Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rulmanlar hakkında bilinmesi gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Hatırlayanlarınız vardır, eskiden tornet denilen araçlarımız olurdu.
    Mahalle aralarında kullanırdık. Yokuş aşağı son sürat üstüne biner giderdik.
    Tornet'in yere temas eden 4 hareketli parçası ise rulmanlardan oluşurdu.

    Tornetlerimiz değişti, iki tekerli motosiklet oldu.
    Pek farkında olmasakda yine rulmanlarla iç içeyiz.
    Motosikletlerin de bir çok yerinde rulmanlar mevcut.

    Birçoğumuz bu önemli parçaların bakımına vs. pek dikkat etmeyiz.

    - Rulmanlar konusundaki pratik bilgiler nelerdir ?

    - Yeni rulmanın montajında ve eskisinin sökülmesinde hem uygulanabilirliği kolay olan, hemde rulmana hasar verilmeyen sağlıklı bir yöntem varmıdır?

    - Rulmanların yağlanması konusunda nelere dikkat edilmelidir?

    Mesela ön jantımın göbeğindeki rulmanları yenilemem gerekiyor.
    Eskiyen rulmanları sökerken normalde "rulman çektirmesi" ile sökülmesi gerektiğini biliyorum fakat buradaki bilgilere göre pek ucuz oldukları söylenemez.

    Eski düzen tornavida, çekiç yöntemi ile vurarak sökmenin ise sağlıklı olmadığını düşünüyorum. (Gerçi bu yöntemi hâla kullanan yetkili servisler bile var.)

    Tecrübeli arkdaşlarımız konu hakkında fikirlerini beyan ederse benle birlikte bir çok arkadaşımız faydalanabilir.





    Aşağıda konuyla alakalı bazı genel bilgileri ekliyorum:
    RULMANLAR - ( Rulman Hasarları )
    Rulman hasarları; % 36 yağlama hatası, %14 kirlenme, %16 hatalı montaj, % 34 eskimeden kaynaklanır. Buradan çıkan sonuç %66 gibi büyük bir oranın bizim kontrolümüzle daha da aşağı indirilebilecek bir durumda olmasıdır. Bunun için rulman seçiminden, toleransa, çalışma ortamına, vb. birçok kriter göz önüne alınmalıdır. Önceden alınabilen bütün önlemlere rağmen, bir rulman vaktinden önce hasara uğrayabilir.

    Rulman Hasarı Nasıl Başlar ?
    Yuvarlanma; yük taşıyan yüzeyin yüzey toleranslı olarak etkiyen kayma gerilimlerinin sonucudur. Bu gerilmeler yüzeye kadar derece derece ilerleyen çatlaklar meydana getir. Yuvarlanma elemanları çatlaklar üzerinden geçtikçe parçacıklar koparır. Bu tip rulman hasarı oldukça uzun süreye yayılan bir hasardır. Ve kendisini artan gürültü ve titreşimle belli eder.

    Rulmanlarda Çalışma Esnasında Yapılması Gerekenler

    Çalışmada bir düzensizlik olup olmadığını anlamanın yaygın yollarından biri dinlemektir. Gıcırtı, yüksek ve tiz ses yada bunlara benzer diğer anormal sesler, genellikle çalışma şartlarının kötü olduğunun göstergesidir.
    · Yüksek ve tiz ses -- uygun olmayan yağlama
    · Madeni bir ses -- yetersiz yatak boşluğu
    · Montajdan dolayı bilezik hasarı -- rulmanın yerine göre değişen seslerdir.
    · Ciddi bir şekilde hasarlı rulman ise -- düzensiz ve yüksek bir gürültü doğurur.
    Yüksek sıcaklık (dokunma), genellikle rulmanın anormal bir şekilde çalıştığını gösterir. 1250 C’den yüksek sıcaklıklarda uzun süre çalışılırsa rulman ömrü azalır.
    Sebepleri :
    · Yetersiz veya aşırı yağlama
    · Yağlayıcı madde içinde pislik olması
    · Aşırı yük
    · Rulman hasarı
    · Yatak boşluğunun çok az olması
    · Sızdırmazlık elemanlarının aşırı sürtünmesi
    Bakımı :
    Gerektiği gibi yağlanarak pislik ve nemde korunan rulmanlarda aşınma görünmez. Yağ kaçakları ve korozyona sebep olabilecek sıvı ve gazların nüfusunu engelleyip engellemediklerine bakarak gözden geçiririz. Gerektiğinde yeniden yağlama yapılır. Yeniden yağlama, makinanın önceden planlanmış durdurulma periyotlarında yapılır.

