KTM'de hemen her model hidrolik debriyajlı, sadece çocuk motorlarında tel var. Süper bir sistem, ama orijinali tel debriyaj olan motora hidrolik uygulamak ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum.
KTM'de hemen her model hidrolik debriyajlı, sadece çocuk motorlarında tel var. Süper bir sistem, ama orijinali tel debriyaj olan motora hidrolik uygulamak ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum.
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Şimdiden sipariş etsen çok iyi olur. Ben son yan sanayi teli taktırdıktan sonra internetten sipariş ettim. Yedekte çantada duruyor. Debriyaj teli öyle park halindeyken kopmuyor, sıkışık trafikte hiçbir sorunu olmayan tel bir anda kopuyor. Metal yorgunluğunu bakarak anlayamazsın. 25000 km olduysa her an kopabilir.
km ile gaz tellerini 5 er dolardan uygun geldi almıştım, bir de debriyaj teli yedekleyelim o zaman
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Türkiye'de orjinal yamaha debriyaj teli 90 tl'ye, yan sanayisi de 60 tl'ye satılıyor. Yurtdışından sipariş edersen orjinali 16 euro + posta. O da toplamda 60 tl ye falan geliyor.
Şu forumda ne zaman birileri işe yarar bir tavsiyede bulunsa başka birileri çıkıp illaki muhalefet ediyor. Kardeşim gayet güzel bir ürün bulmuş , en teknik noktalarına kadar detay vermiş zaman harcamış emek harcamış bizlerle paylaşıyor. Hayatında hidrolik debriyajlı makinaya sahip olmamış birileride çıkıp laf ediyor.
İşinize yaramayacağını düşünüyorsanız kullanmayıverirsiniz kimse sizi ayıplamaz .
Hidrolik debriyaj sürüş konforu için mükemmel bir çözümdür .
Özellikle şehiriçinde kullanılan motorlarda debriyaj kullanımı çok fazladır , debriyaj teli zamanla içine giren toz ve pislik yüzünden korozyona uğrar ve sürtünme artar manet sertleşir bu nedenle sürüş kalitesine negatif etki eder sürücünün elini yorabilir.
SERTLEŞEN DEBRİYAJ TELİ YAĞLANMAZ BU SADECE EXTRA TOZ VE PİSLİĞE DAVETİYE ÇIKARIR , TELDEKİ DEFORMASYONUN GİZLENMESİNE ve OLMADIK BİR YERDE SİZİ YOL ORTASINDA BIRAKMASINA NEDEN OLUR.
SERTLEŞEN DEBRİYAJ TELİ YENİSİ İLE DEĞİŞTİRİLİR.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:10 ----------
Hidrolik hortumunu ısınmayacağı bir rotadan geçirebilirseniz gayet iyi olur. Eğer böyle bir rota mümkün değilse uygulamamak daha iyidir.Hidrolik kaynayabilir ve debriyaj çalışmaz duruma gelebilir.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Maalesef öyle oldu. Israrla konuyu ilgili ekipmana doğru ittirme gayretlerime ve insanlara hap şeklinde hiç zahmetsiz bilgi vermeme rağmen konu yine dağıldı. Yabancı forumlardan alıntılar yapıyorum, bizden önce o yoldan geçenlerin fikirlerini paylaşıyorum nafile. Adam ölçmüş, resimleri de var sitede nasıl ölçtüğünün, diyor ki telli debriyaj sisteminde maneti çekerken 8 kg güç harcıyorsun, birkaç ayardan sonra hidrolik sistemde 4 kg harcıyorsun. Demiş ki kavrama noktası çok rahat hissediliyor, çok pürüzsüz bir kullanım sunuyor. Yine demiş ki uzun motosiklet sürüşlerinden sonra sağ elime kramplar giriyor, sol elim hiç olmadığı kadar rahat falan filan.
Sağlık olsun. Paylaşmaya devam . Kimseye bir gücenikliğimiz yok yanlış anlaşılmasın.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
motosikletim mz debriyaj sistemi tel ile çalışıyor. şunu söyleyeyim günümüzdeki bir çok otomobil sistemi debriyaj sistemini artık hidrolik yapıyor. çünkü baskı plakaları daha sert ve buna mukabil daha iyi bir balata kavraması oluyor. ama bu baskı plakasını yenebilecek sol ayak gücü de göz önünde bulundurulduğu için (çünkü hidrolik sistemde telli sisteme göre daha az güç harcanır.) debriyaj sistemleri hidrolik yapılıyor . eğer mz mi şehir içinde çok sık kullansam bu ürünü kesinlikle ve kesinlikle hiç tereddütsüz alırım . hidrolik sıvısını dot 4 koyarım kaynama noktasıda böylelikle yükselir.
Bu olay iyide tek sorunu debriyaj balatasını sonuna kadar bitiremezsin gibi geliyo en azından tel kadar çok çekmez ve ayar yapmak için grenajı komple sökmek gerekir
Tabi kendi motorum için konuşuyorum
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
arkadaşım ben almak istiyorum yogunluktan ölçemedim ama hortum meselesini ben hallderim sizin içinde halletirebilirim burda bir sürü rekorcu var siz organize edin hortumlar kısaysa ebaydan bana gelsin ben istediğiniz ölçüde hortumlarıda yaptırıp size kargo ile göndereyim .
birde begenmeyen muhalefet eden arkadaşlar fikirlerini söylesin dursun cevap vermeye bile ugraşmayın derim zamanla anlarlar
Beğenmeyen arkadaşlar demişsiniz, bende "aklıma yatmadı neden hidrolik sistem" dedim ve tatmin edici bir cevap alamadım, hala bence de yok neden bu sistemi uygulamalıyız? Farazi olmamalı cevaplar Bu mudur beğenmediğiniz benim yorumum? Önce yazılanları okuyun, sonra da bazı arkadaşlar diyerek, o kişinin yapmadığı veya etmediği bir eylemden dolayı haksız yere suçlamayın! Bir de ver gazıcı arkadaşlar var ki, cevap bile vermeye üşenirim kendilerine...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Paylaşan arkadaşa teşekkürler, emek harcamış.
"oocan Nickli Üyeden Alıntı
Şu forumda ne zaman birileri işe yarar bir tavsiyede bulunsa başka birileri çıkıp illaki muhalefet ediyor"
Her tavsiye edileni beğenmek zorunda mıyız ? Benim aklıma yatmadı çünkü kalitesiz bir ürün ve bir süre sonra hidrolik kaçırmaya başlıyormuş . Bunun içinde sanayilerde hortumcu peşinde koşamam. Bu kadar basit.
shi_bumi Abicim sen bu üründen alacakmısın? Benim çok hoşuma gitti bende takmak istiyorum motoruma,galiba hortumdan başka uymam gibi birşey olmaz hortumuda frencide zaten 5 dk da hallederiz.
gv 650 nin şu andaki tel boyu tam 140 cm ancak alt silindir boyunu bundan düşmek gerekir satılanın rekor uzunlugu 90 cm se yaklaşın 20 cm daha uzun bir rekora ihtiyaç olacak halledilebilir almak isteyen 3 kişi olduk sanırım www.dogalgazci.net de benim bilgiler var konuşalım halledelim
Beğenmeyen arkadaşlar demişsiniz, bende "aklıma yatmadı neden hidrolik sistem" dedim ve tatmin edici bir cevap alamadım, hala bence de yok neden bu sistemi uygulamalıyız? Farazi olmamalı cevaplar Bu mudur beğenmediğiniz benim yorumum? Önce yazılanları okuyun, sonra da bazı arkadaşlar diyerek, o kişinin yapmadığı veya etmediği bir eylemden dolayı haksız yere suçlamayın! Bir de ver gazıcı arkadaşlar var ki, cevap bile vermeye üşenirim kendilerine...
draggy arkadaşım üzerine alınma ama bu konuyu yazılanları okuyup irdeliyerek farkını anlıyamadıysan biraz teknik konu haklısın ama arkaş çok güzel bir açıklama yaparak şöyle yazmış (Adam ölçmüş, resimleri de var sitede nasıl ölçtüğünün, diyor ki telli debriyaj sisteminde maneti çekerken 8 kg güç harcıyorsun, birkaç ayardan sonra hidrolik sistemde 4 kg harcıyorsun. Demiş ki kavrama noktası çok rahat hissediliyor, çok pürüzsüz bir kullanım sunuyor. Yine demiş ki uzun motosiklet sürüşlerinden sonra sağ elime kramplar giriyor, sol elim hiç olmadığı kadar rahat falan filan.)
en önemli sebebbi bu elimizi bileğimizi yoran telli sistemin yerine daha az yoran hidrolik sistemle değiştirmek
bir gün buyur çay içerken izah edebilirim
neden hidrolik.: ' sıvılar sıkıştırılamazlar ' bu bir fizik kuralıdır. kapalı bir alan içerisinde kaynama noktası yüksek ve açık atmosfer basıncında ve artı 24 c de en az buharlaşma yapan yada yapmayan her hangi bir sıvı kendisene uygulanan bir kuvveti en az sürtünme kayıpları ile istenilen noktaya iletirler . buna su (h2o) da dahildir . orta okulda iken kimya dersinde yada fizik ders lerinde bunları bizlere öğrettiler ( çoğumuzun lise tahsilini yaptığını farz ediyorum.) nasılki hidrolik bir krikoyla daha düşük bir kuvvet uygulayarak 10 000 kg lık bir yükü zorlanmadan kaldırabiliyorsak aynı işlemi motosikletlerimizde de uygulayabiliriz . tel sisteminin eksi yanlarını yazayım . yeni debriyaj sipral ve telinde çok sorun yaşanmaz ama zaman içerisinde sürekli çekip bıraklmalar neticesinde spiral telde aşınmalar meydan gelir . ve buna bağlı olarakta debriyaj levyesinin çekilme esnasında zorlaştığını anlayabilirsiniz . hava sıcaklığana bağlı olarak ta tel boyunun uzayıp kısalması nedeni ile debriyaj kavrama noktasında farklılıklar meydana gelmektedir. aşınan spiral tel in çalışdığı dış kılıfının içini aşındırması sonucu nedeni ilede debriyaj telinin tutuk ( yani sanki darbeli bir şekilde) çalışmasına neden olmaktadır bu sorun da debriyaj levyesi ile kavrama yaparken balatanın birden kapıp motorun sanki altınızdan birden kaçacakmış gibi olamasına neden olabiliyor . ve sonuçta her metal den yapılmış debriyaj spiralinin bir çekip bırakma ömrü var bu süreyi doldurunca mutlaka bir sorun çıkaracak tır . en basit örnek kopma gibi . hidrolik sistemin avantajlarını yazayım telli sisteme göre daha az kuvvet uygulanır. spiraldeki gibi tutuk çalışma olmaz. daha iyi ve sarsıntısız bir debriyaj kavraması olur. dez avantajı hidrolik sıvısı havadaki rutubeti emdiği için bünyesinde su damlacığı oluşturur sistemdeki tüm hidrolik sıvısını 24 ayda bir değiştiriseniz bu sorun olmaz . hava alınmasına dikkat edilmesi gerekir sistemde hava olursa hava nın genleşmesi nedeni ile istenilen ayar gerçekleşmez . tüm hidrolik sistemler de uygulanan yere göre farklı değerlerde hidrlik sıvıları uygulanır. bunlara dikkat edilirse bu sistemi hiç problemsiz 20 yıl kullanırsınız.
Konu güncel kalmalı bende almak istiyorum.
İşte bu miş li muş lu hurafeler yüzünden bir adım ilerlemeniz mümkün olmayacak.
Beğenmek zorunda değilsiniz , ama muhalefet edebilmek için elinizde done olması lazım.
- Sizmi denediniz ?
- Bir dergide veya forumda kritiğinimi okudunuz ?
- Neye göre kalitesizmiş ?
- Sanayide parça peşinde koşamayan adamın motorun üzerinde ne işi var
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
concorde 787 arkadaşım çok güzel izah etmişin teşekkür Başka almak isteyen varmı sipariş verelim bir an önce gelsin
Hidrolik sistemin faydalarını konuyu açan arkadaş gayet net örnekler ile anlatmış. Eklenecek bir şey olmadığı için daha fazlasını yazmaya gerek görmüyorum.
Ayrıca konu bir teknik tavsiye niteliğindedir , konuyu açan arkadaş kimseyi bu sistemi için zorlamamış sistemi artıları ve eksileri ile net olarak anlatmış hatta teknik irdelemeler ile uygulamalardaki zorlukların nasıl çözülebileceğine dair yol gösterici olmuş.
Yazılanları en başından tekrar okursanız sorulaınızın cevaplarını bulabilirsiniz.
Saygılar
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)