egzozla ilgili teknik bir soru
Reklamlar
-
soruyu direk sorarsam size vakit kaybettirmem. egzozun iç kısmına gazı dışarı atacak şekilde metal pervaneli bir fan koyarsak her hangi bir şekilde performansa etki eder mi? (daha fazla güç ve ya hava soğutmalı bir motorun daha az ısınması gibi).
hava filtresinin kutusu içine de bunun tam tersini yapacak bir sistem pekala düşünülebilir.
bunlar biraz zihni sinir bir proje gibi oldu. peki bu ikisinin ayrı ayrı uygulanabilirliği nedir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Egsoz tasarımı yapılırken geçen gazın debisi,hızı çıkış ağzının çapı vs. bir çok parametre hesaplanır.
Filtre kutusuna yapıldığı farzedilen bir blower(üfüreç) ile bir miktar güç artırımı olacaktır ama harcadığın elektrik için uygun alternatör gerekecek yakıt beslemesi yetersiz kalacaktır.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Egsoz tasarımı yapılırken geçen gazın debisi,hızı çıkış ağzının çapı vs. bir çok parametre hesaplanır.
Filtre kutusuna yapıldığı farzedilen bir blower(üfüreç) ile bir miktar güç artırımı olacaktır ama harcadığın elektrik için uygun alternatör gerekecek yakıt beslemesi yetersiz kalacaktır.
Üfüreçten ziyade pc kasalarında kullanılan 12 volt değerlerdeki fanlar olabilir mi?
-
pc fanı olur elbet pek guc harcamıyor onlar 3.4 v gibi biseydi yanlıs hatırlamıyorsam ayrıyetten bi duğmeyle akuye bağlarsan bence atrıs olur sunki havayı karburötr ceker fandanda souk hava gidercegi icin daha hızlı olur diye dusunyorum yaparsan fotoğrafları bekleriz kolay gelsin =)
-
-
hava filtresine takılan fan hava/yakıt oranını bozmaz mı? eğer sonuç alabileceksek ben de yapacağım
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
-
Öyle kolay birsey olsaydı herkes kasa fanı takardı kimse turboya para vermezdi ...
Motordan daha fazla verim alabilmek için yapılabilecek iki şey vardır
1) motorun yanma odasına normalde aldığından daha soğuk bir hava vermek.( bkz. İntercooler )
2) hava filtresinden yanma odasına giden havayı basınç ile sıkıştırmak ve bu sekilde yollamak. ( bkz. Turbo )
Bu iki şıktan herhangi birisini Ya da ikisini aynı anda yapabilirseniz performansta bir artış olacaktır.
Ayrıca hava filtresinin önüne koyacağınız kasa faninin 50km hızdan sonrası için hava girişini engelleme durumu da vardır. Faydalanmaya çalışırken zarara ugrarsiniz.
Saygılar.
-
hadi bakalım gençler ilk turbo motosiklet,i yapabilecekmisiniz.zihin jimlastiği her zaman iyidir
-
20 Aralık 2010, 15:37
#10
-
20 Aralık 2010, 15:52
#11
http://www.turbomotorcycles.org/TMIO...a_CX500Tc.html konuyla alakası yok ama madem konu turboya gitmiş.Bilgilendirme açısından bir göz atın.1982 de yapıldı seri üretim turbo motosiklet
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
20 Aralık 2010, 16:26
#12
biraz komik bir soru olmuş , fanla veya üfüreçle falan hiçbirşey yapamassın hayal pilavı bunlar illa güç arttırcam diyorsan senin motora tek yapabileceğin şey egzozunu boşaltmak olur ama ozamanda karbüratörlü olduğundan vede malesef çin malı olduğundan 1bg artış yerine performansını dahada düşürebilirsin oda ihtimaller arasında tabiki
-
20 Aralık 2010, 17:02
#13
Motosiklete ya Turbo charger
yada supercharger takmak ile guc elde edilir.
Kalan calismalar motorun bir nebze rahat calismasini saglasa dahi guc vermemektedir. Zaten 250 C bulan bir sicaklikta oyle plastik pervane filan calistiramazsiniz.