    Rulman Kullanımı, Korunması, Bakım, Takma ve Sökme

    İlk olarak hatırlatalım ki, takma sırasında iç bileziğe kuvvet uygulanır. Aksi taktirde rulman deforme olabilir veya özel durumlar için takma yöntemi vardır. Basınçlı yağ yöntemi, özellikle büyük rulmanların montajlarında önem kazanır. Yine takma işlemi için kaldırma kıskaç veya maşaları, çakılar, tel askılar, yay askılar rulman tipine ve rulmanı konumlandırılırken alacağı pozisyonu ayarlamak için kullanılır. Montajdan hemen sonra preslenme, daha önce de belirtildiği gibi önemli olup, parçalarına ayrılabilen rulmanlar parça parça greslenir. Kısaca ifade etmek gerekirse, rulmanların montajında, hangi montaj aletlerinin, hangi rulman tipinde kullanılacağını ve nasıl tatbik edileceğini bilmek rulmanın ömrü açısından son derece önemlidir ve bu konuda düzenlenmiş rulman bakım kitaplarından faydalanarak yetenekli teknisyenler tarafından rulmanların montajı yapılmalıdır.
    · Sıkı geçirilmesi gereken rulman dış bilezikleri, genelde soğuk monte edilir. Ancak iç bilezik sıkı geçirilmişse, duruma göre sıcak veya soğuk montaj mümkündür.
    · Rulmanlar takılırken, milin oturma yerleri çapaklar temizlenir, çap toleransları kontrol edilir. Hasarlı sızdırmazlık elamanları yenilenir.
    · Yeni rulman montaj öncesine kadar ambalajdan çıkarılmaz. Dış bilezik ve iç bilezik yüzeyleri petrol esaslı bir çözücü (mazot vb.) ile yıkayın.
    · Temiz bir çalışma ortamı yaratılır.
    · Kullanılmış rulmanları montajdan önce bütünüyle temizleyin, ancak montajdan sonra takılmış sızdırmazlık elamanı varsa bunları yıkamayın, zarar verebilir.
    · İlk yağlamada, rulman içi tamamen yağlanır, yatağın ise en fazla yarısına kadar doldurulur. Kapaklı rulmanlarda %25-35’i yağlanır. Elektrik motorları için özel presler kullanılır.
    · Isıtma işlemi gerekiyorsa yapılması gerekenler aşağıda verilmiştir.
    - 1250 C üzerinde ısıtmayın.
    - Isıtma için ısıtma dolabı, ısıtma halkaları veya yağ banyosu kullanılabilir.
    - Örtme veya conta kapaklı rulmanlar ısıtılmamalıdır.
    - Bir rulman, açık alevle asla ısıtılmamalıdır.

    · Konik makaralı rulmanların montajında belirli bir boşluğa (eksenel itmeye) veya ön gerilmeye ayarlanmalıdır.

    Rulmanlar sökülürken,
    · Mecbur kalmadıkça zarar görmemiş rulmanı sökmeyin, sökerseniz milleri uygun şekilde destekleyin, rulmanı pisliklerden koruyun, tekrar kullanılacak olan rulmanların mil üzerindeki eksenel ve açısal konumuna dikkat edilmeli ve gerekirse rulman yönünü belirlemek için markalama yapılmalıdır.
    · Sökmeye başlamadan önce gerekli malzemeleri hazırlayın ve teknik resmini tekrar gözden geçirin, sökme işlerinde mekanik, hidrolik, basınçlı yağ ve ısıtma sistemleri kullanılır.Yöntem rulman büyüklüğüne bağlıdır. Küçük rulmanlar mekanik olarak çektirme yoluyla sökülebilir, özellikle silindirik delikli rulmanları sökerken kullandığımız çektirmeleri iç bilezikten tutarak çekilir. Çektirmenin uygun bir şekilde merkezlendiğine dikkat edin. Kendi kendine merkezlenen çektirmeleri kullanmak en iyisidir. Eğer çektirme iç bileziğe tutturulmuyorsa dış bileziğe tutturun, fakat bu durumda rulman hasar görebilir.
    · Faturası olmayan rulmanlar sökülürken çekiç darbeleriyle sökmek mümkündür, fakat çekicin yumuşak bir madenden olması, vurma esnasında küçük parçaların kopmaması için önemlidir.
    · Hem mile hem de yatağa sıkı geçmiş parçalarına ayrılamayan rulmanların sökülmesinde en iyi yol, rulmanları yataktan mille birlikte çıkartmaktır. Bu işlem esnasında yuvarlanma elemanlarına kuvvet gelmesi önlenmiş olur.
    · Ulaşılması zor yatak yerleri için parçalarına ayrılabilir yataklar tercih edilir.
    · Konik delikli rulmanların sökülmesinde rulman küçükse çektirmelerle sökülebilir, orta büyüklükteki rulmanların sökülmesinde hidrolik aletler kullanılır.

