Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

dizel motosiklet projesi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senın bır dizel motosıklet projen var takıldığın husus bu kağıt parçalarımı eğer gercekten hevesın canlansa idi dizel motor yapma hevesın kağıtların önüne gecerdı ayrıca bu dizel motorunu tamamıyla her parcasına kadar kendın üretmeyımı planlıyorsun yanlış anlamış değilim değilmi
    her parçası tamamen benim imalatım değil . yani toplama olacak. bir nevii pc gibi . aktarım konusunda hiç takılmıyorum motora şaseye akuple sorunum da yok tek bilmem gerken nokta bu motora atladığım zaman beni yasal yönden istediğim her yere sorunsuz götürmesi . bakın yasal yönden diyorum. yürüyen aksam yada mekanik sorunları bana ait zaten...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her parçası tamamen benim imalatım değil . yani toplama olacak. bir nevii pc gibi . aktarım konusunda hiç takılmıyorum motora şaseye akuple sorunum da yok tek bilmem gerken nokta bu motora atladığım zaman beni yasal yönden istediğim her yere sorunsuz götürmesi . bakın yasal yönden diyorum. yürüyen aksam yada mekanik sorunları bana ait zaten...
    olmaz
    tescili mümkün degil.
    proje çizdirsen dahi olmaz benzinli-dizel,dizel benzinli tadilatı mümkün degil artık..

  3. #23

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    napalım nasip değilmiş. konu ile ilgili görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkür ederim

  4. #24
    woxow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Shadow Custom
    Seri üretim dizel motosikletler mevcut, bir kaç markanın var. Kawasaki en bilinen örnek. Ama genelde sadece ordu için üretiliyorlar.
    Bence yasalar engel olmamalı sana, biyerlerden başlamak gerek.Yapacağını yap, benzinli motorda bi kenarda dursun muayeneye giderken onu monte et. Şimdiye kadar hiç bi polis bana şase yada motor numarası sormadı. Sadece ehliyet ve diğer evraklara bakıyolar.





    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------

    Bunun için eğer imkanın varsa, Kıçtan takma dizel tekne motorunu deneyebilirsin, hem ufak hacimli, hem devirli ve beygir güçleride iyi. İşini kolaylaştıracağını düşünüyorum. Belki pahalı gelir ama böyle bişeye kalkıştığına göre belli bi bütçe ayırmış olmalısın, güzel bir uğraş olur ve teknik bilginde olmalı. Aktarma olayını falan halletmen gerekecek. Ama azimliysen başarırsın eminim. Böyle bişeyle uğraşmayı bende çok isterdim, hem babamda emekli asker branşı makina ve bu konuda çok iyi. Ama bütçem yok işte, imkansızlıklar.

  5. #25
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    son bir kaç haftadır aklımda olanları sen mesaja dokmuşsun. benım motorum 200 cc silindir çapı falan belli. hondanın ve güç üniteleri var dizel bir cok çakma muadili de var farklı markalarda. benim dort zamanlı motorum oldugundan senden avantajlıyım. ama velakin parçaların hatırı sayılır maliyetleri var. onun için yakın zamanda gerçekleştiremiyorum.lpg ile devam edeceğiz projelere.
    sen senın motora uygun bir güç ünitesi mutlaka bulursun şasede sağlamdır onların. hatta gy6 kodlu motorlar gibi ctv şanzıman yaparsan cok daha kullanışlı olur motorun. şimdiden başarılar diliyıorum. gelişmelerden haberdar et.

  6. #26

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    motor sıkıntım yok . ister çıkışı, konik yada düz kamalı mil olarak alabiliyorum. motor hacimleri , 270cc, 360cc,416cc aralıklarında mevcut 416 cclik olanı 10 hp ve tork u da iyi 20 nm. fakat relantiye yakın devirlerde balansör olmasına rağmen çok sarsıntılı şalışıyor. 360 cc lik olanı 7.5 hp bu daha uygun gibime geliyor sarsıntısı az ama tork u da biraz düşük 16 nm galiba yanlış hatırlamıyorsam. 4 yıl kadar önce biraz uğraşmıştım fakat iş yerini taşıma işi çıktı aniden. bende askıya almak zorunda kalmıştım . geçen çatıyı düzelteyim derken şase önüme çıkınca yeniden başlayayım dedim . ama bir işi yapınca onu kullanabilmeliyim. ruhsat çıkartamazsam hiç uğraşmak istemiyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:48 ----------

