemicem... dediğiniz gibi karbüratör de iki ayar var bir rölanti birde hava ayarı yeni topladığım motorda orjinal karbüratör kullandım bu karbüratöründe hava filtresi akü kutusunun içindeydi ben görünüm adına akü kutusunu iptal ettim ve hava filtresiz kaldım... karbüratöre açık hava filtresi takddım ve nihayet çalışır hale geldi fakat motor randumanlı çalışma yapmıyor ki zaten motorun hacminide büyüttüm... randumanlı çöalışmadan kasıt rölantide çalışmıyor rölantiyi ne kadar açarsam açayım çalışmıyor ancak hava ayar vidasını kısarsam rölantide çalışıyor.... bu durumda hava ayarını kısdığım zmanda motor zengin karışım yiğiyor ve normal çekişden düşüyor.... hava ayarını açıyorum bu sefer dediğim gibi de röleanti olmuyor tabi bu ayarı bozan etken motor hacminin büyümesi ve açık hava filtresinin takılması benim fikrim şu motoru hep 4000 devirlerde sürdüğüm için bu devirlerdeki en iyi hava ayarını yapıp rölentide çalışması içinde rölanti memeisini büyütmek olacak başka bi önerisi olan varsa buyursunlar saygılarımla....
    kontrolsüz güç güçdeildir...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    zamanında bende mobilet varken bu tür olayları denemiştim. Memeyi büyüttüğün zaman motor hırlama yapıyor ve fazla benzin yakmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Memeyi bence daha çok devir ala bilmen için kısman lazım ama bu seferde hava karışımı bozulacağı için bu seferde motor dögürme yapacaktır. en iyisi hiç oynamamak. Dünyadaki en pahalı benzini kullandığımız bir ülkede ne gereği varki?

  3. #23
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Anlatılan konular son derece faydalı fakat düzgün çalışan motor istiyorsan orjinalini bozmayacaksın, hız istiyorsan motoru değiştireceksin. En garanti yöntem
    112ciyiz

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    Cısssss olur

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı lazco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu üzerinden biraz zaman geçmiş fakat yinede durumumu izah etmeden geçemicem... dediğiniz gibi karbüratör de iki ayar var bir rölanti birde hava ayarı yeni topladığım motorda orjinal karbüratör kullandım bu karbüratöründe hava filtresi akü kutusunun içindeydi ben görünüm adına akü kutusunu iptal ettim ve hava filtresiz kaldım... karbüratöre açık hava filtresi takddım ve nihayet çalışır hale geldi fakat motor randumanlı çalışma yapmıyor ki zaten motorun hacminide büyüttüm... randumanlı çöalışmadan kasıt rölantide çalışmıyor rölantiyi ne kadar açarsam açayım çalışmıyor ancak hava ayar vidasını kısarsam rölantide çalışıyor.... bu durumda hava ayarını kısdığım zmanda motor zengin karışım yiğiyor ve normal çekişden düşüyor.... hava ayarını açıyorum bu sefer dediğim gibi de röleanti olmuyor tabi bu ayarı bozan etken motor hacminin büyümesi ve açık hava filtresinin takılması benim fikrim şu motoru hep 4000 devirlerde sürdüğüm için bu devirlerdeki en iyi hava ayarını yapıp rölentide çalışması içinde rölanti memeisini büyütmek olacak başka bi önerisi olan varsa buyursunlar saygılarımla....
    Hava ayar vidası sadece ana kelebek kapalıyken rölantide çalışması için geçen havanın miktarını ayarlar.4000 devirde bir fonksiyonu olmaz.Problem başka yerde.Rölanti ayarı sadece hava vidası ile olmaz.Gaz telinin bağlandığı yerdeki teli geren vida ile ortak yapılır.Önce sanki gaz verilmiş derecesinde teldeki vida ile (çok değil) kelebek aralanır.Motor çalışıp ısındıktan sonra (otomatik jikle varsa devreden çıkması beklenir) hava ayar vidası ile motorun düzgün ve en devirli çalıştığı nokta bulunur,sonra gaz telini geren vida gevşetilerek önerilen rölanti devrine getirilir.

  6. #26
    lazco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2008
    hocam tavsiyen için çok sağol ama benim bildiğim kadarıyla hava ayar vidası sadece rölanti için deil... neyse geldiğim son nokta şu memeyi byüttüm kafat sizinde bahsettiğiniz kadar hiç bir işe yaramaadı haralde meemyle birlikde havayıda çoğaltmak gerekiyordu hava ayar vidasını sonuna kadar açdım ilk kalkış çok seri ama daha sonra gazı birazdaha verince boğuluyor ve motor sönüyor aynı zmanda rölenti hala yok... orjinal memesine geri döndim birazdaha iyi duruma geldi çekişi falan ama rölenti hala yok.... ya yenikarbüratör alıcam oda saçma geliyor ne gerek var die yada bu açık hava filtresi bu motorun oranına uygun deil.... son bir ihtimal daha var ateşleme avansı... o zaten tam baş belası hiç bulaşmak istmedim =)
    kontrolsüz güç güçdeildir...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)