    Rulman Sembolleri

    Rulmanın son iki rakamı rulman iç çapını verir. 10 mm’den küçük çaplarda iç çap direkt olarak yazılır. 03’den sonra son rakam 5 ile çarpılır.
    96*5 = 480, en yüksek iç çaptır.
    Standart dışı bir rulman için; 6202 / 15.875 ® d =15,875 mm.

    Rulman Tip Sembolleri

    O : Çift sıra eğik bilyalı rulmanlar

    1 : Oynak bilyalı rulmanlar
    2 : Çift sıra oynak makaralı rulmanlar
    3 : Konik makaralı rulmanlar
    4 : Çift sıra bilyalı rulmanlar
    5 : Eksenel sabit bilyalı rulmanlar
    6 : Tek sıra sabit bilyalı rulmanlar
    7 : Tek sıra eğik bilyalı rulmanlar
    8 : Silindirik makaralı eksenel rulmanlar
    N : Silindirik makaralı rulmanlar

    Kılavuz faturanın tertip şekline göre bir veya iki harf eklenir.
    NJ, NU (NUP=her iki taraftan gelen yükleri gösterir), NA, NK iğneli rulmanlar
    N, NU sadece radyal yük taşır.
    NJ, iç bileziğin bir tarafında flanş vardır. Tek yönde gelen eksenel yük taşır.

    Diğer önemli semboller -Yuvarlanma elemanları için –

    RB : Bilya, örneğin; RB-3,75
    RC : Silindirik makara, örneğin; RC: 8x12
    RN : İğne
    RS : Oynak makara
    RT : Konik makara

    Rulman Sonekleri

    · C1 / C2 / C3 / C4 / C5 : İç boşluk
    · E : Değiştirilmiş iç çap
    · 6206 E : Bilyalara normalden daha büyük olan tek sıra sabit bilyalı rulman

    Kafes sistemleri için
    P : Polyamid kafes
    J : Çelik banttan preslenir kafes ( sertleştirilmemiş)
    H : Çelik banttan preslenir kafes ( sertleştirilmiş)
    F : Makinada imal edilmiş çelik veya döküm kafes
    L : Makinada işlenmiş hafif metal alaşımlı kafes
    T : Dokuma teknoloji plastik malzemeden (fenoplast) masif kafes
    Y : Bronz plakadan preslenmiş kafes

    · RS : Bir taraftan plastik conta kapaklı
    · 2RS : RS sızdırmazlık kapakları rulmanın her iki tarafında
    · S0 / S1 / S2 S3 S4 : Çalışma sıcaklıkları
    · Z : Yatağın bir tarafından metal kapak ( temassız sızdırmazlık )
    · ZZ : Yatağın her iki tarafından metal kapak ( temassız sızdırmazlık )

    Rulmanların Sınıflandırılması

    1. Yük taşıma şekline göre
    - Radyal yataklar
    - Eksenel yataklar
    2. Yuvarlanma elemanının yapısına göre
    - Bilyalı
    - Makaralı (silindirik, konik, fıçı ve iğne )
    3. Yuvarlanma elemanının yerleştirilmesine göre
    - Sabit bilyalı (tek sıralı ve çift sıralı)
    - Oynak bilyalı
    - Eğik bilyalı ( tek ve çift eğik bilyalı )
    - Silindirik makaralı
    - Oynak makaralı
    - Konik makaralı

    Kaynak
    saffet, THE_LANCET ve metinkilic bunu beğendiler.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
    http://www.orsbearings.com/

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    gerçekten rulman konusu çok önemli. geçen hafta ustanın tavsiyesi ile arka tekerdeki rulmanı değiştirdim, kalkışlarda bir takılma oluyordu önceden ve karbüratörden, vs sanıyordum halbuki rulmandan imiş, değiştirdikten sonra kalkışlar çok düzgün olmaya başladı.


