Merhaba arkadaşlar bu iletiyi forumda bize ayrılan kısmada yazmıştım fakat görmeyen olur diye burayada yazıyorum.
malzemeler
Hella Bi-xenon mercek ve kapağı (İlker Beye çok teşekkür ederim.)
Sıvı Conta (merceğin etrafında kalan boşklukları doldurmak için)
Şeffaf Silikon (far camını kapamak için)
Pense, tornavida, falçata ıvır zıvır işte:D
Tabiki xenon kit ve oldukça sabırrr :D
� Öncelikler motorumuzun önünü tamamen sökerek farı yerinden çıkarıyoruz ve artık motorumuz kör:D
� daha sonra far camını çıkarmamız lazım internette fırına atın daha kolay çıkar felan yazılmış ama malum çin malı motorun farını fırına koyarsak heralde plastik yığını bulabileceğimiz için ben işgence yöntemini seçtim ve farın bir köşesinden düz tornavida ve falçata yardımıyla açmaya başladım. (açarkan kırılcak diye kormayın ben ne denediysem kırılmadan açıldı:D)
� far camını çıkardıkdan sonra farın içini tamamen boşaltıyoruz ve önümüze gelen ne varsa söküyoruz.
� merceği farın zeminine oturtmak için orjinal deliği merceğin boyutuna göre büyültüyoruz.(benim bixenon yani mercek perdesi motorlu olduğu için oldukça büyüktü)
� sonra merceğe alttaki vida yerlerine 2 tane vidayla sabitliyoruz fakat üst kısımlara vida atmıyoruz.
� daha sonra artık kısmen mercekli farımız olmuş oluyor ve xenon ampulunu merceğe takıp motorun başına gelip emaneten farı 2 vidayla tuturuyoruz(tabi işi gece yapmamız lazımki far ayarı olsun) daha sonra motoru düz bir yola koyuyoruz ve üst kısma bir tane vida atarak yükseklik ayarını en uygun pozisyona getirip motorun üzerine tekrar binerek kontrol ediyoruz. ayar işlemi tamam olduğunda farın merceğini oynatmadan motordan söküp tekrar atölyemize dönüyoruz(odam atölyeye döndü çünkü:D)artık merceği ayarı bozmadan duzgünce sabitlemek işi kaldı bunun içinde üstte eksik kalan 1 vidamızıda attıktan sonra mercek etrafını sıvı contayla dolduruyoruz ve özellikle evde kullanmadığınız bir odaya koyuyorsunuz çünkü çok kötü kokuyor. sabaha kadar hiç oynamadan durucak.
� far kururken bizde boş durmuyoruz ve farın içinden çıkan krom çerçeveyi ve mercek çerçevesini zımparalıyoruz(Mercek çerçevesine çok hafif zımpara yaptim çünkü üzerinde BMW DYNAMİC XENON gibi terimler yer alıyodu onları silmek istemedim sonuçta işin espirisi burda) . daha sonra iyice yıkayıp kuruttuktan sonra onu boyuyoruz ve farın yanında kurumaya bırakıyoruz. ayrıca far camında kalan orjinal silikonlarıda temizliyoruz.
� ertesi gün :D sabah saatlerinde odayı açınca dikkatli olun bayılmayın boya kokusu ve sıvı conta birleşince adamın başı dönüyor. hemen odanın camları açılarak havalandırılıyor ve ilk olarak sıvı contanın sertliğine bakılıyor ve siyaha boyadığımız yüzeyinde kontrolü yapılınca cok az bir işimiz kaldı.:D
� herşey kuruduktan sonra farın plastiğinde kalan silikonlarda temizlenir ve mercek kapağıyla farın çerçevesi takılır şöyle bir bakılır ve vay canına denir :D ve o anda bütün yorgunlukları unutursunuz.
� daha sonra merceğin motoruna elektrik tesisatı için gerekli kablodan beslersiniz ve tekrar motorun yanına giderek kontrol edersiniz ve artık farınız şimşek gibi uzuın kısa yapabilir.
� herşey normalse çalışıyorsa önce fara silikon sıkılarak cam yerine monte edilir.
Ve sıra geldi resimlere�
Farın içinden çıkanların zımparalanmış halleri
Merceğin sıvı conta ve vidalarla fara sabitlenmiş şekli.
Mat siyaha boyadığım far çerçevesi ve mercek çerçevesi
Farın içinin ve elektrik tesisatını n bitmiş hali
Ve son olarak motordaki duruşu
videoyu telefonla çektim belli olmuyor fakat duvar görüntüsü gerçeğe yakın
http://www.izlesene.com/video/150zc-...-cekim/3052583
Not: Anlatırken her şey kolay gibi fakat rahat 2 gün sürüyor. gecen gece 4 te yattım ve dün akşam 5 gibi işim bitti ve ellerim parçalanmak üzere. ayrıca işlere öğleden sonra başlayın ki akşama far ayarını yapmış olursunuz ve gece siz uyurken bütün yapıştırıcı ve boyalar kurumuş olur.
Herkese kolay gelsin...