Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yağ nedir.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [...]Siz bu mineral yağların kullanımı ve herhangi birşeyi hakkında ne dünür ne bilirsini hocam?? Aydınlatır mısını bizi hocam?? (Ante, sende cevap verebilirsin, izin verdim hadi hadi...)
    Hocam o dersler anlatılırken ben bilgisayar odasındaydım. O yüzden kaçırdım o noktaları. Ben sadece viskozitenin aslında sürtünme olduğunu ve sıvılarda sıcaklık arttıkça düştüğünü, azaldıkça arttığını bilirim.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sevgili @Syanur, değindiğin konuları açıklamaya çalışayım.

    Neden hala mineral yağ kullanılıyor yazıda açıklanmış ucuz olduğundan. Bir sebep de benden olsun yetkili servisler ne kazanacak,mineral yağ kullanımıyla 2000-3000 km'de çağırdığını sentetik yağla çağırsa karı yarı yarıya düşecek.

    Aşınmış motorun parça aralıkları fazla olduğundan orjinal kullanılan ince yağda yağ yakma olayı görülür,kompresyon sağlanmaz-çekiş olmaz... Mineral yağ daha kalın viskoziteli olduğundan filim tabakası da kalın olur.

    Rodajda da yazıda belirtildiği gibi küçük parçacıkları daha iyi tutan sentetik ve tam sentetik yağlar daha başarılıdır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 ----------

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam o dersler anlatılırken ben bilgisayar odasındaydım. O yüzden kaçırdım o noktaları. Ben sadece viskozitenin aslında sürtünme olduğunu ve sıvılarda sıcaklık arttıkça düştüğünü, azaldıkça arttığını bilirim.
    Viskozitenin tanımı sıvıların içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direncidir, rahat anlaşılır akıcılık olarak adlandırılabilir. Sıcaklıkla doğru orantılı akıcılık artar veya azalır.

  3. #23
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili @Syanur, değindiğin konuları açıklamaya çalışayım.

    Neden hala mineral yağ kullanılıyor yazıda açıklanmış ucuz olduğundan. Bir sebep de benden olsun yetkili servisler ne kazanacak,mineral yağ kullanımıyla 2000-3000 km'de çağırdığını sentetik yağla çağırsa karı yarı yarıya düşecek.

    Aşınmış motorun parça aralıkları fazla olduğundan orjinal kullanılan ince yağda yağ yakma olayı görülür,kompresyon sağlanmaz-çekiş olmaz... Mineral yağ daha kalın viskoziteli olduğundan filim tabakası da kalın olur.

    Rodajda da yazıda belirtildiği gibi küçük parçacıkları daha iyi tutan sentetik ve tam sentetik yağlar daha başarılıdır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 ----------



    Viskozitenin tanımı sıvıların içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direncidir, rahat anlaşılır akıcılık olarak adlandırılabilir. Sıcaklıkla doğru orantılı akıcılık artar veya azalır.
    Yok hocam. Viskozite sıvının içinden geçtiği yüzeye karşı direnci değildir. Viskozite sıvının kendi içindeki, Moleküler seviyede bir dirençtir yani. O yüzden iç sürtünme olarak geçer. Bu iç sürtünme sonucu da akmaya karşı bir direnç oluşur.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  4. #24

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam. Viskozite sıvının içinden geçtiği yüzeye karşı direnci değildir. Viskozite sıvının kendi içindeki, Moleküler seviyede bir dirençtir yani. O yüzden iç sürtünme olarak geçer. Bu iç sürtünme sonucu da akmaya karşı bir direnç oluşur.
    Akıcığı viskoziteye eşitlemedim dikkat edersen

    W'nin sonundaki numarayı yükseltirsen akıcılığı artar.(Yüksek sıcaklık değeri)

    Önündekini düşürürsen yine akıcılığı artar.(Düşük sıcaklık değeri)

  5. #25
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akıcığı viskoziteye eşitlemedim dikkat edersen
    Hocam
    "Viskozitenin tanımı sıvıların içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direncidir, " demişsin ya.

    bende diyorum ki sıvının içinden geçtiği yüzeye karşı gösterdiği direnç değildir. Sıvıların kendi iç molekül ve akma anında oluşan tabakalar nedeniyle ortaya çıkan iç sürtünmedir diyorum.

    Senin dediğin biçimiyle bir cam borudan geçen sıvı ile bir bardaktan boşluğa dökülen sıvının viskozitesi farklıdır. Oysa sıvı aynı olduğu sürece ve n.ş.a. her iki durumda da viskoziteleri aynıdır. (hocam dediğim gibi ben o dersler anlatılırken gerçekten bilgisayar odasındaydım. bana formül aratma şimdi )

    w konusuna gelince. Orada da yanılıyorsun sanki hocam.

    "W'nin sonundaki numarayı yükseltirsen akıcılığı artar.(Yüksek sıcaklık değeri)
    Önündekini düşürürsen yine akıcılığı artar.(Düşük sıcaklık değeri)"

    W nin sonundaki önündeki rakam viskoziteyi temsil etmiyor hocam. Yanıldığın nokta burası. O numaralar o aralıklarda yağın viskozitesinin aynı kaldığını belirtiyor. Yani 10w40 dediği zaman 10 derece ile 40 derece arasında viskozitesi aynı kalacaktır güvenle kullanabilirsin diyor. Artar azalır demiyor.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  6. #26

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sevgili @Ante
    Tanımı anlaşılır biçimde aktarmaya çalıştım,burada viskozitenin tanımının pek kimseyi ilgilendireceğini sanmıyorum. Malzeme ile ilgisi kullanıcıyı ilgilendirmez,burada motorculuk dersi vermiyoruz kullanıcıya yönelik bilgilerimizi aktarıyoruz.
    Verdiğin viskozite tanımı faydasız demiyorum ama kullanıcının kafası karışmasın adı da akıcılık olsun diyorum.

    10W40 yağ 0W50 ile değişince ne olur.
    İlk değer düşünce soğuk iklimde yağın akıcılığı artmaz mı.
    Son değer yükseldiğinde sıcak iklimde yağın akıcılığı artmaz mı.

  7. #27
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Ya madem siz vizkosite içinde boğuldunuz bir de ben vurayım...;

    Okadar vurguladım, yazdım ama dikkat eden olmamış. O bahsi geçen şeyler rakam değil SAYI... Hiç "40" diye bir rakam gördünüz mü siz...?

    Şaka bir yana bırakın tanımını felan(söylemeden edemiycem bilimsel olarak ante nin tanımı daha doğru...ama kime ne faydası var bilemedim) biz burada yağlardan bahsediyorduk..

    Hocam "Aşınmış motorun parça aralıkları fazla olduğundan orjinal kullanılan ince yağda yağ yakma olayı görülür,kompresyon sağlanmaz-çekiş olmaz... Mineral yağ daha kalın viskoziteli olduğundan filim tabakası da kalın olur." demişsin. Kesinlikle katılıyorum. Ancak motorumuz bu seviyeye geldiyse ne yapmamız gerek peki?? Oturup üzülmemiş gerek...Çünkü motor hava yapmış, basınç kaybediyor, üstüne o boşluklardan motora yağ sızıyor vede yağ yakıyor...biz de o boşluğu kalın kalın yağlar kullanarak kapatmaya çalışıyoruz. Zavallı motor geri kazandığı basınç ile ürettiği gücün bir kısmını da şimdi o sürtünmesi bol olan yağ yüzünden daha üretemeden kaybedicek...

    Demek ki neymiş, en iyisi motoru o hale hiç getirmemeye çalışmakmış... Teletabiler gibi motorumuzu sürüp efendi efendi bakımını yapmamız gerekmiş. Aksi taktirde güneş balçıkla sıvanmaz, aşınan motor mineralli yağ ile düzelmez...miş... Bu masal da burada sona erer. Başka sorum yok sayın hakim..(şimdilik...)

  8. #28
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya madem siz vizkosite içinde boğuldunuz bir de ben vurayım...;

    Okadar vurguladım, yazdım ama dikkat eden olmamış. O bahsi geçen şeyler rakam değil SAYI... Hiç "40" diye bir rakam gördünüz mü siz...?

    [...]
    Hemen eşeğimizi erkek yapalım

    Hocam dikkat ettiysen
    "W nin sonundaki önündeki rakam" diyorum. Yani 40 rakamı demiyorum. Bu durumda rakam kullanımı doğrudur. Çünkü rakam sadece 0-9 arasındaki sayıları ifade etmek için kullanılan işaret değildir. Büyük sayıları da rakam ile ifade ederiz. Bu nedenle hangi sayı olacağı bilinmeyen şeyler için de rakam kullanımı doğrudur.

    Hemen örnekleyeyim:
    A-Susmak için bir rakam söyle?
    S- Milyon versen olmaz.
    A- Sen söyle bir rakam.
    S- 2 milyon 569 bin 758 tl ye olur.