    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
    http://www.orsbearings.com/
    yerli malı ama türkçe değil
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
    http://www.orsbearings.com/
    şşşt, toprakçılık yapmayalım

    gerçektende ors rulman polatlının göz bebeği, dünya çapında kaliteli rulmanlar üreten bir fabrikadır.

    bide hema dişli vardı, cortladı

    konuyla ilgili bir kaynak, faydalı olabilir;

    http://www.endas.com/images/Urunler/..._Sokulmesi.pdf
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    ismail maalesef bizim rulmanların ömrü 10.000 km civarı,ben 12.000 km de servise çiftini 13 tl ye değiştirttim.

    bozuk rulmanlarıda geri aldım.

    bir daha ki bozulmalarında daha kalitelilerini alıp servise götürüp taktıracağım.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şşşt, toprakçılık yapmayalım

    gerçektende ors rulman polatlının göz bebeği, dünya çapında kaliteli rulmanlar üreten bir fabrikadır.

    bide hema dişli vardı, cortladı

    konuyla ilgili bir kaynak, faydalı olabilir;

    http://www.endas.com/images/Urunler/..._Sokulmesi.pdf
    @KUVVETMİRA
    Kaynak güzelmiş sağolasın.
    Yalnız ben bu pres yönetimini anlayamadım.
    Yine pres denilen alet edevat gerekiyor anladığım kadarıyla.

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismail maalesef bizim rulmanların ömrü 10.000 km civarı,ben 12.000 km de servise çiftini 13 tl ye değiştirttim.

    bozuk rulmanlarıda geri aldım.

    bir daha ki bozulmalarında daha kalitelilerini alıp servise götürüp taktıracağım.
    Bizim rulmanlardan ziyade kullanım stiliyle çok alakalı bir durum.
    Yollarımız zaten patates tarlası gibi, bu yüzden patır kütür bir çok çukura gire çıka elbet rulmanlarda zamanla zarar görebiliyor.

    Ben daha önce rulmanları değiştirmiştim, sanırım FAG marka 6301cs3 olanlardan takmıştım.

    Yalnız montaj esnasında rulmana zarar verdim, geleneksel tornavida çekiç yöntemi işe yaramadı yani
    Tekrar sökmek istemedim, gittiği yere kadar gitsin bakalım sonra tekrar değiştiririm diye düşündüm.

    Doğal olarak yaklaşık 5.000 km. sonra rulmanlardan takır takır ses gelmeye başladı.

    Şimdi tekrardan rulmanı yenileyeceğim, bu sefer Nachi marka japon malı rulman aldım.

    Yanlış montaj hatalarını önlemek için pratik bir yol arıyorum
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #7

    Üyelik
    24 Ekim 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Lifan discovery 150
    Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu

  8. #8

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı Jusched adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu
    hayret !!! Normalde rulmanlar montajında ısıtma kulanılır. Bunu yaptıysa helal olsun adama. Rulmanın ciddiyetini şöyle açıklamak isterim. Dünyanın en ince saç teli kadınlardadır. O bile bir rulmanı bozmaya yetiyor. Montaj sıcak yapılır. Isıtmadan sonra iç bileziğe ( kusura bakmayın) tükürürsün. Eğer üstünde cızlayıp kayıp düşüyorsa yeter derecededir. Makina hocamızdan öyle öğrendik.
    Dünyada 3 ülke rulmanların bilyalarını yapıyor onlarda çin yugoslavya ve rusya. Türkiyede piyasada motor için alına rulmanlar çoğunluk çin malı. ORS en iyisi diyebilirim. Bencede normal bir çin malı alacağına ORS al daha iyi.

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Jusched adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayret !!! Normalde rulmanlar montajında ısıtma kulanılır. Bunu yaptıysa helal olsun adama. Rulmanın ciddiyetini şöyle açıklamak isterim. Dünyanın en ince saç teli kadınlardadır. O bile bir rulmanı bozmaya yetiyor. Montaj sıcak yapılır. Isıtmadan sonra iç bileziğe ( kusura bakmayın) tükürürsün. Eğer üstünde cızlayıp kayıp düşüyorsa yeter derecededir. Makina hocamızdan öyle öğrendik.
    Dünyada 3 ülke rulmanların bilyalarını yapıyor onlarda çin yugoslavya ve rusya. Türkiyede piyasada motor için alına rulmanlar çoğunluk çin malı. ORS en iyisi diyebilirim. Bencede normal bir çin malı alacağına ORS al daha iyi.
    Arkadaşlar konuya katkılarınız için teşekkür ediyorum.

    Isıtmak güzel bir uygulama fakat plastik kapaklı olan rulmanları nasıl ısıtmalıyız? Bunlar ısıtılınca plastik kısımları da zarar görecektir.

    Mesela şu fotoğraftaki rulman:

    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #10

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Dün rulmanları yeniledim.
    Klasik çekiç-tornavida yöntemi yardımcı oldu.
    Çok dikkatli davranınca rulmana hasar vermeden de takılabiliyormuş





    Youtube'da izlediğim bazı videolar beni şaşkına çevirdi.
    Bilmediğimiz farklı yöntemlerde varmış.

    Mesela ıslak kağıt ile rulman yerinden sökülebiliyormuş İlginç ama gerçek.
    Buyrun:



    Şu da rulman çektirmesi kullanarak çözüm:
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  11. #11

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün rulmanları yeniledim.
    Klasik çekiç-tornavida yöntemi yardımcı oldu.
    Çok dikkatli davranınca rulmana hasar vermeden de takılabiliyormuş





    Youtube'da izlediğim bazı videolar beni şaşkına çevirdi.
    Bilmediğimiz farklı yöntemlerde varmış.

    Mesela ıslak kağıt ile rulman yerinden sökülebiliyormuş İlginç ama gerçek.
    Buyrun:



    Şu da rulman çektirmesi kullanarak çözüm:
    Çok ilginç bir videoydu, adamlar kafalarını neylere yoruyorlar. (Ama kullanışlı şeylere.)
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bayağı atelyeye dönmüş burası ,tamircileri aç bırakacaksınız,bu çektirmelerin fiyatı ne kadar bilen var mı.

  13. #13
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    çok faydalı bir bilgilendirme,paylaşım için teşekkürler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  14. #14

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayağı atelyeye dönmüş burası ,tamircileri aç bırakacaksınız,bu çektirmelerin fiyatı ne kadar bilen var mı.
    Rulman çektirmelerinin fiyatı pek ekonomik değil.
    150-200 TL'den başlıyor bildiğim kadarıyla.

    Atelye konusunda ise her zaman söylerim;
    "Bir motorun en iyi ustası kendi sahibi olmalıdır."
    Kolay kolay hiçbir servis ustası, kişinin kendi motosikletini bildiği gibi bilemez, sevdiği gibi sevemez.
    Hâl böyleyken motosikletimi bir servis ustasının ellerine bırakıp, ona sırtımı dönüp "Usta sen işini hallet, ben bitince gelir alırım" diyebilmek hep zor gelmiştir bana.

    Belki de bu yüzden motorumun bir çok işini kendim yapmaya çalışıyorum.

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok faydalı bir bilgilendirme,paylaşım için teşekkürler.
    Rica ederim, amaç faydalı olabilmek, hem öğrenmek, hem öğretmek.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  15. #15
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    AydoğanX , şu Krytox yağlayıcı ve seramik rulman işini araştıracağım. Belki tek bir rulman değişimi bize motorun ömrü boyunca maksimum performansı sağlayacak.

  16. #16

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AydoğanX , şu Krytox yağlayıcı ve seramik rulman işini araştıracağım. Belki tek bir rulman değişimi bize motorun ömrü boyunca maksimum performansı sağlayacak.
    Evet önemli bir konu bu aslında,
    müsadenle cbf150 topiğindeki mesajını buraya aktarıyorum.
    Seramik rulmanlar hakkında bilgisi olan başka arkadaşlar da olabilir:

    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AydoğanX rulmanların bir de seramik bilyalı olanları var, sürtünmeyi ciddi oranda azalttığı söylenmekte. Diğer bir hobim olan bisiklet hobimde bu tür rulmanlar kullanmıştım. Akışkanlıkları ciddi oranda iyiydi. Ben rulmanları skf olanlarla değiştirdim. Ama o verdiğin sayı standart bir ölçüyü belirtiyor 6301

    mesela seramik rulmana örnek

    http://www.ortechceramics.com/store/...D=469&orderID=

    Hatta full seramik rulmanlar da var, ama dayanıklılık konusunu bilemiyorum. Kullanıldıkları yer itibariyle belki güvenli olmayabilir. Teknik olarak araştırmadım.



    Avantajı ne olur dersen, inanılmaz derecede uzun süre döner mesela tekeri havaya kaldırıp çevirsen bir 6 dakika döner. Ayrıca hiç paslanmaz.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  17. #17
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Şu sıralar arka ve ön rulmanları değiştirmek istiyorum. Bugün kısa çaplı bir araştırma yaptım. Piyasada sanırım hatırı sayılır 2 marka var FAG ve SKF. Bu markalardan sanırım FAG Alman, SKF ise İsveç menşeili. Bu iki marka arasında kalite, kullanım ömrü, teknoloji bazında bir değerlendirme yaparsak sizlerin tavsiyesi (mantıklı açıklamalarıyla lütfen) ne olurdu? AydoganX, Nachi Quest marka japon rulmanlardan satın almış. Bize bu markanın FAG ve SKF ile aralarındaki varsa kalite farklarını ve kendi izlenimlerini aktarabilir mi?

    Bu arada bende kısa bir süre önce seramik rulmanlar hakkında bir araştırma yapmıştım. Yukarda da bahsedildiği gibi bu rulmanların sürtünme oranları çelik bilyalı rulmanlara göre çok çok az. Aynı zamanda yağsız da çalışabiliyorlar ve yüksek sıcaklıklara dayanıklılar. Yalnız darbe dayanıklılığı konusunda pek bilgim olmamasına rağmen motosikletlerde de kullanıldığını gösteren videolar aşağıda mevcut. Ayrıyetten detaylı bir araştırma yapılması gerekir.

    http://www.youtube.com/watch?v=NW7wKg6OSFg
    http://www.youtube.com/watch?v=frQzE...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=GwR35...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=betde...eature=related

  18. #18

    Üyelik
    18 Ocak 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    keeway land cruiser
    rulmanları kendisi söküp takan varmı acaba bende değiştirmeyi düşünüyorum en kısa zamanda varsa anlatabilirmi nasıl olduğunu

  19. #19
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Motorun jantının göbeğinde duran ve kırıldığı zaman zangır zangır lastiğin oynamsına yol açan parçada mı rulman oluyor.

    Öyleyse onu çıkarmakta çok zor neler neler denemiştim.
    We are many...

  20. #20
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Bu konuyla ilgili bilgi sahibi olduğum için yazmak istedim.
    FAG ve INA-Alman, SNR ve SKF-Fransız, NSK,Nachi ve NTN-Japon, Timken-Amerikan markalarıdır. Hala kendi ülkelerinde üretilen serileri olsa da Japon grubu hariç artık hepsi daha düşük maliyetli ülkelerde üretiyorlar. Japon markalarının ise bir iki serisi dışında tamamı Japonya da üretiliyor diye biliyorum. Çin markalarını da hesaba katarsak onlarca rulman markası var. Tabi bunlar en bilinenleri ve en kalitelileri. Dolayısıyla en pahalılarıdır. Timken konik rulman konusunda üstündür. Diğerleri ise hepsi hemen hemen birbirine yakın kalitededirler. En önemli nokta da amaca uygun doğru rulmanın kullanımı (örneğin yüksek sıcaklıkta çalışacaksa sac kapak ya da tozlu bir ortamda çalışacaksa plastik kapak gibi.) ve doğru montajdır. Ölçüsü tutan her rulman her yere kullanılmaz diyebilirim kısaca.
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler