yarı otomatik hakkında soru..
Reklamlar
-
motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
Reklamlar
-
ybr de debriyaj var.. yarı otomatikde yok sadece vitese atıp gidiyorsun..yalnız dikkat et 1.viteste ayarsız gaz düşmene sebep olabilir..ilk başlayanlarda genellikle öle oluyor..:D
2020 'Tracer 900 İcon Blue
-
yok 3 yıldır crypton r kullanıcısıyım 2 kere debriyaj balatamı değiştirdim ama aklıma hiç gelmedi açmışken bakmak :D internette konuyla alakalı birşeyler yoq bilgisi olan paylaşsın bizde öğrenmiş oluruz
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
-
N konumu yok mu bunun sadece debriyaj manetin yok ,yarı otomatikte bir iki ilave sistem olabilir. Döner şanzımanın özelliğidir,Cgl 125'de de debriyaja basmadan vitesler hafif sertçe kolayca değişir. Tel kopunca da 2 kişiyle vitesler sorunsuz değişiyor.
-
Sözde değil, Öz de bir bilen.
kokohami45 adlı üyeden alıntı
motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...
Scootur gibi veya moblyet gibi kavrama tahayyül edin. Devirin yükselmesi(Gaz verilmesi) ile kavrama gerçekleşiyor. Ayrıca, vites peg'i aynı zamanda debriyaj gibi vazife görür. vites değişimi esnasında; Aynen debriyaj maneti gibi iş görür. ama çok kısa bir zaman aralığında bu işi becerdiğinden farkına bile varamazsınız.
Vites Peg'inin bu görevini denemek için, vites pedalına öne veya arkaya doğru yarım basın. Aynen motor ve şanzıman arasındaki aktarma işlemi durur. İstediğiniz gibi ara gazı bile verebilirsiniz.
Özetlersek; Vites pedalı ve motor devriyle kavrama işlemi gerçekleşmektedir. Rölanti devrinde, motosikletin viteste bile olsa hareket etmemesi, en başta yaptığım benzetmedeki gibi, merkezkaç kuvvetinin etkisiyle çalışan kavrama mekanizmasının devreye girmemesidir.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
bende 2 yıldır yarı otomatik kullanıyorum düşük viteslerde (1-2) gazı kesince birden frene basmışsın gibi aniden kitlenip yavaşlıyor buda ileri doğru gitmene sebep oluyor ilk kullanımlarımda çok zorlanmıştım
-
Ayrıca motosiklete gaz vermeden de gidebilir. Rolantiyi yükseltirsin.Motosikletin gaz teli koptuğunda yapmak zorunda kalabilirsin.Ama debriyaja ve motora zararı olacaktır diye düşünüyorum.
-
kokohami45 adlı üyeden alıntı
motorsikletimiz 4 vites yarı otomatik motorsikletim de vitese takıyorsun gaz verip gidiyorsun bu motor rolantide nasıl gitmiyor ybr gibi mesela nasıl bir şeydir bu debriyajlamı alakalı yoksa şanzımanlamı alakalı rolantide gitmeyip gaz verince gitmesi...
mobiletlerdeki kavramada yer alan çekiç balata gibi bir sistemde bunda var doğrudan kranka bağlıdır. Belli bir devirden sonra çekiç balata açıyor ve kavrama yapıyor..... Debraj tası ile birbirine bağlantılıdır... debraj tası ise standart bir debrajdır. Vites geçişlerinde debraj göbeği içine bir bilya vasıtası ile basarak debrajı ayırır.
-
zontar adlı üyeden alıntı
mobiletlerdeki kavramada yer alan çekiç balata gibi bir sistemde bunda var doğrudan kranka bağlıdır. Belli bir devirden sonra çekiç balata açıyor ve kavrama yapıyor..... Debraj tası ile birbirine bağlantılıdır... debraj tası ise standart bir debrajdır. Vites geçişlerinde debraj göbeği içine bir bilya vasıtası ile basarak debrajı ayırır.
çok saolun çalışma sistemini kavradım sanırım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:44 ----------
Boğaçhan adlı üyeden alıntı
Scootur gibi veya moblyet gibi kavrama tahayyül edin. Devirin yükselmesi(Gaz verilmesi) ile kavrama gerçekleşiyor. Ayrıca, vites peg'i aynı zamanda debriyaj gibi vazife görür. vites değişimi esnasında; Aynen debriyaj maneti gibi iş görür. ama çok kısa bir zaman aralığında bu işi becerdiğinden farkına bile varamazsınız.
Vites Peg'inin bu görevini denemek için, vites pedalına öne veya arkaya doğru yarım basın. Aynen motor ve şanzıman arasındaki aktarma işlemi durur. İstediğiniz gibi ara gazı bile verebilirsiniz.
Özetlersek; Vites pedalı ve motor devriyle kavrama işlemi gerçekleşmektedir. Rölanti devrinde, motosikletin viteste bile olsa hareket etmemesi, en başta yaptığım benzetmedeki gibi, merkezkaç kuvvetinin etkisiyle çalışan kavrama mekanizmasının devreye girmemesidir.
sizede teşekkür ederim kafamdaki soru işaretini kaldırdınız :D
HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR::queen::bounce::farao:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)