Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

çelik(yuan)100 Cup 4 Vites

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    nımızı borelli 150 scooter -2006
    çelik(yuan)100 Cup 4 Vites bi motor geçti elime motoru dağıtmışlar topladım ama bitürlü senteye alamıyorum scooter motorlarının sentesi çok kolay büsürütopladım ama bu motorun sentesi nasıl bilmiyorum eksantik zinciri nerden gevşetiliyor eksantrik üzerindekiişaret nereye göre ayarlanıyor bir bilgisi olan varsa cevap bekliyorum saygılar
    [B][I]..:::BenÇokAyrıLıkLarYa$adımOyüzdenßitiŞikYazdım HerŞeyi:::...:[/I][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Gergiden kaynaklanıyo olabilir mi? Onu değiştirmeyi deneyin bence...

  3. #3

    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    nımızı borelli 150 scooter -2006
    gergiyibir bulsam sorun çözülecekde onu bulamıyorum bunun sentesieksantrik dişlisi sökülüyor dişiye zincir takılıyor sona dişli eksantiriğin üzerine takılıyor ama sente işareti ne tarafa olmayı onu bulamadım
    [B][I]..:::BenÇokAyrıLıkLarYa$adımOyüzdenßitiŞikYazdım HerŞeyi:::...:[/I][/B]

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şanzıman tarafındaki kapağı sökün 1. viteste motoru ileri geri oynatın, bulamazsanız ayak marşı ile azar azar basın 2 çizgiyi bulun-muhtemelen çizgileri geçeceksiniz,motoru geri itip tekrar ayak marşıyla çok hassas işareti 2 çizginin tam ortasına getirin.

  5. #5

    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    nımızı borelli 150 scooter -2006
    abicim ikitane işaret tam olarak nerde acaba bir fotoğraf üzerinde gösterme imkanınız varmı ?
    [B][I]..:::BenÇokAyrıLıkLarYa$adımOyüzdenßitiŞikYazdım HerŞeyi:::...:[/I][/B]

  6. #6
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    bence elin yatkın değilse bi usta yaptır

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı gokhan_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim ikitane işaret tam olarak nerde acaba bir fotoğraf üzerinde gösterme imkanınız varmı ?
    http://www.ybrclub.org/forum/viewthr...?thread_id=658

    Resimli anlatım burada var, volanın üzerindeki 2 çizgi bulunacak ve kapaktaki sabit çizgiye ortalanacak.

  8. #8
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    ayrıca egzantirik zincirinide yag tıpasının yanında bir vida daha var ordan gevsetebilirsiniz keşke sökerken oraya dikkatli baksaydın ustayı cırak yapar bu tür şeyler.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  9. #9

    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    nımızı borelli 150 scooter -2006
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca egzantirik zincirinide yag tıpasının yanında bir vida daha var ordan gevsetebilirsiniz keşke sökerken oraya dikkatli baksaydın ustayı cırak yapar bu tür şeyler.
    tşk usta sayende buldum eksantrik zincirinin gergisini

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.ybrclub.org/forum/viewthr...?thread_id=658

    Resimli anlatım burada var, volanın üzerindeki 2 çizgi bulunacak ve kapaktaki sabit çizgiye ortalanacak.
    abicim çizgileri buldum ama bunda 3 tane çizgi var kapaktaki çizgiye önce ilk ikisini sonra düğer ikisini en sonda ortadaki çizgiyi ortalayarak denedim yine bi sonuç alamadım egsoz patlatıyor ama çalışmıyor sibaplarda eğilme falan olurmu senteyi yanlış alarak vurdum marşa bikaç kez

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------

    Alıntı extrem_015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence elin yatkın değilse bi usta yaptır
    usta elim yatkın biçok scooter topladım sıfırdan ama vitesli motor ilk oluyor ondan zorlanıyorum bu motorada para vermedim ustaya götürmeye niyetim yok olursa olur olmazsa hurdaya atarım maksat ustalık öğrenmek
    [B][I]..:::BenÇokAyrıLıkLarYa$adımOyüzdenßitiŞikYazdım HerŞeyi:::...:[/I][/B]

  10. #10

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı gokhan_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tşk usta sayende buldum eksantrik zincirinin gergisini

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------



    abicim çizgileri buldum ama bunda 3 tane çizgi var kapaktaki çizgiye önce ilk ikisini sonra düğer ikisini en sonda ortadaki çizgiyi ortalayarak denedim yine bi sonuç alamadım egsoz patlatıyor ama çalışmıyor sibaplarda eğilme falan olurmu senteyi yanlış alarak vurdum marşa bikaç kez

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------



    usta elim yatkın biçok scooter topladım sıfırdan ama vitesli motor ilk oluyor ondan zorlanıyorum bu motorada para vermedim ustaya götürmeye niyetim yok olursa olur olmazsa hurdaya atarım maksat ustalık öğrenmek
    kardeş inşallah subapları eğmemişsindir. ben eğmediğini tahmin ederek yazıyorum.

