Fren hidroliği-amortisör hidroliği
-
Arkadaşlar herkes motor yağı konusunda bilgili.Ancak kimse belirli periyotlarla fren hidroliği ve amortisör hidroliği değişiminden bahsetmemiş.Bende bulamadım.Bu hidrolikler zamanla değiştirilir mi? Değiştirilmesi için ne gerekir bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Reklamlar
-
Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
fren hidrolikleri 2 yılda bir değişmesi gerekir ama frenler çok sertleşmedikçe değiştirmezler sadece eksilirse tamamlarlar.
amortisör keçelerinin değiştiğini duydum fakat yağının değiştiğini duymadım
-
Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.
-
Evet amortisör yağı ve keçesi de değişmeli, hatta yaylarında eskime varsa bile değişmeli, haklısınız bende hiç bunu yapan tamirci görmedim, halbuki tüm bakım kitaplarında yazıyor, ön düzeni sökmek onlara zor geliyor olabilir..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Kilometre yapılmasa da, 2 senede 1 fren ve amortisör hidroliklerinin periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Zaten bakım kitapcıklarında da yazar.
Birçok kişi ihmal etse de, ben fazlaca titiz bir kullanıcı olarak, 600F'im için yaptırmıştım bu işlemi. Yalnız işçilik uğraştırıyor bayağı, yanılmıyorsam 100-150 TL gibi bir işçilik ücreti vermiştim.
Motor konusunda birçok eksik ve de yanlış bilgiye sahibiz aslında. Mesela ilanlarda görürüz; "Anahtar değmemiş motor" diye.. Halbuki belli bir kilometreden sonra motora subap ayarı yapılması, gerekiyorsa şim, yay vs. değişmesi gerekir.
-
Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.
-
draggy adlı üyeden alıntı
Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...
Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?
[I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]
-
evet degişir ama hemende eskimez bunlar pek kurcalamayı sevmem
en az 50000 de falan
-
bajaj pulsar motosiklet kullanma klavuzunda her 10.000 km de bir amortisör yagi değişmesi gerekiyormuş
100 mg prince motosikletimin amortisorunun yagini bosalttim kaba
ufak şırınga ile tam dolu yaklaşık 15 defa cektim
5 ml olsa 75 ml yapar
6 ml olsa 90 ml yapar
10 numara acik yag aldim petrol ofisi 500 ml sine 4 tl verdim
on teker mili sokulunce amortisor altında 6 mm alyanla sokulen vida var
onu acinca siyah yag dökülüyor
o vida tamamen sokulunce amortisör ici açılabiliyor
keçe üstünde hangi numara yazıyorsa o keceden alın
örneğin 10x9.5 gibi bir rakam
-
BMW'nin servis kitapçığında yazan bilgi.
Amortisör yağı 20000 km.'de bir
Fren hidroliği En fazla 1 yıl içinde değiştirilmelidir.
Arazide kullananlar hariç bütün motosikletlerde de aşağı yukarı aynı olmalı diye düşünüyorum.
-
mondial 100 mg prince motorumun
27x37x10.5 gibi birsey yazıyor amortisör kecesi üzerinde
keçe lastikten içinde yay da var
0.94 tl liste fiyatı
yağı bosaltirken koyu akti bazen de akıcı aktı
sanırım kecelerden toz giriyor içine
5 tl ye satilan körüklü tozluk lastiği almam lazim
kimi rivayete göre 100 ml konuyor yağ
6.5x15 97.5 yapar
100 ml de konabilir
-
Crescent adlı üyeden alıntı
Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.
Pek yapan yer yok fakat yapanlar da fahiş fiyat istiyor. Genellikle fren hidroliğini değiştirenler daha fazla fakat amortisör yağı ve keçesini değiştiren yok gibi bişey. Yapanlar da motorunu satarken önden kazalı muamelesi görüyor ya ona bitiyorum zaten.. Amortisör yağı Fork oil diye satılır ve piyasada kullanılan yağlarla(Örn:ATF diye geçen) kıyaslanamaz. Bir de genellikle keçeden terleme yapmadan amortisör bakımı yapılmaz memleketimizde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------
immortalboss adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.
Havasını almaktan ziyade değişimini yaparken sisteme hava kaçırmamak gerek. Yoksa havasını almak için çok uğraştırır.
DreaM_34 adlı üyeden alıntı
Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?
Dot4 en son üretilen(yeni teknoloji) fren hidrolik yağıdır. Yüksek basınca dayanıklı ve en iyisidir. Yağ değişimi yapılıyorsa, Dot4 tercih edilmeli fakat dilersen Dot3 te kullanabilirsin.
Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)