Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

egzozla ilgili teknik bir soru

    REKLAM ALANI
  1. #1
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    soruyu direk sorarsam size vakit kaybettirmem. egzozun iç kısmına gazı dışarı atacak şekilde metal pervaneli bir fan koyarsak her hangi bir şekilde performansa etki eder mi? (daha fazla güç ve ya hava soğutmalı bir motorun daha az ısınması gibi).

    hava filtresinin kutusu içine de bunun tam tersini yapacak bir sistem pekala düşünülebilir.

    bunlar biraz zihni sinir bir proje gibi oldu. peki bu ikisinin ayrı ayrı uygulanabilirliği nedir? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Egsoz tasarımı yapılırken geçen gazın debisi,hızı çıkış ağzının çapı vs. bir çok parametre hesaplanır.

    Filtre kutusuna yapıldığı farzedilen bir blower(üfüreç) ile bir miktar güç artırımı olacaktır ama harcadığın elektrik için uygun alternatör gerekecek yakıt beslemesi yetersiz kalacaktır.

  3. #3
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsoz tasarımı yapılırken geçen gazın debisi,hızı çıkış ağzının çapı vs. bir çok parametre hesaplanır.

    Filtre kutusuna yapıldığı farzedilen bir blower(üfüreç) ile bir miktar güç artırımı olacaktır ama harcadığın elektrik için uygun alternatör gerekecek yakıt beslemesi yetersiz kalacaktır.
    Üfüreçten ziyade pc kasalarında kullanılan 12 volt değerlerdeki fanlar olabilir mi?

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    pc fanı olur elbet pek guc harcamıyor onlar 3.4 v gibi biseydi yanlıs hatırlamıyorsam ayrıyetten bi duğmeyle akuye bağlarsan bence atrıs olur sunki havayı karburötr ceker fandanda souk hava gidercegi icin daha hızlı olur diye dusunyorum yaparsan fotoğrafları bekleriz kolay gelsin =)

  5. #5
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Bilgisayarlardaki fanlardan esinlendin sanırım

    Gaz vermiş halini bırak, motor sadece rölantide çalışırken elini egzozun arkasına tuttun mu hiç? Havayı gerçekten sert atar Bir de gaz verdiğini düşün

    Şimdi sen bu durumda öyle bir fan takmalısın ki, yanmış gaz hava karışımını o şiddetten daha fazla bir güçle çeksin. Mümkün mü? Sanmıyorum, ve mümkün olsa da yararı olur mu bilmiyorum.

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hava filtresine takılan fan hava/yakıt oranını bozmaz mı? eğer sonuç alabileceksek ben de yapacağım
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pc fanı olur elbet pek guc harcamıyor onlar 3.4 v gibi biseydi yanlıs hatırlamıyorsam ayrıyetten bi duğmeyle akuye bağlarsan bence atrıs olur sunki havayı karburötr ceker fandanda souk hava gidercegi icin daha hızlı olur diye dusunyorum yaparsan fotoğrafları bekleriz kolay gelsin =)
    Hocam ben o pc fanları üzerine epey ter akıttım...Bidiğim hiç bir pc fanı bahsi geçen konu için gerekli şiddette hava akımını veremez...Keşke verseydi, benim pc de buzz gibi olurdu Hele ki tahmini olara 50km/h hızların üzerinde motorun doğal olarak alabileceği hava akımı(şiddeti veya hızı deyin isterseniz) pc fanlarını solda sıfır bırakır ve hatta çalışmasını bile engeller...

    Motor girişinde kullanılabilecek bir pervane sistemi 10~20$ lık bir fandan daha kaliteli ve detaylı bişey olmalı, emin ol...

  8. #8

    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    İçerenköy/İstanbul
    Motosikleti
    Ninja ZX-6R '08
    Öyle kolay birsey olsaydı herkes kasa fanı takardı kimse turboya para vermezdi ...

    Motordan daha fazla verim alabilmek için yapılabilecek iki şey vardır
    1) motorun yanma odasına normalde aldığından daha soğuk bir hava vermek.( bkz. İntercooler )
    2) hava filtresinden yanma odasına giden havayı basınç ile sıkıştırmak ve bu sekilde yollamak. ( bkz. Turbo )

    Bu iki şıktan herhangi birisini Ya da ikisini aynı anda yapabilirseniz performansta bir artış olacaktır.

    Ayrıca hava filtresinin önüne koyacağınız kasa faninin 50km hızdan sonrası için hava girişini engelleme durumu da vardır. Faydalanmaya çalışırken zarara ugrarsiniz.