Ayrica sunu da unutmamak lazim motorunuz 10,000 devirin ustune cok cikmaz ama Turbo ise o esnada 35,000 deviri goruyor. Supercharger ise dusuk devirde yuksek hava basmasi ile tercih edilir ama supercharger da ne kadar devir o kadar hava demektir.
Zaten boyle bir charger takiyor iseniz egzoz kullanmamaniz gerekir. Havanin icerde sikismamasi lazim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
21 Aralık 2010, 06:36
#14
lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.
-
21 Aralık 2010, 09:28
#15
maxi97 adlı üyeden alıntı
lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.
Güç düzensiz olur, tekerlek değil de motor devrine göre yapılması gerekir.
-
21 Aralık 2010, 12:15
#16
Bir şekilde uyguladığınızı ve işe yaradığını düşünün.
Aprilia marka bir motorda dahi (2 zamanlılar için söylüyorum) en ufak bir modifikasyonda krang milini değişmek gerekiyor. Bu çin malı motorlarda standart halinde bile biraz sıkıştırınca krank problemleri çıkıyor. O motor hiçbir şekilde ciddi bir güç ve devir artışını hiçbir parçası ile karşılayamayacağına adım gibi eminim.Böyle bir uygulama denenicekse bile gerçekten kaliteli bir marka ile denenmeli. Bu her yönü ile daha fazla maliyet demektir.
50 cc motora bile ciddi bir modifiye hesabı çıkardım. Rakamlar 4000 euro yu buldu.
Ayrıca pc fanlarını hava ile temzlerken bile kanatları kırılabiliyor. Sandığınız kadar sağlam ve dayanıklı değiller. Yanlış hatılamıyorsam silverstone marka fanların metal yapraklı olanları var. Belki onlar bir nebze daha dayanıklı olabilirler. Ayrıca alıp kullanabileceğiniz en güçlü fan 12cm çapında ve max 130cfm gibi bir debi de hava üfleryebilir. Bu hava akımınında yeterli geleceğini sanmıyorum.Standart fanlar 50-60 cfm ile motor rolantisinin bile altında kalıyorlar. (hava basıncı olarak)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
21 Aralık 2010, 12:15
#17
maxi97 adlı üyeden alıntı
lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.
Denemekten zarar gelmez, yani umarım
Aslında bu işlerin ustası erbabı değilim ama illede bu işe gönül koydum diyorsan motoruna uygun bir turbo sistemi bulup takmak en iyisi olur. 1000-2000 lira arası maliyeti gözden çıkartman lazım. Bildiğim kadarıyla otomobiller için tasarlanmış en ucuz turbolar 500-600 tl civarında ve bu turboların işe yarayıp yaramadığı muallak. Amaç hava girişine basınçlı hava yollamak ve bunu motorun ihtiyacına göre yollamak. Yani illaki bir şekilde motor devrine bağlı olmak zorunda.
Kendim yapıcam diyorsanda bence motorun açıktaki haraketli bir uzvuna hava sıkıştırması yapabilecek bir pompa takmalısın ve bu pompanın havayı geçici olarak sıkıştırdığı yeri kazan olarak tabir edersek burayı soğutman gerekir. Çünkü sıkışan hava ısınır. Motora atmosferdekinden daha sıcak bir hava gönderirsen bu da performansını düşürür. İllede soğutman lazım.
Tüm bunları yaparken çalıştırdığımız sistem gerçekten işe yarayabilir, motorumuza soğuk ve basınçlı hava göndermeyi başarabiliriz. Ancak bunu yaparken gerekli gücü yine motordan alıyoruz. Turbo kaybettirdiğimiz gücün daha fazlasını motora sağlamalı ki işe yarasın. Dolayısı ile verimli bir turbo sistemi kurman gerek. Sürtünmenin az olması gerek, ihtiyacın tam karşılığı olmalı. Bunlar da bir sürü mühendislik hesabı gerektirir.
Bu işler kendimi iyi hissetmemi sağlıyor diyorsan uğraşmaya değer ama %90 başarısız olma ihtimalini göz önünde bulundur. Amacın sadece motorunla uğraşmak iyi vakit geçirmekse her şeyi yapmak serbest.
