Honda servisi Castrol Yağ ?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, geçen bir arkadaşın CBF150 sini yağ değiştirmek için Marmaris Honda Yetkili servisine götürdük Kıvrak motora yani.
Orda sanırım varilden 20-50 castrol motor yağı koydular. 1 ltsi 9.50 gibi çok ucuz bir rakamdan. iyiymiş fiyatlar bende sizden alayım falan dedim adamlarla muhabbet ettik falan.
İnternetten biraz araştırdım, castrolün motosiklete özel 20 50 yağı yok. Bu adamlar araba yağı mı koyuyorlar motorlara ben hiçbirşey anlamadım açıkçası. Koyuyorlarsa zararı olur mu ?
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
Reklamlar
-
20 40 var o olabilir mi ?
-
eger 20-50 koyduysa yada motor yagı olmayan bi yağ yagını hemen değiştirmeni öneririm.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
hocam bu 20 w 50 yagi biz mobiletlerin benzinine karistirip oyle kullaniyorduk.tabi o zamanlar 12 13 yaslarindaydik bazi yagi fazla kacirdikmi motoru kakmaktan geberiyorduk.gittigin yer mobiletci olmasin sakin ?
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
ayrıca bende 20w50 yi arabama koyuyorum
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Hocam adım kadar eminim fatura falan kestiler çocuğa. 20 50 castrol yazıyordu. mobiletci falan değil MARMARİS HONDA YETKİLİ SERVİSİ KIVRAK MOTOR
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
-
dostu o motora hiç binmeyin hemen yagı boşaltıp castrol 10w40 veya 15w40 (MOTOSİKLET) yagı koyun. ve sizin o 9.5 tl ye aldıgınız yagı lt sini 5 tl ye alıyorum
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
O yağ muhtemelen castrol gtx ve motorsiklet yağı değil.Bakın bu lınkden 4 litresi 37 lira.4 e böl 37 lirayı 9,25 tl muhtemelen bu yağdandır.Değiştirsin yağını motora kalın gelir o yağ.
http://www.hepsiburada.com/Liste/Pro...ctid=otm652003
-
Hyp33Rx adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, geçen bir arkadaşın CBF150 sini yağ değiştirmek için Marmaris Honda Yetkili servisine götürdük Kıvrak motora yani.
Orda sanırım varilden 20-50 castrol motor yağı koydular. 1 ltsi 9.50 gibi çok ucuz bir rakamdan. iyiymiş fiyatlar bende sizden alayım falan dedim adamlarla muhabbet ettik falan.
İnternetten biraz araştırdım, castrolün motosiklete özel 20 50 yağı yok. Bu adamlar araba yağı mı koyuyorlar motorlara ben hiçbirşey anlamadım açıkçası. Koyuyorlarsa zararı olur mu ?
izmir'de de honda yetkili servisi olan Yükseliş Motor 20W 50 castrol kullanıyor. bence sakıncası yok, önemli olan yağın sınıfı yani kalitesi ve de sürücünün yağı zamanında değiştirmesi. illa motosiklet yağı olacak diye bir kural yok.
-
24 Aralık 2010, 01:21
#10
karaisa adlı üyeden alıntı
izmir'de de honda yetkili servisi olan Yükseliş Motor 20W 50 castrol kullanıyor. bence sakıncası yok, önemli olan yağın sınıfı yani kalitesi ve de sürücünün yağı zamanında değiştirmesi. illa motosiklet yağı olacak diye bir kural yok.
illa motosiklet yağı olacak diye bir kural var.siz nasıl motor kullanıyorsunuz böyle?
