Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağ nedir.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

    Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
    YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimhyasal bir maddedir.


    Motor yagi, motorun tüm hareketli aksami üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayi azaltir. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarildigi anlamina da gelir. Motor yagi içerdigi deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardimci olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağin bir bölümünü kartere indirmeye yardimci olur.

    Motorlarııza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
    Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

    Sentetik yag ile mineral yag arasinda ne fark vardir? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim ?

    Mineral yaglar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yaga gerekli katiklarin eklenmesiyle üretilir. Sentetik yaglar ise, baz yagin çesitli kimyasal islemlerden geçmesinden sonra laboratuar kosullarinda insan eliyle üretilir. Laboratuar ortaminda farkli bir teknoloji ile üretilen sentetik yaglar, mineral yaglara oranla daha yüksek ve daha düsük sicakliklar ile yüksek basinca karsi daha dayaniklidir.

    Sentetik yaglar mineral yaglara göre neden daha pahalidir?
    Sentetik yaglarin hammaddesi olan sentetik baz yag, ileri teknoloji ile yogun islemlerden geçerek üretildigi için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatini etkileyen nedendir.

    Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK yada YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince oplup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

    Sentetik yaglari mineral yaglar ile karistirip kullanabilir miyiz?
    Sentetik yaglar ile mineral yaglarin karistirilmamasi daha dogru olur. Bu yaglar karistirildigi takdirde mineral yag sentetik yagin üstün vasiflarini azaltir.

    Ince yag motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, amotorunuza uygun ve üreticisi tarafindan tavsiye edilen yagin kullanilmasidir. Kullanilan ince yag sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yaglar ince olmasina ragmen mineral yaglara göre çok daha dayaniklidir ve performansi yüksektir.

    Motor yagina ek olarak baska yag katki maddesi kullanmak yararli midir?
    Hayir, yararli degildir. Çünkü motorun ihtiyaci olan tüm katiklar kaliteli bir motor yaginda zaten vardir. Yapisan ve viskozite artiran olmak üzere iki gruba ayrilan katiklar, motor yaginin katik dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri disaridan katik kullanilmasini tavsiye etmezler. Motor yagi katigi kullanmanin sakincalari sunlardir:
    Yaga sonradan ilave edilen katiklar, motor yaginin mevcut katiklariyla reaksiyona girip yapisini bozabilir. Bu durumda genelde yagda katilasma sikayetleri olusmaktadir
    Yine bu katiklar, silindir duvarlarinda daha iyi yaglama için açilan honlama çizgilerini tikar. Bu da yagin silindir duvarlarina tutunmasini zorlastirarak yag filminin olusmasini engeller ve motor asinmasini artirir

    Viskozite Derecesini Seçmek
    En bilinen viskozite siniflandirmalari sunlardir:SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE siniflandirmasi digerlerinden farkli olarak yagi düsük ve yüksek isilardaki viskozitesine göre siniflandirir, dolayisiyla bir miktar daha ayrintili oldugu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanilani olmasi sebebi ile, ilk sirada

    SAE siniflandirmasini inceleyelim;
    SAE siniflandirmasinda derece “W” harfi ile ayrilan iki rakamdan olusur. W, winter yani kis anlamindadir ve yagin düsük sicakliktaki viskozitesini gösterir. Örnegin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, ayni zamanda yagin baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düsük olursa yag o kadar ince olacagindan, bu bize ayni zamanda yagin düsük isilarda ne kadar akici olacagini ve motorun ne kadar kolaylikla çalisacagini da gösterir.Ikinci rakam yagin yüksek isi viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir.

    Ayni viskozite derecesindeki yaglar arasinda neden fiyat farki olur?
    Yagin içerisindeki baz yagin kalitesi, katik paketinin cinsi, API veya ACEA performans sinifi farkliliklari nedeniyle fiyatlar degisiklik gösterebilir.

    Motorlar neden Yağ Eksiltir?
    Yag eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans saglamak amaciyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmistir. Motorlarda ki bu özellik yagin yipranmasina, dolayisiyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçlarin belirli km. araliklari için yag eksiltme paylarini araç kitapçiklarinda belirtmislerdir. Sentetik yaglar mineral yaglara oranla daha az eksiltme yapmaktadirlar.

    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yaginin görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yagi, içeriginde ki dagitici ve deterjan katiklari sayesinde motorda olusan kurum parçalarini dagitarak bünyesine alir, metal yüzeylere yapismasini engeller. Metal yüzeylere yapisanlari da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yagi kirlenir. Dolayisiyla kirli görünen motor yagi, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yaginin bozuldugunu anlayabilmek için elle veya gözle yapilan incelemeler yaniltici olabilir. Kesin sonuç için, yagin laboratuar kosullarinda, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

    Sabahlari bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soguk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soguk havada kalinlasan yag, ilk çalisma aninda motorun içinde rahat dolasamaz ve bu nedenle ilk çalisma aninda sorun yasanir. Özellikle soguk hava kosullarinda düsük viskoziteli (yani ince), kismi sentetik ya da tam sentetik yaglar kullanilmalidir.
    Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise ; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Fazer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sonmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN !

    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasinda bağlantı var mıdır?
    Araçlarin yag degisim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanim süresi araç üreticisinin tavsiyesi dogrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yaglarin mineral yaglara oranla çok daha dayanikli oldugu söylenebilir. Dolayisiyla kullanilan yagin sentetik veya mineral olmasi motor performansini ve korumasini dogrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yag degisim km.si araç üreticilerinin onayi olmadan uzatildigi takdirde, beklenen performans ve koruma saglanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

    Yag eksilmesi durumunda degisik marka yag eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yagin ayni viskozite derecesinde, ayni API sinifinda olduguna dikkat edilmeli ve mineral yag ile sentetik yag birbirine karistirilmamalidir. Bu durumda motorda ani ya da dogrudan bir zarar olusmasa bile yagin kimyasal yapisi bozulabilir, motor korumasi azalir.

    Sonuç :
    Her yag, mümkün olan en yüksek performansi vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yaginiz zaten kaliteli ise hiç katki eklememek, yok kaliteli degil ise de katkiya para vermek yerine yagi daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yagi alin, ve mümkün oldugunca markadan markaya, mineralden sentetige, degisik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyaciniz ne ise, ona uygun bir yag seçin. Evet, sentik yaglar mineral yaglara oranla hatiri sayilir derecede pahalidirlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sagladiklari koruma da mineral yaglara oranla çok daha fazladir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hocam çok yararlı bilgiler bunlar, çok büyüksünüz çok süpersiniz valla bravo ne güzel bilgiler verdiniz aydınlattınız bizi.

    Yağ budur

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:32 ----------

    bu arada başka sitelerin izinsiz linkini vermek yasak.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    motorhocam çok önemli bilgiler vermişsiniz forum adına teşekkür ederim.

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Rica ederim.

    Yapacak birşey yok kaynak aradım bulamadım,bidiğim kadarıyla kaynak olmadan da bilgi yayınlamak uygun düşmez.

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Birde 30 lu yaşlardan sonra belimizde ve göbek bölgemizde belirmeye başlayan yağlar vardırki , motorumuza hiçbir faydası olmayıp fazlası estetik olarak oldukça sakıncalı olabilir. :D :D :D

  6. #6
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde 30 lu yaşlardan sonra belimizde ve göbek bölgemizde belirmeye başlayan yağlar vardırki , motorumuza hiçbir faydası olmayıp fazlası estetik olarak oldukça sakıncalı olabilir. :D :D :D
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hocam yazıyı yazan kişinin adını soyadını yazabiliriz.

    Ayrıca yazının farklı paragraflarını kopyalayıp arattığımda farklı farklı bir çok yerden toplanılmış bir bilgi gibi duruyor, yazının yazarı tamami ile kendi bilgi birikmi ile yazdıysa affetsin.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yazıyı yazan kişinin adını soyadını yazabiliriz.

    Ayrıca yazının farklı paragraflarını kopyalayıp arattığımda farklı farklı bir çok yerden toplanılmış bir bilgi gibi duruyor, yazının yazarı tamami ile kendi bilgi birikmi ile yazdıysa affetsin.
    Tamam buldum kaynağını.
    http://www.hammaddeleransiklopedisi....klopedisi.html

  9. #9
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hocam su konuyu yarım bırakmıssınız (Viskozite) bu kısmı biraz daha açalım. ayrıca izin verirsen bende biraz bilgi eklemek isterim
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kaynağı yeni bulabildim o da başka yerden bumadıysa.
    http://www.hammaddeleransiklopedisi....klopedisi.html

    Bunu güzel yazmış

    Motor yagina ek olarak baska yag katki maddesi kullanmak yararli midir?

    Hayir, yararli degildir. Çünkü motorun ihtiyaci olan tüm katiklar kaliteli bir motor yaginda zaten vardir. Yapisan ve viskozite artiran olmak üzere iki gruba ayrilan katiklar, motor yaginin katik dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri disaridan katik kullanilmasini tavsiye etmezler. Motor yagi katigi kullanmanin sakincalari sunlardir:
    Yaga sonradan ilave edilen katiklar, motor yaginin mevcut katiklariyla reaksiyona girip yapisini bozabilir. Bu durumda genelde yagda katilasma sikayetleri olusmaktadir
    Yine bu katiklar, silindir duvarlarinda daha iyi yaglama için açilan honlama çizgilerini tikar. Bu da yagin silindir duvarlarina tutunmasini zorlastirarak yag filminin olusmasini engeller ve motor asinmasini artirir

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Hocam eline sağlık...

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Ikinci rakam yagin yüksek isi viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir.
    Bu kısıma takıldım hocam...affet... Eğer dediğiniz gibi sayı büyüdükce yağ yüksek ısılarda kalın özellik sergiliyorsa vizkositesi düşüyor demektir. Ozaman ikinci sayısı 55 olan yağ yerine daha düşük(40 mesela) olan yağı tercih etmemiz caiz olandır, doğru muyum? Halbuki ben vizkosite özellikleri açısından daha geniş aralıklı(iki sayı arasındaki aralık) yağların daha makbul, daha etkili çalışma koşullarına sahip olduğunu okumuştum... Ona maksuben yani...


    Ayrıca vucüdumuzdaki yağlar, motor yağları gibi bizim daha kolay çalışmamızı sağlamaz belki ama bizleri soğuktan koruyabilir. Bu konuda özellikle böbrek üstü bezlerin üstündeki "böbrek üstü yağlar" çok başarılıdır ve giderilmesi en zor yağ tabakalarının başında gelirler... Ayrıca bu yağlar 30 lu yaşları da beklemeyip fırsat buldukları her an göçebe sistemden yerleşik hayata geçmeye meyillidirler...

  12. #12
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    hoca yine döktürmüşsün. eline,koluna motorunun yağına allah kuvvet versin

  13. #13

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Teşekkürler, o zaman kışın 10w40, yazın ise 15w50 kullanabiliriz,
    ya da 10w50 yi 4 mevsim kullanırız, bu sayede yağ markası,türü değiştirme derdi olmaz.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam eline sağlık...



    Bu kısıma takıldım hocam...affet... Eğer dediğiniz gibi sayı büyüdükce yağ yüksek ısılarda kalın özellik sergiliyorsa vizkositesi düşüyor demektir. Ozaman ikinci sayısı 55 olan yağ yerine daha düşük(40 mesela) olan yağı tercih etmemiz caiz olandır, doğru muyum? Halbuki ben vizkosite özellikleri açısından daha geniş aralıklı(iki sayı arasındaki aralık) yağların daha makbul, daha etkili çalışma koşullarına sahip olduğunu okumuştum... Ona maksuben yani...

    Sevgili @Syanur, viskozite değerini belirleyen ya üreticidir veya iklime bağlı yetkili servisçe verilir.

    Sorunuz bununla direk bağlantılı açıklamaya çalışayım.
    20w-40 İpone ile 10w-50 Castrol tam sentetik yağı karşılaştırmayı deneyelim.
    Motorumuz Cg 125 2006 model ve parça çalışma aralıkları çok düşük değil, çok ince bir bir film tabakası da bu parça aralarını dolduramaz.
    Tavsiye edilen yağ biraz kalın yağ olacaktır.

    Esas soruna gelirsek 10w-50 tam sentetik Castrol ile 50 değeri yüksek sıcaklıklarda 30 ve 40 ile biten yağlara göre incelme daha az olur ,istenen de odur. Parça aralıklarını optimum doldurmak hedeftir.

  15. #15
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [...]
    Esas soruna gelirsek 10w-50 tam sentetik Castrol ile 50 değeri yüksek sıcaklıklarda 30 ve 40 ile biten yağlara göre incelme daha az olur ,istenen de odur. Parça aralıklarını optimum doldurmak hedeftir.
    Hocam şimdi incelme daha az olur ise parça aralarına nasıl nüfuz ediyor?
    Bir de "yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir." demişsiniz. Yani sıcaklık arttıkça viskozite artıyor diye anlıyorum ben bunu. Burada farklı bir şey mi denilmek istenmiştir?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  16. #16

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam şimdi incelme daha az olur ise parça aralarına nasıl nüfuz ediyor?
    Bir de "yag sicakken o kadar viskoziteli, yani kalin demektir." demişsiniz. Yani sıcaklık arttıkça viskozite artıyor diye anlıyorum ben bunu. Burada farklı bir şey mi denilmek istenmiştir?
    Sıcaklık arttığında yüksek sıcaklık viskozite kalitesi değeri olan son değerin yüksek olması istenir.

    50 değeri yüksek sıcaklıkta viskozitesini korur ama 40 değeri olan doğru viskoziteden daha incelir.

    Sonuç,son değeri daha yüksek olan yüksek sıcaklıkta istenen akıcılığının belli sınırlarda tutulmasını sağlar.

  17. #17
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Evet hocam çok güzel anladım cevaplarınız doğrultusunda...Teşekkür ederim.
    Hatta kendi çapımda şöyle bir eklenti ile karışan akıllara dinginlik getirmek isterim; incelme yada kalınlık kelimelerine hiç girmeyin, belirtilen sayılar nekadar yüksek ise o yağ okadar yüksek sıcaklıklarda verimliliğini koruyabilir. Mesela 10w-40 bir motor yağı 50-55 derecelerde incelir mincelir. Anlıyacağımız g.tü başı dağıtır o yağ... Ama 10w-55 olsa öyle mi olur...Daha önce okuduğum (ve aklımda kalmadığı) gibi geniş aralıklı yağ iyidir, güzeldir, daha zorlu sıcaklıklarda kendini salıvermez...

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili @Syanur,
    ....karşılaştırmayı deneyelim.
    Motorumuz Cg 125 2006 model ve parça çalışma aralıkları çok düşük değil...
    Aman hocam bilirsin bizi...Bizi litrelikten aşağısı kesmez...

  18. #18
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hocam çok güzel anladım cevaplarınız doğrultusunda...Teşekkür ederim.
    Hatta kendi çapımda şöyle bir eklenti ile karışan akıllara dinginlik getirmek isterim; incelme yada kalınlık kelimelerine hiç girmeyin, belirtilen sayılar nekadar yüksek ise o yağ okadar yüksek sıcaklıklarda verimliliğini koruyabilir. Mesela 10w-40 bir motor yağı 50-55 derecelerde incelir mincelir. Anlıyacağımız g.tü başı dağıtır o yağ... Ama 10w-55 olsa öyle mi olur...Daha önce okuduğum (ve aklımda kalmadığı) gibi geniş aralıklı yağ iyidir, güzeldir, daha zorlu sıcaklıklarda kendini salıvermez...



    Aman hocam bilirsin bizi...Bizi litrelikten aşağısı kesmez...
    Yahu Syanur hocam oldu mu şimdi. Hem girmeyin diyosun hem incelir mincelir diyorsun. İşiniz gücünüz kafa karıştırmak
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yazıyı yazan da demiş işte zarar vermez doğrudur, denedim 20w-40 mineral konulan Cgl125'e 10w-50 tam sentetik koymuştum harikulade 3000km'de servisin değiştirdiği yağı 6500km'de değiştirdim eksilme olmadı ,çekiş arttı-tüketim düştü...

    Ince yag motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, amotorunuza uygun ve üreticisi tarafindan tavsiye edilen yagin kullanilmasidir. Kullanilan ince yag sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yaglar ince olmasina ragmen mineral yaglara göre çok daha dayaniklidir ve performansi yüksektir.

  20. #20
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Aramızda gizliden "ince yağ motora zarar verir" diye soran oldu da ben mi kaçırdım hocam? Söyle döveyim, kimmiş o...!

    Galiba ulaşmamız gereken noktaya gittikçe yaklaşıyoruz. 20w-40 lık bir yağ yüksek sıcaklıklarda incelebilir evet. Ancak bu incelme sentetik yağların sahip olduğu incelik ve de bizim istediğimiz ince yağ özellikleri ile aynı şey değildir. Çünkü kapasitesinin üstündeki sıcaklıklarda incelen yağ aynı zamanda yağlama özelliğini kısmen yitirir ve taviz verir. Yani doğal olarak ince olan yağ (bencede) motora zarar vermez ancak sıcaklık ve zaman gibi etkilerden ötürü incelen ve birtakım özelliklerini yitiren yağ motora zarar verebilir...Hocam bu yazdıklarım caiz midir??

    @ante Bak busefer karıştırmadan yazdım... Seni mi kırcam...

    Hocam ben başka bir konuya değinmek istiyoru bu yağlar hakkında. Dikkatimi çekti ama mineral yağlardan bahsetmeden duramıyorsunuz... Bu hiç hoşuma gitmiyor hocam, kulağa hoş gelmiyor yani Çünkü bence artık mineral yağlar tarihteki yerlerini almalı diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla içerdiği mineral katkıları sayesinde, (bazı kişiler tarafından) özellikle rodaj süresince kullanılarak aşınan motorun onarımını ve parçaların birbirine alışma sürecindeki sürtünmelerden dolayı oluşan boşluk-çizik gibi yerlerin dolmasını sağladığı iddia ediliyor. Ancak günümüz teknolojisiyle üretilen motorlarda, özellikle rodaj sürecinde, aşınma ve yıpranma durumlarının neredeyse yok denilecek kadar az olduğunu düşünüyorum. O yüzden de aşınmış motorlarda bir nevi bakım-yenileme görevi gören mineral yağların, sentetik yağlara oranla neredeyse parçacık şeklinde mineral katkılar barındırması sebebiyle zaten aşınma olmayan motorlara zarar verdiği görüşündeyim(yada o görüşü savunanlardanım)

    Siz bu mineral yağların kullanımı ve herhangi birşeyi hakkında ne dünür ne bilirsini hocam?? Aydınlatır mısını bizi hocam?? (Ante, sende cevap verebilirsin, izin verdim hadi hadi...)


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)