Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Buji hakkında yardım !

    REKLAM ALANI
  1. #1
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7


    Öncelikle herkeze selamlar yukarıda resmini koyduğum anahtarın tutma yeri,cizdiğim ok yonunde yamuk olanından aldım.Daha yeni aldım ve bujiyi değiştirmeye çalıştım fakat tutma yeri yamuluyo ve buji açılmıyo acayip sıkılmış vaziyette buji açabilmem için ne onerirsiniz ve de yıldız anahtarla motorcuya açtırsam sonra yenisini tam sıktırmasam sorun yaratırmı acaba. Şimdiden yardımcı olan kişilere teşşekür ederim.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Bujiyi ne şekilde sökersin bilemem ama sıkarken benim bildiğim emin olmamakla beraber uyguladığım vede sıkıntı çekmediğim yöntem;

    Bujinin boşluğunu tamamen aldıktan sonra anahtarla 15 derece daha sıkıcaksın...
    GT! ...

  3. #3
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    15 derece derken tam turun %15 i ise fazla sıkı olmaz ve anahtar acar heralde bilgi için teşekkürler.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    buji yuvası hafif sıkı denilen şekılde sıkılır,
    yani aşırı değil ve çok yumuşakta değil,
    o buji hiç sokulmedıgınden o kadar sıkı duruyordur,
    o yamulan percanın yerıne bi tornavıta veya daha sert bişiyle dene,
    açılacaktır,
    ama o kadar sıkmaya calışça dişleri sıyırır yalama yaparsın.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #5
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    serkan yardımların için teşekkürler gittim motorun yanına sinirli sinirli aletle denedim olmuyo inat ettim o sopa tarafı kırıldı bende penseyle denedim açılmadı kerpetenle sıktım kafası koptu bujinin sonra kafayı komple kırdım demirle beraber buji anhtarını soktum penseyle azından sıktım abandım tık yaptı birden 1cm kadar oynadı sonra elimle baktım acılıo cıkarıp yenisini taktım yenisinide fazla sıkmadım calıstırdım çalışıo acayip rahatladım.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  6. #6

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    hazır buji konusu acılmısken bende bi soru sorıim arkadaslar.
    Bu ngk marka bujinin üstünde t.r.v mi yazıo_?

  7. #7
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    ben hep ngk buji kullanıyorum cıkardığımda şimdi taktıgımda ngk ama ne sormak istedigini anlayamadım
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  8. #8

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    ya gecen motorcuda bujıyı degiştirdim. bana ngk buji takıyorum dedi. bende tamam dedim.
    neyse takmadan ver usta bi bakım dedim bujiye. baktım bujinin üstünde t.r.v yazıo. usta bunda ngk yazmıyo dedim. oda bana ngk bujilerin üstünde böyle yazar dedi. bende pek inanmadım ve bi sorim dedim.

  9. #9
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    oraya bidaha gitmemeni oneririm dostum NGK yazar üstunde NGK bujinin
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı umtglsr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkan yardımların için teşekkürler gittim motorun yanına sinirli sinirli aletle denedim olmuyo inat ettim o sopa tarafı kırıldı bende penseyle denedim açılmadı kerpetenle sıktım kafası koptu bujinin sonra kafayı komple kırdım demirle beraber buji anhtarını soktum penseyle azından sıktım abandım tık yaptı birden 1cm kadar oynadı sonra elimle baktım acılıo cıkarıp yenisini taktım yenisinide fazla sıkmadım calıstırdım çalışıo acayip rahatladım.
    İlk önce düzgün bir buji anahtarı almak gerekir lokma takımında olan tipte bujinin altıgen vidasına oturan.O resimdeki anahtarın metali düzgün olmadığından yamulma veya kolunda yamulma yapar ama normalde buji çıkmazsa sıkıştığından;

    ...motoru 5 dakika çalıştır biraz ısıt yani o şekilde dene hemen çıkacaktır.Buji ile takıldığı yer birbirine sıcaktan vs. kaynama yapar kaynak gibi değil birbirini çok fazla tutar aynı birazda dişli arasına yağ gelir yanmış benzinle sonra kurumuş yağda dişli ile takılan yere kurumla tutar.Isınıp aynı anda soğuduğu için birbirlerine yapışır gibi olurlar.

  11. #11
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı mctsnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya gecen motorcuda bujıyı degiştirdim. bana ngk buji takıyorum dedi. bende tamam dedim.
    neyse takmadan ver usta bi bakım dedim bujiye. baktım bujinin üstünde t.r.v yazıo. usta bunda ngk yazmıyo dedim. oda bana ngk bujilerin üstünde böyle yazar dedi. bende pek inanmadım ve bi sorim dedim.
    adam seni iyi keklemiş piyasadaki NGK'lar her ne kadar orijinal olmasada üzerinde NGK yazar.

  12. #12
    umtglsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Çelik SK125-7
    bassturbin verdiğin bilgi için teşekkürler aklımın bi koşesine yazdım bunuda.
    Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!

  13. #13
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı umtglsr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 derece derken tam turun %15 i ise fazla sıkı olmaz ve anahtar acar heralde bilgi için teşekkürler.

    Tam turun 360 derece olduğunu düşünerek 15 derece olsa gerek
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  14. #14
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    peki cin scooter ına iridyum takan arkadaş varmı ne fark var aralarında söylerseniz sevinirim

  15. #15
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki cin scooter ına iridyum takan arkadaş varmı ne fark var aralarında söylerseniz sevinirim
    iridyum bujinin küçük motosikletlerde hiç bir güç atrışı vs. getirisi olmaz
    yani boşa masraf,paran çoksa takabilirsin.

  16. #16
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    peki bu vtc subap denilen olay nedir ne havası var normaline göre

  17. #17
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu vtc subap denilen olay nedir ne havası var normaline göre
    vtech honda'nın bazı arbalarında var vtec kısaca değişken zamanlamalı subap kontrol sistemi demektir.
    her devire göre subap ayarı verir motorun devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subaplara daha büyük bir kam lobuyla hareket iletir ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkan tanır.
    buda düşük devirde az yakıt, yüksek devirde ise daha fazla yakıt hava karışımı alarak ve egzos gazını daha hızlı atarak yüksek güç elde ettirir.
    umarım anlatabilmişimdir.

  18. #18
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı mctsnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır buji konusu acılmısken bende bi soru sorıim arkadaslar.
    Bu ngk marka bujinin üstünde t.r.v mi yazıo_?
    NGK DPR8E tavsiye edilir...
    112ciyiz

  19. #19
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vtech honda'nın bazı arbalarında var vtec kısaca değişken zamanlamalı subap kontrol sistemi demektir.
    her devire göre subap ayarı verir motorun devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subaplara daha büyük bir kam lobuyla hareket iletir ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkan tanır.
    buda düşük devirde az yakıt, yüksek devirde ise daha fazla yakıt hava karışımı alarak ve egzos gazını daha hızlı atarak yüksek güç elde ettirir.
    umarım anlatabilmişimdir.
    benim motorun piston segman ve subap kapaı değişcekmiş internette parça bakıyorum vtc subap olan kapagımı alıyım yoksa orjinalimi hangisini önerirsiniz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)