Egzos fanınında bir işe yarayacağını sanmıyorum. Egzosa takacağın en iyi fan bile egzosu söküp atmandan daha iyi bir işe yaramaz. Ayrıca egzos çıkışındaki ısı çok yüksek olduğundan uzun ömürlü olmayacaktır. Pervaneyi çelikten bile yapsan pervanenin milindeki yağ çok kısa sürede kuruyarak dönmesini engeller ve egzos çıkışını tıkar.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
-
21 Aralık 2010, 14:27
#18
hiçbi işe yaramayan o pc fanı değilde saç kurutma makinalarının içindeki fanlar daha iyi olabilir diye düşünüyorum ayrıca genelde saç kurutma makinelerinin içindeki motorlar 12v ile çalışıyor ve sadece sıcak değil soguk üfleyenleride var bence daha kaliteli olabilir
-
21 Aralık 2010, 19:41
#19
vakit olursa deneyeceğim, motorla uğraşmayı seviyorum. mesela 85 tlye mp3ümü bağladığım bi ses sistemi yaptım. 3 aydır kullanıyorum. 5 gün yağmurun dibinde kullandım gene de bozulmadı. gören "orijinalinde de var mıydı?" diye soruyor. 80-90 km hızla uzun yolda çok keyifli oluyor. bu dediğim forumdaki "kendin yap" bölümünde mevcut. 2 hafta önce de s2 tip duyunu h4 duyu yapıp şimdilik 35w"lık h4 ampul uyguladım. eskisinden çok daha iyi oldu. eğer gösterge, sinyaller, park, gündüz farları ve fren lambasını led yapabilirsem aküye yük bindirmeden dandik 35w çin malı lambayı kaliteli bir osram nightbreaker 55wlıkle değişeceğim.
biraz da motorun mekaniğine girmek istiyorum. zcnin 150 ccden 6.3 kw (8.5 beygir) az bence. honda cbf150nin motor çapı, motor kolu, sıkıştırması zc ile aynı. zc 9,2- honda 9,1. karbüratörü cbfninkiyle değişip güzel bi hava filtresi takarsam 1-2 beygir alamaz mıyım?
eğer güç elde edebilirsem son hız için ne yapabilirim? viteslilerde dişli ile uğraşarak birşeyler elde ediliyor ama scooterda nasıl oluyor bilgim yok. yardımcı olursanız sevinirim.
-
21 Aralık 2010, 19:46
#20
maxi97 adlı üyeden alıntı
vakit olursa deneyeceğim, motorla uğraşmayı seviyorum. mesela 85 tlye mp3ümü bağladığım bi ses sistemi yaptım. 3 aydır kullanıyorum. 5 gün yağmurun dibinde kullandım gene de bozulmadı. gören "orijinalinde de var mıydı?" diye soruyor. 80-90 km hızla uzun yolda çok keyifli oluyor. bu dediğim forumdaki "kendin yap" bölümünde mevcut. 2 hafta önce de s2 tip duyunu h4 duyu yapıp şimdilik 35w"lık h4 ampul uyguladım. eskisinden çok daha iyi oldu. eğer gösterge, sinyaller, park, gündüz farları ve fren lambasını led yapabilirsem aküye yük bindirmeden dandik 35w çin malı lambayı kaliteli bir osram nightbreaker 55wlıkle değişeceğim.
biraz da motorun mekaniğine girmek istiyorum. zcnin 150 ccden 6.3 kw (8.5 beygir) az bence. honda cbf150nin motor çapı, motor kolu, sıkıştırması zc ile aynı. zc 9,2- honda 9,1. karbüratörü cbfninkiyle değişip güzel bi hava filtresi takarsam 1-2 beygir alamaz mıyım?
eğer güç elde edebilirsem son hız için ne yapabilirim? viteslilerde dişli ile uğraşarak birşeyler elde ediliyor ama scooterda nasıl oluyor bilgim yok. yardımcı olursanız sevinirim.
Motor gücüyle birlikte varyatör ve kayışı da güçlendirmen gerekecektir.
Apayrı tasarım ve ebatlarda motorlardır parçalar birbirine uymaz. Sırf karbüratörle güç alınmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler