Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150 zc bixenon GPG 06 :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Merhaba arkadaşlar bu iletiyi forumda bize ayrılan kısmada yazmıştım fakat görmeyen olur diye burayada yazıyorum.

    malzemeler
    Hella Bi-xenon mercek ve kapağı (İlker Beye çok teşekkür ederim.)
    Sıvı Conta (merceğin etrafında kalan boşklukları doldurmak için)
    Şeffaf Silikon (far camını kapamak için)
    Pense, tornavida, falçata ıvır zıvır işte:D
    Tabiki xenon kit ve oldukça sabırrr :D

    • Öncelikler motorumuzun önünü tamamen sökerek farı yerinden çıkarıyoruz ve artık motorumuz kör:D
    • daha sonra far camını çıkarmamız lazım internette fırına atın daha kolay çıkar felan yazılmış ama malum çin malı motorun farını fırına koyarsak heralde plastik yığını bulabileceğimiz için ben işgence yöntemini seçtim ve farın bir köşesinden düz tornavida ve falçata yardımıyla açmaya başladım. (açarkan kırılcak diye kormayın ben ne denediysem kırılmadan açıldı:D)
    • far camını çıkardıkdan sonra farın içini tamamen boşaltıyoruz ve önümüze gelen ne varsa söküyoruz.
    • merceği farın zeminine oturtmak için orjinal deliği merceğin boyutuna göre büyültüyoruz.(benim bixenon yani mercek perdesi motorlu olduğu için oldukça büyüktü)
    • sonra merceğe alttaki vida yerlerine 2 tane vidayla sabitliyoruz fakat üst kısımlara vida atmıyoruz.
    • daha sonra artık kısmen mercekli farımız olmuş oluyor ve xenon ampulunu merceğe takıp motorun başına gelip emaneten farı 2 vidayla tuturuyoruz(tabi işi gece yapmamız lazımki far ayarı olsun) daha sonra motoru düz bir yola koyuyoruz ve üst kısma bir tane vida atarak yükseklik ayarını en uygun pozisyona getirip motorun üzerine tekrar binerek kontrol ediyoruz. ayar işlemi tamam olduğunda farın merceğini oynatmadan motordan söküp tekrar atölyemize dönüyoruz(odam atölyeye döndü çünkü:D)artık merceği ayarı bozmadan duzgünce sabitlemek işi kaldı bunun içinde üstte eksik kalan 1 vidamızıda attıktan sonra mercek etrafını sıvı contayla dolduruyoruz ve özellikle evde kullanmadığınız bir odaya koyuyorsunuz çünkü çok kötü kokuyor. sabaha kadar hiç oynamadan durucak.
    • far kururken bizde boş durmuyoruz ve farın içinden çıkan krom çerçeveyi ve mercek çerçevesini zımparalıyoruz(Mercek çerçevesine çok hafif zımpara yaptim çünkü üzerinde BMW DYNAMİC XENON gibi terimler yer alıyodu onları silmek istemedim sonuçta işin espirisi burda) . daha sonra iyice yıkayıp kuruttuktan sonra onu boyuyoruz ve farın yanında kurumaya bırakıyoruz. ayrıca far camında kalan orjinal silikonlarıda temizliyoruz.
    • ertesi gün :D sabah saatlerinde odayı açınca dikkatli olun bayılmayın boya kokusu ve sıvı conta birleşince adamın başı dönüyor. hemen odanın camları açılarak havalandırılıyor ve ilk olarak sıvı contanın sertliğine bakılıyor ve siyaha boyadığımız yüzeyinde kontrolü yapılınca cok az bir işimiz kaldı.:D
    • herşey kuruduktan sonra farın plastiğinde kalan silikonlarda temizlenir ve mercek kapağıyla farın çerçevesi takılır şöyle bir bakılır ve vay canına denir :D ve o anda bütün yorgunlukları unutursunuz.
    • daha sonra merceğin motoruna elektrik tesisatı için gerekli kablodan beslersiniz ve tekrar motorun yanına giderek kontrol edersiniz ve artık farınız şimşek gibi uzuın kısa yapabilir.
    • herşey normalse çalışıyorsa önce fara silikon sıkılarak cam yerine monte edilir.

    Ve sıra geldi resimlere…

    Farın içinden çıkanların zımparalanmış halleri


    Merceğin sıvı conta ve vidalarla fara sabitlenmiş şekli.



    Mat siyaha boyadığım far çerçevesi ve mercek çerçevesi


    Farın içinin ve elektrik tesisatını n bitmiş hali




    Ve son olarak motordaki duruşu




    videoyu telefonla çektim belli olmuyor fakat duvar görüntüsü gerçeğe yakın
    http://www.izlesene.com/video/150zc-...-cekim/3052583

    Not: Anlatırken her şey kolay gibi fakat rahat 2 gün sürüyor. gecen gece 4 te yattım ve dün akşam 5 gibi işim bitti ve ellerim parçalanmak üzere. ayrıca işlere öğleden sonra başlayın ki akşama far ayarını yapmış olursunuz ve gece siz uyurken bütün yapıştırıcı ve boyalar kurumuş olur.
    Herkese kolay gelsin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Şubat 2011
    Şehir
    Kıbrıs.
    Motosikleti
    Suzuki Ts 125r Cross !
    Emeğe saygı ..
    [B][COLOR="Red"]Her Motorcu iLk aLdığı Motordan Zarar Etmiştir.. Afedersiniz ama Kazık yemişTir :mrgreen: Hayır Ben Kazık yemedim Diyen Motorcu YaLan söyLemiş oLur :mrgreen:[/COLOR][/B]

  3. #3
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı Ken-BlocK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğe saygı ..
    teşekkürler..

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    görüntü güzel...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #5
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    eline sağlık,güzel olmuş, en dorusunu yani bi-xenon yapmışsın,merceksiz kullananlar çok küfür yiyorlar

  6. #6
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görüntü güzel...

  7. #7
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    harika ...
    bende düşünmüştüm bi aralar 151 rs ye ama sadece düşünmüştüm

  8. #8
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    harika ...
    bende düşünmüştüm bi aralar 151 rs ye ama sadece düşünmüştüm
    teşekkürler..
    bende hep düşünerek başladım zaten doğru yoldasınız

  9. #9
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    bu arada yandan arkadan vs.. daha çok foto isteriz motorda maviş yakışmış.

  10. #10
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    çok güzel olmuş yakışmış

    bende yaptım cub a mercek boyu uzun olduğundan far grenajı da yaptım fiberden çok uğraştım herşey bitince ampülü takmak zor geldi bir kanarda grenajla bereber duruyor

  11. #11
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    güzel olmuş tebrikler. klasik soruyu soriyim o zaman. aküde bi problem oluyormu? elektrik yetiyormu?
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #12
    emreakyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul Tuzla
    Motosikleti
    ---waiting---
    öncelikle yorumlar için teşekkürler.
    klasik problem olan akü felan sorununu 3 senedir kullanıyorum ve hiç problem yaşamadım önemli olan ilk marş sırasında ve motor çalışmıyorken farları açmamak ve aküden yeni hat çekere röle yardımıyla montaj yapmak.
    motorun yeni resimleri yok fakat daha önceki resimlerini koyabilirim tabiki.
    arka led stopların fotoğrafı



    eski merceksiz xenonun ne kadar göz aldığının resimdeki görüntüsü.


  13. #13
    ceyhun1982 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli/değirmendere
    Motosikleti
    mondial 150zc
    Alıntı emreakyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar bu iletiyi forumda bize ayrılan kısmada yazmıştım fakat görmeyen olur diye burayada yazıyorum.

    malzemeler
    Hella Bi-xenon mercek ve kapağı (İlker Beye çok teşekkür ederim.)
    Sıvı Conta (merceğin etrafında kalan boşklukları doldurmak için)
    Şeffaf Silikon (far camını kapamak için)
    Pense, tornavida, falçata ıvır zıvır işte:D
    Tabiki xenon kit ve oldukça sabırrr :D

    � Öncelikler motorumuzun önünü tamamen sökerek farı yerinden çıkarıyoruz ve artık motorumuz kör:D
    � daha sonra far camını çıkarmamız lazım internette fırına atın daha kolay çıkar felan yazılmış ama malum çin malı motorun farını fırına koyarsak heralde plastik yığını bulabileceğimiz için ben işgence yöntemini seçtim ve farın bir köşesinden düz tornavida ve falçata yardımıyla açmaya başladım. (açarkan kırılcak diye kormayın ben ne denediysem kırılmadan açıldı:D)
    � far camını çıkardıkdan sonra farın içini tamamen boşaltıyoruz ve önümüze gelen ne varsa söküyoruz.
    � merceği farın zeminine oturtmak için orjinal deliği merceğin boyutuna göre büyültüyoruz.(benim bixenon yani mercek perdesi motorlu olduğu için oldukça büyüktü)
    � sonra merceğe alttaki vida yerlerine 2 tane vidayla sabitliyoruz fakat üst kısımlara vida atmıyoruz.
    � daha sonra artık kısmen mercekli farımız olmuş oluyor ve xenon ampulunu merceğe takıp motorun başına gelip emaneten farı 2 vidayla tuturuyoruz(tabi işi gece yapmamız lazımki far ayarı olsun) daha sonra motoru düz bir yola koyuyoruz ve üst kısma bir tane vida atarak yükseklik ayarını en uygun pozisyona getirip motorun üzerine tekrar binerek kontrol ediyoruz. ayar işlemi tamam olduğunda farın merceğini oynatmadan motordan söküp tekrar atölyemize dönüyoruz(odam atölyeye döndü çünkü:D)artık merceği ayarı bozmadan duzgünce sabitlemek işi kaldı bunun içinde üstte eksik kalan 1 vidamızıda attıktan sonra mercek etrafını sıvı contayla dolduruyoruz ve özellikle evde kullanmadığınız bir odaya koyuyorsunuz çünkü çok kötü kokuyor. sabaha kadar hiç oynamadan durucak.
    � far kururken bizde boş durmuyoruz ve farın içinden çıkan krom çerçeveyi ve mercek çerçevesini zımparalıyoruz(Mercek çerçevesine çok hafif zımpara yaptim çünkü üzerinde BMW DYNAMİC XENON gibi terimler yer alıyodu onları silmek istemedim sonuçta işin espirisi burda) . daha sonra iyice yıkayıp kuruttuktan sonra onu boyuyoruz ve farın yanında kurumaya bırakıyoruz. ayrıca far camında kalan orjinal silikonlarıda temizliyoruz.
    � ertesi gün :D sabah saatlerinde odayı açınca dikkatli olun bayılmayın boya kokusu ve sıvı conta birleşince adamın başı dönüyor. hemen odanın camları açılarak havalandırılıyor ve ilk olarak sıvı contanın sertliğine bakılıyor ve siyaha boyadığımız yüzeyinde kontrolü yapılınca cok az bir işimiz kaldı.:D
    � herşey kuruduktan sonra farın plastiğinde kalan silikonlarda temizlenir ve mercek kapağıyla farın çerçevesi takılır şöyle bir bakılır ve vay canına denir :D ve o anda bütün yorgunlukları unutursunuz.
    � daha sonra merceğin motoruna elektrik tesisatı için gerekli kablodan beslersiniz ve tekrar motorun yanına giderek kontrol edersiniz ve artık farınız şimşek gibi uzuın kısa yapabilir.
    � herşey normalse çalışıyorsa önce fara silikon sıkılarak cam yerine monte edilir.

    Ve sıra geldi resimlere�

    Farın içinden çıkanların zımparalanmış halleri


    Merceğin sıvı conta ve vidalarla fara sabitlenmiş şekli.



    Mat siyaha boyadığım far çerçevesi ve mercek çerçevesi


    Farın içinin ve elektrik tesisatını n bitmiş hali




    Ve son olarak motordaki duruşu




    videoyu telefonla çektim belli olmuyor fakat duvar görüntüsü gerçeğe yakın
    http://www.izlesene.com/video/150zc-...-cekim/3052583

    Not: Anlatırken her şey kolay gibi fakat rahat 2 gün sürüyor. gecen gece 4 te yattım ve dün akşam 5 gibi işim bitti ve ellerim parçalanmak üzere. ayrıca işlere öğleden sonra başlayın ki akşama far ayarını yapmış olursunuz ve gece siz uyurken bütün yapıştırıcı ve boyalar kurumuş olur.
    Herkese kolay gelsin...
    yaa kardeş bunlar kça mall oluyor kaç tl ??


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)