Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

dizel motosiklet projesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    arkadaşlar bir kaç yıl önce üzerinde uğraştığım dizel motosiklet yapma hevesim yeniden canlandı . bu motosikleti yapmak istiyorum ,fakat yaptığım bu makinaya ruhsat ve plaka çıkarabilirmiyim . elimde 86 model trafikten çekilip hurdaya ayrılmış bir java 250 şasesi mevcut . bununla bir prototip yapıp ruhsat alabileceğim bir şase temin etmek istiyorum ama önceden dizel motosiklet olarak plaka ve ruhsat çıkarabilirmiyim ? . bu konuda ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlar varsa konu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    apocahpto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    açıkcası benim bu konu hakkında pek bir bilgim yok fakat zamanında imkansız oldugunu duymuştum. ve birsürü sebepde göstermişlerdi.

  3. #3
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    senın bır dizel motosıklet projen var takıldığın husus bu kağıt parçalarımı eğer gercekten hevesın canlansa idi dizel motor yapma hevesın kağıtların önüne gecerdı ayrıca bu dizel motorunu tamamıyla her parcasına kadar kendın üretmeyımı planlıyorsun yanlış anlamış değilim değilmi

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    tüm araclarda dizel-benzinli motor degişimine artık izin verilmiyor.

  5. #5
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Bence işin resmi prosedür tarafını bir yana koyup,amacını gerçekleştirmelisin.
    Benim naçizhane görüşüme sorarsan şaseyi, jawa yerine,rus planet şasesi kullansan daha sağlam olur.
    birde merak ettiğim motor olarak hangi motoru kullanacaksın?
    BAŞARILAR DİLERİM
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  6. #6
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    bir makine muhendisi lazım. yaptığın motoru projelendirecek. sonra bunu tseden onay alıyorsun. sonra emniyete gidiyorsun ruhsat alıyorsun

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Herşey iyi güzel ama o kadar küçük hacimde dizel motoru nerden bulacaksın? Bence birtane kia picanto dizel motoru al.1100 cc. Turbolu

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Deneme amaçlı içten takma balıkçı dizel motoru takabilirsin.



    Şanzıman ve yer problemi çözülürse olmıyacak birşey değil.
    http://www.teknetrmarket.com/solax-c...anzimanli.html
    http://www.ereyon.com.tr/urun/solax-...rym186fae.aspx

  9. #9
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Neden diesel motosiklet üretilmiyor araştırdın mı peki?

  10. #10
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden diesel motosiklet üretilmiyor araştırdın mı peki?
    Kayhancim sahi neden üretilmiyor
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  11. #11
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Benzinli motor çok basit, maliyeti düşük. Bakımları kolay. Bence sebep maliyeti düşürmek. Yurtdışında araba da ucuz benzin de. Motosikleti ekonomi için değil keyif için kullanıyorlar. Ne kadar basitlik o kadar dertsizlik ve o kadar düşük ilk yatırım maliyeti. Motora sığacak kadar ufak dieselden adam gibi güç alabilmek için bi de turbolu olması lazım. Hal böyle olunca da üretilmiyor.

    Ben böyle yorumluyorum.

  12. #12
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinli motor çok basit, maliyeti düşük. Bakımları kolay. Bence sebep maliyeti düşürmek. Yurtdışında araba da ucuz benzin de. Motosikleti ekonomi için değil keyif için kullanıyorlar. Ne kadar basitlik o kadar dertsizlik ve o kadar düşük ilk yatırım maliyeti. Motora sığacak kadar ufak dieselden adam gibi güç alabilmek için bi de turbolu olması lazım. Hal böyle olunca da üretilmiyor.

    Ben böyle yorumluyorum.
    en gerçekçi sebepte bu olsa gerek zaten .
    Fikirlere Kurşun İşlemez .

  13. #13

    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    motor üretebilecek kadar teknik bilgiye ve tecrübeye sahip olsaydınız bu soruyu sorma gereksinimi duymazdınız.

  14. #14
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı jack hammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor üretebilecek kadar teknik bilgiye ve tecrübeye sahip olsaydınız bu soruyu sorma gereksinimi duymazdınız.
    vazgectim yorum yapmaktan
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  15. #15
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Motor üretecem dememiş ki motosiklet üreteceğini söylemiş. Destek olmak lazım bence güzel bi proje

  16. #16
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir kaç yıl önce üzerinde uğraştığım dizel motosiklet yapma hevesim yeniden canlandı . bu motosikleti yapmak istiyorum ,fakat yaptığım bu makinaya ruhsat ve plaka çıkarabilirmiyim . elimde 86 model trafikten çekilip hurdaya ayrılmış bir java 250 şasesi mevcut . bununla bir prototip yapıp ruhsat alabileceğim bir şase temin etmek istiyorum ama önceden dizel motosiklet olarak plaka ve ruhsat çıkarabilirmiyim ? . bu konuda ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlar varsa konu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorum
    Merhabalar...
    Projeniz imkansız değil. Ama oldukça zahmetlidir...
    İlk olarak ruhsat çıkartmak oldukça zahmetlidir. Proje çizdirmeli ve faturalı bir motor bulmalısınız.
    Diğer taraftan, motosiklet motorlarının motor ve vites kutusu akupledir. Sizin diesel motoru bulmanız imkansız. Mevcut diesel motorun üst yapısını (krang dahil) bir motor alt yapısına adapte etmelisiniz. Buda yakıt pompasına hareket veren kam milinin sorun çıkartmasına neden olacaktır. Zira o parçayı motora adapte edemeyeceksiniz.
    Ayrıca, motoru ve vites kutusunu buldunuz diyelim. (birbirinden ayrı bulmalısınız) Piyasadaki mevcut Su pompası motopomp gibi diesel motorlar maksimum 3500 devirlidir. Siz 1000-3500 arasında hassas ayarlı bir yakıt sistemi olan motor bulmalısınız. Ayrıca maksimum 3500 devir hız için yetmeyecektir. Verim alamayacaksınız
    Bence vazgeçmeli, LPG sistemini düşünmelisiniz.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  17. #17

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    kullanacağım motor changfa marka çin yapımı olan bir motordur. bu motoru çapa makinalarında ve su motorlarında gayet başarılı bir şekilde kullanmaktayım. kaldıki bir çok küçük zırai el aletleri üreten bir çok üretici firma da bu motorları rahatlıkla tercih ediyorlar. vites siteminide (galiba ben vitesli olan şeyleri sevmiyorum arabam bile otomatik vitestir.) scuter sistemlerinde kullanılan varyatör prensibi ni kullanmayı düşünüyorum. dizel motosiklet olarak seri üretim yapan hindistanlı bir firma var adıda ROYAL ENFİELD ve gayette başarılı modeller yapmışlar. bunun yanıda avrupalı bir üretici daha olucak adını şimdi hatırlayamadım .ama tasarımlarını netten incelemiştim 2 biyel kollu bir piston kullanıyolar. 100 km de 2 lt mazot harcamak sizce nasıl olur yani km de 65 kuruş yakacaksınız . hadi bazı yanlış hesap yaptık 100 kuruş yaksın . sizce hoş olmazmı . eğer kağıt üzerinde bana astarı yüzünü geçmeyecekse ben bu motosikleti yapmaya kesinlikle kararlıyım arkadaşlar . eğer ruhsat alamayacaksam boşuna zaman kaybetmek istemiyorum . çünkü haybeye zaman geçirebilmek gibi bir lüks ümüz yok . yaptığım işin bir sonucunu kullanabilmeliyim..

  18. #18
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 km de 2 lt mazot harcamak sizce nasıl olur yani km de 65 kuruş yakacaksınız . hadi bazı yanlış hesap yaptık 100 kuruş yaksın . sizce hoş olmazmı .
    Hiç hoş olmaz, km de 100 kuruş yakacak kadar zengin olsam ferrari tercih ederim, daha tasarruflu olur 6,5 ve 10 kuruş demek istediniz sanırım.

    100 kuruş = 1TL

  19. #19

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    şu liradaki sıfırlardan bir türlü kurtulamadım gitti yavv.evet 6.5 yada 10 kuruş doğrusudur...

  20. #20

    Üyelik
    11 Aralık 2009
    Şehir
    ıst
    Motosikleti
    jawa 650 style. caracal 200 birde çin cayna scoote
    cocuk bı soru sordu yerden yere vurdunuz adam soruyor sadece bılgısı olan warmı dıye bende woswosun ustunu acmayı ruhsata ısletebılırmıyım dıye sormustum adam sen ustunu kes hallederız demıstı.sonra bı yere daha sordum adam hayır ısletemezsın dedı.bılen warsa yardım etsın bence muhalefet degıl


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)