    Teşekkürler hocam
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ben teşekkür ediyorum insanın kanı motorun yağı gerisini yazıyı yazan anlatmış.

  10. #30
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Sayın motorhocası, 150 ZAT scooterimde yazın 15w-50, kışın 10w-40 kullanmam doğrumudur? Sizi yoruyoruz, teşekkür ederim.
    Orhan KÖNİ

  11. #31

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın motorhocası, 150 ZAT scooterimde yazın 15w-50, kışın 10w-40 kullanmam doğrumudur? Sizi yoruyoruz, teşekkür ederim.
    Rica ederim Beşiktaş'lıya yardım etmeyeceğiz de.

    İstanbul için 10w-40 tam sentetik yeterlidir Antalya için olsa 15w-50 diyecektim,yaz kış. Yağı mevsimine göre değiştirmenin anlamı yok motor yağa alışıyor değiştirmeyle bir artısı olacağını ummam.


    Öncelikle servisin önerdiği yağ ve İstanbul'un iklimine uygun olmasını da gözönünde bulundurmak gerekir.

    Şunu da eklemeden edemedim, yağ değişim periyodunu uzatmamakta fayda var,tam sentetik yağ eksiltmez ama çok iyi motor parçacığını tutar ikisi birbirini götürüyor.

  12. #32
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    kafam 1 milyon oldu hocam şöyle açıklayalım diyelimki 125 cc 4 zmanlı bi motorum var ve uzun yola cıkıcam. motor cok uzun süre çalışıp cok ısınacagı için hangi yagı kullanmalıyım.(mevsim-yaz)
    1.10w-40
    2.10w-50
    ben demiştim ama Viskozite başına dert açacak die
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  13. #33

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafam 1 milyon oldu hocam şöyle açıklayalım diyelimki 125 cc 4 zmanlı bi motorum var ve uzun yola cıkıcam. motor cok uzun süre çalışıp cok ısınacagı için hangi yagı kullanmalıyım.(mevsim-yaz)
    1.10w-40
    2.10w-50
    ben demiştim ama Viskozite başına dert açacak die
    Zafer yağ seçme selektörü müyüm neyim.

    Böyle soruları yanıtlamama kararı aldım saygı duy.

    Okuyun azıcık, şuncacık yazı 2 dakikalık iş.

  14. #34
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zafer yağ seçme selektörü müyüm neyim.

    Böyle soruları yanıtlamama kararı aldım saygı duy.

    Okuyun azıcık, şuncacık yazı 2 dakikalık iş.
    abi sıkıntını anlıyorum ama konuyu iki defa baştan sona okudum birde milletin kafası da karışmasın die sordum bu soruyu kusurumuz olduysa afflo abi
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  15. #35

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi sıkıntını anlıyorum ama konuyu iki defa baştan sona okudum birde milletin kafası da karışmasın die sordum bu soruyu kusurumuz olduysa afflo abi
    Ciddi ciddi mi sordun bu kadar yazıyı okudun yani

    İnce yağın sıkıntısı yok diyor yazıdaki muhterem, tam sentetik olsa sıkıntı olmaz diyor.

  16. #36
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafam 1 milyon oldu hocam şöyle açıklayalım diyelimki 125 cc 4 zmanlı bi motorum var ve uzun yola cıkıcam. motor cok uzun süre çalışıp cok ısınacagı için hangi yagı kullanmalıyım.(mevsim-yaz)
    1.10w-40
    2.10w-50
    ben demiştim ama Viskozite başına dert açacak die
    uzun yolda tabiki 10w 50 daha iyi olacaktır

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:31 ----------

    motorhocasını güzin ablaya çevirdiniz, motorhocası sen en iyisi nickini değiştir

  17. #37
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hayırlı geceler....
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  18. #38

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]motorhocasını güzin ablaya çevirdiniz, motorhocası sen en iyisi nickini değiştir
    Hakikaten ya ortaya atın lafı yok hocam yok bu yocam bıktım zaten bu motorhocası nikini almadan önce düşünmüştüm bunu ama bayağı sinir edici hoca lafından gına geldi artık. Ben kimseye hoca demiyorum bu arada hoca ağzımdan çıkmaz.

  19. #39

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    hazır konusu gelmişken, İPONE yağları nasıldır?
    4 zamanlı scooter için hangi yağ çeşidi daha iyidir?

  20. #40
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    ıpone,motul,mobil,castrol gibi yağlar güzel.
    senin mondial için en iyi kullanacağın yağ castrol dür.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)