Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cup100 lük saplama kırıldı acil yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2010
    selam arkadaşlar.motorumun üst subap kapagındaki 4 saplamadan 1 tanesi sıkarken kırıldı.bu saplamayı nasıl çıkartabilirim.kırılan yer 1 cm yakın dışarda.penseyle denedim ama dönmüyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    parça kaynatıp döndürerek cıkarta bilirsin egzoz saplaamsını öyle cıkarmıstık

  3. #3

    Üyelik
    26 Ocak 2011
    Şehir
    zonguldaklı
    Motosikleti
    mondial 150 ZAT
    istersen kilitli pense sığıyorsa onunla civatayı daha rahat sökebilirsin civatanın dönme şansı çok zor olur

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:26 ----------

    arkadaş oda olmazsa 1 cm çıkntı varsa tanıdıgın kaynakçı varsa kırık parçanın üstüne somun koydurup punta attır .Çok rahat çıkacaktır en kolay bu şekilde olur eğer motorcuya gidersen sana silindir kapağını söktürür vede sana maliyeti artırır kolay gesin

  4. #4

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı serkantemel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istersen kilitli pense sığıyorsa onunla civatayı daha rahat sökebilirsin civatanın dönme şansı çok zor olur

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:26 ----------

    arkadaş oda olmazsa 1 cm çıkntı varsa tanıdıgın kaynakçı varsa kırık parçanın üstüne somun koydurup punta attır .Çok rahat çıkacaktır en kolay bu şekilde olur eğer motorcuya gidersen sana silindir kapağını söktürür vede sana maliyeti artırır kolay gesin
    ne yap et o saplamayı çıkartmaya bak. Yoksa sökeceksin. Bence sanayide iyi bir tornacıya götür. Splama çıkarmada sıkıntı olduğunda bu tip işleri motor sökülmeden halledebiliyorlar. En fazla 15 dakikasını alır. Sanırım matkapla saplama başını delecek. Kılavuz atıp ( saplamanın içine) civata ile çekecek.

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne yap et o saplamayı çıkartmaya bak. Yoksa sökeceksin. Bence sanayide iyi bir tornacıya götür. Splama çıkarmada sıkıntı olduğunda bu tip işleri motor sökülmeden halledebiliyorlar. En fazla 15 dakikasını alır. Sanırım matkapla saplama başını delecek. Kılavuz atıp ( saplamanın içine) civata ile çekecek.
    En basit yol budur. ters dişli klavuz atılacak ki saplamayı sökerken kendisi sıkışmaya devam etsin. Birde yeni saplamyı takarken tork anahtaır kullan bu tip malzemelerde mutlaka tork anahtarı kullanılması gerekir.

  6. #6

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En basit yol budur. ters dişli klavuz atılacak ki saplamayı sökerken kendisi sıkışmaya devam etsin. Birde yeni saplamyı takarken tork anahtaır kullan bu tip malzemelerde mutlaka tork anahtarı kullanılması gerekir.
    Faretmez düz de atabilir. Sonuçta attığı civatadan önce bir somunla kontra yapar çeker.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:31 ----------

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En basit yol budur. ters dişli klavuz atılacak ki saplamayı sökerken kendisi sıkışmaya devam etsin. Birde yeni saplamyı takarken tork anahtaır kullan bu tip malzemelerde mutlaka tork anahtarı kullanılması gerekir.
    Faretmez düz de atabilir. Sonuçta attığı civatadan önce bir somunla kontra yapar çeker. Ama tabii ki en kolayı ters diştir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)