Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tel ve Hortumları çelik örgü ile kaplama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    orjinal çelik kaplama Tel ve Hortumlar bildiginiz gibi yüksek fiyatlı.piyasada bulmakta bir hayli güc
    buldugum bu ürünü uygulamak hayli kolay ve daha ucuz
    istanbul karaköy'de bulmak mümkün
    yanlız ebay'dende aldım ikisinin arasında kalite fark vardı
    bu arada metre hesabı satılıyor.

    metresi 3-4 tl arası
    ebay'le 1tl oynuyor





    uygulama:
    once boruya yada tel'e gecirin daha sonra keseceginiz yeri keceli kalemle işaretledikten sonra makasla kesin
    kagıt silikon(naylon'da olur)sıcak hava tabancası ile ısıtılıp kullanıma hazır hale gelir
    tabancayı bulamazsanız kucuk plastık kelepcelerde olur










    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Tam çelik veya krom örgü hissi veriyor mu?
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=draggy;2266730]

    kullanılan malzeme çelik zaten
    orjinal çelik örgüden farkı yok yanlız takarken biryerlere takmamaya , kırmamaya özen göstermek lazım
    yoksa örgü zarar görebiliyor.

    fotograf makınesiyle cekmedigimden belli olmuyordu
    asagıdakı fotograflar daha net



  4. #4
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    güzel görünüm sağlıyor ama gerçek çelik hortumun hassasiyetini vermez herhalde.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Çelik fren hortumlarının kullanılma sebebi şudur. Standard tip kauçuk fren boruları sert frenleme esnasında hidrolik basınçla bir miktar esner, yani genişler. Bu da fren hissiyatında az miktar "sönümlemeye" sebep olur. Agresif motor kullanan usta sürücüler bu olayı pek sevmez. Onlar frendeki en ufak baskıyı manette hissetmek isterler. Bu nedenle esnemeyen, genişlemeyen çelik hortumlar takarlar. Gerçi çoğu kişi bunları sırf şekil olsun, modifiyem eksik kalmasın diye takar, o ayrı.

    Sizin bu teknikte kauçuk boru, çelik örgü içine rahat geçiyorsa zaten siz o esneme payına pek dokunmamışsınız demektir. Yani görsel olarak tamam ama işlev frenajda bir fark yaratmaz.

  6. #6

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    tabiki bunun amacı performans'tan ziyade göze hitap etmesini. zaten dikkat ettiyseniz farklı çaplarda satılıyor istediğiniz herşeyi kaplayabilirsin
    benzin hortumu,gaz,debriyaj teli elektrik kabloları aklına ne geliyorsa...

    örgü şeklinde olduğundan kolay bir şekilde geçiriliyor ve sonrada kesim yerlerinden gerip yapıştırdığınızda esneme payı orjinaline nazaran hissedilir şekilde azalıyor

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Benimde tek derdim, görünüm bir deneyelim bunu, 2. mesajdaki resimden daha iyi anladım, ebayda görmüştüm ilanı, peki ebaydaki mi, tr deki mi daha iyi
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    bu aynı şeye benziyor su tesisatında mı ne kullanılan hortuma acaba benim motora gidermi...
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    aksoyy zaten aynı

    Bu arada bu hortumların bir çoğu paslananır haberiniz olsun, paslanamsada zamanla çok kararır.

    Çelik paslanır mı yahu demeyin, yapısı itibari ile çelik paslanır. Paslanmaz çelik olması lazım paslanmaması için, fakat kullanıldığı işlerde paslanıp paslanmaması çok önemli olmadığı için ve maliyeti düşürmek adına paslanmaz çelik kullanılmaz pek bu hortumlarda.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    3.resimdeki gibi,debriyaj,fren,gaz tellerine yapılırken,baş ve/veya sondaki diğer kalın yerlerden nasıl geçiyor acaba ? mevcut hortumdan daha geniş çapta malzeme mi kullanılıyor?
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aksoyy zaten aynı

    Bu arada bu hortumların bir çoğu paslananır haberiniz olsun, paslanamsada zamanla çok kararır.

    Çelik paslanır mı yahu demeyin, yapısı itibari ile çelik paslanır. Paslanmaz çelik olması lazım paslanmaması için, fakat kullanıldığı işlerde paslanıp paslanmaması çok önemli olmadığı için ve maliyeti düşürmek adına paslanmaz çelik kullanılmaz pek bu hortumlarda.
    Benim motorda standart olarak var bu çelik hortumlar.Acaba onlar paslanmaz çelik mi?9 aydır kullanıyorum herhangi bir kararma yok.Ne kadar sürede kararır?

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    draggy karaköyden aldıgım tek farkı
    biraz mat'tı
    satıcı hernekadar paslanmaz desede acaba paslanırmı diye düşünmeden edemedim

    aksoy

    her motora uygulayabilirsin.tamamen zevkine kalmış


    adanalı

    tabi aynı çap'ta olursa daha iyi olur.
    akordiyon gibi düşünün sıkıştırdıgınızda capı genişliyor böylece uc kısımları geniş olan debriyaj,gaz teli ,hatta fren hortumu rokorlarından bile rahatlıkla geçiyor sonrasında tek yapmanız gereken gerdikten sonra ölcüsünü alıp kesmek
    en son işlem ise ucları sabitlemek

  13. #13
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    vayy be senelerdir çelik fren hortumu diye millet böbürlenirdi bildiğimiz su hortumuymuş :D bende yapıcam ama verdiğin bilgiler için teşekkür ederim
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT

  14. #14
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    bu fz 6 granajsız fazerlerin radyatöre giden hortumları çelik örgü ile kaplı bunlar orjınal mi oluyor, yoksa sonradan mı takılıyor ama bütün satılık fz 6 lara baktım hepsinde var,

    nereden bulabilirim ?
    98 Beygir.....

  15. #15
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bunun sari yada mavi rengini bulma sansimiz varmi
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  16. #16
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Her zamanki gibi süper eline sağlık takipdeyim ( çelik örgü diye mi buluruz bunu biraz eski konu ama ?)

    Aslına bakarsan zaten telleri değiştirecem gidonum geldi orjinalleri bile uyar ama internette bile bulmak ancak ebayda o da ...... Ankara da duyan bilen yapan bi yer var mı?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)