ilk çalıştırma ve rolanti sorun...
-
Merhaba 1500 km olan mondial'in pek tanınmayan yeni modeli 150mr sabahları ilk çalıştırmalarda sıkıntı çıkartmakta. çalışmasına kolay çalışıyor fakat rölantide durmuyor.
3 kademeli bir jikle tertibatı var. en üstte ilk çalıştırma daha sonra ortaya alıyorum fakat bir türlü rolantide durmuyor. gaz istiyor.
gaz vererek ısındıktan sonrada jikleyi kapatıyorum bu kez rolantide duruyor ama ani gaz vermede stop ediyor.
katalok degerlerine göre rolanti devri 1400 d/d bu biraz yüksek degilmi? Servis bunu 800 d/d oarak ayarladı bu kez dahada zorlaştı çalışması ben 1000 d/d olarak ayarladım.
bilgisi ve tecrübesi olanların yardımlarını bekliyorum.......
Reklamlar
-
1300 devir iyidir... rolantide ...
-
KRAL1146 adlı üyeden alıntı
1300 devir iyidir... rolantide ...
1300-1400 iyidir kardeş zaten kitapçıkda da öğle yazar servise bakma düşük olursada rolantide durmaz zaten motor hemen stop eder
-
Evet arkadaşların dediği gibi 1400 civarı olması gerekiyo . Her servis kendi kafasına göre bişeyler yapıyo sanki mühendisleri yazmayı bilmiyo 700-1000 diye
Tekerin düz bassın
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
tek silindirli motorların rölantisi biraz daha yüksek olmalı. 4 silindirli otomobil motoru için 900 rpm uygun olabilir ancak unutmayınki 4 silindirli bir motor her yarım turda bir ateşleme yapaken tek silindirli bir motor iki turda bir ateşleme yapar bu nedenle sürtünme ve momentum kayıplarını telafi etmek için biraz daha yüksek olmalı rölanti.
Isındıktan sonra gaz verince motor stop ediyorsa şu sorunlar olabilir:
Hava filtresi tıkanmış kirli olabilir motora yeterince hava gelmiyodur.
Karbüratördeki benzin ayar vidası normalden açıktır motor gaz verince boğuluyodur.
yada tam tersi benzin ayar vidası kapalıdır gazı çekince hava fazla geliyodur.
egzostunda kurum birkmesi varsa ve duman siyah çıkıyorsa hava az geliyodur.
-
ilk önce buji ve kablosunu kontrol et daha sonra karbürötör temizliği yap yine düzelmezse
benzin aldığın benzinciyi değiştir sırasıyla.
-
yucika adlı üyeden alıntı
tek silindirli motorların rölantisi biraz daha yüksek olmalı. 4 silindirli otomobil motoru için 900 rpm uygun olabilir ancak unutmayınki 4 silindirli bir motor her yarım turda bir ateşleme yapaken tek silindirli bir motor iki turda bir ateşleme yapar bu nedenle sürtünme ve momentum kayıplarını telafi etmek için biraz daha yüksek olmalı rölanti.
Isındıktan sonra gaz verince motor stop ediyorsa şu sorunlar olabilir:
Hava filtresi tıkanmış kirli olabilir motora yeterince hava gelmiyodur.
Karbüratördeki benzin ayar vidası normalden açıktır motor gaz verince boğuluyodur.
yada tam tersi benzin ayar vidası kapalıdır gazı çekince hava fazla geliyodur.
egzostunda kurum birkmesi varsa ve duman siyah çıkıyorsa hava az geliyodur.
teşekkürler değerli bilgiler için....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)