    Silindirin sol tarafında 10 luk civata ile zinciri gevşetirsin. Ekzantrik üzerinde 3 adet civata yatağı olacak. karşılıklı ikisini düşeye hizala. 3. vida deliği statör kısmında kalacak şekilde ekzantriğin karga burun ile ayarla. Ekzantrik dişlisinde vida delikleri belli. ok işarekli olan kısmı yere paralel olacak şekilde silindir üst kafadaki ön teker kısmına bakan tarafta ki sivri yere hizala. bu sayede 3 vidadan 2 si birbirine simetrik duranlar yere dik duracak. tek kalan ok işaretinin simetriğindeki vidan satör tarafında olacak. ok ise onun simetrik tarafında. daha sonra zinciri tak o ufak yerde )) daha sonrada civatalarını sık. Yanlız ekzantrik dişlisini zincir üstünde takılı iken ekzantrik miline geçirirken bir tornavida ile dişlinin zincir gelmeyen kısmından biraz kastıracaksın. Ancak öyle oturur yerine. yaprak dişli yerine geçtiğinde vidalarını tak kontrol et. daha sonra gerginin vidasını sık. Marş kullanma. bujiyi çıkar. ayak marşını elinle bas ağır ağır bak bakalım.
    Statörü ise scooter gibi T harfine getireceksin bunu söylememe gerek yok. En fazla 5 dakikanı alır bunlar.

  11. #11

    Üyelik
    17 Ekim 2008
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    nımızı borelli 150 scooter -2006
    abicim naaptın sen :D şöyle yaptım subap kapağını söktüm pistonu tam kafaya aldım kapağı yerine taktım eksantrik üzerindeki ok işaretini kapağın üzerindeki çizgiye hizaladım eksantriği yerine vidaladım zincir gergisini sıktım bu şekil motor sentete olması lazım benim hesaplarıma göre subaplarda eğilme yok baktığım kadarıyla ama yine çalışmadı otor arada bi patlatma yapıyor okadar buji ateşliyor sorun nerde olabilir acaba?
    [B][I]..:::BenÇokAyrıLıkLarYa$adımOyüzdenßitiŞikYazdım HerŞeyi:::...:[/I][/B]

  12. #12
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    arada bir patlama yapıyor çalışmıyorsa hala sentede değil motor. keşke fotoları silmeseydim anlatımlı resimli cok güzel komple cup toplama vardı kendi yapımım motoru satınca onlarıda sildim
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  13. #13

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı gokhan_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim naaptın sen :D şöyle yaptım subap kapağını söktüm pistonu tam kafaya aldım kapağı yerine taktım eksantrik üzerindeki ok işaretini kapağın üzerindeki çizgiye hizaladım eksantriği yerine vidaladım zincir gergisini sıktım bu şekil motor sentete olması lazım benim hesaplarıma göre subaplarda eğilme yok baktığım kadarıyla ama yine çalışmadı otor arada bi patlatma yapıyor okadar buji ateşliyor sorun nerde olabilir acaba?
    sente olmamış. Sen pistonu tam kafaya almaya bakma. Statör tarafının küçük kapağını aç. T ye getir. Orada 2 mm bile kaysa olmaz. Sen senteyi yakalamak üzereymişsin )))) Patlıyorsa yaklaşmışsın. )))))) T harfi Motorun üst ölü noktadan alt ölü noktaya geçtiği yerde piston sabittir bu noktada ama krank çok az dönmüş olur. Böylece ateşlemeyle patlama oluştuğunda krank olağan dönmesine devam eder... Sen T harfini görmeden ayar yapma

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:52 ----------

    bir şey daha ekliyeyim. Eğer senten T harfine göre doğru ise subapları kontrol et. Ayarlarını yeniden kontrol et.
    Eğer yerinde ise subap eğilmiştir... Odada gerekli basınç sağlanmadığı için patlama yapar ve bunu karbüratördende duyarsın.Benim çırak 2 gün önce ben yokken YBR yi senteye alıp çalıştırmaya uğraşmış. Vuruntu sesi yok ama sente kaydığı için ilk basmada subap eğilmiş. Bende onu biraz eğecektim ama neyse ))))


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)