Kanuni Hussar Boğulma Sorunu
-
2006 model 2009 cıkışlı hussarım var. 2300 km civarında ,
Motorum son 6 aydır ilk calıştırmada boğuluyor, çalıştırıp hemen gaz vermeye
calışınca boğulup stop ediyor.Oldu da calıştırdıysam yola cıktıysam tam gaz
verdiğimde yeniden aynı şeyi yapıyor.Benzindendir diye düşündüm benzini
bitirip fulledim.Hava filtresini kontrol ettim . Yazın ortasında servise
götürmüştüm bu sebeple , karbüratörü ve bujiyi değiştirip yollamışlardı. Ancak
bu problem 3 hafta sonra yeniden başladı. Dersanem okulum falan var diyede
servise götüremedim.
Sizce neden olabilir? sizden çözümler bekliyorum çünkü malumunuz servislere
güven sıfır kanunide..
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
Reklamlar
-
-
aynı sorun benim arkadaşda vardı böyle yapıyordu kara duman atıyordu egzost.karbüratör temizletti,hava filtresi temizletti,benzinde pislik var dediler benzinciyi degiştirdi.sonra düzeldi.
edit : motorda aynı hussar
-
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
2006 model 2009 cıkışlı hussarım var. 2300 km civarında ,
Motorum son 6 aydır ilk calıştırmada boğuluyor, çalıştırıp hemen gaz vermeye
calışınca boğulup stop ediyor.Oldu da calıştırdıysam yola cıktıysam tam gaz
verdiğimde yeniden aynı şeyi yapıyor.Benzindendir diye düşündüm benzini
bitirip fulledim.Hava filtresini kontrol ettim . Yazın ortasında servise
götürmüştüm bu sebeple , karbüratörü ve bujiyi değiştirip yollamışlardı. Ancak
bu problem 3 hafta sonra yeniden başladı. Dersanem okulum falan var diyede
servise götüremedim.
Sizce neden olabilir? sizden çözümler bekliyorum çünkü malumunuz servislere
güven sıfır kanunide..
2005 modeli hussar var bende. şimdiye kadar bir defa karşılaştım aynı problem ile. Çalıştırıyorsun,çalışıyor ve gaz verince boğulup stop ediyor. Karburatoru özenli ve iyi temizledikten sonra sorundan eser kalmadı. Tahminimce motor park halindeyken devamlı benzin alıyor ve sonra da benzin fazlalığından boğuluyor.
Senin yapacağın ya kendin karburatoru sağlam bir şekilde temizleyeceksin veya temizlettireceksin.
-
Bende ne yapacağımı şaşırdım vallahi , bir dahaki bakımda neler yaptırmam gerektiğini öğrenmek istiyorum
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
2006 model 2009 cıkışlı hussarım var. 2300 km civarında ,
Motorum son 6 aydır ilk calıştırmada boğuluyor, çalıştırıp hemen gaz vermeye
calışınca boğulup stop ediyor.Oldu da calıştırdıysam yola cıktıysam tam gaz
verdiğimde yeniden aynı şeyi yapıyor.Benzindendir diye düşündüm benzini
bitirip fulledim.Hava filtresini kontrol ettim . Yazın ortasında servise
götürmüştüm bu sebeple , karbüratörü ve bujiyi değiştirip yollamışlardı. Ancak
bu problem 3 hafta sonra yeniden başladı. Dersanem okulum falan var diyede
servise götüremedim.
Sizce neden olabilir? sizden çözümler bekliyorum çünkü malumunuz servislere
güven sıfır kanunide..
Arkadaşımın hussarında da aynı sorun var. Ben de kullanıyorum motorunu bu yüzden yakından biliyorum sorunu. Daha yaptıramadık ama bi on gün sonra memlekete gittiğimizde baktırcaz. Ustalar karburatorden dediler ama vaktimiz olmadığı için söktürüp baktıramadık. "Motoru ilk çalıştırdıgımızda elcikteki boşluğu alarak durmak zorundayız ne fazla ne az. Az olunca rölanti düşüyo stop ediyo. Motora daha fazla gaz verirsek de boğuluyor. Motor ısınana kadar beklemek gerekiyor. Motorda dipgaz giderken de bu tür bir sorun oluyor motorda boğulma oluyo gibi."
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
Yazın gittiğimde karburatörü değiştirdiler garantiden. 3 hafta her gün boyunca motoru kullandım. 3hafta sonunda motoru yatırdım 1 hafta sorun yeniden başladı ve bu zamana kadar da geçmedi
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Yazın gittiğimde karburatörü değiştirdiler garantiden. 3 hafta her gün boyunca motoru kullandım. 3hafta sonunda motoru yatırdım 1 hafta sorun yeniden başladı ve bu zamana kadar da geçmedi
Arkadaşım da motorla bikaç kez yattı. Karburatorde çatlama vs tarzı bi sorun olmuş olabilir tekrar. Hava-benzin karışımı da orantısız olabilir.
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
Motoru yatırdım derken düşürmek anlamında değil. Bir hafta kullanmadım
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Motoru yatırdım derken düşürmek anlamında değil. Bir hafta kullanmadım
Yanlış anlamışım pardon. O zaman tam bir bilgim yok. Bilen birinden yardım beklicez
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
Bir anlayan yok mu ya?
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
KArbüratör karışımıyla alakalı problemin. Hava ayarının düzensizliğinden kaynaklanıyor, muhtemelen yeterince hava almıyor. Bu karbüratörden veya hava filtresinden kaynaklanır.
Çok küçük bi ihtimallede otomatik jiklen kapanmıyor olabilir.
Senin sorunun motorunla değil servisinle anladığım kadarı ile, bulunduğun ilçe civarlarında ii bir usta araştırırsan problemin ortadan kalkar.
-
Hava ayarı yapmayı denesem düzelebilir mi yani? Servisimi değiştireceğim bu artık kesinleşti
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
my91 adlı üyeden alıntı
Arkadaşımın hussarında da aynı sorun var. Ben de kullanıyorum motorunu bu yüzden yakından biliyorum sorunu. Daha yaptıramadık ama bi on gün sonra memlekete gittiğimizde baktırcaz. Ustalar karburatorden dediler ama vaktimiz olmadığı için söktürüp baktıramadık. "Motoru ilk çalıştırdıgımızda elcikteki boşluğu alarak durmak zorundayız ne fazla ne az. Az olunca rölanti düşüyo stop ediyo. Motora daha fazla gaz verirsek de boğuluyor. Motor ısınana kadar beklemek gerekiyor. Motorda dipgaz giderken de bu tür bir sorun oluyor motorda boğulma oluyo gibi."
my91 bu hussarların hepsi arıza ))) ilk bakılacak yer karbüratör. hepsinde de karbüratör boğulma sesi yaşıyor. bujiye bak karbüratöre bak derken çalışıyor 2 çalıştır 3 çalıştır iyi 4 diyorsun tık kalıyor. büyük ihtimal hava alıyordur. karbüratör fiberinden yada hortumdan olabilir
-
karbüratör temizliği gerekli, temizlet ustana sorun çözülmesse bulunur elbet. (karbüratörü temizleyen usta hava ayarınıda yapar zaten)
-
zontar adlı üyeden alıntı
my91 bu hussarların hepsi arıza
))) ilk bakılacak yer karbüratör. hepsinde de karbüratör boğulma sesi yaşıyor. bujiye bak karbüratöre bak derken çalışıyor 2 çalıştır 3 çalıştır iyi 4 diyorsun tık kalıyor. büyük ihtimal hava alıyordur. karbüratör fiberinden yada hortumdan olabilir
Karbüratör fiberi neresidir varsa fotoğrafını atabilirmisiniz?
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
manifoldda çatlak da varsa olu.r motor çalıştıktan sonra karbüratörden silindire giden hortumda çatlak varsa "pıst pıst" ses çıkardığı anda motor durur. ona bak. ben de oyumu karbüratörden yana kullanıyorum.
-
zontar adlı üyeden alıntı
my91 bu hussarların hepsi arıza
))) ilk bakılacak yer karbüratör. hepsinde de karbüratör boğulma sesi yaşıyor. bujiye bak karbüratöre bak derken çalışıyor 2 çalıştır 3 çalıştır iyi 4 diyorsun tık kalıyor. büyük ihtimal hava alıyordur. karbüratör fiberinden yada hortumdan olabilir
Hocam yeni gördüm. Valla okuduğum kadarıyla hep arıza. Arkadaşla sizin dükkana geldiğimiz motordu işte o. Servise götürdük hep bi halt olmadı yaptık gönderiyolar yine sorun. Gerçi arkadaşta da hata var bikaç kere kaza yaptı da
Finallerden sonra dönünce yine onu da bi bakıma sokcaz uğrarım yanına yine
33 KDC 64
Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009
-
my91 adlı üyeden alıntı
Hocam yeni gördüm. Valla okuduğum kadarıyla hep arıza. Arkadaşla sizin dükkana geldiğimiz motordu işte o. Servise götürdük hep bi halt olmadı yaptık gönderiyolar yine sorun. Gerçi arkadaşta da hata var bikaç kere kaza yaptı da
Finallerden sonra dönünce yine onu da bi bakıma sokcaz uğrarım yanına yine
istediğin zaman gelebilirsin kardeş. arıza önemli değil sen çay içmeye gel yine gel. Finallerde başarılar)))
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Karbüratör fiberi neresidir varsa fotoğrafını atabilirmisiniz?
karbüratör fiberi dediğimiz manifoldun silindir kapağına bağlandığı kısımda bir nevi ara conta gibi duran ama tahmini 7 yada 8 mm kalınlığında siyah bir parça. Fiber diyorum biraz sert ve çabuk kırılıyor. Bu parça kırıldığında ki sık olmasada nadiren görülür motor hava alıyor. Ne randıman ne de düzgün çalışma. Adamı tiksindiriyor yani. Manifoldda çatlak yazmış arkadaşımız doğrudur onunda kontrol edilmesi lazım. anlıyacağın karbüratör kısmını güzelce ayırıp iyi bir muayene etmen şart. Ondan sonra karbüratör üstündeki tas gibi yerin 2 civatasını aç içindeki gaz pistonuna bak. Gaz pisotunu çıkartırken pistonun üstünde montajlı plastik diyafram gibi bir malzeme var. Yırtılıp yırtılmadığını kontrol et yada zedelenme olup olmadığını. Sağlamsa tak bitir. Ama yırtık varsa pistonun tam ölçülerinde ( hatırladığım kadarıyla 24mm lik birde 28 mm lik var onlardan) olanını al montajını yap. Şimdilik bu kadar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)