    Saygılar.
    ZX-6R '08 Blue

  9. #9
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    hadi bakalım gençler ilk turbo motosiklet,i yapabilecekmisiniz.zihin jimlastiği her zaman iyidir

  10. #10
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi bakalım gençler ilk turbo motosiklet,i yapabilecekmisiniz.zihin jimlastiği her zaman iyidir
    Galiba şu meşhur "ghost rider" ın hayabusası(yada GSX-R1000 idi) çift turbolu(~500hp) idi. Ona mı danışsak ki??

  11. #11
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    http://www.turbomotorcycles.org/TMIO...a_CX500Tc.html konuyla alakası yok ama madem konu turboya gitmiş.Bilgilendirme açısından bir göz atın.1982 de yapıldı seri üretim turbo motosiklet
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    biraz komik bir soru olmuş , fanla veya üfüreçle falan hiçbirşey yapamassın hayal pilavı bunlar illa güç arttırcam diyorsan senin motora tek yapabileceğin şey egzozunu boşaltmak olur ama ozamanda karbüratörlü olduğundan vede malesef çin malı olduğundan 1bg artış yerine performansını dahada düşürebilirsin oda ihtimaller arasında tabiki

  13. #13
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Motosiklete ya Turbo charger



    yada supercharger takmak ile guc elde edilir.



    Kalan calismalar motorun bir nebze rahat calismasini saglasa dahi guc vermemektedir. Zaten 250 C bulan bir sicaklikta oyle plastik pervane filan calistiramazsiniz.

    Ayrica sunu da unutmamak lazim motorunuz 10,000 devirin ustune cok cikmaz ama Turbo ise o esnada 35,000 deviri goruyor. Supercharger ise dusuk devirde yuksek hava basmasi ile tercih edilir ama supercharger da ne kadar devir o kadar hava demektir.

    Zaten boyle bir charger takiyor iseniz egzoz kullanmamaniz gerekir. Havanin icerde sikismamasi lazim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  14. #14
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.

  15. #15

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.
    Güç düzensiz olur, tekerlek değil de motor devrine göre yapılması gerekir.

  16. #16
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bir şekilde uyguladığınızı ve işe yaradığını düşünün.
    Aprilia marka bir motorda dahi (2 zamanlılar için söylüyorum) en ufak bir modifikasyonda krang milini değişmek gerekiyor. Bu çin malı motorlarda standart halinde bile biraz sıkıştırınca krank problemleri çıkıyor. O motor hiçbir şekilde ciddi bir güç ve devir artışını hiçbir parçası ile karşılayamayacağına adım gibi eminim.Böyle bir uygulama denenicekse bile gerçekten kaliteli bir marka ile denenmeli. Bu her yönü ile daha fazla maliyet demektir.
    50 cc motora bile ciddi bir modifiye hesabı çıkardım. Rakamlar 4000 euro yu buldu.

    Ayrıca pc fanlarını hava ile temzlerken bile kanatları kırılabiliyor. Sandığınız kadar sağlam ve dayanıklı değiller. Yanlış hatılamıyorsam silverstone marka fanların metal yapraklı olanları var. Belki onlar bir nebze daha dayanıklı olabilirler. Ayrıca alıp kullanabileceğiniz en güçlü fan 12cm çapında ve max 130cfm gibi bir debi de hava üfleryebilir. Bu hava akımınında yeterli geleceğini sanmıyorum.Standart fanlar 50-60 cfm ile motor rolantisinin bile altında kalıyorlar. (hava basıncı olarak)
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  17. #17
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiğin mili uzatılarak egzozun içine sabitlediğimiz metal pervaneye lastiğin gücünü verirsek ve benzer şekilde hava filtresine de uygularsak gene de olmaz mı? garantiden egzoz gelirse eski egzozla böyle bir şey denemek istiyorum.
    Denemekten zarar gelmez, yani umarım

    Aslında bu işlerin ustası erbabı değilim ama illede bu işe gönül koydum diyorsan motoruna uygun bir turbo sistemi bulup takmak en iyisi olur. 1000-2000 lira arası maliyeti gözden çıkartman lazım. Bildiğim kadarıyla otomobiller için tasarlanmış en ucuz turbolar 500-600 tl civarında ve bu turboların işe yarayıp yaramadığı muallak. Amaç hava girişine basınçlı hava yollamak ve bunu motorun ihtiyacına göre yollamak. Yani illaki bir şekilde motor devrine bağlı olmak zorunda.

    Kendim yapıcam diyorsanda bence motorun açıktaki haraketli bir uzvuna hava sıkıştırması yapabilecek bir pompa takmalısın ve bu pompanın havayı geçici olarak sıkıştırdığı yeri kazan olarak tabir edersek burayı soğutman gerekir. Çünkü sıkışan hava ısınır. Motora atmosferdekinden daha sıcak bir hava gönderirsen bu da performansını düşürür. İllede soğutman lazım.

    Tüm bunları yaparken çalıştırdığımız sistem gerçekten işe yarayabilir, motorumuza soğuk ve basınçlı hava göndermeyi başarabiliriz. Ancak bunu yaparken gerekli gücü yine motordan alıyoruz. Turbo kaybettirdiğimiz gücün daha fazlasını motora sağlamalı ki işe yarasın. Dolayısı ile verimli bir turbo sistemi kurman gerek. Sürtünmenin az olması gerek, ihtiyacın tam karşılığı olmalı. Bunlar da bir sürü mühendislik hesabı gerektirir.

    Bu işler kendimi iyi hissetmemi sağlıyor diyorsan uğraşmaya değer ama %90 başarısız olma ihtimalini göz önünde bulundur. Amacın sadece motorunla uğraşmak iyi vakit geçirmekse her şeyi yapmak serbest.


    Egzos fanınında bir işe yarayacağını sanmıyorum. Egzosa takacağın en iyi fan bile egzosu söküp atmandan daha iyi bir işe yaramaz. Ayrıca egzos çıkışındaki ısı çok yüksek olduğundan uzun ömürlü olmayacaktır. Pervaneyi çelikten bile yapsan pervanenin milindeki yağ çok kısa sürede kuruyarak dönmesini engeller ve egzos çıkışını tıkar.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  18. #18
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    hiçbi işe yaramayan o pc fanı değilde saç kurutma makinalarının içindeki fanlar daha iyi olabilir diye düşünüyorum ayrıca genelde saç kurutma makinelerinin içindeki motorlar 12v ile çalışıyor ve sadece sıcak değil soguk üfleyenleride var bence daha kaliteli olabilir
    81VATAN__54MEKÂN

  19. #19
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    vakit olursa deneyeceğim, motorla uğraşmayı seviyorum. mesela 85 tlye mp3ümü bağladığım bi ses sistemi yaptım. 3 aydır kullanıyorum. 5 gün yağmurun dibinde kullandım gene de bozulmadı. gören "orijinalinde de var mıydı?" diye soruyor. 80-90 km hızla uzun yolda çok keyifli oluyor. bu dediğim forumdaki "kendin yap" bölümünde mevcut. 2 hafta önce de s2 tip duyunu h4 duyu yapıp şimdilik 35w"lık h4 ampul uyguladım. eskisinden çok daha iyi oldu. eğer gösterge, sinyaller, park, gündüz farları ve fren lambasını led yapabilirsem aküye yük bindirmeden dandik 35w çin malı lambayı kaliteli bir osram nightbreaker 55wlıkle değişeceğim.

    biraz da motorun mekaniğine girmek istiyorum. zcnin 150 ccden 6.3 kw (8.5 beygir) az bence. honda cbf150nin motor çapı, motor kolu, sıkıştırması zc ile aynı. zc 9,2- honda 9,1. karbüratörü cbfninkiyle değişip güzel bi hava filtresi takarsam 1-2 beygir alamaz mıyım?

    eğer güç elde edebilirsem son hız için ne yapabilirim? viteslilerde dişli ile uğraşarak birşeyler elde ediliyor ama scooterda nasıl oluyor bilgim yok. yardımcı olursanız sevinirim.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vakit olursa deneyeceğim, motorla uğraşmayı seviyorum. mesela 85 tlye mp3ümü bağladığım bi ses sistemi yaptım. 3 aydır kullanıyorum. 5 gün yağmurun dibinde kullandım gene de bozulmadı. gören "orijinalinde de var mıydı?" diye soruyor. 80-90 km hızla uzun yolda çok keyifli oluyor. bu dediğim forumdaki "kendin yap" bölümünde mevcut. 2 hafta önce de s2 tip duyunu h4 duyu yapıp şimdilik 35w"lık h4 ampul uyguladım. eskisinden çok daha iyi oldu. eğer gösterge, sinyaller, park, gündüz farları ve fren lambasını led yapabilirsem aküye yük bindirmeden dandik 35w çin malı lambayı kaliteli bir osram nightbreaker 55wlıkle değişeceğim.

    biraz da motorun mekaniğine girmek istiyorum. zcnin 150 ccden 6.3 kw (8.5 beygir) az bence. honda cbf150nin motor çapı, motor kolu, sıkıştırması zc ile aynı. zc 9,2- honda 9,1. karbüratörü cbfninkiyle değişip güzel bi hava filtresi takarsam 1-2 beygir alamaz mıyım?

    eğer güç elde edebilirsem son hız için ne yapabilirim? viteslilerde dişli ile uğraşarak birşeyler elde ediliyor ama scooterda nasıl oluyor bilgim yok. yardımcı olursanız sevinirim.
    Motor gücüyle birlikte varyatör ve kayışı da güçlendirmen gerekecektir.
    Apayrı tasarım ve ebatlarda motorlardır parçalar birbirine uymaz. Sırf karbüratörle güç alınmaz.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler