Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Sevgili @Syanur, değindiğin konuları açıklamaya çalışayım.
Neden hala mineral yağ kullanılıyor yazıda açıklanmış ucuz olduğundan. Bir sebep de benden olsun yetkili servisler ne kazanacak,mineral yağ kullanımıyla 2000-3000 km'de çağırdığını sentetik yağla çağırsa karı yarı yarıya düşecek.
Aşınmış motorun parça aralıkları fazla olduğundan orjinal kullanılan ince yağda yağ yakma olayı görülür,kompresyon sağlanmaz-çekiş olmaz... Mineral yağ daha kalın viskoziteli olduğundan filim tabakası da kalın olur.
Rodajda da yazıda belirtildiği gibi küçük parçacıkları daha iyi tutan sentetik ve tam sentetik yağlar daha başarılıdır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 ----------
Viskozitenin tanımı sıvıların içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direncidir, rahat anlaşılır akıcılık olarak adlandırılabilir. Sıcaklıkla doğru orantılı akıcılık artar veya azalır.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Hocam
"Viskozitenin tanımı sıvıların içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direncidir, " demişsin ya.
bende diyorum ki sıvının içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direnç değildir. Sıvıların kendi iç molekül ve akma anında oluşan tabakalar nedeniyle ortaya çıkan iç sürtünmedir diyorum.
Senin dediğin biçimiyle bir cam borudan geçen sıvı ile bir bardaktan boşluğa dökülen sıvının viskozitesi farklıdır. Oysa sıvı aynı olduğu sürece ve n.ş.a. her iki durumda da viskoziteleri aynıdır. (hocam dediğim gibi ben o dersler anlatılırken gerçekten bilgisayar odasındaydım. bana formül aratma şimdi )
w konusuna gelince. Orada da yanılıyorsun sanki hocam.
"W'nin sonundaki numarayı yükseltirsen akıcılığı artar.(Yüksek sıcaklık değeri)
Önündekini düşürürsen yine akıcılığı artar.(Düşük sıcaklık değeri)"
W nin sonundaki önündeki rakam viskoziteyi temsil etmiyor hocam. Yanıldığın nokta burası. O numaralar o aralıklarda yağın viskozitesinin aynı kaldığını belirtiyor. Yani 10w40 dediği zaman 10 derece ile 40 derece arasında viskozitesi aynı kalacaktır güvenle kullanabilirsin diyor. Artar azalır demiyor.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Sevgili @Ante
Tanımı anlaşılır biçimde aktarmaya çalıştım,burada viskozitenin tanımının pek kimseyi ilgilendireceğini sanmıyorum. Malzeme ile ilgisi kullanıcıyı ilgilendirmez,burada motorculuk dersi vermiyoruz kullanıcıya yönelik bilgilerimizi aktarıyoruz.
Verdiğin viskozite tanımı faydasız demiyorum ama kullanıcının kafası karışmasın adı da akıcılık olsun diyorum.
10W40 yağ 0W50 ile değişince ne olur.
İlk değer düşünce soğuk iklimde yağın akıcılığı artmaz mı.
Son değer yükseldiğinde sıcak iklimde yağın akıcılığı artmaz mı.
Ya madem siz vizkosite içinde boğuldunuz bir de ben vurayım...;
Okadar vurguladım, yazdım ama dikkat eden olmamış. O bahsi geçen şeyler rakam değil SAYI... Hiç "40" diye bir rakam gördünüz mü siz...?
Şaka bir yana bırakın tanımını felan(söylemeden edemiycem bilimsel olarak ante nin tanımı daha doğru...ama kime ne faydası var bilemedim) biz burada yağlardan bahsediyorduk..
Hocam "Aşınmış motorun parça aralıkları fazla olduğundan orjinal kullanılan ince yağda yağ yakma olayı görülür,kompresyon sağlanmaz-çekiş olmaz... Mineral yağ daha kalın viskoziteli olduğundan filim tabakası da kalın olur." demişsin. Kesinlikle katılıyorum. Ancak motorumuz bu seviyeye geldiyse ne yapmamız gerek peki?? Oturup üzülmemiş gerek...Çünkü motor hava yapmış, basınç kaybediyor, üstüne o boşluklardan motora yağ sızıyor vede yağ yakıyor...biz de o boşluğu kalın kalın yağlar kullanarak kapatmaya çalışıyoruz. Zavallı motor geri kazandığı basınç ile ürettiği gücün bir kısmını da şimdi o sürtünmesi bol olan yağ yüzünden daha üretemeden kaybedicek...
Demek ki neymiş, en iyisi motoru o hale hiç getirmemeye çalışmakmış... Teletabiler gibi motorumuzu sürüp efendi efendi bakımını yapmamız gerekmiş. Aksi taktirde güneş balçıkla sıvanmaz, aşınan motor mineralli yağ ile düzelmez...miş... Bu masal da burada sona erer. Başka sorum yok sayın hakim..(şimdilik...)
Hemen eşeğimizi erkek yapalım
Hocam dikkat ettiysen
"W nin sonundaki önündeki rakam" diyorum. Yani 40 rakamı demiyorum. Bu durumda rakam kullanımı doğrudur. Çünkü rakam sadece 0-9 arasındaki sayıları ifade etmek için kullanılan işaret değildir. Büyük sayıları da rakam ile ifade ederiz. Bu nedenle hangi sayı olacağı bilinmeyen şeyler için de rakam kullanımı doğrudur.
Hemen örnekleyeyim:
A-Susmak için bir rakam söyle?
S- Milyon versen olmaz.
A- Sen söyle bir rakam.
S- 2 milyon 569 bin 758 tl ye olur.
Teşekkürler hocam
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Ben teşekkür ediyorum insanın kanı motorun yağı gerisini yazıyı yazan anlatmış.
Sayın motorhocası, 150 ZAT scooterimde yazın 15w-50, kışın 10w-40 kullanmam doğrumudur? Sizi yoruyoruz, teşekkür ederim.
Orhan KÖNİ
Rica ederim Beşiktaş'lıya yardım etmeyeceğiz de.
İstanbul için 10w-40 tam sentetik yeterlidir Antalya için olsa 15w-50 diyecektim,yaz kış. Yağı mevsimine göre değiştirmenin anlamı yok motor yağa alışıyor değiştirmeyle bir artısı olacağını ummam.
Öncelikle servisin önerdiği yağ ve İstanbul'un iklimine uygun olmasını da gözönünde bulundurmak gerekir.
Şunu da eklemeden edemedim, yağ değişim periyodunu uzatmamakta fayda var,tam sentetik yağ eksiltmez ama çok iyi motor parçacığını tutar ikisi birbirini götürüyor.
kafam 1 milyon oldu hocam şöyle açıklayalım diyelimki 125 cc 4 zmanlı bi motorum var ve uzun yola cıkıcam. motor cok uzun süre çalışıp cok ısınacagı için hangi yagı kullanmalıyım.(mevsim-yaz)
1.10w-40
2.10w-50
ben demiştim ama Viskozite başına dert açacak die
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
hayırlı geceler....
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
hazır konusu gelmişken, İPONE yağları nasıldır?
4 zamanlı scooter için hangi yağ çeşidi daha iyidir?
ıpone,motul,mobil,castrol gibi yağlar güzel.
senin mondial için en iyi kullanacağın yağ castrol dür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)