Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

125 mt sente ayarı vs. yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    orhangitmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150mr vulture
    28000 kmde olan mondial 125 mt scooter atık yol yorgunu olsa gerek her yerinde yağ kaçakları çalışırken acayip sesler. garajda böyle yatacagına söküp arızalarını giderip tertemiz yapayım dedim ve giriştim işe.

    - motoru komle sasi üzerinden ayırarak askıya aldım. (daha rahat çalışabilmek için)

    - yağ kaçaklarının manyato kısmı krank keçesi, silindir alt contası ve yağ seviye çubugundan (contası olmadığı için) olduğunu tespit ettim.

    - silindire hatta pistona kadar söktüm. silindir yüzeyi gayet iyi çok asırı asınmalar yok. eksantirik mil bilyaları hafif boşruklu değişmeli.

    - yarın gerekli parçaları temin ettikten sonra toplamaya başlıycam fakat eksantrik zincirin takarken sente ayarı olayını nasıl ayarlamam gerek. esantrik üst dişlisi üzerinde birbirine paralel iki çizgi var bu birşey ifade edermi ederse neye göre? nelere dikkat etmeliyim

    - bilgisi tecrübesi ve ustalığı olan herkesten fikirlerini bekliyorum. faydalı olacak her türlü teknik bilgiye ihtiyacım var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000

  3. #3
    orhangitmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150mr vulture
    link için tskler. baska cvp verecek yokmu

  4. #4
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Dostum keşke anlasakta bu tür işlerden yardımcı olsak
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    yağ pompasına bak sorun kesinlikle orada.. sonrada karbüratörü temizle kayış buji değiş yağı değiş bin mis gibi olur motor..28.000 fazlada birşey değil sorun silindirlerde pistonlarda olacağını falan zannetmiyorum.

  6. #6
    orhangitmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150mr vulture
    debriyajdaki varyatör içindeki lastik takozların içini kurşunla doldurmak gibi bi söylentiler var acaba faydalımı????

  7. #7

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı orhangitmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    28000 kmde olan mondial 125 mt scooter atık yol yorgunu olsa gerek her yerinde yağ kaçakları çalışırken acayip sesler. garajda böyle yatacagına söküp arızalarını giderip tertemiz yapayım dedim ve giriştim işe.

    - motoru komle sasi üzerinden ayırarak askıya aldım. (daha rahat çalışabilmek için)

    - yağ kaçaklarının manyato kısmı krank keçesi, silindir alt contası ve yağ seviye çubugundan (contası olmadığı için) olduğunu tespit ettim.

    - silindire hatta pistona kadar söktüm. silindir yüzeyi gayet iyi çok asırı asınmalar yok. eksantirik mil bilyaları hafif boşruklu değişmeli.

    - yarın gerekli parçaları temin ettikten sonra toplamaya başlıycam fakat eksantrik zincirin takarken sente ayarı olayını nasıl ayarlamam gerek. esantrik üst dişlisi üzerinde birbirine paralel iki çizgi var bu birşey ifade edermi ederse neye göre? nelere dikkat etmeliyim

    - bilgisi tecrübesi ve ustalığı olan herkesten fikirlerini bekliyorum. faydalı olacak her türlü teknik bilgiye ihtiyacım var.

    Eksantrik milini takarken 3 tane dişli üstünde delik göreceksin. Motorun statör tarafındaki plastik kapağı tak. Delikten T ayarına getir. dişlideki birbirine paralel iki deliği külbütöre paralel hale getir. 3. delik silindir eksenie paralel olacaktır yani en üstte. hizalamayı bitirince külbütörü sık ( yani silindir saplamalarının civatalarını tak sık) hiç eksantrik dişlisini oynatmamaya bak. Civataları sıkınca hemen zincir gergisini tak sık ve gergiyi boşalt.Silindir yanındaki 2 adet 5 alyanlık civatalarıda sık. tüm hepsi bitince statör tarafından krankı çevir T harfine geldiğinde yeniden senteyi kontrol et. Unutma 720 derecede bir senteye gelir sakın bir tur çevirip senteye gelmedi diye düşünme ))))) Sübap yarlarını kontrol edip külbütör kapağının contalarını kontrol ederek kapata bilirsin. Bunları yaparken bujini söküp yaparsan rahat çalışırsın. külbütör kapağının oringini değiştir. çünkü bunların hepsinde ölüyor. eğer bulamazsan sıvı contayı dügünce sür 5 dakika bekle öyle tak. Hadi geçmiş olsun....

  8. #8
    orhangitmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150mr vulture
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrik milini takarken 3 tane dişli üstünde delik göreceksin. Motorun statör tarafındaki plastik kapağı tak. Delikten T ayarına getir. dişlideki birbirine paralel iki deliği külbütöre paralel hale getir. 3. delik silindir eksenie paralel olacaktır yani en üstte. hizalamayı bitirince külbütörü sık ( yani silindir saplamalarının civatalarını tak sık) hiç eksantrik dişlisini oynatmamaya bak. Civataları sıkınca hemen zincir gergisini tak sık ve gergiyi boşalt.Silindir yanındaki 2 adet 5 alyanlık civatalarıda sık. tüm hepsi bitince statör tarafından krankı çevir T harfine geldiğinde yeniden senteyi kontrol et. Unutma 720 derecede bir senteye gelir sakın bir tur çevirip senteye gelmedi diye düşünme ))))) Sübap yarlarını kontrol edip külbütör kapağının contalarını kontrol ederek kapata bilirsin. Bunları yaparken bujini söküp yaparsan rahat çalışırsın. külbütör kapağının oringini değiştir. çünkü bunların hepsinde ölüyor. eğer bulamazsan sıvı contayı dügünce sür 5 dakika bekle öyle tak. Hadi geçmiş olsun....
    eyvallah anlatımın harika.... şimdi kendime güven geldi. komple conta takımı alıp söktüğüm tüm contaları yeniliycem. birde subab ayarı değerleri kaç olmalı????

  9. #9

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı orhangitmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah anlatımın harika.... şimdi kendime güven geldi. komple conta takımı alıp söktüğüm tüm contaları yeniliycem. birde subab ayarı değerleri kaç olmalı????
    0.08 ile 0.12 mm lik bir açıklık aralığı var servis dökümanında


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)