-
24 Aralık 2010, 01:29
#11
serknozkn adlı üyeden alıntı
illa motosiklet yağı olacak diye bir kural var.siz nasıl motor kullanıyorsunuz böyle?
bunu iddia eden ya yağ üreticisidir, ya da yağ satıcısı, ya da bunlar tarafından kandırılmış biri. kaliteli bir motor yağı olduktan sonra ve zamanında değişim yapıldıktan sonra araba-motor-marine farketmez. örneğin bir çok motorcu castrok magnatech kullanır ve o yağ motosiklet yağı değildir. başka bir örnek bir çok arkadaşım 20W50 shell kullanıyor yıllardır, en ufak bir sorun yaşamadılar. üretici ve satıcıların kandırmacalarına aldanmamak gerekir.
-
24 Aralık 2010, 01:33
#12
kıvrağın bütün servisleri 20/50 castrol gtx kullanıyor yıllardır varilde geliyor bu yağ servistede incelememe rağmen motorsiklet ibaresi bulamadım ancak bütün motorlara yaz kış bu yağ konuyor anlmak mümkün değil....hadi yazın tamam ama kışın soğuk bir bölgede değiliz 15/40 fln olsa yok onlar ayrıca satlıyor..
-
24 Aralık 2010, 01:34
#13
aykan adlı üyeden alıntı
kıvrağın bütün servisleri 20/50 castrol gtx kullanıyor yıllardır varilde geliyor bu yağ servistede incelememe rağmen motorsiklet ibaresi bulamadım ancak bütün motorlara yaz kış bu yağ konuyor anlmak mümkün değil....hadi yazın tamam ama kışın soğuk bir bölgede değiliz 15/40 fln olsa yok onlar ayrıca satlıyor..
Honda sonuçta işlerini biliyorlardır herhalde benimde kafamı karıştıran o oldu. HONDA sonuçta yani.
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
-
24 Aralık 2010, 01:45
#14
aykan adlı üyeden alıntı
kıvrağın bütün servisleri 20/50 castrol gtx kullanıyor yıllardır varilde geliyor bu yağ servistede incelememe rağmen motorsiklet ibaresi bulamadım ancak bütün motorlara yaz kış bu yağ konuyor anlmak mümkün değil....hadi yazın tamam ama kışın soğuk bir bölgede değiliz 15/40 fln olsa yok onlar ayrıca satlıyor..
kalite olarak olmasa da numara konusunda bence de sıkıntı var. tamam 20w50 hemen hemen tüm mevsimlerde ve tüm motorlarda iş görür. ama örneğin yeni alınmış bir 100'lük scooterda 20w50 kalın gelecektir. nitekim öyle de oluyor, activa modelleri yeni bakımdan çıktığında sürati azalmış olyor (muhtemelen yağın kalınlığından). demek ki herkes kendi motorunu tanıyacak ve serviste istediği numarayı koyduracak.
-
24 Aralık 2010, 01:49
#15
-
24 Aralık 2010, 01:56
#16
ne olursa olsun isterse harley olsun castrol boşuna üretmiyor tam sentetik yağı...
-
24 Aralık 2010, 01:56
#17
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Bazı makinaların kitapçığında dahi yazar 20w50 yağ kullanınız diye ama işte bizim türkiyede bu yağ en dandik yağ kategorisinde görüldüğü için servis koyunca dahi şüphe duyuyorlar..
Bişey olmaz kaliteli olsun yeter değiştir diyenlere bakmayın siz
numara konusunda aslında sürücüye de iş düşüyor, kendi motorunu tanıyacaksın. özellikle vitesli motorlarda anlamak kolaydır. yağın numarası doğru seçilmemişse vites geçişlerinde bir gıcıklık hissederiz. mesela yağ kalın ise vites değişiminde bir zorlanma hissedilir, yağ ince ise vites değiştirirken bir sürtünme hissi verir, ayrıca vites geçişinde çat diye bir ses duyarız. bunlar aynı zamanda yağın eskidiğinin de göstergesi olabilir. motoru anlayarak, dinleyerek, hissederek kullanmak lazım kısaca.
-
24 Aralık 2010, 02:02
#18
karaisa adlı üyeden alıntı
numara konusunda aslında sürücüye de iş düşüyor, kendi motorunu tanıyacaksın. özellikle vitesli motorlarda anlamak kolaydır. yağın numarası doğru seçilmemişse vites geçişlerinde bir gıcıklık hissederiz. mesela yağ kalın ise vites değişiminde bir zorlanma hissedilir, yağ ince ise vites değiştirirken bir sürtünme hissi verir, ayrıca vites geçişinde çat diye bir ses duyarız. bunlar aynı zamanda yağın eskidiğinin de göstergesi olabilir. motoru anlayarak, dinleyerek, hissederek kullanmak lazım kısaca.
Tamamda sen şimdi git motora 90 numara yağ koy makinada en ufak bı mekanık ses kalmasın vıtes gecıslerı rahatlasın ya sonra??
1 hafta sonra yatak sarsın olcak iş mi bu?
MEvsimlere göre motosiklet yağ numaraları seçilir
He şuda vardır kuryelerı kalın yağ koyarsın adamlar zaten hergün durmadan gezerler yağ giderek incelir.
Ama haftada 1 gün çıkan motora aynı yağı koy sıkıntı yapar.
Yada kmsi çok olan motora kitapçığındaki yağı koy sonra bütün mekanik sesleri duy
Kısaca km ye ve yol yapma durumuna göre yağ seçimi yapılır da diyebiliriz..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
24 Aralık 2010, 02:04
#19
4 zamanlı motorlarda sorun olmaz kardesım. gonlun rahat olsun
-
24 Aralık 2010, 02:41
#20
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Tamamda sen şimdi git motora 90 numara yağ koy makinada en ufak bı mekanık ses kalmasın vıtes gecıslerı rahatlasın ya sonra??
1 hafta sonra yatak sarsın olcak iş mi bu?
MEvsimlere göre motosiklet yağ numaraları seçilir
He şuda vardır kuryelerı kalın yağ koyarsın adamlar zaten hergün durmadan gezerler yağ giderek incelir.
Ama haftada 1 gün çıkan motora aynı yağı koy sıkıntı yapar.
Yada kmsi çok olan motora kitapçığındaki yağı koy sonra bütün mekanik sesleri duy
Kısaca km ye ve yol yapma durumuna göre yağ seçimi yapılır da diyebiliriz..
ben anlatamadım herhalde. verdiğiniz örnek aslında beni doğruluyor. 90 numara yağ konulmuş bir motor kullandım ben. ve aynen yukarıda anlattığım gibi vites geçişleri oldukça zorluydu, içindeki yağın numarasını bilmesem de o yağın kalın geldiğini anlayabilirdim. söylemek istediğim şudur, dikkatli bir motorcu kendi motoru için en ideal olan yağ numarasını kendi tecrübeleriyle sabitleyebilir. ben kendi motorumda 20w40 ile 15w40 arasındaki farkı bile ayırt edebilirim. siz de öyle misiniz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:08 ----------
daha detaylı bir örnek vereyim. 93 model dt125 almıştım zamanında. bunlar 2 zamanlıdır, motor yağı ayrı konur, şanzıman yağı ayrı. ben motoru aldığımda şanzımanda hiç yağ yoktu, gittim 4-5 tane ustaya akıl danıştım. hepsi de 90 numara şanzıman yağı koyacan dediler, ben de onları dinledim. sonuç mu, bırak vites değiştirmeyi, soğukken motor yerinden bile oynamıyor. bizim ustaların bu işte doğru kaynak olmadığını anlayınca açtım google babayı motorun kullanım kılavuzunu buldum: burada da ideal şanzıman yağı olarak 10w30 motor yağı tavsiye ediliyor! o numarayı bulamayınca 10w40 denedim. nispeten iyiydi ama sanki biraz ince gelmişti. neyse velhasıl en sonunda 20w50 de karar kıldım. ilginçtir bazı ustalar hala 90 numara koymalıydın diye ısrar ediyor. bu çok uç bir örnek oldu ama sonuçta sürücünün kendi motorunu anlaması meselesine aydınlık getirmiş olduk.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)