    Alıntı woxow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seri üretim dizel motosikletler mevcut, bir kaç markanın var. Kawasaki en bilinen örnek. Ama genelde sadece ordu için üretiliyorlar.
    Bence yasalar engel olmamalı sana, biyerlerden başlamak gerek.Yapacağını yap, benzinli motorda bi kenarda dursun muayeneye giderken onu monte et. Şimdiye kadar hiç bi polis bana şase yada motor numarası sormadı. Sadece ehliyet ve diğer evraklara bakıyolar.





    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------

    Bunun için eğer imkanın varsa, Kıçtan takma dizel tekne motorunu deneyebilirsin, hem ufak hacimli, hem devirli ve beygir güçleride iyi. İşini kolaylaştıracağını düşünüyorum. Belki pahalı gelir ama böyle bişeye kalkıştığına göre belli bi bütçe ayırmış olmalısın, güzel bir uğraş olur ve teknik bilginde olmalı. Aktarma olayını falan halletmen gerekecek. Ama azimliysen başarırsın eminim. Böyle bişeyle uğraşmayı bende çok isterdim, hem babamda emekli asker branşı makina ve bu konuda çok iyi. Ama bütçem yok işte, imkansızlıklar.
    önerin için teşekkür ederim ama yasal olanı tercih ediyorum . sonradan adımız change vasıta işi yapıyor diye çıkar . bide bunu temizlemek için uğraşır dururum . geçmişte yakın örneklrim var çünkü ..

  7. #27
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sıkıntım yok . ister çıkışı, konik yada düz kamalı mil olarak alabiliyorum. motor hacimleri , 270cc, 360cc,416cc aralıklarında mevcut 416 cclik olanı 10 hp ve tork u da iyi 20 nm. fakat relantiye yakın devirlerde balansör olmasına rağmen çok sarsıntılı şalışıyor. 360 cc lik olanı 7.5 hp bu daha uygun gibime geliyor sarsıntısı az ama tork u da biraz düşük 16 nm galiba yanlış hatırlamıyorsam. 4 yıl kadar önce biraz uğraşmıştım fakat iş yerini taşıma işi çıktı aniden. bende askıya almak zorunda kalmıştım . geçen çatıyı düzelteyim derken şase önüme çıkınca yeniden başlayayım dedim . ama bir işi yapınca onu kullanabilmeliyim. ruhsat çıkartamazsam hiç uğraşmak istemiyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:48 ----------

    önerin için teşekkür ederim ama yasal olanı tercih ediyorum . sonradan adımız change vasıta işi yapıyor diye çıkar . bide bunu temizlemek için uğraşır dururum . geçmişte yakın örneklrim var çünkü ..
    sakın yasadışı motor değişikliği yapma zaten. Eğer illa yapacaksan önce motoru trafikten sildir hurdaya ayır daha sonra yapıp trafik dışında arazide hobi amaçlı kullanabilirsin. Trafiğe çıkıp yakalanırsan hem hapis hemde ciddi para cezalarıyla karşı karşıya kalırsın.

  8. #28

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 GV 250
    teknikhoca'nın dediği gibi, daha basitleştirirsek, dizel motorlar iki tekerleğe yerleştirilmekte inanılmaz zordur. seri üretim dizel motorsiklet bildiğim kadarıyla sadece bmw tarafından geçtiğimiz sene hayata geçirildi.



    fotoğraftan da inceleneceği üzere, muhtemelen yıllarca yapılan uğraşı sonucu bile, böyle abudik gubudik bir aerodinamic ortaya çıkmış.

    ben teknikhocanın önerisine katılıyorum ve başka enerji kaynaklarına yönelmeni tavsiye ediyorum. LPG bunların başında geliyor elbette.

    iyi çalışmalar.
    it's a long way to the top...

  9. #29

    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    PCX
    Ruhsat çıkarmak gibi bir şansınız kesinlikle yok. 10-15 sene öncesine kadar araç üzerinde projeli tadilat mümkündü ve bu şekilde kamyonlar otobüse, otomobiller kamyonete dönüştürülebiliyordu veya bir arkadaşın sorduğu gibi araçların üstü açılabiliyordu. Ancak artık bu mümkün değil. Bir araç ne şekilde ve hangi amaçla üretilmişse o şekilde ömrünü tamamlamak durumunda. Başka yolu yok.

    Bu arada dizel motor ve CVT şanzıman ikilisi bence pek olası değil. Çünkü CVT sistemi düzgün hızlar için yüksek devir sayısına ihtiyaç duyar. 80 - 100 km/h için kesin olmasada 9000 rpm gibi mesela.

  10. #30

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    cvt için( diğer adı ile variatör) bilinmesi gereken hangi devirde kayışı gerebilmek için ne kadarlık bir merkez kaç kuvvtine ihtiyaç vardır. önümüzde örnek olarak scuter motosikletler var bu makinaların motorları yaklaşık 2500 dev/dk da ağırlıklar açılmaya başlıyor . fakat arkadaki yaylı balata sistemi 3000 dv/dk da açılmaya başlıyor . scuterde kayışın sürekli dönmesini istiyorlar nedeni ise ağırlıkların olduğu bölümdeki pervanenin varyatör bülümünü soğutması için düşünülmüş olması. elimdeki motorun maksimum 3600 dv dakika çalışma aralığı var hadi biraz zorlasak 4000 döner. relanti deviri 600 dv /dk . eğer ben 800 dv /dk da açılmaya başlayan bir ağırlık düzeneği tasarlarsam ( bu çok zor bir şey değil makaraların ağırlığını arttırmak yetiyor.)ve motor 3600 devirde dönerken arka tekerleği saatte maksimum 130 km saat dönecek kadar bir zincir dişli düzeneği yaparsam oluyor. ama bu motoru yapıpta trafiğe çıkarsam doğru bir iş yapmamış olmuyorum.( kanunen) bu durum da beni sıkıntıya sokuyor..

  11. #31
    woxow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Shadow Custom
    Bu ülkede herhangibir kişisel tadilat mühendis onaylı dahi olsa kanunen mümkün değil malesef, diğer ülkelerde yapılanlara aval aval bakmakla yetiniyoruz, kendimizide geliştiremeyip elimiz kolumuz bağlı kalıyoruz. O yüzden bazı kanunlara fazla takmamak lazım. Aksi halde hiç kimse hiç bişi yapamaz bu ülkede. Tabiki bu baştan sağma bi iş yapın, insan hayatını yada trafiği tehlikeye atın demek değil, mühendislik firmasındanda kendi gönül rahatınız için onaylatın. Muayene istasyonu dışında kontrol edilmeniz loto çıkma ihtimalinden daha düşük. Mesela köylerdeki su motorundan yapılma traktörlerde yasal değil. Bir ihtiyaç ama herkezin traktör alacak parası yok, çok pahalılar. Yanlış yapılanlarda var. Ama far, stop lambası, kornası ve sinyalleriyle doğru düzgün yapılanlarıda var. Benim demek istediğim buydu.

  12. #32

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    Alıntı woxow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ülkede herhangibir kişisel tadilat mühendis onaylı dahi olsa kanunen mümkün değil malesef, diğer ülkelerde yapılanlara aval aval bakmakla yetiniyoruz, kendimizide geliştiremeyip elimiz kolumuz bağlı kalıyoruz. O yüzden bazı kanunlara fazla takmamak lazım. Aksi halde hiç kimse hiç bişi yapamaz bu ülkede. Tabiki bu baştan sağma bi iş yapın, insan hayatını yada trafiği tehlikeye atın demek değil, mühendislik firmasındanda kendi gönül rahatınız için onaylatın. Muayene istasyonu dışında kontrol edilmeniz loto çıkma ihtimalinden daha düşük. Mesela köylerdeki su motorundan yapılma traktörlerde yasal değil. Bir ihtiyaç ama herkezin traktör alacak parası yok, çok pahalılar. Yanlış yapılanlarda var. Ama far, stop lambası, kornası ve sinyalleriyle doğru düzgün yapılanlarıda var. Benim demek istediğim buydu.
    ben işte senin o köylerde kullanılan su motoru bozması makinaların tamiratını yapmaktayım . yabana atmayın gayet güçlü ve iş yapan makinalardır.hatta güvenlik önlemlerini ihmal etseniz bayaa tehlikeli olabiliyorlarda. mühendis değilim ama onların bilgilerine yakın bilgilerim var . motosiklet ile gezmeyi seviyorum. eşim de seviyor. yani hafta sonları şöyle cıkıp 200 300 km ler yapmayı ve bunuda gayet tatminkar bir fiyata yapmak hoş olmazmı . ama tutupta bir trafik çevirmesinde adam bu ne diye sorarsa tutupta motor ,şaseyi kontrol etmeye kalsa ki bunada yetkisi var. o zaman ne cevap vereyim. bu çevirmelerde hiç şansım yoktur. arabamın muaynesinin bittiği gece kontrolde ceza yedim . sigorta 2 gün geçmiş yalvar yakar adamı zor ikna ettim. ve asla polisle yüz güz olmayı hiç sevmiyorum . çünkü sanaciyiz ya istekleri hiç bitmiyor....

  13. #33

    Üyelik
    23 Kasım 2010
    Şehir
    KAHRAMANMARAS
    Motosikleti
    HYOSUNG Gt650 YENİ TARZIM :D
    neden dizel yapmayı dusunuyorsun kı.sagolunsun hukumet dizelle benzin arasındakı farkı kapattı.bir anlamı kalmadı.yakında lpg ıle benzın arasındakı fark da kapanır boyle ayrımlara gerek kalmaz saygılar

  14. #34

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    dizel yapmamı nedeni şu . her zaman kesinlikle dizel yakıtın fiyatı düşüktür. siz bakmayın benzinliklerde fiyatın yüksek olduğuna .esas tüketim ucuz mazotta . çünkü kamyonlar ,otobüsler,ağır iş makinaları, traktörler bu makinaları çoğu ucuz dizel yakıtı kullanıyorlar. hatta ben bile şu an aracıma bu yakıtı koyuyorum (fıat scudo 1.9 td) yaklaşık olarak 30 bin km dir kullanıyorum . ne pompa açtırdım ne enjektör değiştirdim. sadece mazot filitresini kesinlikle orjinal alıyorum. ve tıkanmaya başladığı zaman değiştiriyorum. ortalama 50 bin km gidiyor (mazot filitresi) dizel motorun benzinliye göre en büyük avantajı tork değerinin yüksek olmasıdır. eski nesil dizel motorlarla yeni nesil dizel motorlar arasında çok fark var yeni nesiller daha sarsıntısız ve daha güçlü ler bunu yakıt enjeksiyonu ve turbo beslemeyle yapmaya başladılar . tok u yüksek bir makina kolay devir kaybetmez ve grm /kw/saat değerlerinde daha az özgül yakıt tüketimine sahiptirler. aynı hacimdeki bir benzinli motor ile dizel motor arasınada % 40 cıvarında daha az yakıt tüketimi ve buna ek olarak daha yüksek tork gücü elde edebilirsiniz. artık günümüzdeki araçlarda kütleyi asıl hareket ettirmede tork gücünün daha etkili olduğu tesbit edilmiştir. haa şuda var dizel biraz masraflı napalım onada katlanıyoruz....

  15. #35

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6...eature=related İşte jawa.Her zaman destekleyeceğim bir konu.Mevcut turbolar veya modern yakıt pompaları yalnızca araçlar için üretildiğinden dizel motorsiklet üretimi düşünenlere ucube gibi görünüyor.

  16. #36

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6...eature=related İşte jawa.Her zaman destekleyeceğim bir konu.Mevcut turbolar veya modern yakıt pompaları yalnızca araçlar için üretildiğinden dizel motorsiklet üretimi düşünenlere ucube gibi görünüyor.
    dizel motosiklet fikrinin ucube olduğunu düşünmüyorum. fakat kanuninin resimlerini yayınladığı abuk sabuk pancar motorundan mamül motor tam anlamıyla bir ucube değil midir?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)